IOS 17 : آپدیت بزرگ اپل با ویژگی‌های شگفت‌انگیز

اپل آخرین نسخه از سیستم عامل خود یعنی iOS 17 را با تعدادی از ویژگی‌ها و بهبودهای جدید منتشر کرد. iOS 17 بروزرسانی‌های مهمی را برای برنامه‌های ارتباطی به ارمغان می‌آورد، از تجربه‌ای جدید در هنگام شارژ شدن و اشتراک‌گذاری آسان‌تر با AirDrop تا بهبود سرعت و دقت تایپ. در این مطلب از مجله ایده آل تک برخی از نکات برجسته iOS 17 و نحوه دریافت آن، آورده شده است. پس تا انتها با ما همراه باشید.

بروز‌رسانی پیام ها، تلفن و فیس تایم

iOS 17 نحوه برقراری ارتباط با مخاطبین را چه از نظر متنی، صوتی و ویدیویی، بهبود داده است. برخی از این ویژگی‌های جدید عبارتند‌‌‌از:

پوستر تماس

با این قابلیت می‌توانید نحوه ظاهر شدنتان را روی صفحه گوشی هنگام تماس با مخاطبان آشنا، حتی در برنامه‌های تماس شخص ثالث نیز، سفارشی کنید. بر این اساس می‌توانید از عکس‌ها، اِموجی‌ها، تایپوگرافی‌های جذاب برای ایجاد پوستر تماس خود استفاده کنید.

ویژگی های ios 17

پست صوتی آنی

پست‌های صوتی دریافتی اکنون در زمان واقعی رونویسی می‌شوند و به صورت متن در صفحه قفل آیفون شما ظاهر می‌شوند. این قابلیت به شما این فرصت را می‌دهد که تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید آن را دریافت کنید و پاسخ دهید یا خیر.

این رونویسی در دستگاه خودتان انجام می‌شود و به صورت خصوصی باقی می‌ماند.

پیام‌های FaceTime

وقتی فردی که با آن تماس می‌گیرید در دسترس نیست، می‌توانید یک پیام ویدیویی یا صوتی در FaceTime بگذارید. همچنین می‌توانید پیام‌های FaceTime را از برنامه Messages مشاهده کرده و به آنها پاسخ دهید.

ری‌اکشن‌ها

می‌توانید در تماس‌های ویدیویی از هشت افکت‌های واقعیت افزوده سه بعدی، از جمله باران، انفجار کاغذ رنگی و قلب به عنوان واکنش استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید واکنش را تنها با یک حرکت دست به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال، اگر با انگشتان خود علامت وی یا صلح را نشان دهید، افکت باران فعال می‌شود. این افکت‌ها در FaceTime و برنامه‌های شخص ثالث مانند زوم در دسترس هستند، اما برای استفاده از کنترل‌های حرکتی به آیفون 12 یا مدل‌های جدیدتر نیاز دارید.

ویژگی های ios 17

فیلترهای جستجو

می‌توانید پیام مورد نظر خود را بسیار سریع با انتخاب فیلترهای مختلف و محدود کردن جستجو، پیدا کنید. به عنوان مثال، می‌توانید بر اساس فرستنده، تاریخ، نوع پیوست یا وضعیت خوانده نشده، جستجوی خود را انجام دهید.

رونویسی پیام صوتی

پیام‌های صوتی اکنون رونویسی می‌شوند، بنابراین می‌توانید در لحظه آن‌ها را بخوانید و بعدا گوش دهید. همچنین می‌توانید رونویسی را قبل از ارسال ویرایش کنید.

Swipe to Reply

برای ارسال پاسخ سریع می‌توانید روی هر پیامی که می‌خواهید، به سمت راست بکشید. همچنین می‌توانید از حرکات Swipe برای حذف، پین کردن یا بی‌صدا کردن مکالمات استفاده کنید.

کشوی استیکرها

می‌توانید به همه استیکرها، شکلک‌ها، اِموجی‌ها و سایر برچسب‌های متحرک خود در یک مکان دسترسی داشته باشید. برچسب‌های شما با iCloud همگام‌سازی می‌شوند تا در دستگاه‌های iPhone، iPad و Mac شما در دسترس باشند.

FaceTime در اپل تی وی با دوربین تداومی

می‌توانید از آیفون خود به‌عنوان دوربین استفاده کنید و به طور مستقیم از برنامه FaceTime در اپل تی وی استفاده کنید. همچنین می‌توانید از «سنتر استیج» استفاده کنید، ویژگی‌ای که می‌تواند حتی زمانی که در حال حرکت هستید به‌طور خودکار شما را در کادر نگه دارد؛ به این ترتیب، می‌توانید از تجربه تماس ویدیویی فراگیرتر و طبیعی‌تر با دوستان و خانواده خود لذت ببرید.

گزینه‌ای برای ایجاد استیکرهای متحرک با عکس‌های آنی

ساخت استیکر فوری در ios17

iOS 17 به شما امکان می‌دهد عکس‌های آنی خود را به استیکرهای متحرک تبدیل کنید تا از آن‌ها در پیام‌ها، نامه‌ها، یادداشت‌ها و سایر برنامه‌ها استفاده کنید. برای ایجاد استیکر از یک عکس آنی، کافیست روی دکمه اشتراک گذاری ضربه بزنید و گزینه «Create Sticker» را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید استیکر خود را با تنظیم یا افزودن افکت‌ها، ویرایش کنید. برچسب‌های شما در کشوی برچسب‌ها در صفحه‌کلید ایموجی ذخیره می‌شوند.

بهبود در تصحیح خودکار 

iOS 17 با بهبود در تصحیح خودکار، تایپ را سریع‌تر و دقیق‌تر کرده است. اکنون صفحه کلید از عادات تایپی شما می‌آموزد و اصلاحاتی را بر اساس زمینه و دستور زبان پیشنهاد می‌کند. این قابلیت از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند.

دیگر نیازی به گفتن «Hey» برای فعال‌سازی سیری نیست

iOS 17 روش جدیدی را برای فعال کردن سیری بدون گفتن «Hey» معرفی کرده است. به‌علاوه شما به سادگی می‌توانید آیفون خود را به سمت گوش خود ببرید و شروع به صحبت کنید. این زمانی مفید است که بخواهید از سیری به طور محتاطانه یا در محیط‌های پر سر و صدا استفاده کنید. همچنین می‌توانید عبارت فعال‌سازی Siri را برای خودتان به ترتیب زیر سفارشی کند.

Settings > Siri & Search > Voice Activation

حالت آماده به کار

iOS 17 حالت StandBy را معرفی کرده است، حالتی جدید برای آیفون در هنگام شارژ شدن. هنگامی که آیفون خود را در حین شارژ به طرفین می‌چرخانید، وارد حالت StandBy می‌شود و نمایی تمام صفحه از اطلاعات مفید و اقدامات را نشان می‌دهد که می توانید به بدون استفاده از دست به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

ویژگی های ios 17

برخی از کارهایی که می توانید در حالت StandBy انجام دهید عبارتند‌از:

  • فعالیت‌های آنی

می‌توانید از چیزهایی که به طور آنی اتفاق میفتند، مانند امتیاز یک بازی یا اینکه تحویل غذا در چه مرحله‌ای قرار دارد، مطلع شوید.

  • نتایج سیری

می‌توانید هر آنچه می‌خواهید از سیری بپرسید و نتایج بصری را ببینید که از راه دور هم قابل مشاهده هستند. به عنوان مثال، می‌توانید آب و هوا را بررسی کنید، یک تایمر تنظیم کرده یا موسیقی پخش کنید.

  • ویجت های تعاملی

می‌توانید تنها با یک ضربه روی ویجت‌های تعاملی که اطلاعات و میانبرهای مرتبط را نشان می‌دهند، اقدام کنید. به عنوان مثال، می‌توانید تقویم خود را مشاهده کنید، دستگاه‌های خانه هوشمند خود را کنترل کرده یا به برنامه‌های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید.

Mood Tracking

iOS 17 ویژگی‌های جدیدی را اضافه کرده است تا به شما کمک کند سلامت روحی و جسمی خود را بررسی کرده و بهبود ببخشید. می‌توانید از برنامه Health برای ثبت سطح خلق‌و‌خو و انرژی خود در طول روز استفاده کنید و ببینید که چگونه با عوامل دیگری مانند خواب، فعالیت و استرس ارتباط دارند.

همچنین می‌توانید از برنامه یادداشت‌ها برای نوشتن یک متن و تأمل در افکار و احساسات خود استفاده کنید. برنامه Notes دستورات و سوالاتی را برای کمک به شما در شروع کار پیشنهاد می‌کند و از هوش مصنوعی روی دستگاه برای تجزیه‌و‌تحلیل لحن و احساسات شما استفاده می‌کند.

چگونه iOS 17 را دریافت کنیم

iOS 17 به‌عنوان یک بروزرسانی نرم‌افزار رایگان برای iPhone 6s به بعد در دسترس است. برای آپدیت دستگاه خود، به Software Update < General < Settings بروید و روی Download and Install ضربه بزنید. قبل از بروزرسانی، مطمئن شوید که دستگاه شما به Wi-Fi متصل است و باتری کافی دارد. همچنین می‌توانید دستگاه خود را در کامپیوتر با استفاده از iTunes یا Finder آپدیت کنید.

امتیازی به این نوشته بدهید
منبع nytimes.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//