چت جی‌پی‌تی در آیفون‌: «هوش اپل» چیست؟

در عصری که هوش مصنوعی تبدیل به یک قلم‌موی جادویی شده و در حال ترسیم آینده است، شرکت اپل نیز در این دنیای پر از رنگ، با یک شاهکار پا به میدان رقابت گذاشته و  هوش مصنوعی خود، یعنی «هوش اپل» را رونمایی کرده.

نوآوری بزرگ این شرکت نه تنها یک قدم، بلکه یک جهش واقعی به شمار می‌رود. «Apple Intelligence» یا هوش اپل، تعاملات دیجیتالی روزانه ما، حفظ حریم خصوصی و شخصی‌سازی منحصر به هر فرد را با محصولات این شرکت ارتقا می‌دهد.

«هوش اپل» نه یک محصول است و نه یک اپلیکیشن مستقل.

این سیستم به بخشی از هر اپلیکیشن و محصول اپل که مشتریان از آن‌ها استفاده می‌کنند تبدیل خواهد شد؛ خواه یک دستیار نوشتن باشد که پیش‌نویس پیام‌های شما را بهبود می‌بخشد، یا تقویم شما که بتواند بهترین مسیر را برای رسیدن به قرار ملاقات بعدی به شما نشان دهد.

از این نظر، این سیستم شبیه به دستیار هوش مصنوعی کوپایلوت مایکروسافت است. اما برای فعال کردن آن نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید.

سیری، دستیار صوتی که اپل در سال ۲۰۱۰ آن را خریداری کرد، با یک رابط کاربری جدید و رویکردی پرگفتارتر به‌روز شده است تا به کاربران کمک کند تا از دستگاه‌ها و برنامه‌های خود به‌طور یکپارچه‌تر استفاده کنند.

بن وود، تحلیلگر ارشد شرکت تحقیقاتی سی‌سی‌‌اس اینسایت گفت: «می‌توان گفت که این اقدام نشان‌دهنده پذیرش محدودیت‌های اپل است، زیرا چت‌جی‌پی‌تی در نقطه‌ای وارد عمل می‌شود که سیری دیگر قادر به کمک به کاربر نیست».

این تصویری است که نشان می‌دهد چت‌جی‌پی‌تی با سیری کار خواهد کرد

مسئولان اپل بر امنیت «هوش اپل» تأکید زیادی دارند.

Apple Intelligence یک سیستم هوش شخصی است که مدل‌های قدرتمند تولیدی را در آیفون، آی‌پد و مک شما قرار می‌دهد و در نتیجه ویژگی‌های جدید باورنکردنی‌ای را برای کمک به کاربران فراهم می‌کند.

طبق اعلام اپل، بخشی از پردازش‌ها بر روی خود دستگاه انجام خواهد شد، اما در مواردی که برای پردازش نیاز به قدرت بیشتری باشد، داده‌ها به فضای ابری (کلاود) ارسال می‌شوند. با این حال هیچ داده‌ای در آنجا ذخیره نخواهد شد.

این موضوع برای مشتریانی که برای وعده‌ اپل در ایجاد حریم خصوصی قیمت‌های بالایی می‌پردازند، بسیار حیاتی است.

در واقع این سیستم مدل‌های مولد قدرتمندی را در قلب آیفون، آیپد و مک شما قرار می‌دهد. این سیستم از زمینه شخصی شما استفاده می‌کند تا هوشی ارائه دهد که برای شما مفیدترین و مرتبط‌ترین باشد و در هر مرحله حریم خصوصی شما را حفظ می‌کند.

برخی از قابلیت‌های هوش اپل

ابزارهای نوشتن

ابزارهای نوشتن در تمامی دستگاه‌ها در دسترس هستند و به کاربران در بازنویسی، تصحیح و خلاصه کردن متن کمک می‌کنند. اگر از هر یک از چارچوب‌های استاندارد UI برای رندر کردن فیلدهای متنی استفاده می‌کنید، برنامه شما به‌طور خودکار توانایی استفاده از Writing Tools را دریافت می‌کند. و با TextView delegate API، می‌توانید نحوه رفتار برنامه‌تان را هنگام فعال بودن ابزارهای نوشتن سفارشی کنید؛ به عنوان مثال، می‌توانید برای جلوگیری از تداخل در زمانی که Apple Intelligence در حال پردازش متن است، همگام‌سازی را متوقف کنید.

ابزارهای نوشتن

Image Playground

Image Playground تجربه‌ای آسان برای ایجاد تصاویر جالب و سرگرم کننده در برنامه‌هایی مانند Messages، Notes، Keynote، Pages و موارد دیگر ارائه می‌دهد. با استفاده از Image Playground API، می‌توانید همان تجربه را به برنامه خود اضافه کنید و به کاربران خود اجازه دهید تا به سرعت تصاویر لذت بخشی را با استفاده از Image Playground از داخل برنامه خود ایجاد کنند. از آنجایی که تصاویر کاملا روی دستگاه ایجاد می‌شوند، برای اینکه کاربران از ایجاد تصاویر جدید در برنامه شما لذت ببرند، لازم نیست مدل‌های خود را توسعه داده یا میزبانی کنید.

Image Playground

جنموجی

Genmoji راه‌های کاملا جدیدی برای برقراری ارتباط باز می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد برای هر لحظه خاص، یک ایموجی جدید ایجاد کنند. در حالی که ایموجی‌ها به صورت متنی است، Genmoji به صورت تصاویر درون خطی نمایش داده می‌شوند. اگر از چارچوب‌های استاندارد UI برای ارائه فیلدهای متنی استفاده می‌کنید، می‌توانید به راحتی از Genmoji استفاده کنید. برای موقعیت‌های دیگر، Genmoji با استفاده از AttributedString، یک نوع داده برای نمایش متن غنی از گرافیک، پشتیبانی می‌شود.

جنموجی

سیری قدرتمندتر

سیری طبیعی‌تر، شخصی‌سازی شده‌تر و عمیق‌تر شده است. هوش اپل، قابلیت‌های پیشرفته‌تری را در اختیار Siri قرار می‌دهد و توسعه‌دهندگان می‌توانند از برنامه‌های از پیش تعریف‌شده و آموزش‌دیده‌شده، در طیف وسیعی از دامنه‌ها استفاده کنند تا نه تنها به سیری توانایی انجام اقدامات در برنامه شما را بدهند، بلکه اقدامات برنامه شما را در Spotlight، برنامه Shortcuts، Control Center و موارد دیگر، قابل شناسایی‌تر کند. پذیرندگان SiriKit از قابلیت‌های مکالمه پیشرفته سیری بدون هیچ کار اضافی بهره‌مند خواهند شد. با App Entities، سیری می‌تواند محتوای برنامه شما را درک کند و اطلاعات برنامه شما را از هر نقطه از سیستم به کاربران ارائه دهد.

سیری قدرتمندتر

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//