14 مورد از پرفروش ترین خودرو ها در آمریکا برای سال 2024

پیش از بیان لیست پرفروش ترین خودرو در آمریکا لازم است تا شما را با سلایق و علایق آمریکایی‌ها در انتخاب خودرو بیشتر آشنا کنیم. به طور کلی در آمریکا شرکت‌های خودروسازی پرشماری مثل فورد و فولکس واگن فعال هستند اما مردم این کشور تنها به خودروهای ساخت داخل آمریکا بسنده نمی‌کنند. به عبارتی دیگر بازار خودرو در آمریکا در دست این کشور و البته ژاپن قرار دارد. بسیاری از خودروسازان ژاپنی مثل تویوتا و نیسان در آمریکا دارای کارخانه‌های تولیدی هستند و همواره روی بازار این کشور حساب ویژه‌ای باز می‌کنند.

علایق مردم آمریکا نسبت به خودروها در ایالت‌های مختلف متفاوت است. در تصویر زیر، نقشه‌ای از محبوب‌ترین خودروها مربوط به سال 2022 در ایالت‌های مختلف کشور آمریکا قابل مشاهده است.

پرفروش ترین خودرو ها در آمریکا

مطابق این نقشه، در ایالت‌های میانی کشور آمریکا مثل وایومین، نیومکزیکو، کانزاس، نبراسکا، کلرادو و یوتا، خودروهای سری F شرکت فورد محبوب‌ترین خودروها محسوب می‌شوند. اما در ایالت‌های جنوب شرقی مثل می‌سی‌سی‌پی، جورجیا، آلاباما و تنسی خودرو نیسان آلتیما محبوبیت زیادی دارد.

14 مورد از پرفروش ترین خودروها در آمریکا

همان‌طور که در نقشه بالا مشخص است، آمریکایی صرفا به خودروهای ساخت کشور خود مثل تسلا و فورد بسنده نمی‌کنند و به خودروهای کشورهای دیگر مثل ژاپن نیز علاقه ویژه‌ای دارند. در ادامه به بیان لیست پرفروش ترین خودرو در آمریکا خواهیم پرداخت.


1. فورد سری F

فورد سری F پرفروش ترین خودرو در آمریکا  محسوب می‌شود. این مجموعه ای از وانت های سایز کامل است که به دلیل دوام و ظرفیت بالا شناخته می‌شود. قیمت اولیه فوردهای سری F فورد برابر با  30650 دلار می‌باشد و قیمت مدل‌های جدید آن مثل F150 به 83 هزار دلار هم می‌رسد. قدرت موتور وانت‌های سری F متفاوت بوده و جدیدترین مدل‌های آن دارای قدرت 430 اسب بخار هستند.

پرفروش ترین خودرو ها در آمریکا

مشخصات مقدار
قدرت 430 اسب بخار
بالاترین سرعت حدود 190 کیلومتر در ساعت
قیمت به دلار 30 تا 83 هزار دلار

2. شورولت سیلورادو

شورولت سیلورادو یک پیکاپ فول سایز می‌باشد که یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروها در آمریکا به شمار می‌رود. وجود موتور قدرتمند و حداکثر ظرفیت بکسل تا 13300 پوند از مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو به شمار می‌رود.

شورولت سیلورادو

مشخصات مقدار
قدرت 310 اسب بخار
بالاترین سرعت حدود 180 کیلومتر در ساعت
قیمت به دلار 36 هزار دلار

3. رام پیکاپ

رام پیکاپ خطی از پیکاپ های سایز کامل است که در مدل‌های 1500، 2500 و 3500 عرضه می‌شود که تمامی این مدل‌ها در لیست پرفروش ترین خودروها در آمریکا قرار دارد. قیمت اولیه رام پیکاپ 1500، حدود 39 هزار دلار است.

پرفروش ترین خودرو ها در آمریکا

مشخصات مقدار
قدرت 305 اسب بخار
بالاترین سرعت حدود 190 کیلومتر در ساعت
قیمت به دلار 39 هزار دلار

4. تسلا مدل Y

تسلا مدل Y یک SUV یا شاسی بلند الکتریکی می‌باشد که امروزه در لیست پرفروش ترین خودرو در آمریکا قرار گرفته است. این خودرو علی‌رغم بهره‌گیری از موتور الکتریکی، شتاب بالا و برد الکتریکی بسیار مناسبی ارائه می‌دهد.

تسلا مدل Y

مشخصات مقدار
قدرت 456 اسب بخار
بالاترین سرعت حدود 217 کیلومتر در ساعت
قیمت به دلار 49 هزار دلار

5. تویوتا RAV4

تویوتا RAV4 یک کراس اوور SUV جمع و جور می‌باشد و یکی از پرفروش ترین خودروهای غیر پیکاپ در آمریکا است. سواری راحت ویژگی‌های ایمنی پیشرفته از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو محسوب می‌شود. قیمت اولیه خودرو تویوتا RAV4 در سال 2024، تقریباً 29 هزار دلار می‌باشد.

پرفروش ترین خودرو ها در آمریکا

مشخصات مقدار
قدرت 203 اسب بخار
بالاترین سرعت حدود 180 کیلومتر در ساعت
قیمت به دلار 29 هزار دلار

6. هوندا CR-V

هوندا CR-V یک کراس اوور SUV جمع و جور است و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به فضای داخلی جادار و ویژگی‌های ایمنی پیشرفته اشاره کرد. قیمت اولیه این خودرو ژاپنی برابر با 30 هزار دلار است.

پرفروش ترین خودرو ها در آمریکا

مشخصات مقدار
قدرت 190 اسب بخار
بالاترین سرعت حدود 200 کیلومتر در ساعت
قیمت به دلار 30 هزار دلار

7. تویوتا کمری  2024

به طور کلی خودروهای ژاپنی سهم ویژه‌ای در لیست ماشین های پرطرفدار در آمریکا دارند. تویوتا کمری یک سدان سایز متوسط است که سواری راحت و ویژگی‌های ایمنی فوق‌العاده آن زبان‌زد می‌باشد. شروع قیمت تویوتا کمری 2024، تقریبا برابر با 27 هزار دلار است.

پرفروش ترین خودرو ها در آمریکا

مشخصات مقدار
قدرت 301 اسب بخار
بالاترین سرعت حدود 217 کیلومتر در ساعت
قیمت به دلار 27 هزار دلار

8. جی ام سی سیرا

جی ام سی سیرا یک پیکاپ سایز کامل است که موتور بسیار قدرتمندی دارد و حداکثر ظرفیت بکسل تا 11800 پوند را ارائه می‌دهد.

پرفروش ترین خودرو ها در آمریکا

مشخصات مقدار
قدرت 310 اسب بخار
بالاترین سرعت حدود 185 کیلومتر در ساعت
قیمت به دلار 37 هزار دلار

9. تویوتا تاکوما

یکی دیگر از خودروهای ژاپنی موجودر در لیست پرفروش ترین خودرو در آمریکا،  تویوتا تاکوما است. این خودرو به عنوان یک پیکاپ سایز متوسط مدل‌بندی و ایمنی مناسبی دارد و قیمت اولیه آن در سال 2024 برابر با 30 هزار دلار است.

پرفروش ترین خودرو ها در آمریکا

مشخصات مقدار
قدرت 278 اسب بخار
بالاترین سرعت حدود 210 کیلومتر در ساعت
قیمت به دلار 30 هزار دلار

10. هیوندای النترا

هیوندای النترا یک خودروی جمع و جور با موتور کم مصرف و سواری راحت است. قیمت اولیه النترا 2024 تقریباً به 22 هزار دلار می‌رسد.

پرفروش ترین خودرو ها در آمریکا

مشخصات مقدار
قدرت 201 اسب بخار
بالاترین سرعت حدود 225 کیلومتر در ساعت
قیمت به دلار 22 هزار دلار

11. سوبارو کراس‌ترک (Crossterk)

سوبارو کراس‌ترک یک شاسی‌بلند کراس اوور ساب کامپکت محسوب می‌شود که به عنوان یک خودرو خشن و در عین حال زیبا در لیست پرفروش ترین خودرو در آمریکا قرار دارد. یکی از ویژگی‌های مهم این خودرو، پایداری فوق‌العاده در شرایط سخت است و قیمت اولیه آن تقریباً به 25 هزار دلار می‌رسد.

پرفروش ترین خودرو ها در آمریکا

مشخصات مقدار
قدرت 182 اسب بخار
بالاترین سرعت حدود 200 کیلومتر در ساعت
قیمت به دلار 25 هزار دلار

12. فورد اسکیپ  (Escape)

فورد اسکیپ یک کراس اوور شاسی بلند با ظاهر زیبا و البته موتور کم مصرف است که سواری بسیار راحتی هم دارد. قیمت اولیه این خودرو در حدود 29.5 هزار دلار است.

پرفروش ترین خودرو ها در آمریکا

مشخصات مقدار
قدرت 182 اسب بخار
بالاترین سرعت حدود 200 کیلومتر در ساعت
قیمت به دلار 29.5 هزار دلار

13. نیسان آلتیما

نیسان آلتیما به عنوان یک سدان سایز متوسط شناخته می‌شود و یکی از محبوب‌ترین محصولات شرکت ژاپنی نیسان موتور است . این خودرو کم مصرف در آمریکا قیمتی در حدود 27 هزار دلار دارد.

پرفروش ترین خودرو ها در آمریکا

مشخصات مقدار
قدرت 248 اسب بخار
بالاترین سرعت حدود 190 کیلومتر در ساعت
قیمت به دلار 27 هزار دلار

14. سوبارو اوت بک  (Subaru outback)

سوبارو اوت بک از جمله خودروهای جذاب موجود در لیست پرفروش ترین خودرو در آمریکا است که قدرت و پایداری فوق‌العاده‌ای دارد و قیمت اولیه آن هم تقریبا 29.5 هزار دلار است.

پرفروش ترین خودرو ها در آمریکا

مشخصات مقدار
قدرت 260 اسب بخار
بالاترین سرعت حدود 205 کیلومتر در ساعت
قیمت به دلار 29.5 هزار دلار

بهترین خودروهای برقی جهان 2023 و 2024 +گالری تصاویر
بخوانید

چه عواملی بر ترجیح آمریکایی‌ها نسبت به خودروهای مختلف موثر هستند؟

مصرف سوخت و نگرانی‌های زیست‌محیطی

آمریکایی ها به دلیل نگرانی در مورد افزایش قیمت سوخت و تأثیر خودروها بر محیط زیست، علاقه زیادی به خودروهای کم مصرف و سازگار با محیط زیست نشان داده‌اند. در نتیجه خودروهای هیبریدی و الکتریکی  محبوبیت زیادی در آمریکا دارند.

ایمنی بالا

ایمنی یک نکته قابل توجه برای خریداران خودرو است. وسایل نقلیه مجهز به ویژگی های ایمنی پیشرفته مانند کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار و هشدار خروج از خط برای آمریکایی‌ها در اولویت هستند.

قابلیت اطمینان بالا و شهرت برند

شهرت و محبوبیت برند خودرو برای تولید وسایل نقلیه قابل اعتماد می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر تصمیمات خرید هر فرد داشته باشد. مصرف‌کنندگان اغلب به برندهایی که در تولید خودروهای مرغوب و با کیفیت شهر دارند، اعتماد می‌کنند.

اندازه و ابعاد

سلیقه در انتخاب اندازه و ابعاد خودرو متفاوت است. برخی‌ها علاقه ویژه‌ای به خودروهای شاسی بلند یا SUV دارند؛ در حالی که عده‌ای دیگر کراس‌ اوورها را ترجیح می‌دهند. توجه داشته باشید که میزان راندمان سوخت در انتخاب اندازه و ابعاد خودرو در بین آمریکایی‌ها، اهمیت زیادی دارد.

هزینه و مقرون به صرفه بودن

در لیست پرفروش ترین خودرو در آمریکا طبیعتاً یکی از مهم‌ترین فاکتورها، موضوع هزینه است. این هزینه مواردی همچون قیمت خرید، بیمه، نگهداری و هزینه‌های سوخت را در برمی‌گیرد. بسیاری از آمریکایی‌ها به دنبال وسایل نقلیه‌ای هستند که نسبت به پول خود ارزش مناسبی دارند.

زیبایی و طراحی

طراحی و زیبایی خودرو می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر ترجیحات مصرف‌کننده داشته باشد. برخی افراد به طرح‌های کلاسیک علاقه ویژه‌ای دارند و بعضی دیگر، مدل‌های اسپرت را در اولویت قرار می‌دهند.

نوع عملکرد

برای عده‌ای از مصرف‌کنندگان عواملی همچون دینامیک رانندگی، قدرت موتور و سرعت را در اولویت قرار می‌دهند. برای این افراد خودروهای اسپرت و سدان‌های با عملکرد بالا معمولاً محبوب‌ترین گزینه‌ها هستند.

ارزش فروش مجدد

ارزش فروش مجدد پیش‌بینی شده یک وسیله نقلیه برای بسیاری از خریداران مورد توجه است، زیرا می‌تواند بر هزینه مالکیت طولانی مدت تأثیر بگذارد. خریداران آمریکایی همواره چگونگی فروش خودرو را در سال‌های آینده در زمان خرید آن در نظر می‌گیرند.

اعتبارات دولتی

اعتبارهای مالیاتی و تخفیف برای خرید خودروهای الکتریکی یا خودروهای هیبریدی می‌تواند بر انتخاب مصرف‌کنندگان آمریکایی اثر بگذارد.

عوامل فرهنگی و سبک زندگی

مسائلی همچون سبک زندگی، محل زندگی و عوامل فرهنگی در انتخاب خودرو برای آمریکایی‌ها بسیار موثر است. همان‌طور که قبلا هم بیان شد پرفروش ترین خودرو در آمریکا در ایالت‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد. این موضوع اهمیت عاملی مثل محل زندگی را نشان می‌دهد. به طور مثال در مناطقی که ناهمواری و مسیرهای غیرصاف زیاد است، خودروهای شاسی بلند سریع و قدرتمند همیشه در اولویت قرار دارند و کمتر از خودروهای لوکس استفاده می‌شود.

ویژگی‌ها و مشخصات مطلوب

در دسترس بودن ویژگی‌های خاص مانند پایداری فوق‌العاده، ظرفیت یدک‌کشی مناسب و تنظیمات صندلی می تواند در تصمیم‌گیری خریدار نقش داشته باشد.

با توجه به ویژگی‌های بیان شده، مردم آمریکا نسبت به خودروهای مختلفی علاقه‌مند هستند که مهم‌ترین آن‌ها از لحاظ ظاهر و شکل عبارتند‌از:

  • کراس اوورها
  • شاسی‌بلندها
  • کامیون وانت‌ها
  • خودروهای الکتریکی (EVs)
  • خودروهای هیبریدی
  • خودروهای اسپرت
  • خودروهای لوکس
  • خودروهای آفرود
  • خودروهای جمع و جور (Compact)

لازم به ذکر است که پیش‌بینی می‌شود خودروهای پیل سوختی نیز سهم ویژه‌ای در بازار آینده خودرو در آمریکا ایفا کنند. دلیل این موضوع عدم تولید آلودگی و گازهای گلخانه‌ای توسط این خودروها است.

امتیازی به این نوشته بدهید
منبع caranddriver.com insurify.com www.edmunds.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//