همه ویژگی‌های مورد انتظار گلکسی S24

شرکت بزرگ سامسونگ، از پیشرفت گلکسی‌های سری جدید خود در سال 2024 خبر داده است. طبق خبرهای منتشر شده، گوشی گلکسی S24 در سطح بالایی از ساخت و عملکرد خواهد بود و در ماه‌های آینده از آن رونمایی خواهد شد. ما در این مطلب، به همه مواردی که لازم است در مورد گلکسی اس‌24، اس‌24 پلاس و اس‌24 اولترا بدانید خواهیم پرداخت.

ویژگی‌های قابل انتظار گلکسیS24

تاکنون به فاکتورهای مختلفی در مورد گلگسی جدید سامسونگ اشاره شده است که در ادامه در مورد هر یک از این خبرها و شایعات شنیده شده صحبت می‌کنیم:

طراحی و کیفیت ساخت Galaxy S24 سامسونگ

از آنجایی‌که سامسونگ معمولا به یکپارچه‌سازی طراحی ظاهری گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های خود پایبند است؛ به نظر نمی‌رسد که گلکسی اس‌24 تغییرات قابل توجهی در طراحی، به‌خصوص در پنل پشتی خود داشته باشد. احتمالا همچنان سه لنز دوربین برجسته را در پشت گوشی خواهیم دید. با این حال، رندرهای پیش‌بینی شده، اضلاع مسطح و مربعی شکلی را برای گلکسی جدید نشان می‌دهد که با اضلاع گرد گلکسی S23 متفاوت است.

گلکسی s24

هنوز هیچ اطلاعات خاصی در مورد رنگ‌های دقیق این محصول نداریم. همچنین شایعه شده است که سامسونگ برای گلکسی S24 اولترا، به‌جای آلیاژ آلومینیوم، یک قاب تیتانیومی، مشابه آیفون 15 پرو در نظر گرفته است. این متریال جدید سبک‌تر است و در برابر آسیب نیز مقاوم‌تر خواهد بود. وزن کاهش یافته، به کمپانی سامسونگ اجازه می‌دهد تا قطعات بیشتری را اضافه کند و کار با دستگاه را نسبت به نسل قبلی خود آسان‌تر نماید.

نمایشگر Samsung Galaxy S24

مدل‌های استاندارد گلکسی S به‌طورکلی مجهز به صفحه‌نمایش‌های AMOLED LTPS با قابلیت کمتری هستند که در مقایسه با فناوری LTPO Ultra، گزینه‌های نرخ تازه‌سازی (refresh rate) محدودی را ارائه می‌دهند. شنیده‌ها نشان می‌دهد که گلکسی اس24 پلاس در نهایت به یک پنل LTPO تغییر می‌کند و به‌طور بالقوه امکان ایجاد طیف گسترده‌تری از نرخ‌های تازه‌سازی از 1 الی 120 هرتز را فراهم خواهد کرد.

علاوه بر این، بر خلاف سری گلکسی اس23 که به 1750 نیت (nit) رسید؛ طبق شایعات صفحه‌های جدید دارای سطوح بالاتری از روشنایی هستند که به 2500 نیت می‌رسد. این بهسازی عملکردی، دید صفحه نمایش را در فضای باز، حتی در معرض نور شدید خورشید، بسیار بهبود می‌بخشد. در مورد اندازه صفحه نمایش نیز انتظار می‌رود مدل‌های استاندارد و پلاس به ترتیب نمایشگرهای 6.1 و 6.6 اینچی خود را حفظ کنند. برای Galaxy S24 Ultra نیز هیچ تغییری در اندازه صفحه نمایش پیش‌بینی نشده است.

دوربین Galaxy S24

پیش از این، گمانه‌زنی‌هایی وجود داشت که گلکسی اس‌24 و گلکسی اس‌24 پلاس ممکن است دارای سنسور 200 مگاپیکسلی باشند که برگرفته از مدل اولترای امسال است. با این حال، با نزدیک شدن به زمان معرفی، هیچ جزئیات اضافی برای پشتیبانی از این امکان بیان نشده است.

بنابراین، احتمالا این دو مدل استاندارد، مشخصات دوربین مدل‌های قبلی خود را حفظ کنند. از سوی دیگر، سامسونگ سنسور جدید 50 مگاپیکسلی ISOCELL GNK را معرفی کرده است که ممکن است در گلکسی اس‌24 استفاده شود. این سنسور دارای قابلیت‌های بهبود یافته در نور کم و پشتیبانی از HDR با محدوده دینامیکی تا 120 دسی‌بل است.

همچنین دارای فوکوس خودکار سریع‌تر و توانایی ضبط ویدیوهای 8K خواهد بود. گلکسی اس‌24 اولترا می‌تواند با جایگاه ممتاز خود، ویژگی‌های دوربین رده بالای خود را نیز حفظ کند. این امکان وجود دارد که دوربین اصلی دستگاه، به سنسور ISOCELL جدید 200 مگاپیکسلی ارتقا یابد. دوربین پریسکوپ همچنین ممکن است دارای تنظیمات جدیدی باشد.

در واقع احتمال دارد به زوم اپتیکال 5 برابر با سنسور تله فوتو جدید 50 مگاپیکسلی تبدیل شود و تغییری نسبت به سنسور 10 مگاپیکسلی قبلی با زوم 10 برابر داشته باشد. رندرهایی که تحلیلگران ارائه می‌دهند‌ Galaxy S24 Ultra را با یک ماژول دوربین پیشرفته نشان می‌دهد.

عملکرد  Galaxy S24

در حال حاضر تایید شده است که گلکسی S24 از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام قدرت می‌گیرد. همانند گلکسی S23 ممکن است سامسونگ به عرضه تراشه جدیدی با نام تجاری «For Galaxy» ادامه دهد که نشان‌دهنده سرعت کمی بالاتر از نسخه استاندارد است. پس از ثبت گزارش‌هایی مبنی‌بر اینکه برخی مناطق ممکن است گلکسی اس24 پلاس را با پردازنده داخلی اگزینوس 2400 سامسونگ دریافت کنند؛ هنوز مشخص نیست که آیا هر سه مدل از همان تراشه استفاده کنند یا نه. با این حال، ما می‌دانیم که Galaxy S24 Ultra صرف نظر از منطقه، منحصرا از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره می‌برد. انتظار می‌رود اسنپدراگون 8 نسل 3 پیشرفت‌های قابل توجهی در گرافیک و قدرت پردازش داشته باشد.

اسنپ دراگون 8 نسل سه

فراتر از این‌ها، احتمالا بهره‌وری انرژی و پیشرفت‌های بیشتری در محاسبات هوش مصنوعی و قابلیت‌های پردازش تصویر ارائه خواهد شد. همچنین گلکسی S24 قرار است قابلیت‌های هوش مصنوعی مکالمه‌ای را نیز معرفی کند که می‌تواند فرمان‌های دستیار صوتی پیچیده‌تر و عملکردهای پیچیده‌تری را هم، مانند ویرایش هوشمندتر عکس را امکان‌پذیر کند. با این حال، باید دید این ویژگی‌ها چگونه در مدل‌های مجهز به پردازنده اگزینوس ادغام خواهند شد.

باتری و شارژ  Galaxy S24

برای سری گلکسی اس24 ظرفیت باتری بزرگتری شایعه شده است و افزایش اندازه باتری نیز ممکن است اتفاق بیفتد. این ظرفیت شاید فقط 100 میلی‌آمپر ساعت افزایش یابد. اما همین میزان می‌تواند به زمان اجرایی معادل چند ساعت بیشتر تبدیل شود؛ به خصوص زمانی که با یک پردازنده کارآمد ترکیب شود.

گلکسی اس‌24 پلاس، احتمالا دارای باتری 4900 میلی‌آمپر ساعت باشد که نسبت به نسل قبلی خود 200 میلی‌آمپر ساعت بهبود یافته است. به نظر می‌رسد هیچ تغییری در ظرفیت باتری گلکسی اس‌24 اولترا وجود ندارد و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی را حفظ کند. بر این اساس سرعت شارژ نیز ثابت خواهد ماند و اولترا از شارژ 45 واتی پشتیبانی می‌کند و مدل‌های غیر اولترا از شارژ 25 واتی پشتیبانی خواهند کرد.

قیمت Galaxy S24

اینکه آیا سامسونگ گلکسی اس‌24 در زمان عرضه دارای بازه قیمتی متفاوتی خواهد بود؛ هنوز تایید نشده است. با این حال، پیش‌بینی‌های فعلی نشان می‌دهد که قیمت این سه مدل تغییر چندانی نخواهد کرد.

مقایسه کلی گلکسی S24 با S23

در یک نگاه کلی انتظار می‌رود که مواردی همچون کلیدهای پاور و ولوم در دو طرف، IP68 حفاظت از آب و گرد و غبار و پورت USB-C در پایین، ثابت بمانند. بسته‌بندی S24 نیز تغییر نمی‌کند و در جعبه‌ای باریک و بدون شارژر و فقط همراه با یک کابل USB-C در جعبه عرضه می‌شود. همچنین احتمالا گلکسی S24 همان 8 گیگابایت رم LPDDR5X نسخه قبلی خود را داشته باشد. در بخش نرم افزاری نیز خانواده گلکسی S24 با رابط کاربری One UI 6 سامسونگ معرفی خواهد شد و می‌تواند به‌روزرسانی‌های تا اندروید 18 را دریافت کند.

در سیستم صوتی یا لمسی انتظار تغییرات زیادی را نخواهیم داشت. صفحه نمایش S24 کمی بزرگتر توصیف شده است و سرعت شارژ نیز تقریبا ثابت است. در مورد بیومتریک، گلکسی S24 در وهله اول مانند گلکسی اس‌23 به یک اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک متکی است و از تشخیص چهره مبتنی بر تصویر نیز پشتیبانی می‌کند؛ که کمی ایمن‌تر خواهد بود. همچنین برخی شایعات مبنی‌بر اینکه گلکسی اس‌24 از اتصال ماهواره‌ای برای مواقع اضطراری پشتیبانی کند نیز وجود دارد؛ اما هنوز نمی‌توان از این امر مطمئن بود.

شما می‌توانید در جدول زیر مقایسه برخی از مشخصات گلکسی S24 و 3S2 را مشاهده نمایید:

ویژگی گلکسی 3S2 گلکسی  S24
وزن 168 گرم 168 گرم
باتری 3900 میلی‌آمپر ساعت 4000 میلی‌آمپر ساعت
ابعاد صفحه نمایش 6.1 اینچ 6.2 اینچ
ابعاد گوشی 146.3*70.9*7.6 میلی‌متر 147*70.6*7.6 میلی‌متر
رم و حافظه 8.128 GB  و 8.256 GB 8.128 GB  و 8.256 GB

تاریخ عرضه گلکسی S24 سامسونگ

در چند سال گذشته، غول فناوری کره‌ای به طور مداوم در ماه فوریه هر سال، دستگاه‌های جدید سری گلکسی اس خود را در رویداد  Unpacked رونمایی کرده است. با این ‌وجود، احتمال دارد در سال آینده شاهد ایجاد تغییراتی باشیم. زیرا گزارش‌ها حاکی از آن است که سامسونگ ممکن است Galaxy S24 (Plus) و گلکسی اس24 اولترا را زودتر از زمان معمول، یعنی در ژانویه 2024 به‌طور رسمی معرفی کند. احتمالا این رویداد نیز در همان محل سانفرانسیسکو که گلکسی S23 در آن معرفی شد؛ برگزار خواهد شد.

نکته جالب در مورد مکان رویداد، این است که این محل نزدیک به لوکیشن رقیب اصلی سامسونگ، یعنی اپل است. این امر می‌تواند نشان‌دهنده استراتژی ادامه‌دار سامسونگ برای تقویت حضورش در ایالات متحده باشد. تاریخ در دسترس بودن دقیق این گوشی‌های جدید هنوز نامشخص است. اما بر اساس تاریخچه سامسونگ، معمولا یک تا دو هفته پس از رونمایی، احتمالا وارد قفسه‌های فروش می‌شود. همچنین انتظار می‌رود که پیش خرید این محصول، بلافاصله پس از اعلام، آغاز گردد.

کلام آخر

سامسونگ گلکسی S24 می‌تواند نسبت به نسل‌های قبلی خود ارتقا قابل توجهی داشته باشد. در این مقاله خلاصه تمام اطلاعاتی که در حال حاضر، در مورد این محصول ارائه شده است را بیان کردیم. اما ممکن است سامسونگ ما را با یک ویژگی جدید واقعا جالب و غیرمنتظره شگفت‌زده نماید.

امتیازی به این نوشته بدهید
منبع nextpit.com gsmarena.com phonearena.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//