آموزش تبدیل پیج به بیزینس اکانت اینستاگرام + مزایا و معایب

اگر شما به هر دلیلی از اینستاگرام برای اهداف تجاری یا بازاریابی استفاده می‌کنید، نیاز به ساخت بیزینس اکانت اینستاگرام خواهید داشت. تفاوتی نمی‌کند این حساب متعلق به یک کسب و کار کوچک خانوادگی، یک فریلنسر، اینفلوئنسر یا هر هدف دیگری باشد، در هر شرایطی اکانت تجاری یا business account حرف اول را خواهد زد.

جالب است بدانید که بیزینس اکانت‌های اینستاگرام به هیچ تایید رسمی یا صحت برند تجاری نیاز ندارند و هر فردی می‌تواند به راحتی از یکی از آن‌ها استفاده کند. این حساب‌ها مزایای بسیار زیادی را در اختیار کاربران و کسب‌ و کارهای مختلف قرار می‌دهند و به نوعی، بازاریابی را در ساده‌ترین شکل خود ارائه می‌دهند.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک ضمن معرفی کامل اکانت‌های تجاری، شما عزیزان را با روش تبدیل پیج به بیزینس اکانت اینستاگرام نیز آشنا خواهیم کرد. اگر به تازگی قصد ورود به دریای بازاریابی در شبکه اجتماعی محبوب Instagram را دارید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

بیزینس اکانت اینستاگرام چیست؟

بیزینس اکانت در حقیقت یک ورژن از صفحات فیسبوک در اینستاگرام است. این حساب به مدیران اینستاگرام اعلام می‌کند که شما در حال استفاده از این شبکه اجتماعی برای برخی از اهداف تجاری یا بازاریابی هستید. یک اکانت تجاری امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در حساب‌های شخصی، از آن‌ها برخوردار نیستند.

بیزینس اکانت اینستاگرام چیست

برخی از قابلیت‌هایی که در اکانت بیزینسی اینستاگرام از آن‌ها برخوردار می‌شوید عبارتند از:

  1. افزایش و ارتقای پست‌ها
  2. امکان افزودن لینک به استوری‌ها (در صورتی که حداقل 10 هزار دنبال کننده داشته باشید)
  3. دسترسی به تجزیه و تحلیل محلی (بر اساس محل سکونت)
  4. امکان فروش به صورت مستقیم از طریق پست‌های اینستاگرام
  5. امکان افزودن حساب‌های شریک که می‌توانند از طرف شما، پست منتشر کنند
  6. افزودن CTA برای هدایت مستقیم کاربران به وب سایت شما یا گذاشتن قرار ملاقات در برنامه
ماهانه بیش از 1 میلیارد نفر از شبکه اینستاگرام بازدید می‌کنند و بر اساس تحلیل‌ها، 90 درصد از این افراد حداقل یک تجارت یا بیزینس را دنبال می‌کنند. حساب تجاری این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با صرف کمترین هزینه، به حجم عظیمی از مشتریان بالقوه در ارتباط باشید و بتوانید آن‌ها را به خریداران یا دنبال کننده‌های واقعی تبدیل کنید.

امکانات و قابلیت های بیزینس پروفایل اینستاگرام

در بخش قبل به صورت خلاصه به معرفی برخی از قابلیت‌های اکانت‌های بیزینسی اینستاگرام پرداختیم. اکنون در ادامه برخی از این ویژگی‌ها را به صورت مفصل‌تر بررسی خواهیم کرد.

اطلاعات تماس یا contact information

یکی از مهم‌ترین مزایای بیزینس پروفایل اینستاگرام افزودن دکمه تماس یا contact است. تا قبل از این که این قابلیت به اینستاگرام اضافه شود، تنها راه ارتباط با ادمین، ارسال پیام در دایرکت بود. هم‌چنین با گذاشتن لینک وب سایت یا آیدی تلگرام در قسمت بیو (Bio) امکان برقراری ارتباط وجود داشت. اما بعد از تبدیل پیج به اکانت تجاری می‌توانید اطلاعات تماس خود را در قسمت contact وارد کنید.

با انتخاب دکمه تماس مشتری می‌تواند به طور مستقیم با شما تماس تلفنی برقرار کند. یا ایمیلی به شما بزند و یا موقعیت مکانی و آدرس را مشاهده نماید. لازم نیست حتما شماره تماس، ایمیل و آدرس را در قسمت اطلاعات تماس وارد کنید. می‌توانید فقط یکی از راه‌های ارتباطی را برای ارتباط با مشتری خود انتخاب کرده و در این قسمت وارد کنید.

تحلیل داده ها با instagram insights

این قابلیت به شما کمک می‌کند رفتار مخاطبان خود را تحلیل کنید. بر این اساس می‌توانید بفهمید کاربران شما چه کسانی هستند، به چه موارد و موضوعاتی بیشتر علاقمند هستند و … در نتیجه با بررسی instagram insights قادر خواهید بود فعالیت آینده خود را دقیقا بر اساس نیاز کاربران و فالوورهای خود تنظیم کنید و بهره‌وری کسب و کار خود را افزایش دهید.

instagram insights قابلیتی است که به مدیران اکانت‌های تجاری اینستاگرام اجازه می‌دهد تجزیه و تحلیل مربوط به پروفایل و پست‌های خود را مشاهده نمایند. با تحلیل این بخش، خواهید فهمید که مخاطبان شما چه بخش‌هایی از تجارت شما را بیشتر دوست دارند و برای بهبود استراتژی به چه اصلاحاتی نیاز دارید.

با آنالیز داده‌هایی که در این بخش به دست می‌آورید، می‌توانید تلاش‌های خود را در کانال‌های مختلف بازاریابی اندازه‌گیری کنید. instagram insights به شما می‌گوید که آیا کار متفاوتی هست که برای افزایش بهره‌وری تجارت خود انجام دهید یا خیر.

قرار دادن برخی از مخاطبان به عنوان جامعه هدف، ارسال پست در ساعت‌های مشخصی از شبانه روز، ایجاد یک قالب محتوایی جدید و … از جمله تغییراتی هستند که با تجزیه و تحلیل instagram insights می‌توانید در بیزینس اکانت خود اعمال کنید.

در تصویر زیر یک مثال از بخش instagram insights را برای یک صفحه تجاری خاص مشاهده می‌کنید:

instagram insights

همان‌طور که مشاهده می‌کنید در این قسمت می‌توانید تحلیل‌های مختلفی را روی رفتار کاربران صفحه تجاری خود انجام دهید.

تبلیغات یا promote

تبلیغات هم‌چنان حرف اول را در بیزینس‌های مختلف می‌زند. اینستاگرام نیز به خوبی به این موضوع توجه کرده و قابلیتی تحت عنوان پروموت یا پست‌های تبلیغاتی را در اختیار کاربران حساب‌های تجاری قرار داده است. در حقیقت، promote به معنی اشتراک یک پست به صورت پست تبلیغاتی در میان کاربران اینستاگرام است. 

promote

برای استفاده از قابلیت promote نیاز به دو پیش شرط اصلی دارید: حساب شما حتما باید بیزینسی باشد و یک اکانت فیسبوک نیز به آن متصل باشد. در صورتی که این دو اصل را رعایت کرده باشید، می‌توانید با ضربه زدن روی promote از این قابلیت مفید استفاده کنید. 

توجه: ابتدا پستی که قصد انتشار تبلیغاتی آن را دارید به صورت عادی منتشر کنید. سپس وارد پروفایل خود شده و روی گزینه promote ضربه بزنید. در این مرحله، می‌توانید هدف خود را از انتشار پست تعیین کنید. بازدید از وب سایت، افزایش فالوور و … از جمله اهدافی هستند که می‌توانید برای پروموت کردن یک پست، در نظر بگیرید. 

افزودن لینک در استوری

صفحات بیزینسی اینستاگرام به کاربران خود اجازه می‌دهند در استوری‌هایی که منتشر می‌کنند، لینک وب سایت یا یک صفحه ویژه را قرار دهند. البته برای برخورداری از این قابلیت، حساب شما حتما باید بیش از 10 هزار دنبال کننده داشته باشد.

گاهی برای اشاره به پستی که قبلا گذاشته‌اید و یا تبلیغ برای پست مورد نظرتان می‌توانید در بخش استوری اینستاگرام لینک آن پست را قرار دهید. تا فالوورهایی که به تازگی به شما پیوسته‌اند، بتوانند از مطالب مفید آن بهره‌مند شوند.

چگونه اکانت بیزینس اینستاگرام بسازیم

برای استفاده از خدمات بیزینس اکانت اینستاگرام دو راه پیش رو دارید: ساخت یک حساب کاربری جدید یا تبدیل پیج شخصی خود به اکانت تجاری. اگر تصمیم دارید حساب شخصی خود را حفظ کنید، باید به سراغ راه اول بروید: ساخت یک حساب کاربری جدید.

به این منظور، ابتدا باید یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید. در حقیقت، تنها راه ایجاد یک اکانت بیزینسی اینستاگرام، ایجاد یک حساب شخصی و تبدیل آن به اکانت تجاری است.

برای ساخت یک حساب اینستاگرام، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را دانلود کرده و روی تلفن همراه خود نصب کنید. برای این کار می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

دانلود برنامه از اپ استور

 

دانلود برنامه از گوگل پلی

 

  • روی گزینه ثبت نام ضربه بزنید.
  • دو راه پیش روی شما قرار دارد: استفاده از شماره تلفن همراه یا وارد کردن آدرس ایمیل معتبر
  • یک کد از طرف اینستاگرام برای تلفن همراه یا ایمیل شما ارسال می‌شود که باید آن را تایید کنید.
  • نام کاربری و رمز عبور صفحه مورد نظر خود را وارد کنید.
  •  سایر اطلاعات لازم را تکمیل کنید تا حساب کاربری شما با موفقیت ایجاد شود.

اکنون شما یک حساب کاربری جدید در اینستاگرام ایجاد کرده‌اید. این حساب به راحتی و با انجام مراحل زیر، می‌تواند به یک بیزینس اکانت تبدیل شود.

چگونه اکانت شخصی خود را به اکانت بیزینسی تبدیل کنیم؟

همان‌طور که در بخش قبل نیز اشاره شد، تنها راه ایجاد یک حساب تجاری در اینستاگرام، تبدیل پیج شخصی به بیزینس اکانت است. برای انجام این کار، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد پروفایل حساب کاربری خود شوید و روی گزینه سه نقطه که در گوشه بالا سمت راست دیده می‌شود، ضربه بزنید.
  • از بخش “Account” روی گزینه “Switch to Business Profile” ضربه بزنید.
  • در صفحه جدید، روی “Continue” ضربه بزنید.
  • در این مرحله، باید حساب کاربری خود را به یک صفحه در فیسبوک لینک کنید.
  • روی گزینه “Choose Page” ضربه بزنید و اطلاعات صفحه خود در فیسبوک را وارد کنید.
  • اطلاعات کاربری صفحه فیس‌بوک خود را وارد کرده و بر روی “Log In” کلیک کنید. دسترسی اینستاگرام را با انتخاب “Ok” تایید نمایید.
  • سایر اطلاعات لازم را وارد کرده و در انتها، روی گزینه “Done” ضربه بزنید.
نکته: برای استفاده از بیزینس اکانت اینستاگرام، صفحه شما حتما باید در وضعیت عمومی یا “Public” قرار داشته باشد.

اکنون دوباره وارد حساب کاربری خود شوید. همان‌طور که مشاهده خواهید کرد قابلیت‌های اکانت‌های تجاری اینستاگرام، به حساب کاربری شما اضافه شده‌اند.

خارج کردن پیج از حالت بیزینس اینستاگرام

ممکن است بعد از مدتی و به هر دلیلی، ترجیح دهید که حساب کاربری خود را از وضعیت بیزینسی خارج کرده و آن را دوباره به یک اکانت شخصی تبدیل کنید. برای انجام این کار، باید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  1. وارد پروفایل کاربری خود شده و روی علامت سه نقطه که در بالای صفحه و سمت راست دیده می‌شود، ضربه بزنید.
  2. از قسمت “Business Setting” روی گزینه “Switch Back to Personal Account” ضربه بزنید.
  3. در این صفحه، روی گزینه “Switch Back” ضربه بزنید.
  4. پس از مشاهده پیغام “Switched to Personal Account” اکانت شما با موفقیت به حساب شخصی تبدیل می‌شود.

کلام پایانی

بیزینس اکانت اینستاگرام بهترین راه‌حل برای توسعه انواع کسب و کارهای آنلاین و بازاریابی‌های دیجیتال محسوب می‌شود. ما در این مقاله ضمن بررسی ماهیت این نوع از حساب‌های کاربری، انواع روش‌های ساخت و تبدیل یک پیج شخصی به اکانت تجاری Instagram را نیز معرفی کردیم.

در صورتی که هم‌چنان در ارتباط با تبدیل پروفایل‌های شخصی به اکانت‌های بیزینسی در اینستاگرام سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

هزینه حساب تجاری اینستاگرام چقدر است؟

برای استفاده از اکانت بیزینسی اینستاگرام، نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید. این کار کاملا رایگان خواهد بود.

چه تفاوتی بین حساب شخصی و تجاری اینستاگرام وجود دارد؟

اکانت شخصی اینستاگرام به منظور استفاده‌های عمومی ساخته می‌شود. در حالی یک بیزینس اکانت دارای قابلیت‌هایی است که به شما امکان می‌دهد کسب و کار و بازاریابی خود را توسعه و بهبود ببخشید. مواردی از قبیل تجزیه و تحلیل داده‌ها، امکان پروموت کردن پست‌ها، گذاشتن لینک در استوری و … از جمله قابلیت‌هایی هستند که اکانت تجاری اینستاگرام در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

آیا می توان یک اکانت بیزینسی پرایوت در اینستاگرام داشته باشیم؟

خیر. برای استفاده از اکانت‌های بیزینس اینستاگرام حتما باید پروفایل کاربری خود را در وضعیت عمومی یا Public قرار دهید.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//