هوش مصنوعی Gemini گوگل چیست؟ (امکانات و نحوه استفاده)

هوش مصنوعی یکی از پیشرفت‌‌های بسیار جالب و هیجان ‌انگیز در عصر حاضر است. با پیشرفت فناوری و افزایش قابلیت‌های ماشین‌ها، هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار قدرتمند در بسیاری از صنایع و حوزه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسئله این است که اگر نگاهی عمیق‌تر به هوش مصنوعی بیاندازیم، یکی از بزرگترین و مهم‌ترین پرسش‌ها در این زمینه، چگونگی توانایی ماشین‌ها در تحلیل، فهم و پردازش اطلاعات شبیه به انسان است. غول‌های فناوری مانند گوگل از این پرسش الهام می‌گیرند و به دنبال ساختن یک هوش مصنوعی قدرتمندتر و هوشمند‌تر هستند.

به همین منظور، گوگل با ارائه هوش مصنوعی Gemini، توانایی‌ها و قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را به مراتب بالاتر، ارتقا داده است. اگر با هوش مصنوعی Gemini گوگل آشنا نیستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید؛ زیرا می‌خواهیم به طور کامل درباره چیستی، ویژگی‌ها و نحوه دسترسی به آن صحبت کنیم.

گوگل جمنای چیست؟

Gemini یک هوش مصنوعی قوی و بی‌نظیر از شرکت گوگل است که توانایی درک و تفسیر متن، تصاویر، ویدئوها و صداها را دارد. این مدل چند وظیفه‌ای، قادر به انجام وظایف پیچیده در حوزه‌های مختلف، از جمله ریاضیات، فیزیک و برنامه ‌نویسی با کیفیت بالا است.

نسخه ای از این مدل به نام Gemini Pro در حال حاضر در چت بات Bard موجود است.

این هوش مصنوعی در حال حاضر در بارد گوگل (تعداد محدودی از کشورها مانند آمریکا، انگلستان و استرالیا) و تلفن همراه هوشمند گوگل پیکسل ۸ قابل دسترسی است. احتمالا هوش مصنوعی Gemini در آینده به سرویس‌های دیگر گوگل متصل شده و در دستگاه‌های مختلف نیز، قابل دسترس خواهد بود. با توجه به طراحی چند وظیفه‌ای، این مدل قادر است به طور یکپارچه موارد مختلف را تفسیر و ترکیب کند و از اطلاعات متنی، کد، صدا، تصویر و ویدئو بهره ببرد.

معرفی نسخه‌های مختلف گوگل جمنای

گوگل جمنای یک هوش مصنوعی انعطاف پذیر است. به این معنی که می‌تواند روی همه چیز از جمله مراکز داده گوگل و دستگاه‌های تلفن همراه اجرا شود. از جمله نسخه‌های مختلف گوگل جمنای عبارتند‌از:

هوش مصنوعی gemini گوگل

نانو جمنای

نانو جمنای یکی از نسخه‌های مختلف این هوش مصنوعی است. اندازه مدل نانو جمنای برای استفاده در تلفن‌های همراه هوشمند، طراحی شده است. این مدل برای اجرای کارها روی دستگاهی که نیاز به پردازش هوش مصنوعی کارآمد بدون استفاده از سرورهای خارجی دارد، مانند پیشنهاد دادن پاسخ در برنامه‌های پیام رسان یا خلاصه کردن متن، ساخته شده است.

پرو جمنای

نسخه پرو جمنای مورد استفاده در مراکز داده گوگل بوده و برای پشتیبانی از آخرین نسخه بارد به کار می‌رود. بارد یک چت ‌بات هوش مصنوعی است که می‌تواند به سوالات پیچیده پاسخ داده و سوالات سخت را در کمترین زمان ممکن درک کند.

اولترا جمنای

اگر چه اولترا جمنای هنوز برای استفاده گسترده در دسترس نیست، اما گوگل آن را به عنوان تواناترین مدل هوش مصنوعی خود توصیف می‌کند. زیرا اولترا جمنای برای انجام کارهای بسیار پیچیده و سخت طراحی شده و قرار است پس از به اتمام رسیدن آزمایش‌های صورت گرفته بر روی آن، عرضه شود.

آیا گوگل Gemini از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند؟

Gemini فقط به زبان انگلیسی در دسترس است، اگرچه گوگل قصد دارد به زودی پشتیبانی از زبان‌های دیگر را نیز عرضه کند.

آیا برای استفاده از گوگل جمنای نیاز به فیلترشکن داریم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که دسترسی به هوش مصنوعی یا ابزارهای مرتبط با آن، اغلب نیازی به استفاده از فیلترشکن ندارد.

گوگل یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه هوش مصنوعی است و از سیستم‌های پیچیده و پیشرفته برای ارائه خدمات خود استفاده می‌کند. بنابراین، به طور معمول، دسترسی به ابزارهای هوش مصنوعی از جمله Gemini از طریق مرورگر و اتصال اینترنت، بدون نیاز به فیلترشکن امکان‌پذیر است.

اگرچه در برخی کشورها یا شرایط خاص، فیلترشکن ممکن است برای دسترسی به برخی از خدمات آنلاین و ابزارهای هوش مصنوعی لازم باشد، اما به صورت کلی، گوگل و سایر شرکت‌های بزرگ فناوری تلاش می‌کنند تا خدمات خود را به صورت جهانی در دسترس قرار دهند.

هوش مصنوعی gemini گوگل

آیا برای دسترسی به گوگل جمنای نیاز به خرید اشتراک است؟

به نظر می‌رسد که نسخه GPT-4 آن نیاز به خرید اشتراک دارد، اما نکته اینجاست که این برنامه فعلا فقط در حد آزمایش و به صورت بتا عرضه شده است.

جزئیات زیادی در مورد برنامه‌های آینده Gemini در دسترس نیست. همینطور هیچ برنامه خرید اشتراکی هم توسط این شرکت اعلام نشده است. گوگل می‌گوید مدل بهبودیافته Gemini Ultra، ممکن است در سال 2024 وارد بازار شود و ابتدا در یک چت بات ارتقا یافته به نام Bard Advanced در دسترس باشد.

کلام آخر

در این مقاله درباره هوش مصنوعی Gemini گوگل صحبت کردیم. استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار بسیار موثر در زندگی روزمره و کسب و کارها به سرعت در حال افزایش است. افزایش همکاری بین انسان و ماشین‌ها به ما کمک می‌کند تا به توانایی‌های فراتر از حد نرمال در تجزیه و تحلیل داده‌ها و ایجاد تصمیمات دقیق‌تر دست پیدا کنیم.

Gemini در دنیای هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین ابزارها معرفی شود. این سیستم هوشمند به کمک الگوریتم‌های پیشرفته، قابلیت‌های استثنایی را در حوزه‌های مختلف ارائه می‌دهد. عملکرد منحصر به فرد Gemini در جمع ‌آوری و تحلیل دقیق اطلاعات بیشمار بسیار شگفت انگیز است.

منبع: wired.com

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//