آموزش گرفتن تیک آبی در اینستاگرام + نکات مهم و کلیدی

آیا شما هم به آن تیک آبی کنار نام پروفایل در اینستاگرام فکر می‌کنید؟ یا شاید حتی در آرزوی به دست آوردن آن هستید؟ اگر پاسختان مثبت است (که به احتمال زیاد همین‌طور است) قبل از هر چیز باید بدانید که افراد کمی می‌توانند Verified Badge را به دست بیاورند. مهم‌تر از آن، بسیاری از کاربران Instagram، حتی نمی‌دانند چگونه می‌توانند تیک آبی را بگیرند.

پروفایل‌های جعلی در فضای مجازی به بلای جان کاربران تبدیل شده‌اند. شرکت‌های مشهور تجاری، بازیگران، فوتبالیست‌ها و … هر کدام در شبکه‌های اجتماعی دارای چندین حساب کاربری هستند؛ اما فقط یک حساب توسط اینستاگرام تایید شده است. (همان پروفایلی که تیک آبی دارد)

تیک آبی نشان می‌دهد که پروفایل شما به صورت رسمی توسط اینستاگرام راستی آزمایی شده است. به عبارتی دیگر، Verified Badge نشان می‌دهد که افراد، دقیقا همان کسی هستند که ادعا می‌کنند.

تا چند سال قبل، تنها افراد مشهور و شرکت‌های مهم تجاری می‌توانستند برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام اقدام کنند؛ اما امروزه هر کسی می‌تواند به فکر گرفتن این تیک باشد!

اگر شما هم در فکر گرفتن تیک آبی از اینستاگرام هستید، حتما در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک با ما همراه باشید.

تیک آبی در اینستاگرام چیست؟

این علامت که به شکل یک تیک کوچک در داخل یک نشان آبی و در کنار اسم پروفایل اینستاگرام ظاهر می‎‌شود، نشان تایید اعتبار و هویت شما است. به عبارتی دیگر، زمانی که بتوانید تیک آبی اینستاگرام را دریافت کنید، افراد راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند و به نوعی از اصالت شما و یا برند تجاری‌تان، مطمئن می‌شوند.

تیک آبی اینستاگرام چیست ؟

در حال حاضر، تمامی حساب‌های شخصی و بیزینسی اینستاگرام، می‌توانند نسبت به دریافت Verified Badge و تایید هویت اقدام کنند. اما یک مورد مهم وجود دارد که کار را برای افراد عادی سخت می‌کند:

اینستاگرام ترجیح می‌دهد که تیک آبی را به افراد مشهور و یا شرکت‌ها و برندهای معتبر بدهد؛ زیرا این تیک باعث می‌شود که افراد سودجویی که با اسم این شخصیت‌ها، حساب چعلی ساخته‌اند، نتوانند اقدام به کلاهبرداری نمایند. حال اگر یک فرد عادی باشید (مانند 99 درصد از افراد جامعه) دلیلی وجود ندارد که کسی بخواهد با اسم شما حساب کاربری جعلی بسازد. به همین دلیل، اینستاگرام دلیلی برای تایید هویت افراد معمولی و دادن تیک آبی به آن‌ها نمی‌بیند.

همین عامل باعث می‌شود که کار برای گرفتن تیک آبی در اینستاگرام، قدری مشکل به نظر برسد.

شرایط لازم برای گرفتن تیک آبی در اینستاگرام

متاسفانه هیچ ترفندی برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام وجود ندارد که با دانستن آن، کار شما راحت‌تر شود. برای تایید هویت در این شبکه اجتماعی باید به دستورالعمل‌ها و قوانین رسمی آن پایبند باشید. این تنها راهی است که برای رسیدن به Verified Badge پیش روی شما قرار دارد.

شرایط گرفتن اعتبار در اینستاگرام

برای گرفتن تیک آبی در اینستاگرام باید موارد زیر را انجام دهید:

معتبر باشید 

اولین کاری که باید انجام دهید این است که دقیقا همان چیزی باشید که ادعای آن را دارید. پروفایل شما چه شخصی باشد، چه یک برند تجاری را نشان دهد و چه مرتبط با یک تجارت باشد، باید خود خود خودتان باشید. بدون هیچ غل و غشی! تنها در این صورت است که شانس گرفتن تیک آبی را خواهید داشت.

یکتا باشید

پروفایلی در اینستاگرام قابل تایید شدن است که یکتا باشد، به همین خاطر است که حساب‌های طرفداری یا فن پیج هرگز نمی‌توانند تیک آبی دریافت کنند. بنابراین شما با داشتن بیش از یک اکانت، شانسی برای گرفتن تیک آبی نخواهید داشت.

قابل توجه و دارای ارزش باشید

برای اینکه بتوانید از هفت خان اینستاگرام رد شوید و تیک آبی بگیرید، باید نشان دهید که مورد توجه افراد زیادی هستید و یا در حال انجام یک تجارت مهم و باارزش هستید (برای این مورد می‌توانید به دریافت مجوزهای دولتی فکر کنید).

توجه داشته باشید که تعداد زیاد فالوئر ملاک قطعی اینستاگرام برای قابل توجه بودن پروفایل نیست. بسیاری از پیج‌های میلیونی را مشاهده می‌کنیم که هنوز نتوانسته‌اند تیک آبی بگیرند و در سوی مقابل، حساب‌هایی با تنها هزار دنبال کننده، به راحتی توسط اینستاگرام تایید هویت شده‌اند.

البته تعداد فالوئرها یکی از ملاک‌های Instagram برای تشخیص محبوب بودن شماست، اما این مساله هرگز برای گرفتن تیک آبی کافی نیست. حال بیایید مراحل تایید شدن توسط اینستاگرام را با هم بررسی کنیم:

چگونه در اینستاگرام تایید شویم؟

شما می‌توانید در هر زمانی که دوست داشتید، برای گرفتن تیک آبی در اینستاگرام درخواست دهید. البته این درخواست هرگز به معنی تایید شدن شما نیست. ما در ادامه مراحل ثبت درخواست تایید هویت در اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد:

مرحله اول: وارد حساب خود شوید

اولین قدم برای تایید هویت در اینستاگرام، ورود به حساب کاربری است. توجه داشته باشید اگر بیش از یک اکانت در Instagram دارید، حتما در حسابی لاگین شوید که قصد دارید برای آن تیک آبی بگیرید.

مرحله دوم: درخواست تایید هویت خود را ارسال کنید

برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد صفحه پروفایل خود شده و بر روی گزینه منو در سمت راست و بالای صفحه ضربه بزنید
  • نماد چرخ دنده تنظیمات را در پایین صفحه خود مشاهده خواهید کرد؛ بر روی آن ضربه بزنید

درخواست برای تایید هویت در اینستاگرام

  • اکنون باید بر روی گزینه Account تپ کنید

وارد بهش account شوید

  • مرحله بعدی تپ کردن بر روی Request verification است

درخواست برای تایید هویت شدن در اینستاگرام

اکنون شما درخواست خود را برای تایید هویت، به اینستاگرام ارسال کرده‌اید.

مرحله سوم: هویت خود را تایید کنید

این مرحله در ادامه مرحله قبلی است. بعد از اینکه درخواست خود را برای تایید هویت ارسال کردید، وارد صفحه‌ای خواهید شد که باید اطلاعات زیر را در آن، تکمیل کنید:

ثبت درخواست برای تیک آبی در اینستاگرام

نام و نام خانوادگی

شما باید نام و نام خانوادگی خود را مطابق با آنچه که در شناسنامه شما نوشته شده است، وارد کنید.

لقب

اگر لقب یا نام خاصی دارید که دوستان، اطرافیان و آشنایانتان، شما را بیشتر با آن می‌شناسند، باید این نام را در زیر عنوان “Known As” وارد کنید.

زمینه فعالیت

این مورد بسیار مهم است. چه شخصی حقیقی باشید و چه قصد تایید هویت برای یک صفحه تجاری را داشته باشید، باید زمینه فعالیت خود را انتخاب کرده و به اینستاگرام اعلام کنید.

مدارک مهم هویتی

شما باید تصویر یکی از مدارک هویتی خود را آپلود کنید. اگر قصد دارید اکانت شخصی خود را تایید هویت کنید، می‌توایند از گذرنامه، کارت ملی و یا گواهینامه رانندگی استفاده کنید. در صورتی که می‌خواهید برای صفحه بیزینیسی خود تیک آبی بگیرید، می‌توانید تصویر اظهارنامه مالیاتی و یا مجوز کسب را آپلود کنید.

توجه: نامی که بر روی مدرک آپلود شده نوشته شده است، حتما باید با نام و نام خانوادگی که در بالای صفحه تایید هویت و در قسمت Full Name وارد کرده‌اید، تطابق داشه باشد.  بعد از پر کردن تمامی موارد گفته شده، می‌توانید با ضربه زدن بر روی “Send” درخواست خود را نهایی کنید.

نکته بسیار مهم! 
اینستاگرام هرگز برای تایید هویت از شما درخواست پرداخت پول نخواهد کرد. بنابراین اگر ایمیلی مبنی بر اینکه “برای تایید هویت در اینستاگرام، باید مقدار مشخصی پول بپردازید” دریافت کردید، شک نکنید که با کلاهبردارها طرف هستید. لازم به ذکر است که هیچ زمان مشخصی برای پاسخ اینستاگرام به درخواست شما تعیین نشده است؛ اما معمولا اینستاگرام بعد از چند روز و از طریق نوتیفیکیشن، پاسخ درخواست شما را خواهد داد.

مزایای گرفتن تیک آبی در اینستاگرام

قطعا شما هم مانند ما، با دیدن تیک آبی در کنار یک پروفایل در اینستگرام، راحت‌تر به آن اعتماد می‌کنید. این در واقع، مهم‌ترین دلیلی است که افراد و شرکت‌های مختلف را به سمت تایید هویت و گرفتن نشان Verified Badge سوق می‌دهد.

مزایای گرفتن تیک آبی در اینستاگرام

یکی از دیگر از مزایای مهم تایید هویت شدن در اینستاگرام، جلوگیری از سرقت برند است. همانطور که اشاره شد، هزاران حساب جعلی در اینستاگرام وجود دارند و همین عامل، باعث می‌شود کاربران نتوانند حساب واقعی یک شرکت یا برند مهم را تشخصیص دهند. گرفتن تیک آبی می‌تواند این مشکل را کامل حل کند،؛ زیرا فقط یک حساب (آن هم حساب واقعی افراد و یا شرکت‌ها) می‌تواند توسط اینستاگرام تایید هویت شود.

همچنین تایید شدن در اینستاگرام می‌تواند باعث افزایش اعتبار برند شخصی و یا کاری شما شود. دلیل این امر نیز کاملا مشخص است؛ چون تیک آبی در اینستاگرام، نشان دهنده یکتا بودن، باارزش بودن، مورد توجه بودن و … است.  گرفتن تیک آبی می‌تواند باعث شود افراد بیشتر صفحه شما را فالوو کرده و پست‌هایتان را دنبال کنند.

آیا امکان حذف تیک آبی بعد از گرفتن آن وجود دارد؟

بله! اینستاگرام ممکن است بعد از مدتی و به دلایل مشخصی، تیک آبی را که قبلا به یک اکانت داده است، پاک کند. نشان آبی اینستاگرام ممکن است بر اثر عوامل زیر، از شما پس گرفته شود:

  • در طور مراحل تایید هوید، اطلاعات نادرستی را وارد کرده باشید
  • سعی کنید نشان خود را بفروشید
  • تلاش کنید تا تیک آبی را خارج از روند اینستاگرام دریافت کنید
  • شروع به تبلیغ یا فروش کالاها یا خدماتی کنید که ارتباطی با حوزه‌ای که در آن تیک آبی گرفته‌اید، نداشته باشند

کلام پایانی

همانطور که مشاهده کردید، برای گرفتن تیک آبی در اینستاگرام باید تلاش زیادی به خرج دهید؛ این درحالیست که هیچ راه میانبری برای این کار وجود ندارد و در نهایت خود Instagram است که تصمیم می‌گیرد شما را تایید هویت کند یا خیر.

بنابراین توصیه ما به شما عزیزان این است که اگر رویای گرفتن تیک آبی اینستاگرام را در سر می‌پرورانید، قبل از هرچیز سعی کنید که یک ارزش ایجاد کنید و به وسیله آن، توجه دیگران را به خود جلب نمایید.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//