20 برنامه جادویی نقاشی با هوش مصنوعی

اولین باری که یک درخواست را وارد یک مولد هنری هوش مصنوعی می‌کنید و در واقع چیزی را ایجاد می‌کند که کاملا با آنچه می‌خواهید مطابقت دارد، مانند جادو است. اما مشخص است که مولدهای هنر هوش مصنوعی با استفاده از جادو کار نمی‌کنند. آنها از رایانه، یادگیری ماشینی، کارت های گرافیکی قدرتمند و اطلاعات زیادی برای انجام کارهای خود استفاده می‌کنند.

تولیدکنندگان هنر هوش مصنوعی یک پیام متنی را دریافت می‌کنند و تا جایی که می‌توانند آن را به یک تصویر منطبق تبدیل می‌کنند. از آنجایی که درخواست شما می‌تواند هر چیزی باشد، اولین کاری که همه این برنامه‌ها باید انجام دهند این است که بفهمند چه چیزی می‌پرسید.

برای انجام این کار، الگوریتم‌های هوش مصنوعی بر روی صدها هزار، میلیون‌ها یا حتی میلیاردها جفت تصویر-متن آموزش داده می‌شوند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تفاوت بین سگ و گربه، ورمیر و پیکاسو و هر چیز دیگری را بیاموزند. مولدهای هنری مختلف، بسته به اندازه پایگاه داده آموزشی خود، سطوح متفاوتی از درک متن‌های پیچیده دارند.

1. Bing Image Creator

Bing Image Creator نتیجه همکاری مایکروسافت با OpenAI است. از DALL·E 2 استفاده می کند – اما در حال حاضر رایگان است. این هوش مصنوعی ماکروسافت دارای سبک های پیش فرض کمی متفاوت هستند، بنابراین ارزش دیدن را دارد، حتی اگر در گذشته از DALL·E 2 استفاده کرده باشید.

به عنوان مثال ما از این برنامه خواستیم تا نقاشی کوه دماوند را در نمای دور و سبزه زار و گل‌های وحشی را در نمای نزدیک بکشد که نتیجه آن، نقاشی زیر است:

برنامه هوش مصنوعی نقاشی

Bing Image Creator

مدل های هنر هوش مصنوعی: DALL·E 2

پلتفرم: وب

قیمت: رایگان

2. Prodia

یکی دیگر از مولدهای هنری مبتنی بر Prodia ،Stable Diffusion  است که به شما اجازه می‌دهد تمام مدل های خود را بدون نیاز به ثبت نام برای یک حساب کاربری امتحان کنید. Prodia همچنین با Zapier متصل می شود، بنابراین می توانید به طور خودکار یک تصویر در Prodia بر اساس محرک های دیگر برنامه های خود ایجاد کنید.

به عنوان مثال ما از این برنامه خواستیم یک نقاشی از نمای دور برج ایفل برایمان بکشد که نتیجه آن تصویر زیر است:

برنامه هوش مصنوعی نقاشی

Prodia

مدل‌های هنری هوش مصنوعی: انتشار پایدار و سایر مدل‌های منبع باز

پلتفرم: وب

قیمت: رایگان برای تصاویر با صرف زمان بیشتر و 4.99 دلار برای ایجاد تصاویر با سرعت بیشتر.

3. Pixray

Pixray یک مولد هنر منبع باز است که از مدل های مبتنی بر VQGAN-CLIP استفاده می کند. در حالی که یک API و پایتون وجود دارد، یک نسخه آزمایشی رایگان نیز در وب سایت وجود دارد. بهترین چیز این است که اگر می‌خواهید بیشتر بدانید و ببینید که چگونه کار می‌کنند، می‌توانید با تمام تنظیمات پنهانی که در یک مولد هنر هوش مصنوعی وجود دارد بازی کنید.

برنامه هوش مصنوعی نقاشی

Pixray

مدل‌های هنری هوش مصنوعی: مدل‌های مبتنی بر VQGAN-CLIP

پلتفرم: وب

قیمت: رایگان

4. getimg.ai

Get.ai یک برنامه تولیدکننده هنر هوش مصنوعی با 20 مدل منبع باز، از جمله Stable Diffusion و مدل‌های ساخته شده از آن، مانند OpenJourney است. با این حال، بزرگترین ویژگی این است که با یک برنامه پولی، می توانید مدل های خود را آموزش دهید.

برنامه هوش مصنوعی نقاشی

getimg.ai

مدل‌های هنری هوش مصنوعی: انتشار پایدار و سایر مدل‌های منبع باز

پلتفرم: وب

قیمت: رایگان برای 100 تصویر در ماه. از 12 دلار در ماه برای طرح پایه، با 3000 تصویر در ماه و توانایی آموزش مدل هایی که به آن معرفی می‌شود.

5. Leap AI

اگر می‌خواهید مدل‌های هنری هوش مصنوعی خود را آموزش دهید، Leap AI یک گزینه عالی است. در حالی که بسیاری از ویژگی های آن برای توسعه دهندگان طراحی شده است، استفاده از آن به اندازه کافی آسان است که هر کسی می تواند هوش مصنوعی خود را آموزش دهد. به علاوه، Leap AI با Zapier ادغام می‌شود، بنابراین می‌توانید کارهایی مانند تولید تصاویر بر اساس پیام‌های Discord جدید یا ردیف‌های Google Sheets را انجام دهید.

برنامه هوش مصنوعی نقاشی

tryleap.ai

مدل‌های هنری هوش مصنوعی: انتشار پایدار و سایر مدل‌های منبع باز

پلتفرم: وب

قیمت: رایگان برای 100 تصویر اول.

6. DeepAI

DeepAI بیشتر یک API هوش مصنوعی برای توسعه دهندگان است، اما یک تولید کننده هنری متن به تصویر رایگان در وب سایت خود دارد تا کارهایی که انجام می دهد را به نمایش بگذارد. همچنین می توانید برای یک طرح پولی ثبت نام کنید که به شما امکان دسترسی به سبک های بیشتری را می دهد و به شما امکان می دهد از API استفاده کنید.

برنامه هوش مصنوعی نقاشی

deepai

مدل‌های هنری هوش مصنوعی: مدل‌های سفارشی

پلتفرم: وب

قیمت: رایگان برای تعداد محدود؛ از 5 دلار در ماه برای 500 تصویر.

7. Shutterstock AI Image Generator

Shutterstock AI Image Generator یک ابزار قدرتمند و نوآورانه در حوزه هوش مصنوعی و تولید تصاویر است که توسط شرکت Shutterstock ایجاد شده است. این ابزار به کاربران امکان می‌دهد تصاویر با کیفیت بالا و به طور خودکار با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی تولید کنند.

این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر اختصاصی برای نیازهای خود ایجاد کنید. از جمله این تصاویر می‌تواند تصاویر برای وب‌سایت‌ها، مطالب تبلیغاتی، مقالات، و حتی تصاویر شخصی باشد.

برنامه هوش مصنوعی نقاشی

shutterstock

مدل های هنر هوش مصنوعی: DALL·E 2

پلتفرم: وب

قیمت گذاری: رایگان برای تولید تصاویر. از 19 دلار  برای تولید و دانلود تصاویر.

8. Craiyon

Craiyon (قبلاً DALL·E Mini) بر اساس مدل اصلی DALL·E ساخته شده است. این به طور قابل توجهی اساسی تر از جدیدترین مولدهای هنری است، اما بازی کردن با آن رایگان و سرگرم کننده است.

برنامه هوش مصنوعی نقاشی

craiyon

مدل‌های هنری هوش مصنوعی: بر اساس مدل اصلی DALL·E (نه DALL·E 2)

پلتفرم: وب

قیمت: رایگان؛ از 6 دلار در ماه برای تصاویر سریعتر و بدون واترمارک.

9. DALL·E 2

DALL·E 2 مولد هنر هوش مصنوعی است که کل این جنون را آغاز کرد. در حالی که دیگر نسخه آزمایشی رایگان ندارد، اما همچنان یکی از چشمگیرترین برنامه های موجود است. استفاده از آن ساده است و می تواند نتایج عالی ایجاد کند. به همین دلیل است که API آن توسط بسیاری از برنامه های دیگر در این لیست استفاده می شود.

آن API همچنین به شما امکان می دهد از DALL·E به عنوان بخشی از گردش کار تجاری خود، با اتصال آن به هزاران برنامه دیگر با استفاده از Zapier استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید تصاویر را بر اساس پیام های Slack ایجاد کنید و آنها را به Slack برگردانید (یا همین کار را در Discord انجام دهید) یا تصاویری برای رکوردهای Airtable جدید ایجاد کنید.

برنامه هوش مصنوعی نقاشی

openai

مدل های هنر هوش مصنوعی: DALL·E 2

پلتفرم: وب

قیمت: 15 دلار برای 115 اعتبار (1 اعتبار = 1 درخواست با 4 گزینه).

10. Stablecog

Stablecog یکی دیگر از مولدهای هنر هوش مصنوعی است که بر اساس Stable Diffusion و سایر مدل های مشابه ساخته شده است. این یک برنامه وب زیبا و آسان برای استفاده و، شاید بهتر از همه، یک ساختار قیمت گذاری خوب و قابل درک دارد.

برای ساخت تصویر زیر، از هوش مصنوعی خواستیم تا یک نقاشی از مقبره کورش تولید کند.

برنامه هوش مصنوعی نقاشی

stablecog

مدل‌های هنری هوش مصنوعی: انتشار پایدار و سایر مدل‌های منبع باز

پلتفرم: وب

قیمت: رایگان برای 100 تصویر. از 10 دلار در ماه برای طرح شروع با 1750 تصویر در ماه.

11. DreamStudio (Stable Diffusion)

DreamStudio یک برنامه وب رسمی Stable Diffusion است. این بسیار قدرتمند است، بنابراین می توانید تعیین کنید که هوش مصنوعی چند مرحله را طی می کند، از چه داده های تصادفی استفاده می کند، و تعداد زیادی سفارشی سازی دیگر. همچنین یک نسخه آزمایشی رایگان دارد که خوب است.

برنامه هوش مصنوعی نقاشی

dreamstudio

مدل‌های هنری هوش مصنوعی: انتشار پایدار

پلتفرم: وب

قیمت: رایگان برای 25 اعتبار. 10 دلار برای 1000 اعتبار (برای 1200 تصویر با تنظیمات پیش فرض کافی است).

12. Deep Dream Generator

Deep Dream Generator یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان هنر هوش مصنوعی آنلاین است. در ابتدا برای استفاده از الگوریتم DeepDream گوگل طراحی شده بود، اما الگوریتم‌های متن به تصویر را اضافه کرده است که به نظر می‌رسد بر اساس Stable Diffusion است.

برنامه هوش مصنوعی نقاشی

deepdreamgenerator

مدل‌های هنری هوش مصنوعی: مدل‌های آموزش‌دیده سفارشی

پلتفرم: وب

قیمت: رایگان برای 20 تصویر با تنظیمات پیش فرض. از 19 دلار در ماه برای طرح پیشرفته، که امکان صدها تصویر در ماه را فراهم می‌کند.

13. Artbreeder

Artbreeder  (Ganbreeder سابق) در سال 2018 به عنوان پلتفرمی برای آزمایش هوش مصنوعی مولد راه اندازی شد. هنوز هم آزاد، تجربی و متمرکز بر هنر است. دو ابزار اصلی آن – Collager و Splicer – به شما این امکان را می‌دهند که جنبه‌های چند تصویر را ترکیب کنید تا چیزی منحصر به فرد ایجاد کنید.

برنامه هوش مصنوعی نقاشی

artbreeder

مدل‌های هنری هوش مصنوعی: BigGAN و StyleGAN

پلتفرم: وب

قیمت: رایگان برای 10 اعتبار در ماه و اکثر ویژگی‌ها. از 8.99 دلار در ماه برای 100 اعتبار در ماه، که به شما امکان می‌دهد بیشتر از ویژگی‌های قدرتمندتر استفاده کنید.

14. StarryAI

StarryAI یکی دیگر از مولدهای هنری است که از مدل های قدیمی VQGAN-CLIP و CLIP-Guided Diffusion استفاده می کند. این برنامه برای پنج درخواست و بیست تصویر در روز رایگان است، بنابراین یکی از بهترین راه‌های رایگان برای آزمایش مدل‌های تولیدی است. برنامه های تلفن همراه نیز وجود دارد که بسیار خوب است.

برنامه هوش مصنوعی نقاشی

starryai

مدل‌های هنر هوش مصنوعی: VQGAN-CLIP و CLIP-Guided Diffusion

پلتفرم: وب، iOS، اندروید

قیمت: رایگان برای 5 اعتبار در روز. از 11.99 دلار در ماه برای 50 اعتبار در ماه.

15. Let’s Enhance

Let’s Enhance یک برنامه ارتقاء تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی است که اخیراً یک تولیدکننده هنری اضافه کرده است. هنوز در مرحله بتا است، بنابراین تولید تصاویر هزینه ای ندارد (اگرچه ذخیره آنها یک اعتبار هزینه دارد).

برنامه هوش مصنوعی نقاشی

letsenhance

مدل‌های هنری هوش مصنوعی: نمی‌گوید، اما به نظر می‌رسد مبتنی بر انتشار پایدار است

پلتفرم: وب

قیمت: رایگان برای 10 اعتبار در ماه و دانلود تصاویر واترمارک. از 12 دلار در ماه برای 100 اعتبار در ماه بدون واترمارک.

16. Fotor

Fotor یک برنامه ویرایش تصویر آنلاین محبوب است و اخیراً یک تولید کننده هنری متن به تصویر اضافه شده است که با ویرایشگر آن ادغام می شود.

برنامه هوش مصنوعی نقاشی

Fotor

مدل‌های هنری هوش مصنوعی: نمی‌گوید، اما احتمالا بر اساس Stable Diffusion است.

پلتفرم: وب

قیمت: رایگان برای 3 تصویر; از 20 دلار برای 200 اعتبار به بالا.

17. Runway

Runway مجموعه ای از ابزارهای تولید هنر از جمله نقاشی، عکس و حتی ویدیو برای مشاغل است. این هوش مصنوعی دارای ویژگی‌های متعددی است که می توانید مدل های سفارشی خود را به آن آموزش دهید.

برنامه هوش مصنوعی نقاشی

runway

مدل‌های هنری هوش مصنوعی: به نظر می‌رسد که انتشار پایدار است، اما شما می‌توانید خودتان را آموزش دهید.

پلتفرم: وب

قیمت: آزمایشی رایگان؛ از 15 دلار برای 625 اعتبار در ماه.

18. Jasper Art

جاسپر بیشتر به دلیل اینکه یکی از بهترین مولدهای نوشتن هوش مصنوعی است شناخته می شود، اما همچنین دارای یک مولد هنری مناسب نیز هست. این برنامه از بسیاری از برنامه های دیگر در این لیست گران تر است، اما اگر قبلاً از Jasper استفاده می کنید، ارزش دیدن را دارد.

سایر ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی مانند Writesonic و Rytr نیز هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی را ارائه می دهند، اما Jasper از این جهت متفاوت است که بیشتر یک ابزار مستقل است.

برنامه هوش مصنوعی نقاشی

jasper.ai

مدل‌های هنری هوش مصنوعی: نمی‌گوید، اما به نظر می‌رسد بر اساس Stable Diffusion است

پلتفرم: وب

قیمت: از 39 دلار در ماه برای تصاویر نامحدود.

19. NightCafe

NightCafe ویژگی‌های اضافی مانند سبک‌ها را به DALL·E 2 و Stable Diffusion اضافه می‌کند و همچنین به شما امکان می‌دهد از مدل‌های هنری مولد قدیمی‌تر استفاده کنید. مهمتر از آن، NightCafe انجمنی برای علاقه مندان به هنر هوش مصنوعی است که شامل چالش ها، سرور Discord و یک گالری است.

برنامه هوش مصنوعی نقاشی

nightcafe

مدل‌های هنر هوش مصنوعی: Stable Diffusion، DALL·E 2، CLIP-Guided Diffusion، VQGAN-CLIP

پلتفرم: وب

قیمت: از 6 دلار در ماه برای 100 اعتبار (برای 1240 تصویر در ماه کافی است).

20.Canva

Canva اخیراً یک تولید کننده هنری متن به تصویر اضافه کرده است. این برنامه کاملاً با بقیه برنامه‌های طراحی مبتنی بر الگو ادغام می‌شود، بنابراین می‌توانید هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی را به هر چیزی از پست‌های رسانه‌های اجتماعی گرفته تا کارت‌های تولد اضافه کنید.

برنامه هوش مصنوعی نقاشی

canva

مدل‌های هنری هوش مصنوعی: انتشار پایدار

پلتفرم: وب، iOS، اندروید

قیمت: رایگان؛ از 12.99 دلار در ماه برای Pro با ویژگی‌های بیشتر هوش مصنوعی.

کلام آخر

در پایان، هنر و فناوری دست به دست هم داده و ما را به دنیایی جدید از خلاقیت و امکانات هدایت می‌کنند. برنامه های جادویی نقاشی با هوش مصنوعی نمایانگر ترکیبی بی‌پایان از ایده‌آل‌ها، الگوریتم‌ها و توانایی‌های بشری است که باعث شده است هنرمندان و علاقمندان به هنر، آثاری شگفت‌آور و منحصر به فرد ایجاد کنند.

این برنامه‌ها، در جهت ارتقاء تجربه هنری ما کمک می‌کنند و در عین حال از ما تقاضا می‌کنند تا ابتکار و خلاقیت خود را حفظ کرده و با تکنولوژی ادغام کنیم. این ترکیب بین انسان و هوش مصنوعی، به ما این امکان را می‌دهد تا به تولید آثاری نوین و تاثیرگذار در دنیای هنر ادامه دهیم.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//