قدرتمندترین ابزارهای هوش مصنوعی ساخت عکس (فقط با متن)!

تقریبا دو سالی می‌شود که مولدهای هوش مصنوعی ساخت عکس، با جلوه‌های طبیعی و کیفیت بی‌نظیر خود، طوفانی به‌پا کرده‌اند. اگر اهل اینترنت باشید یا در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید، حتما تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی را دیده‌اید و طبیعتا به این فکر هستید که چطور می‌توانید شما هم تصاویر دلخواه خود را بسازید.

خوشبختانه انواع ابزارهای هوش مصنوعی ساخت عکس به طور گسترده و رایگان در دسترس عموم هستند. اگر می‌خواهید با چند مورد از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی آنلاین آشنا شوید و شروع به کار کردن با آن‌ها کنید، ادامه این مقاله را از دست ندهید. ما در این مطلب بهترین‌ موارد رایگان را همراه لینک دسترسی به شما ارائه خواهیم داد.


1. هوش مصنوعی leonardo.ai

هوش مصنوعی لئوناردو

هوش مصنوعی لئوناردو یک مولد تصویر پیشرفته است که مجموعه گسترده‌ای از ابزارها و مدل‌ها را برای ایجاد تصاویر خیره کننده، به شما ارائه می‌دهد. کاربران هوش مصنوعی لئوناردو، به راحتی می‌توانند تصاویر، انیمیشن‌ها و حتی مدل‌های سه بعدی تولید کنند که هم برای تازه‌کارها و هم برای حرفه‌‌ای‌ها کاملا مفید و کاربردی است.

کارکرد لئوناردو به این صورت است که دستورات خلاقانه شما را دریافت کرده و با کمک فرآیندهای مبتنی بر هوش مصنوعی، آنچه در ذهن و تخیل شما می‌گذرد را به واقعیت تبدیل می‌کند.

هوش مصنوعی لئوناردو همچنین دارای طیف گسترده‌ای از سبک‌ها، از جمله عکاسی قدیمی، پرتره، انیمیشنی و چندین مورد جذاب دیگر است که همه اینها به صورت رایگان در دسترس است.

نمونه تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی leonardo.ai:

تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی لئوناردو

leonardo.ai


2. هوش مصنوعی DALL-E 3 (مایکروسافت)

DALL-E 3 کوپایلت ماکروسافت

سایت Image Creator مایکروسافت که از DALL-E 3 شرکت OpenAI بهره می‌برد، پیشرفته‌ترین مدل تولید تصویر است. جالب اینجاست که کیفیت نتایج این هوش مصنوعی هم دقیقا مشابه مشابه با DALL-E اوپن ای آی بوده و از همه مهم‌تر رایگان است، در حالی که برای استفاده از DALL-E 3 شرکت OpenAI، باید هزینه‌ای معادل 20 دلار در ماه پرداخت کنید.

تنها کاری که برای دسترسی به این هوش مصنوعی ساخت عکس باید انجام دهید این است که به وب سایت Image Creator مراجعه کرده و با یک حساب مایکروسافت وارد شوید تا شروع به کار با آن کنید.

یکی دیگر از مزیت‌های مهم در مورد این مولد هوش مصنوعی این است که می‌توانید در همان جایی که از چت بات مایکروسافت یعنی Copilot استفاده می‌کنید به DALL-E 3 نیز دسترسی داشته باشید. برای انجام این کار نیازی به کار خاصی نیست، فقط کافیست درخواست خود را به چت بات Copilot بگویید و از آن بخواهید عکس مورد نظر شما را بسازد.

Image Creator


3. هوش مصنوعی قدرتمند ImageFX گوگل

هوش مصنوعی ساخت عکس گوگل

ImageFX گوگل از همان ابتدای عرضه، به عنوان یک هوش مصنوعی ساخت عکس قدرتمند شناخته شد؛ زیرا این هوش مصنوعی قادر به تولید خروجی‌های بسیار با کیفیت و واقعی است که حتی در طراحی اشیای چالش برانگیز هم، عملکردی عالی دارد. این موضوع باعث شد تا ImageFX گوگل، در مقایسه با سایر این نوع ابزار، به عنوان جدی‌ترین رقیب آن‌ها معرفی شود.

این ابزار هوش مصنوعی دارای قابلیت اصلاح درخواست‌ یا ایجاد موارد جدید است، به طوری که بخش‌هایی از درخواست‌ شما را برجسته و قابل تغییر می‌کند تا در خروجی‌، به بهترین نتیجه ممکن برسید.

علاوه بر این، ImageFX، دارای سبک‌هایی مانند فوتورئالیستی، فیلم 35 میلی‌متری، مینیمال، دیزاین، نقاشی دستی و دیگر موارد است. برای مثال در تصویر زیر می‌توانید نمونه‌ای از خروجی شگفت‌انگیز ImageFX گوگل را ببینید:

ImageFX گوگل

imagefx گوگل


4. هوش مصنوعی ساخت عکس DreamStudio

هوش مصنوعی DreamStudio

Stability AI، هوش مصنوعی DreamStudio را توسعه داد تا اطمینان حاصل کند که این فناوری به راحتی برای همه، صرف نظر از سطح مهارت، قابل دسترسی است. به همین دلیل DreamStudio کاربری بسیار ساده‌ای دارد، به طوری که در بین ابزارهای هوش مصنوعی ساخت عکس، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها به شمار می‌رود.

DreamStudio به‌عنوان یکی از بهترین تولیدکننده‌های تصویر هوش مصنوعی، ویژگی‌های سفارشی‌سازی مختلفی دارد که یکی از آن‌ها، «پرامپ منفی» یا آن چیزی است که نمی‌خواهید در تصویر داشته باشید. خبر خوب دیگر این است که DreamStudio رایگان است و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

نمونه تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی DreamStudio:

هوش مصنوعی DreamStudio

DreamStudio


5. هوش مصنوعی Adobe Firefly

هوش مصنوعی ادوبی فایرفلای

آخرین ابزاری که قصد داریم در این آموزش به آن بپردازیم، Adobe Firefly است. مانند سایر ابزارهای هوش مصنوعی ساخت عکس، Adobe Firefly به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر مورد نظر خود را با استفاده از پیام‌های متنی تولید کنند. این بدان معناست که شما کلمات یا توضیحات را تایپ خواهید کرد و مدل هوش مصنوعی، مطابق با تقاضای شما تصویر تولید می‌کند.

این هوش مصنوعی، دارای دو ویژگی برجسته به نام Structure Reference و Style Reference است.

Structure Reference به کاربران اجازه می‌دهد تصویری را وارد کنند که می‌خواهند مدل‌های هوش مصنوعی از آن به عنوان الگو استفاده کنند؛ سپس یک تصویر جدید با همان چیدمان و ترکیب‌بندی ایجاد خواهد شد.

Style Reference از یک تصویر به عنوان مرجع برای تولید تصاویر جدید در همان سبک استفاده می‌کند.

با استفاده‌ از این پلتفرم حتی می‌توانید مواردی که در تصاویر شما وجود ندارد را به‌راحتی به آن‌ها اضافه کنید. در این بخش می‌توانید نمونه تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی Adobe Firefly را ببینید، نتیجه فوق‌العاده است.

نمونه تصاویر تولید شده با ادوبی فایرفلای

adobe firefly


برای انتخاب بهترین هوش مصنوعی ساخت عکس، چه معیارهایی مهم است؟

ما در این قسمت ویژگی‌های لازم برای انتخاب بهترین هوش مصنوعی را برای شما توضیح داده‌ایم تا با آگاهی و اطمینان شروع به کار کنید. همچنین پیشنهاد ما این است که اگر به این موضوع علاقه دارید و می‌خواهید بیشتر راجع به آن بدانید، مقاله هوش مصنوعی چیست ؟ را حتما مطالعه کنید، زیرا این کامل‌ترین راهنما به زبان ساده است که در اختیار شما قرار دارد. 

کیفیت تصویر

هوش مصنوعی باید تصاویری با وضوح بالا ایجاد کند که واضح و با جزئیات باشند.

خلاقیت و تنوع

باید طیف وسیعی از سبک‌ها را ارائه داده و بتواند مفاهیم مختلف را به روش‌های منحصر به فرد ترکیب کند.

کنترل بر خروجی

به دنبال هوش مصنوعی‌ای باشید که به شما امکان می‌دهد جزئیات را مشخص کرده و تنظیماتی را انجام دهید تا به آنچه در تصورتان وجود دارد، نزدیک شوید.

سهولت استفاده

رابط کاربری باید کاربرپسند باشد و به شما این امکان را بدهد که به راحتی پرامپت‌ها را وارد کنید و بفهمید که چگونه باید هوش مصنوعی را برای تولید نتایج دلخواه راهنمایی کنید.

سرعت

در نظر بگیرید که هوش مصنوعی مورد نظر، با چه سرعتی تصاویر شما را تولید می‌کند.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//