راهنمای خرید سرور مجازی و 3 مزیت آن

این راهنمای خرید سرور مجازی است. خرید سرور مجازی می تواند انتخاب خوبی برای افرادی باشد که صاحب یک سایت رو به رشد هستند و همزمان با افزایش تعداد کاربران و محتوا با کاهش آپتایم و کاهش سرعت سایت مواجه می شوند. همچنین، اگر شما به عنوان صاحب فروشگاه آنلاین به فضایی امن برای مدیریت تراکنش های مشتریان نیاز دارید، می توانید به خرید سرور مجازی فکر کنید.

افرادی که برای اولین بار تصمیم به استفاده از خدمات هاست دارند ممکن است در ابتدا از هاست اشتراکی استفاده کنند اما به مرور زمان به منابع سخت افزاری بیشتری نیاز خواهند داشت.در حال حاضر یکی از گزینه های پیش روی آنها سرور مجازی است. در این راهنمای خرید سرور مجازی، به نکات مهمی که در انتخاب و خرید VPS باید در نظر گرفته شود، خواهیم پرداخت. اما قبل از آن بد نیست به مفهوم سرور مجازی و ویژگی های آن اشاره کنیم.

سرور مجازی یا VPS چیست؟

سرور مجازی یا سرور خصوصی مجازی که به اختصار VPS نیز شناخته می شود. بخشی از یک سرور اختصاصی است که جدا از نرم افزار مجازی سازی است و به عنوان یک محیط اختصاصی با دسترسی کامل تحت سیستم عامل لینوکس یا ویندوز در اختیار شما قرار می گیرد. سرور مجازی تمامی امکانات یک سرور اختصاصی را با قیمت کمتری ارائه می دهد و به شما این امکان را می دهد که منابع اختصاصی، امنیت بالا و کنترل کامل بر محیط سرور خود داشته باشید. در سرور مجازی، رم و SSD اختصاص داده شده و CPU مشترک است. شرکت های ایرانی در داخل و خارج از کشور سرور ارائه می دهند و کاربران با توجه به نیاز و شرایط خود مکان سرور مجازی خود را انتخاب می کنند.

یک ماشین مجازی یا به اختصار VM، سرور را به طور کامل ایزوله می کند تا پارتیشن شما هسته پردازشی خود را داشته باشد. به عبارت دیگر، وقتی یک سرور مجازی می‌خرید، اساساً یک ماشین مجازی (VM) دریافت می‌کنید. ماشین های مجازی سرور به عنوان هایپروایزر شناخته می شوند. اکثر سرورهایی که مجهز به ماشین های مجازی هستند مجموعه ای از ابزارهای مدیریتی را برای مدیران فراهم می کنند. به عنوان مثال، آنها توانایی افزایش یا کاهش منابع تخصیص داده شده، مدیریت تعداد اتصالات یا لمس تنظیمات اولیه که شامل نصب سیستم عامل، سخت افزار و نرم افزار است را فراهم می کنند.

چه زمانی به vps نیاز داریم؟

  1. خوشبختانه سرورهای مجازی پاسخگوی بسیاری از نیازها هستند، اما افرادی که در این قسمت ذکر شده اند، قطعا نیاز به راهنمای خرید و خرید دارند:
  2. زمانی که وب سایت شما رشد می کند و به سیستمی نیاز دارید که از نظر استفاده از منابع انعطاف پذیر باشد و بتواند برای انتخاب های بعدی شما مقیاس مناسبی داشته باشد.
  3. VPS امنیت کافی را برای فروشگاه های مجازی به ویژه وب سایت های برندینگ و شخصی فراهم می کند و انتخاب خوبی برای این نوع کسب و کار است.
  4. اگر می دانید که کسب و کار شما به رم، فضای دیسک و پهنای باند زیادی نیاز ندارد و علاقه مندید که با هزینه کم شروع به کار کنید.
  5. اگر برای شما مهم نیست که به کل قسمت فنی سرور دسترسی داشته باشید و تمام جزئیات را مدیریت کنید.
  6. اگر می خواهید تا آنجا که می توانید در هزینه های سرور پولی صرفه جویی کنید.

سرور مجازی چه مزیت‌هایی دارد؟

  1. 1. شما کنترل کامل بر سرور خود دارید.

تفاوت بین سرور مجازی و هاست اشتراکی دسترسی مدیریتی به سایت است. در هاست ابری دسترسی به پنل مدیریت مستقیم به کاربر داده می شود و تنظیمات زیرساخت پنل توسط ارائه دهنده انجام می شود اما در سرور مجازی دسترسی مدیریت سرور به کاربر داده می شود.

  1. 2. در قیمت ها صرفه‌جویی کنید

سرور مجازی تمامی امکانات یک سرور کامل را در اختیار شما قرار می دهد و نسبت به سرور اختصاصی ارزانتر است، بنابراین تا زمانی که منابع سخت افزاری سرور مجازی برای شما کافی است می توانید از آن استفاده کنید.

  1. 3. بر ظرفیت منابع نظارت داشته باشید

کاربری که از سرور مجازی استفاده می کند ظرفیت سخت افزاری مانند پردازنده CPU، فضای SSD و حافظه رم را با توجه به نیاز خود انتخاب می کند و هر زمان که نیاز به تغییر این منابع داشته باشد می تواند بلافاصله آنها را تغییر دهد.

نوین هاست یار نوین شماست

در راهنمای خرید سرور مجازی با نوین هاست سعی کردیم تمام نکاتی را که برای انتخاب VPS مناسب باید در نظر داشته باشید ذکر کنیم، خرید سرور مجازی برای همه کسانی که می خواهند هاست حرفه ای و نامحدود را تجربه کنند و هزینه ای پرداخت نکنند مناسب است. شما فقط باید تخصص لازم را در تامین و مدیریت آن کسب کنید یا فردی را استخدام کنید که در این زمینه متخصص باشد.

در آخر از اینکه وقت گذاشتید و مقاله را مطالعه کردید سپاسگزاریم و امیدواریم این مقاله خرید سرور مجازی با اطلاعات کاملتر و دید بازتر به شما در انتخاب هاستینگ کمک کند.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//