راهنمای بازی Starfield : نکات کلیدی که باید بدانید

بالاخره بازی مورد انتظار Starfield نیز منتشر شد و در حال حاضر یکی از بهترین عناوین سال 2023 به حساب می‌آید اما باید بدانید که قبل از شروع بازی Starfield تعدادی نکات را باید توجه کنید که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد. لازم به ذکر است که در این مقاله هیچ اسپویلر وجود ندارد و نکات کلی در خصوص بازی را به شما می‌گویم.

تاثیر توانایی‌ها روی روند بازی

بسیاری از ویژگی‌های گیم‌پلی Starfield مانند مخفی کاری، بسته‌های تقویتی، یا حتی استفاده از برخی از توانایی‌ها در کشتی، شما نیاز به داشتن همان مهارت‌ و تقویت‌ آن‌ها دارید. این موضوع تغییر بزرگی نسبت به بازی‌های قبلی شرکت بازی‌سازی Bethesda مانند Fallout 4 یا Oblivion است.

راهنمای بازی استارفیلد

مثال بسیار جالبی در خصوص مهارت‌ها، تصور کنید که می‌خواهید مخفی‌کاری انجام دهید و مانند تمام بازی‌ها تلاش می‌کنید به صورت مخفی بازی را دنبال کنید. اگر شما توانایی مخفی‌کاری خود آپدیت نکرده باشید، هیچ نشانگر روی منو و صفحه شما ظاهر نمی‌شود تا به شما هشدار دهد که دشمنان، شما را در پشت کاور می‌بینند یا می‌توانید به راحتی ادامه دهید.

موضوع توانایی‌ها فقط به کار‌هایی مثل صحبت کردن یا مخفی کاری تمام نمی‌شود؛ این موضوع حتی در استفاده از اسلحه نیز صادق است. به عنوان مثال تصور کنید که هیچ مهارتی در تیراندازی اضافه نکردید، شاید بگویید که مشکلی نیست اما بازی به شما اجازه نمی‌دهد که از تفنگ‌های تهاجمی و تک تیراندازها استفاده کنید. لازم به ذکر است که برای افزایش توانایی‌هایتان باید چالش‌هایی را بگذرانید، این چالش‌ها فقط به این جا ختم نمی‌شود که 20 نفر را با پیستول بکشید بلکه کارهایی را باید انجام دهید که در نوع خود یک ماموریت کوچیک به حساب می‌آید.

به سادگی از صفات (traits) گذر نکنید

یکی از جالب‌ترین چیزهایی که در استارفیلد پیدا کرده‌ایم این است که صفات اخلاقی و رفتاری شما، چقدر روی روند بازی تأثیرگذار است. تعداد زیاد و درست این صفات، ماموریت‌ها و شخصیت‌های جدیدی را به بازی اضافه و یا کم می‌کنند به گونه‌ای که بی شباهت به ویژگی به Wild Wasteland از Fallout: New Vegas نیست.

برای مثال اگر شما صفت شخصیتی Kid Stuff را برای شخصیت خود وردارید داستان‌ها و اطلاعات بسیار جالبی را از والدین بازنشسته خود پیدا می‌کنید و یا اگر صفت Cult of the Serpent را داشته باشید، ماموریت‌های عجیب و راز‌هایی را در خصوص شخصیت‌ها دریافت خواهید کرد. پس روی صفات حتما تمرکز کنید.

راهنمای بازی استارفیلد

گم‌پد را تجربه کنید

من هنوز به طور قطعی تصمیم نگرفته‌ام که آیا می‌خواهم با کنترلر ایکس‌باکس خود همه‌چیز بازی Starfield را انجام دهم یا خیر، اما جنبه‌های خاصی از بازی با استفاده از آنالوگ بسیار بهتر است. به عنوان مثال، تغییر سرعت در راه رفتن شما با موس و کیبورد مانند بازی‌های قبلی Bethesda سرد و گاها رو اعصاب است، در حالی که می‌توانید با فشار دادن ملایم یک آنالوگ به راحتی سرعت خودتان را کنترل کنید. حتی کنترل‌های سفینه‌های فضایی شما روی گیم‌پد بسیار راحت‌تر از کیبورد است، اگر روی کیبورد بازی استارفیلد را تجربه می‌کنید پیشنهاد می‌دهم که حتما تغییراتی در هات‌کی ها بدهید. شخصا بیشتر بازی را روی ماوس و کیبورد انجام داده‌ام برای اما بعد از استفاده از کنترلر ایکس‌باکس متوجه شدم که حتی در یک یک نبرد سریع، تیراندازی و حرکت با یک کنترلر طبیعی‌تر و منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

مهمات بخرید

در بیشتر بازی‌های RPG به عنوان مثال Cyberpunk 2077 خرید مهمات یک کلاهبرداری محسوب می‌شود، زیرا که به تعداد بسیار زیاد مهمات در بازی، مثلا در جیب مردم عادی و یا تعداد زیادی در دشمنان وجود دارد که با دزدی یا کشتن آن‌ها می‌توانید، مهمات خود را زیاد کرده و همیشه آماده نبرد باشید. استارفیلد متفاوت است، شما نیاز دارید که مهمات را بخرید.

در بازی تنوع مهمات و تیرها بسیار زیاد است و از آن‌جایی که بیشتر گروهای دشمن از تعداد انگشت شماری اسلحه دارند، احتمالا اگر بخواهید مانند بازی‌های RPG دیگر استارفیلد را تجربه کنید، پس تجربه تفنگ‌ها را از دست می‌دهد چون مهمات برخی از این سلاح‌ها، بسیار کم و حتی نایاب است که باید آن‌ها را خریداری کنید.

راهنمای بازی استارفیلد

لازم نیست که همه آیتم‌ها را بردارید

یکی از روش‌های به دست آوردن پول در بازی‌های نقش آفرینی این گونه است که راه بروید و هر چیزی که دم دست پیدا می‌کنید را ورداشته و در آینده آن‌ها را بفروشید. اما در استارفیلد کمی موضوع فرق می‌کند. در چند ساعت اول بازی، دائما تمام چیزهایی که پیدا می‌کردم را ورداشته و به امید این که آن‌ها را بفروشم با خود همراه میکردم. این کار باعث می‌شد که نتوانم fast-traveling انجام دهم. همچنین چیزهایی که نیز برمی‌داشتم ارزش کمی داشت زیرا شما برای خرید یک سفینه باید 100,000 تا  300,000واحد پول بپردازید که با وسایل جمع آوری شده نمی‌توانید این سفینه‌ها را خریداری کنید.

استراحت کنید!

اگر استارفیلد را به قدری دوست دارید که می‌خواهید شب تا صبح آن را تجربه کنید، پس انجام دهید اما بگذارید شخصیت ساخته شده‌ی شما در بازی نیاز به خواب دارد.

راهنمای بازی استارفیلد

یکی از نکات مهم بازی Starfield بازگشت Well Rested است. مانند بازی‌های قدیمی شرکت بتزدا، اگر شخصیت شما بخوابد باف Well Rested دریافت می‌کند که امتیازاتی را به همراه دارد. به شما پیشنهاد می‌کنیم که هر زمان وارد یک سیاره جدید شدید، حتما یک چرت بزنید این باعث می‌شود در 24 ساعت آینده در داخل بازی، بابت هر ماموریتی که انجام دهید 10 درصد XP بیشتر دریافت کنید که برای افرایش سطح در بازی بسیار کارایی دارد.

متریال جمع آوری کنید

اول بازی شما در معدن کار می‌کنید که به شما یک وسیله داده می‌شود تا بتوانید متریال‌ها را از صخره‌ها جدا کنید. شاید بعد از وارد شدن به داستان بازی شما به کلی فراموش کنید که همچین دستگاهی دارید. اما متریال یکی از موارد بسیار مهم در بازی به شمار می‌رود که می‌توانید با آن‌ها چیزهای مختلفی بسازید.

به تابلو‌ها توجه کنید

در بازی استارفیلد شما نقشه‌ای ندارید، حتی نقشه بزرگ که در دسترس شما است، چیزی را نشان نمی‌دهد. بنابراین برای فهمیدن به اینکه به کدام خیابان یا کوچه بروید، می‌بایست به تابلو‌ها توجه کنید.

راهنمای بازی استارفیلد

این بود نکاتی که باید قبل از بازی Starfield بدانید. استارفیلد بازی بزرگی است و نیاز به صبر دارد مخصوصا در اوایل بازی ممکن است کمی گیچ شوید اما حوصله به خرج دهید و یاد بگیرید.

5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//