چگونه یک کاربر را در برنامه دیسکورد میوت (بی‌صدا) کنیم؟

شاید یکی از اعصاب خردکن‌ترین اتفاقاهایی که موقع استفاده از دیسکورد خواهیم داشت، صداهای نوتیفیکیشن کاربرانی است که با آنها در ارتباط هستیم. ولی خوب میوت کردن افراد در دیسکورد اصلا کار سختی نیست.

اگر دوست ندارید صدای مزاحم نوتیفیکیشن‌ها را در کانال‌ها و گروه‌هایی که در آن عوض هستید را نشنوید، در ادامه این مقاله از ایده‌آل تک با ما همراه باشید تا میوت کردن افراد در دیسکورد را بیاموزید.

 میوت کردن در کانال های صوتی دیسکورد

دیسکورد در واقع یک اپلیکیشن است که تقریبا مثل برنامه‌های اسکایپ، اسلک و یا تیم اسپیک عمل می‌کند. با این برنامه می‌توانید به صورت رایگان با افراد مختلف در سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید.

این برنامه یکی از برنامه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید به کانال‌های یادگیری موضوعات مختلف، استخدام و کلی مطالب دیگر دسترسی پیدا کنید و با سایر افراد ارتباط بگیرید.

خیلی از افراد در ایران از این اپلیکیشن به عنوان یک مرجع تخصصی برای گیمرها که در آن کاربران به بحث و گفتگو در مورد بازی‌های مختلف می‌پردازند، نگاه می‌کنند.

قبل از هر کاری، با ضربه زدن روی یکی از لینک‌های زیر (گوگل پلی برای کاربران اندروید و اپ  استور برای آیفونی‌ها)، اپلیکیشن دیسکورد را دانلود و نصب کنید:

با جوین شدن به کانال‌ها و گروه‌هایی که در دیسکورد وجود دارد، ممکن است نوتیفیکیشن‌های زیادی به روی صفحه بیاید که گاها ممکن است باعث آزار شما شود. ولی خوب خیلی راحت با یک ترفند ساده که در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد، میوت کردن افراد در دیسکورد را خواهید آموخت.

با میوت کردن در دیسکورد شما هیچ صدایی را از کانال یا فرد خاصی دریافت نخواهید کرد. ولی خوب این فقط در مورد شما صدق خواهد کرد و افراد دیگری که در کانال هستند، همچنان می‌توانند از آن فرد خاص نوتیفیکیشن دریافت کنند و هیچ خللی در کانال به وجود نخواهد آمد!

بی‌صدا کردن در دسکتاپ

برای میوت کردن افراد در یک کانال صوتی در دیسکورد در دسکتاپ، باید قبل از هرچیزی پلتفرم دیسکورد را در لپتاپ خود اجرا کنید و سپس به کانال صوتی که قصد دارید فردی را در آن میوت کنید، وارد شوید.

وارد کانالی شوید که قصد دارید یکی از کاربرها را در آن بیصدا کنید

در مرحله‎‌ بعد باید کاربر مورد نظری را که پیام‌های پیاپی او در این کانال شما را عاصی کرده است، پیدا کنید و با کلیک راست کردن روی آی دی این شخص و انتخاب گزینه‌ “Mute” او را میوت کنید و از شر حرف زدن و صدایی که این فرد باعث و بانی آن بوده، برای همیشه خلاص شوید.

روی گزینه mute ضربه بزنید

 

با این کاری که شما انجام می‌دهید، این فرد در کانالی که شما هم در آن عوض هستید، بی‌صدا می‌شود. اگر بعد از مدتی تصمیم گرفتید که این شخص را از حالت میوت خارج کنید، باید مراحلی که در ادامه توضیح دادیم را انجام دهید تا مجددا پیام‌ها و نوتیفیکیش‌های این فرد را دریافت کنید.

از طریق وب‌سایت رسمی دیسکورد، وارد کانال صوتی مورد نظر می‌شوید و بعد کاربری که قبلا او را میوت کردید را پیدا می‌کنید. روی اسمش کلیک راست می‎کنید و تیک کنار گزینه‌ “Mute” را این بار برمی‌دارید. به همین سادگی این فرد از حالت میوت خارج خواهد شد.

 

کاربر را از حالت بیصدا خارج کنید

آموزش کامل و مرحله به مرحله ذخیره کردن ویدیو در اسنپ چت
بخوانید

بی‌صدا کردن صدا در موبایل

اگر از نسخه‌ تحت وب این اپلکیشن استفاده نمی‌کنید و با استفاده از تلفن هوشمند خود وارد این شبکه‌ اجتماعی می‌شوید، با روش زیر می‌توانید میوت کردن افراد در دیسکورد را انجام دهید:

بی‌صدا کردن صدا در موبایل

برای این کار ، ابتدا اپلکیشن دیسکورد را در تلفن همراه خود باز کرده و وارد کانالی که قصد میوت کردن یکی از افرادش را دارید، می‌شوید.

وارد کانالی که کاربر مورد نظر در آن قرار دارد شوید

حالا روی آیکون پروفایل شخصی که قصد میوت کردنش را دارید، ضربه بزنید. 

روی آیکون پروفایل شخصی که قصد میوت کردنش را دارید، ضربه بزنید. 

با زدن روی گزینه‌ “Mute” وارد بخش مورد نظر می‌شوید.

با زدن روی گزینه‌ “Mute” وارد بخش مورد نظر می‌شوید.

در این بخش باید تیک کنار گزینه‌ “Mute” را بزنید تا فرد مورد نظر در دیسکورد میوت شود.

بعد از فعال کردن این گزینه، فرد مورد نظر در کانال صوتی دیسکورد برای شما میوت خواهد شد. اگر زمانی دوست داشتید که مجددا پیام‌ها و صداهای این فرد را دریافت کنید، دوباره تمامی این مراحلی که بالا گفته شدید را انجام دهید و در نهایت تیک “Mute” را غیرفعال کنید.

میوت کردن نوتیفیکیشن‌ها در دیسکورد

بی صدا کردن در دیسکورد تنها محدود به بی‌صدا کردن کاربران خاص محدود نمی‌شود. شما می‌توانید همه‌ نوتیفیکیش‌هایی که ممکن است از طریق این برنامه دریافت کنید را بی‌صدا کنید. در ادامه میوت کردن نوتیفیکیش‌ها در دیسکورد (هم در دسکتاپ و هم در تلفن هوشمند) را خواهیم آموخت.

میوت کردن نوتیفیکیشن‌ها در دیسکورد

میوت کردن نوتیفیکیشن‌ها در دسکتاپ

در نسخه‌ تحت وب برنامه دیسکورد، برای میوت کردن کل پیام‌هایی که ممکن است دریافت کنید، باید وارد برنامه شوید. حال باید کاربر مورد نظری که قصد دارید هیچ نوتیفیکیشنی را از او دریافت نکنید پیدا کنید.

با کلیک راست کردن بر روی پروفایل او و فعال کردن گزینه‌ “Mute” این فرد را بی‌صدا می‌کنید و هیچ نوتیفیکیشنی را از جانب او دریافت نخواهید کرد.

نوتیفیکیشن‌های یک کاربر را میوت کنید

در کنار گزینه میوت کردن افراد در نسخه تحت وب دیسکورد، یک سری گزینه‌های اضافه را مشاهده خواهید کرد. در این منو می‌توانید مشخص کنید که تا چه مدت زمان، قصد بی‌صدا کردن نوتیفیکیشن‌های یک کاربر خاص را دارید. 

مدت زمان بیصدا کردن نوتیفیکیشن ها

 

این گزینه‌ها شامل 15 دقیقه، 1 ساعت، 8 ساعت، 24 ساعت و زمانی که خودم تصمیم بگیرم است. در آخرین گزینه، شما به صورت دستی می‌توانید تنظیم کنید که تا چه مدت مایل به دریافت نوتیفیکیشن‌ها از جانب این فرد نیستید.

چگونه در تیک تاک (Tik tok) آهنگ بگذاریم؟ اضافه کردن آهنگ به تیک تاک
بخوانید

میوت کردن نوتیفیکیشن‌ها در موبایل

برای میوت کردن نوتیفیکیشن‌ها در تلفن هوشمند، قبل از هرچیزی باید اپلیکیشن دیسکورد را اجرا کرده و وارد بخش “Direct Messages” شوید. (در شکل زیر نشان داده شده است)

وارد بخش Direct Messages شوید

با نگه داشتن انگشت‌تان روی این دکمه، بخش مورد نظر برای شما باز خواهد شد.

انگشت خود را روی این گزینه فشار دهید

حالا از منوی جدیدی که باز شده است، باید دکمه‌ “Mute Channel” را انتخاب کنید.

دکمه Mute Channel را انتخاب کنید

در منوی “Mute This Conversation” مدت زمان مشخصی که قصد دارید نوتیفیکیشنی از شخصی دریافت نکنید را انتخاب کنید. گزینه‌های مختلفی پیش روی شماست. می‌توانید این زمان را از 15 دقیقه، 1 ساعت، 8 ساعت، 24 ساعت و هر زمانی که خودتان مایل بودید تغییر دهید و از بین گزینه‌های موجود، یکی را به دلخواه انتخاب کنید.

مدت زمان میوت کردن را مشخص کنید

با این کارهایی که شما انجام دادید، می‌توانید میوت کردن افراد در دیسکورد را انجام دهید و کاربر انتخابی شما در حال حاظر بی‌صدا شده است. به همین سادگی می‎توانید این کار را انجام دهید.

کلام آخر

میوت کردن افراد در دیسکورد برای راحت شدن از دست کاربران مزاحم امری بسیار ضروری است و گاهی نیاز داریم که به صورت دائم و یا موقتی این کار را انجام دهیم.

در این مقاله ما صفر تا 100 این کار را هم در نسخه‌ی کامپیوتر و هم در نسخه‌ی تلفن‌های هوشمند آموزش دادیم. انجام دادن این کار بسیار ساده است و با امکاناتی که دیسکورد برای کاربران در نظر گرفته است، می‌توانید مشخص کنید که تا چه زمانی قطع صدای افراد در دسکورد ادامه داشته باشد و چه زمانی مجددا این تنظیمات را به حالت عادی در بیاوریم.

سوالات متدوال

آیا نصب کردن و استفاده کردن از قابلیت‌های اپلیکیشن دیسکورد رایگان است؟

بله- این اپلیکیشن رایگان است و بدون هیچ محدودیتی حتی کاربران ایرانی هم می‌توانند از آن استفاده کنند. در برخی قسمت‌هایی که یه سری قابلیت‌های ویژه دارد، مقداری هزینه به عنوان آبونمان باید پرداخت شود که به هیچ وجه اجبار نیست و بدون پرداخت این هزینه هم می‌توانید از بسیاری قابلیت‌های این اپ استفاده کنید.

آیا مصرف حجم اینترنت در دیسکورد بالاست؟

میزان حجمی که هنگام استفاده از دیسکورد مصرف می‌شود به نحوه‌ی کارکرد و مقدار زمانی که در این اپلیکیشن صرف می‌کنید کاملا متفاوت است. در نسخه‌ی تحت وب، میزان مصرف کمی بالاتر از نسخه‌ی موبایل است. ولی به نسبت سایر شبکه‌های اجتماعی موجود، میزان مصرف پایین‌تری دارد.

 چه چیزی دیسکورد را از سایر خدمات VoIP متمایز کرده است؟

از آنجایی که این اپ قابلیت‌های بسیاری دارد، اگرگیمر هستید و این اپ را برای صحبت کردن با افراد در حین بازی انتخاب کردید، می‎توانید سطح میکروفون افراد را تغییر دهید و با پایین‌ترین افت سرعتی با دوستان‌تان در حین بازی در ارتباط باشید.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//