میزان درآمد حوزه تدوین در ایران توسط تدوین باما

اگر نیم نگاهی به شبکه‌های اجتماعی بیندازید، متوجه خواهید شد که بازار مالی، تدوین، برنامه نویسی و مشاغلی از این دست درآمد فراوانی دارند. در این پست آموزشی به صورت اجمالی قصد بررسی صحت این گفته‌ها و همچنین پیش شرط آن را داریم. به این نکته توجه نمایید که یک شخص حرفه‌ای در حوزه تدوین بیشتر زمان خود را به آموزش و همچنین استفاده از ابزارهای نوین مانند هوش مصنوعی می‌گذارند و نه مسائل حاشیه‌ای.

به نقل از سایت تدوین با ما ، میزان درآمد حوزه تدوین در ایران، به دسته 10 شغل برتر تعلق دارد. البته به شرطی که یک تدوینگر از آموزش‌های مناسبی استفاده کند و در مسیر آموزش نیز استمرار داشته باشد. برای رسیدن به یک هدف واحد در حوزه طراحی گرافیکی روش‌های بسیار زیادی وجود دارد. اما روشی برای افراد پولساز خواهد بود که در آن خلاقیت و همچنین تخصص خود را به صورت همزمان به نمایش گذارند. شاید نکات مطرح شده اندکی عجیب به نظر برسد، اما با مطالعه بخش‌های بعدی مشکل شما حل خواهد شد.

حقوق تدوینگر 1402

زمانی که صحبت از میزان درآمد حوزه تدوین می‌شود، یکی از حوزه‌های بسیار مطرح تبلیغات است، در صورتی که بتوانید در یک حوزه مناسب مانند تبلیغات برند سازی شخصی داشته باشید، دیگر به حقوق یک تدوینگر نیازی نخواهید داشت. در سال 1402 که میانگین حقوق کارمندان با 8 ساعت کار روزانه در حدود 10 تا 12 میلیون تومان است، درآمد یک ادیتور فیلم و عکس اینستاگرام در حدود 15 تا 40 میلیون تومان است. البته میزان درآمد حوزه تدوین ویدیوهای اینستاگرام به مهارت فرد نیز بسیار بستگی دارد که در بخش‌های بعدی آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مهارت‌های لازم برای افزایش درآمد از تدوین

زمانی که یک فرد درآمد 50 میلیون تومانی از تدوین دارد با زمانی که ادیتور درآمد 5 میلیون تومانی به دست می‌آورد، تفاوت در سطح مهارت آن ها است. اما این مهارت‌ها فقط و فقط محدود به نرم افزار پریمیر و یا ادیوس نیست. در ادامه آن ها را به بهترین شکل ممکن بررسی خواهیم کرد.

شما از برنامه هایی همانند، فتوشاپ، داونیچی، افترافکت و پریمیر میتونید درآمد خوبی کسب کنید. برای مثال اگر آموزش داوینچی دیده باشین میتونین ماهانه درآمد مثبت ده میلیون رو تجربه کنید.

1.    مهارت های ارتباطی

تا زمانی که نتوانید با کارفرما و یا دیگر همکاران خود ارتباط مناسبی برقرار نمایید، نمی‌توانید به یک سطح درآمد خوب برسید. میزان درآمد حوزه تدوین در ایران عدد ثابتی نیست که هر کس با هر توانایی بتواند از آن بهره‌مند شود. بلکه میزان درآمد حوزه تدوین یک عدد متناوب است که هر کس با توجه به میزان تخصص و همچنین مهارت‌های ارتباطی خود می‌تواند از آن بهره مند شود. در غیر این صورت شغل تدوین، درآمد بالایی برای شما به دنبال نخواهد داشت.

2.    استفاده از نرم افزارهای مکمل

زمانی که صحبت از تدوین می‌شود، همه افراد به فکر آموزش پریمیر و داوینچی می‌افتند. در صورتی این دو نرم افزار به تنهایی مورد نیاز یک تدوینگر حرفه‌ای نیست. یک تدوینگر متخصص معمولا به خوبی با نرم افزار افترافکت کار می‌کند. چرا که جلوه‌های ویژه و همچنین موشن گرافی با این نرم افزار امکان پذیر است. حال برای آموزش افترافکت لازم است که از آموزش فتوشاپ نیز بهره‌‍مند شوید.  در غیر این صورت نمی‌توانید به درآمدی جامع دست پیدا کنید.

3.    استفاده از ابزارهای به روز مانند هوش مصنوعی

زمانی که به دنبال میزان درآمد حوزه تدوین هستید، اولین نکته‌ای که باید مد نظر قرار دهید زمان و انرژی شما برای کار کردن است. فرض کنید که بخواهید یک ویدیو 15 دقیقه‌ای را تدوین کنید. اگر بخواهیم فریم به فریم تغییرات مد نظر خود را اعمال کنید، به نتیجه‌ای جذاب نخواهید رسید. چرا که زمان و انرژی شما محدود بوده و نمی‌توانید به دیگر کارهای خود نیز برسید. با این حال هوش مصنوعی در حوزه تدوین به یاری شما خواهد رسید و می‌تواند برای شما بسیار جذاب باشد. چرا که همانند یک دستیار حرفه‌ای می‌تواند در مدیریت انرژی و زمان ادیتور نقش والایی ایفا کند. اگر به دنبال درآمد بالا از طریق تدوین می‌باشید، برای آموزش هوش مصنوعی زمان و انرژی صرف کنید.

4.    استفاده از تجربه افراد متخصص و داشتن دایره ارتباطی مناسب

در صورتی که افراد خبره در این حوزه را دنبال کنید، به سادگی متوجه خواهید شد که تدوینگران در حال استفاده از چه نرم افزاری هستند. یکی از برنامه‌هایی که در حوزه تدوین بسیار مهم و تاثیر گذار است، نرم افزار داوینچی می‌باشد. این نرم افزار به نسبت پریمیر اختیار عمل بیشتری در اختیار شما قرار میدهد و مدت زمان تحویل یک پروژه را کاهش می‌دهد. به همین علت است که داشتن دایره ارتباطی متشکل از افراد متخصص برای بهبود میزان درآمد حوزه تدوین مهم و ضروری می باشد.

درآمد ادیتور یوتیوب بیشتر است یا درآمد ادیتور اینستاگرام

برای دستیابی به میزان درآمد حوزه تدوین، باید پروژه‌های مربوط به این دو پلتفرم را مورد بررسی قرار دهید. در گذشته تدوینگرها به دنبال پروژه‌های سینمایی بودند و هر سال یک پروژه قبول می‌کردند. اما امروزه تغییراتی در این شرایط به وجود امده و شما می‌توانید با استفاده از چند پروژه کوتاه مدت به درآمد یکساله پروژه‌های سینمایی برسید. بر اساس آخرین تحقیقات ما درامد ادیتور اینستاگرام نسبت به درامد ادیتور یوتیوب به مراتب بیشتر است. اما در کنار استفاده از نرم افزار پریمیر و یا داوینچی نیاز به استفاده از نرم افزار افترافکت و فتوشاپ نیز خواهد داشت. چرا که اکثر پروژه‌های اینستاگرام نیاز به موشن گرافیک و خلق جلوه‌های بصری دارد. در صورتی که در یوتیوب به دلیل تایم لاین بلندتر چنین پارامترهای مورد نیاز موجود نیست.

آیا برای کسب درآمد بالا از تدوین حتما نیاز به فارغ التحصیلی از رشته تدوین در دانشگاه داریم؟

در گذشته برای استخدام در یک دفتر سینمایی و انجام کار تدوین نیاز به مدرک رسمی آکادمیک بود. اما امروزه حتی برای دریافت پروژه‌های دلاری و بین المللی نیز به هیچ مدرکی نیاز نیست. تنها چیزی که امروزه برای بستن یک قرارداد تدوین لازم دارید، یک رزومه قوی و مهارت کار با نرم افزارهای گرافیکی مرتبط می‌باشد. دقت کنید که شبکه ارتباطی و همچنین میزان مهارت شما به عنوان یک ادیتور در استفاده از ابزارهای روز دنیا برای کارفرما بسیار مهم است. در نهایت به یاد داشته باشید که ویژگی مشترک تمامی ادیتورها با سطح درآمد بالا، سطح زبان انگلیسی متوسط است. چرا که استفاده از آخرین اخبار این حوزه نیازمند مطالعه منابع مرجع می‌باشد.

سخن پایانی

در این پست آموزشی به صورت ویژه در مورد میزان درآمد حوزه تدوین در ایران صحبت کردیم. در صورتی که سوال و یا چالشی در مورد دریافت پروژه تدوین و یا استخدام تدوینگر دارید، می‌توانید از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشید. در این صورت همکاران ما در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ آن را برای شما عزیزان ثبت خواهند کرد. در پایان اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی ارائه دهیم، باید به اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در تدوین اشاره نماییم. شما می‌توانید از نرم افزار پریمیر و یا افترافکت استفاده نمایید. اما برای کوتاه کردن تایم لاین انجام کار خود از ابزار نوین استفاده نمایید.

بر اساس بررسی‌های ما سایت تدوین با ما در مورد ابزارهای هوش مصنوعی، نرم افزارهای حوزه ادیت و تدوین مقالات، خدمات جذابی ارائه می‌کند. در صورتی که به این حوزه علاقه‌مند هستید، می‌توانید از آخرین اخبار این حوزه بهره‌مند شوید.این نکته را در نیز در نظر داشته باشید، اگر برای بهبود و توسعه مهارت تدوین خود زمان صرف نکنید، میزان درآمد حوزه تدوین برای شما رضایت بخش نخواهد بود. چرا که در بخش پروژه‌های ارزان مشغول فعالیت می‌باشید و به طبع رقابت بسیار زیادی نیز انجام خواهید داد. اما در بخش پروژه‌های گران تدوین، هم رقابت کمتری صورت میگیرد و هم از تنوع بالایی برخوردار است. به یاد داشته باشید که تنها نکته مهم، مهارت و تخصص ادیتور می باشد.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//