تفاوت فالوور و فالووینگ اینستاگرام چیست ؟+(مزایا و امکانات)

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان محسوب می‌شود که در ایران نیز طرفداران پرشماری دارد و به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی انسان‌های امروزی تبدیل شده است. علاوه بر اطلاعاتی که از این شبکه اجتماعی دریافت می‌کنیم، روزانه برای افراد زیادی درخواست دوستی ارسال می‌کنیم (فالو می‌کنیم) و تعدادی نیز، تمایل دارند با ما دوست شوند (ما را فالو می‌کنند). فالوور و فالووینگ از مهم‌ترین مفاهیم و اصطلاحات Instagram محسوب می‌شوند.

همه کاربران اینستاگرام، در پروفایل کاربری خود، تعدادی فالوور و فالووینگ دارند. اما تا به حال، به تفاوت این دو مفهوم، فکر کرده‌اید؟ چه تفاوتی بین کسانی که شما را فالو می‌کنند با کسانی که شما، آن‌ها را فالو می‌کنید، وجود دارد؟

ما در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به صورت مفصل، به بررسی فرق فالوور و فالووینگ در اینستاگرام بپردازیم و معنی فالووینگ و فالوور را به طور کامل بیان نماییم. اگر شما نیز از کاربران این شبکه اجتماعی محبوب هستید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

معنی فالووینگ (Following) چیست؟

یکی از جذابیت‌های اینستاگرام، دنبال کردن افراد مختلف (دوستان، آشنایان، افراد مشهور و …) است. به این ترتیب، علاوه بر ارتباط بهتر با دوستان و نزدیکان، می‌توانید زندگی روزانه افراد مشهور را نیز مشاهده کنید. در حال حاضر افراد مشهوری مثل کریستیانو رونالدو، کایلی جنر، تیلور سوییف، کیم کارداشیان، لیونل مسی، لبرون جیمز و سلنا گومز بیشترین دنبال‌کننده ها ار در اینستاگرام دارند.

به طور مثال کریسیتانو رونالدو دارای 609 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام است که یک عدد خیره کننده محسوب می‌شود. به نوعی جمعیت اکانت رونالدو به غیر از چین و هند از جمعیت دیگر کشورهای جهان بیشتر است.  Instagram همچنین به شما اجازه می‌دهد تا با فالوو کردن افرادی که نمی‌شناسید، دوستان جدیدی هم پیدا کنید.

تفاوت فالوور و فالوئینگ

فالووینگ (Following) لیستی از کاربرانی است که شما در اینستاگرام، آن‌ها را دنبال (Follow) کرده‌اید. تمامی پست‌ها و استوری‌ها، لایو و نوشته‌ها (note) این کاربران، در صفحه اصلی شما در Instagram برای شما، به نمایش درخواهند آمد. علاوه بر این، می‌توانید از طریق دایرکت اینستاگرام نیز، به آن‌ها پیام ارسال کنید.

چه افرادی معمولا در لیست فالووینگ شما قرار می‌گیرند؟ پاسخ کاملا ساده است: دوستان، آشنایان، شخصیت‌های مورد علاقه شما، صفحات و پیج‌هایی که در زمینه علاقمندی‌های شما فعالیت می‌کنند، صفحات خبری معروف، پیج‌ها یا افرادی که در زمینه بیزینس شما فعال هستند و غیره

زمانی که برای یک کاربر یا صفحه (Page) درخواست فالو ارسال می‌کنید، دو حالت ممکن است پیش بیاید:

  1. اگر صفحه مورد نظرتان عمومی (Public) باشد، بلافاصله به لیست فالووینگ شما اضافه می‌شود.
  2. اگر برای یک صفحه خصوصی (Private) درخواست ارسال کرده باشید، باید منتظر تایید نهایی از سوی فرد یا پیج مورد نظر، بمانید.

تفاوت فالوور و فالوئینگ

معمولا پروفایل شخصیت‌های حقیقی (افراد معمولی) در حالت خصوصی قرار دارد. در حالی که افراد مشهور (سلبریتی) یا صفحات تجاری، خبری، فن پیج و عیره صفحه خود را در حالت عمومی قرار می‌دهند.

شما نیز می‌توانید انتخاب کنید که پیج‌تان در حالت خصوصی باشد یا عمومی. (در ادامه، به صورت مفصل به این موضوع، خواهیم پرداخت).

لیست فالووینگ هر کاربر در اینستاگرام، به خوبی نشان دهنده علاقمندی‌ها، سبک فکری و جهان‌بینی  اوست. برای شناخت بهتر نسبت به افرادی که در تعامل با شما قرار دارند، یکی از بهترین راه‌ها، بررسی افرادی است که او در شبکه‌های اجتماعی و به‌ویژه Instagram دنبال می‌کند. به طور مثال اگر کسی به عکاسی علاقه‌مند باشد، طبیعتاً تلاش می‌کند تا عکاسان حرفه‌ای را دنبال کند و با نحوه کار آن‌ها آشنا شود.

طراحی هوش مصنوعی اینستاگرام بسیار دقیق و خارق‌العاده است به طوری که علایق هر شخص را براساس فالووینگ‌ها و جستجوهای او تشخیص می‌دهد و در فیلم‌ها و عکس‌های مرتبط را در اکسپلور (Explore) قرار می‌دهد. اکسپلور یکی بخش نسبتاً جدید در اینستاگرام است که در آن می‌توانید پیج‌ها و اکانت‌های پابلیک مورد علاقه خود را پیدا کنید و به لیست فالووینگ‌های خود اضافه نمایید.

تفاوت فالوور و فالوئینگ

اگر تعداد فالووینگ‌های زیادی دارید، طبیعتاً تعداد استوری‌ها بسیار زیاد خواهد بود. در این حالت می‌توانید برخی از اکانت‌ها را در حالت Mute قرار دهید. در این شرایط پست‌ها و استوری‌های آن اکانت برای شما نخواهد آمد. البته هوش مصنوعی اینستاگرام قابلیت تشخیص علایق هر اکانت را دارد و اگر شما برای مدت زمان طولانی پست‌ها یا استوری‌های یک اکانت را مشاهده یا لایک نکنید، محتوای آن اکانت به تدریج برایتان کم‌رنگ خواهد شد. در واقع لایک گرفتن بسیار مهم است تا حدی که برخی از افراد اقدام به خرید لایک اینستاگرام می‌کنند.

معنی فالوور (Follower) چیست؟

فالوور دقیقا در نقطه مقابل فالووینگ قرار می‎‌گیرد و به معنی افرادی است که شما را در اینستاگرام، دنبال می‌کنند. این کاربران، می‌توانند در صفحه خود، به تمامی پست‌ها و استوری‌های شما، دسترسی داشته باشند. فالوورها می‌توانند از طریق دایرکت اینستاگرام، برای‌تان پیام ارسال کنند. البته در نسخه‌های جدید اینستاگرام، چند آپشن امنیتی به اکانت‌ها اضافه شده که دسترسی‌ها را محدود می‌کند.

به طور مثال بازدیدکننده‌های استوری شما به دو دسته عادی و دوستان نزدیک (Close friend) تقسیم می‌شوند. شما می‌توانید استوری‌ها و عکس‌های شخصی خود را به صورت کلوز فرند استوری کنید تا صرفا دوستان خیلی نزدیک شما بتوانند ببینند.

تفاوت فالوور و فالوئینگ

یکی دیگر از آپشن‌های نسبتاً جدید اینستاگرام، امکان هاید یا پنهان کردن استوری‌ها است. شما می‌توانید استوری‌های خود را از یک اکانت مشخص پنهان کنید تا آن شخص نتواند استوری‌ها را ببیند.

توجه: در صورتی که صفحه کاربری خود را در وضعیت خصوصی تنظیم کرده باشید، فقط فالوورهای‌تان می‌توانند پست‌ها و استوری‌های شما را ببینند. اما اگر در حالت عمومی قرار داشته باشید، هر کاربری که در Instagram فعالیت دارد، به پیج شما، دسترسی دارد.
در صورتی که برای خودتان یک حساب کاربری شخصی ساخته‌اید، حتما آن را در حالت Private تنظیم کنید؛ این کار، باعث امنیت بیشترتان خواهد شد.

زمانی که شخصی برای شما درخواست فالو ارسال کند، دو حالت ممکن است رخ دهد:

  1. اگر صفحه شما در حالت عمومی قرار داشته باشد، فرد بلافاصله به لیست فالوورهای‌تان اضافه می‌شود.
  2. اگر پیج خود را در وضعیت خصوصی تنظیم کرده‌اید، باید حتما درخواست فالوو یا دوستی فرد مورد نظر را تایید کنید.

معمولا لیست فالوورهای یک شخص، نمی‌تواند اطلاعات زیادی در ارتباط با علاقمندی‌ها یا سبک فکر او، به ما ارائه دهد. شاید با مشاهده افرادی که شما را فالو کرده‌اند، تنها بتوان به میزان محبوبیت‌تان پی برد.

فالو ریکوئست (Follow Request) چیست؟

در حال چرخ زدن در اینستاگرام هستید و از یک کاربر یا صفحه، خوشتان می‌آید؛ طبیعتا دوست دارید که در ادامه نیز با این کاربر، در ارتباط باشید. در این صورت باید چه کاری انجام دهید؟ پاسخ ساده است: یک درخواست دوستی یا فالو ریکوئست برای او ارسال خواهید کرد.

درخواست فالو، عملی است که شما از طریق آن، به یک کاربر یا صفحه دیگر در اینستاگرام، اعلام می‌کنید که قصد دوستی یا دنبال کردن او را دارید. زمانی که یک فالو ریکوئست ارسال می‌کنید، سه حالت ممکن است رخ دهد:

  • اگر صفحه مورد نظر عمومی باشد، بلافاصله درخواست شما پذیرفته شده و پیج، به لیست فالووینگ‌های شما اضافه می‌شود.
  • اگر صفحه مورد نظر خصوصی باشد و کاربر، درخواست شما را تایید کند، پیج  به لیست فالووینگ‌های شما اضافه می‌شود.
  • اگر صفحه مورد نظر خصوصی باشد و کاربر درخواست شما را رد کند، پیج، به لیست فالووینگ‌های شما اضافه نمی‌شود.

Follow request در اینستاگرام بسیار مهم است.

شما می‌توانید برای دوستان، نزدیکان، افراد مشهور، صفحات کاری و تجاری، پیج‌های جذاب و سرگرم کننده و … فالو ریکوئست ارسال کنید.

در ارسال دوستی برای کاربران مختلف، زیاده‌روی نکنید. چون در صورتی که فالو ریکوئست‌های زیادی از سمت شما فرستاده شده و توسط کاربران دیگر رد شوند، ممکن است با محدودیت‌هایی در این زمینه، مواجه شوید. در حقیقت اینستاگرام در سالیان اخیر به دلیل افزایش بیش از ربات‌ها و اکانت‌های فیک، سخت‌گیری را در موضوع فالو ریکوئست بیشتر کرده است. اگر شما فالو ریکوئست بیش از حد در طول روز یا هفته ارسال کنید، ممکن است اینستاگرام شما را ربات تشخیص دهد و برای اکانت شما جریمه یا محدودیت در نظر بگیرد.

فالو ریکوئست تنها از جانب شما نیست؛ بلکه ممکن است کاربران دیگر هم به دنبال کردن شما علاقمند شده و برایتان درخواست دوستی ارسال کنند. در این صورت، ممکن است سه حالت زیر رخ دهند:

  • اگر صفحه شما عمومی باشد، کاربر بلافاصله پس از ارسال فالو ریکوئست، وارد لیست فالوورهای شما خواهد شد.
  • اگر صفحه شما خصوصی بوده و درخواست فالو را تایید کنید، کاربر وارد لیست فالوورهای شما می‌شود.
  • اگر صفحه شما خصوصی باشد و درخواست فالو را رد کنید، کاربر به لیست فالوورهای شما، اضافه نخواهد شد.

توصیه می‌شود که فالو ریکوئست‌های خود را همواره بررسی کرده و در صورت شناخت و اطمینان لازم، آن‌ها را تایید کنید. توصیه می‌کنیم از قبول کردن دنبال‌کننده‌های ناشناس و مشکوک، خودداری نمایید.

حذف فالووینگ در اینستاگرام چگونه انجام می شود؟

قطعا برای همه ما پیش آمده که بعد از مدتی، دیگر علاقه‌ای به دنبال کردن فرد یا پیج خاصی، نداشته باشیم. در این مواقع، باید صفحه مورد نظر را از لیست فالووینگ‌های خود، حذف کنیم. خوشبختانه اینستاگرم، انجام این کار را بسیار ساده کرده است:

  • روی نام کاربری فردی که قصد آنفالو کردن او را دارید، ضربه بزنید تا وارد پروفایل او شوید.
  • روی «Following» ضربه زده و در منوی باز شده، گزینه «Unfollow» را انتخاب کنید.

 

پس از اینکه یک کاربر را از لیست فالووینگ خود حذف می‌کنید، در کنار پروفایل او، عبارت «Follow» به جای «Following» به نمایش در می‌آید.

افرادی که آن‌‎ها را آنفالو می‌کنید، نوتیفیکیشنی در این رابطه، دریافت نمی‌کنند. به عبارتی دیگر، آن‌ها متوجه نمی‌شوند از لیست فالووینگ شما حذف شده‌اند.

افرادی که از لیست فالووینگ شما حذف می‌شوند، کماکان می‌توانند پروفایل شما را جستجو کرده و برایتان، فالو ریکوئست ارسال کنند. اگر قصد دارید برای همیشه از دست یک کاربر در اینستاگرام راحت شوید؛ باید او را در لیست سیاه (Block List) قرار دهید. افرادی که بلاک کرده‌اید، به هیچ عنوان، به حساب شما دسترسی نخواهند داشت. در قسمت Blocked accounts می‌توانید اکانت‌های بلاک شده را مشاهده کنید.

block list در اینستا افراد بلاک شده را نمایش می دهد.

فرق فالوور و فالووینگ چیست؟

به احتمال زیاد، تاکنون و با توجه به تعاریف این دو مفهوم، با فرق فالوور و فالووینگ آشنا شده باشید. اما برای راحتی بیشتر شما عزیزان، در جدول زیر، به بررسی مهم‌ترین تفاوت‌های فالوور و فالووینگ در اینستاگرام پرداخته‌ایم:

موضوع فالوور فالووینگ
تعریف افرادی که شما را دنبال می‌کنند افرادی که آن‌ها را دنبال می‌کنید
توانایی دیدن پست‌ها و استوری‌های شما بله تنها در صورتی که آن‌ها هم شما را فالو کرده باشند
توانایی دیدن پست‌ها و استوری‌های آن‌ها تنها در صورتی که شما هم آن‌ها را دنبال کرده باشید بله
امکان حذف بله بله
امکان ارسال پیام بله باید پیام شما را تایید کنند
امکان به اشتراک‌گذاری استوری و پست بله تنها در صورتی که آن‌ها هم شما را فالو کرده باشند

زمانی که وارد پروفایل کاربری خود می‌شوید، لیست فالوورها در زیر عنوان «Followers» و فالووینگ‌ها در زیر عنوان «Followings» به شما نمایش داده می‌شوند.

مزایای داشتن فالووینگ و فالوور بیشتر چیست؟

پلتفرمی مانند اینستاگرام در حال حاضر به همراه فیس‌بوک و توییتر محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا هستند. به همین دلیل بسیاری از افراد در جامعه به ویژه جوانان علاقه‌مند به حضور و فعالیت در این رسانه بزرگ هستند. معنی following در اینستا این است که شما روزمرگی‌ و محتوای اکانتی را در اینستاگرام دنبال کنید. مزیت‌های داشتن فالوور و فالووینگ زیاد در اینستاگرام، موضوع مهمی است که نباید از آن غافل شد. برخی از مهم‌ترین این مزیت‌ها عبارتند از:

افزایش اعتبار برند

اگر شما یک اکانت تجاری مانند یک فروشگاه آنلاین در اینستاگرام داشته باشید و تعداد فالوورهای شما بالا باشد، اعتماد مردم به شما افزایش پیدا خواهد کرد. در این حالت مردم از استوری‌های شما بازدید خواهند نمود و در هر پست شما تعداد کامنت‌های زیادی را خواهند گذاشت. نتیجه چنین اتفاقی افزایش قابل توجه درآمدزایی و جذب فالوور بیشتر است.

اینستاگرام به درآمدزایی کمک می کند.

تعامل بهتر با دیگران

اینستاگرام این فرصت را فراهم کرده که هر شخص بتواند دوستان جدیدی برای خود پیدا کند و روابط اجتماعی‌اش را تقویت نماید.

امکان تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر

اگر اکانت شما به صورت پابلیک یا عمومی است، با داشتن فالوور و فالووینگ زیاد می‌توانید راه خود را برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر در اینستاگرام هموار کنید. البته اجرای این موضوع کار ساده‌ای نیست و نیاز به تولید محتوای خلاقانه دارد.

دسترسی گسترده‌تر

داشتن تعداد فالوور زیاد موجب می‌شود تا محتوای شما در قسمت اکسپلور اینستا به نمایش درآید. البته این موضوع به ری‌اکشن فالوورهای شما بستگی دارد. نمایش محتوا در اکسپلور یک اتفاق بسیار جذاب برای اکانت‌های پابلیک و تجاری است زیرا به طور قابل توجهی Impression یا تأثیرگذاری اکانت را بالا می‌برد و فالوورهای بیشتری را به سمت اکانت جذب می‌نماید.

افزایش بازدید و لایک‌ها

طبیعتاً هرچقدر تعداد فالوورها بیشتر باشد، میزان بازدید استوری و لایک پست‌های پیج نیز بیشتر خواهد شد. البته الگتوریتم جدید اینستاگرام در پیج‌های پابلیک به گونه‌ای است که کاربر باید حتما پست‌های شما را لایک کند تا بتواند محتواهای جدید را ببیند.

افزایش تعداد لایک در اینستاگرام اهمیت بالایی دارد.

امکان انتشار محتوای جذاب

زمانی که تعداد فالوورها و فالووینگ‌ها زیاد باشد، انگیزه برای انتشار محتوای جذاب افزایش خواهد یافت. به طور کلی در فضای مجازی، محتوا اصطلاحاً پادشاه است و نقش بسیار زیادی دار جذب مخاطب دارد که اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نیست.

کلام پایانی

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی چند منظوره است. یکی از قابلیت‌های جذاب این اپلیکیشن، امکان تعامل و آشنایی با سایر کاربران است. این کار تحت عنوان دو مفهوم اساسی به نام فالوور و فاولووینگ تعریف می‌شود. ما در این مقاله، به صورت مفصل به بررسی تفاوت‌های این دو عبارت پرداختیم. اکنون به سادگی، می‌توانید فرق فالوور و فالووینگ را متوجه شوید.

در صورتی که از کاربران همیشگی و حرفه‌ای اینستاگرام هستید، توصیه می‌کنیم، حتما سری هم به صفحه «آموزش اینستاگرام» از مجله ایده آل تک بزنید.

سوالات متداول

معنی فالووینگ در اینستاگرام چیست؟
فالووینگ به افرادی گفته می‌شود که شما در اینستاگرام، آن‌ها را دنبال می‌کنید. می‌توانید به تمامی پست‌ها و استوری‌های کاربران لیست فالووینگ خود، دسترسی داشته باشید.

معنی فالوور در اینستاگرام چیست؟
فالوور به افرادی گفته می‌شود که شما را در اینستاگرام دنبال می‌کنند. این کاربران می‌توانند تمامی پست‌ها و استوری‌های شما را مشاهده کنند.

فالو ریکوئست چیست؟
فالو ریکوئست یا درخواست دنبال کردن، به عملی در اینستاگرام گفته می‌شود که از طریق آن، یک کاربر، به کاربری دیگر، درخواست دوستی و فالو ارسال می‌کند.

معنی آنفالو چیست؟
آنفاوو به معنی حذف یک کاربر، از لیست فالووینگ یا افراد دنبال کننده است. زمانی که شما یک کاربر را آنفالو می‌کنید، او دیگر نمی‌تواند به پست‌ها یا استوری‌های شما، دسترسی داشته باشد.

چگونه فالو کنیم؟
فالو کردن در اینستاگرام بسیار آسان است: وارد پروفایل کاربری شخص یا صفحه‌ای که قصد دنبال کردن آن را دارید، شده و روی گزینه “Follow” ضربه بزنید. در صورتی که صفحه مورد نظر، عمومی باشد، بلافاصله وارد لیست فالووینگ شما می‌شود. اما اگر پیج کاربر، خصوصی باشد، باید منتظر تایید او بمانید.

فالووینگ زیاد در اینستاگرام چه مزیت‌هایی دارد؟

داشتن تعداد فالووینگ زیاد در اینستاگرام در تقویت روابط اجتماعی و تعامل‌ها موثر است. همچنین در پیج‌های پابلیک می‌تواند به پیدا کردن محتواهای مرتبط و افزایش بازدید پیچ به طور غیرمستقیم کمک کند.

فالوور زیاد در اینستاگرام چه مزیت‌هایی دارد؟

در پیج‌های پابلیک یا عمومی داشتن فالوور بالا به نوعی یک موهبت است چون تأثیر فوق‌العاده‌ای در جذب مخاطب بیشتر دارد. این مخاطب بیشتر می‌تواند تعرفه‌های تبلیغاتی پیج یا صفحه را افزایش دهد و اگر پیج به صورت فروشگاه باشد، احتمال فروش را بالا می‌برد.

3 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//