آموزش دیدن متن آهنگ در اسپاتیفای (Spotify)

اسپاتیفای یک سرویس استریم موسیقی و رسانه سوئدی است که در سال 2006 توسط دو فرد به نام‌های Daniel Ek و Martin Lorentzon ساخته شد. این پلتفرم یکی از بزرگترین ارائه‌دهندگان استریمینگ موزیک است که ماهانه بالغ بر 422 میلیون کاربر فعال دارد.

در عصر امروز، شنیدن و گوش دادن به آهنگ، یه یکی از روزمرگی‌های زیبای مردم در سراسر جهان تبدیل شده است. در همین جهت، برای افزایش کیفیت و همچنین پشتیبانی و حمایت از صاحبین اثر، برای شنیدن موزیک درخواستی، مبلغی پرداخت می‌شود که عموما به‌صورت اشتراک‌های زمان‌دار در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

یکی از قابلیت‌های جذاب سرویس‌هایی مانند Spotify، امکان مشاهده آنلاین و در لحظه متن آهنگ است که به کاربر اجازه می‌دهد همگام با آهنگ، همخوانی کند.

ممکن است تا قبل از این وبسایت‌های دیگری را برای این کار جستجو کرده باشید تا به مقصود خود برسید، هم‌اکنون دیگر نیازی نیست در پلتفرم‌ها و وبسایت‌های غیر از Spotify دنبال متن آهنگ باشید؛ زیرا تنها کافیست نسبت به ساخت اکانت اسپاتیفای اقدام کنید. 

با ما در ایده آل تک همراه باشید تا روش‌های مختلف مشاهده متن آهنگ در اسپاتیفای برای موبایل، دسکتاپ، وب و اسمارت تی‌وی را بررسی کنیم.

نمایش متن آهنگ در اسپاتیفای موبایل

اگر کاربر نسخه موبایل اسپاتیفای هستید، پس از باز کردن برنامه در یکی از پلتفرم‌های مربوطه (اندروید، آیفون یا آیپد) موزیک مورد نظر خود را از طریق جستجو یا راه‌های دیگری که می‌شناسید پیدا کنید و باز کنید. پس از لود موفق آهنگ، آن را پخش کنید و اگر در حالت تمام صفحه نیست روی نوار پلیر کلیک کنید تا موسیقی در حالت تمام صفحه در آید.

روی نوار پخش کلیک کنید تا آهنگ تمام صفحه شود

در صفحه آهنگ و بخش پایین آن، روی «Lyrics» تپ کنید. اگر چنین گزینه‌ای نمی‌بینید متن آهنگ برای موسیقی موردنظر شما در دسترس نیست.

تمام صفحه کردن متن آهنگ Spotify Mobile

برای اینکه بتوانید متن موسیقی را در حالت تمام صفحه و بدون مزاحمت ببینید، ابتدا یک‌بار روی متن تپ کنید و سپس گزینه «More» را انتخاب کنید.

حین پخش آهنگ محبوبتان، اسپاتیفای به‌طور خودکار واژگانی که در حال خوانش توسط خواننده هستند را برجسته می‌کند. برای خروج از حالت تمام صفحه، روی آیکون «x» در بالا و سمت راست صفحه تپ کنید.

دیدن متن آهنگ در اسپاتیفای کامپیوتر

اگر می‌خواهید آهنگ موردعلاقه خود را روی کامپیوتر شخصی خود با سیستم عامل ویندوز یا مک گوش دهید، راه سختی را در پیش ندارید. اگر جزئیات عنوان قبلی را خوانده باشید می‌توانید به‌راحتی این مرحله را نیز پشت سر بگذرانید؛ زیرا اقدامات مشابه پلتفرم گوشی هستند.

در اولین گام، اسپاتیفای نسخه ویندوز یا مک را باز کرده و آهنگ موردنظر را خود را باز کنید، سپس آهنگ مذکور را پلی کنید.

در بخش پایین صفحه، مکانی که پلیر اسپاتیفای قرار گرفته است، روی آیکون میکروفون «Lyrics» کلیک کنید تا متن آهنگ نمایان شود.

دیدن متن موسیقی اسپاتیفای در کامپیوتر

همانند نسخه اندروید، کلمات و واژگان در حال خوانش بولد و برجسته خواهند شد و تجربه کاربری مناسبی را به شما القا خواهند کرد.

مشاهده متن آهنگ در اسپاتیفای وب

در صورتی که از هیچکدام از پلتفرم‌های بالا استفاده نکنید، حتما کاربر وبسایت و نسخه وب اسپاتیفای هستید. برای اینکه بتوانید متن موسیقی موردعلاقه‌تان را در نسخه وب ببینید باید درست همانند مراحلی که در نسخه ویندوز پیش بردیم، عمل کنید.

ابتدا موزیک خود را پخش کرده و سپس روی گزینه «Lyrics» کلیک کنید تا متن به نمایش در آید.

دیدن متن موزیک در تلویزیون هوشمند

مشاهده متن آهنگ Enemy در تلویزیون هوشمند

همانند مراحل پیشین، دوباره آهنگ موردنظر خودتان را پخش کرده و سپس دکمه «Show Lyrics» را هایلات و انتخاب کنید. این دکمه در سمت راست پلیر موسیقی قرار گرفته که بعد از انتخاب آن متن آهنگ به نمایش در خواهد آمد.

برجسته‌سازی متن آهنگ در اسمارت تیوی

شما اکنون به متن آهنگ درخواستی خود دسترسی دارید. زمانی که کارتان تمام شد و یا خواستید به صفحه قبلی برگردید، دکمه «Hide lyrics» را انتخاب کنید.

کلام پایانی

آموزش سریع ما در رابطه با مشاهده متن آهنگ در اسپاتیفای به پایان رسید. جالب است بدانید این برنامه استریمینگ، قبل‌تر گزینه‌ای برای اشتراک‌گذاری متن آهنگ در اینستاگرام داشت که اکنون دیگر به‌نظر نمی‌رسد این قابلیت هنوز وجود داشته باشد یا اسپاتیفای از آن پشتیبانی کند.

اگر سوال یا مشکلی در این زمینه داشتید آن را در بخش دیدگاه‌ها ارسال کنید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم. 

سوالات متداول 

آیا می‌توان متن همه آهنگ‌ها را در اسپاتیفای مشاهده کرد؟

خیر؛ اسپاتیفای فعلا فقط از چندین زبان پشتیبانی می‌کند. در به‌روزرسانی‌های آینده زبان‌های بیشتری به این فهرست پشتیبانی این پلتفرم افزوده خواهد شد.

آیا می‌توان متن آهنگ را به صورت تمام صفحه دید؟

بله، برای این‌کار راهنمای مقاله را دنبال کنید.

آیا می‌توان متن آهنگ را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت؟

خیر؛ قبلا این امکان وجود داشت اما اکنون دیگر به‌نظر نمی‌رسد این قابلیت هنوز وجود داشته باشد یا اسپاتیفای از آن پشتیبانی کند.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//