مراحل گام به گام حذف اکانت تلگرام (راهنمای تصویری)

پیام‌رسان تلگرام در کنار اینستاگرام پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در ایران هستند که کاربران پرشماری در سراسر دنیا و البته ایران دارند. تلگرام به دلیل سرعت فوق‌العاده در ارسال پیام، امنیت بی‌نظیر و قابلیت‌های خاص و جذابش شناخته می‌شود. این قابلیت‌ها شامل مواردی همچون امکان ایجاد کانال‌ و کاربری با کاربری سرگرمی، فروشگاه و غیره است. به همین دلیل تلگرام در حال حاضر یک بستر بسیار عالی و رایگان برای کسب و کارهای اینترنتی محسوب می‌شود.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که کاربران تلگرام گاهی اوقات با آن روبه رو می‌شوند، دیلیت اکانت تلگرام است. دقت داشته باشید که دیلیت اکانت با حذف پیام تفاوت دارد. شما در تلگرام می‌توانید تاریخچه تمام گفتگوهای خود را پاک کنید. حتی امکان بازیابی چت‌ها و گفتگوهای پاک شده تلگرام نیز وجود دارد.

آموزش حذف اکانت تلگرام با شماره تلفن

قبل از دیلیت اکانت تلگرام خود به نکات زیر توجه کنید:

  • با هر شماره تلفن فقط می‌توانید یک اکانت تلگرام داشته باشید.
  • امکان ایجاد دو حساب کاربری در تلگرام با دو شماره متفاوت برای یک گوشی وجود دارد.
  • بعد از حذف اکانت‌تان‌، گروه‌ها و کانال‌هایی را که ایجاد کرده‌اید، از دست می‌دهید. بنابراین دیگر در این گروه و کانال‌ها ادمین و سازنده (Creator) نیستید.
  • در مدت زمان کوتاه بیش از سه بار حساب خود را حذف نکنید. زیرا شماره شما اصطلاحاً فلوت یا معلق (Float) می‌شود. در این صورت تا سه هفته نمی‌توانید اکانت جدیدی بسازید.

بنابراین با توجه به نکته‌های بیان شده بهتر است قبل از حذف حساب کاربری تلگرام، تمام گروه‌ها و کانال‌هایی که قبلا ایجاد کرده‌اید را به شماره دیگری منتقل نمایید. در این صورت از اطلاعات و محتویات اکانت قبلی خود یک نسخه پشتیبان خواهید داشت تا در صورت لزوم بتوانید از آن استفاده کنید.

در ادامه به بیان مراحل دیلیت اکانت تلگرام خواهیم پرداخت.

مرحله اول: وارد سایت تلگرام شوید

حذف اکانت تلگرام یا حساب کاربری از طریق برنامه تلگرام غیرقابل انجام است. برای حذف اکانت خود، باید وارد وب سایت رسمی تلگرام شوید. روی لینک زیر کلیک کنید تا وارد سایت تلگرام  و قسمت حذف اکانت شوید:

برای حذف حساب تلگرام روی لینک کلیک کنید.

مطابق تصویر زیر، در قسمت Your Phone Number شماره موبایل خود را وارد نمایید.

دیلیت اکانت تلگرام

دقت کنید باید شماره تلفنی را که قصد حذف اکانت تلگرام آن را دارید، در این قسمت وارد کنید. شماره را به صورت زیر با کد ۹۸+ و بدون صفر تایپ نمایید.

سپس دکمه Next را انتخاب کنید تا به مرحله بعد بروید.

مرحله دوم: دریافت رمز از طریق تلگرام

کمی صبر کنید تا پیامی حاوی رمز حذف اکانت تلگرام برای شما ارسال شود.

توجه کنید رمز را دقیقا به همان صورت وارد نمایید. به حروف کوچک و بزرگ آن توجه کنید. بهتر است رمز را کپی کنید تا اشتباهی رخ ندهد.

رمز را  مطابق تصویر در کادر confirmation code وارد کرده و دکمه sign in را بزنید.

دیلیت اکانت تلگرام

مرحله سوم: علت حذف اکانت تلگرام

ابتدا سه گزینه برایتان به نمایش در خواهد آمد که باید گزینه Delete account را انتخاب کنید.

نحوه دیلیت اکانت تلگرام

در مرحله بعد، تلگرام از شما می خواهد علت حذف اکانت خود را عنوان کنید. می توانید علت را در کادر ?Why are you leaving بیان کنید. در صورتی که به زبان انگلیسی تسلط ندارید، می‌توانید با استفاده از گوگل ترنسلیت علت خود را بنویسید. توجه داشته باشید که این موضوع اهمیت چندانی ندارد و می‌توانید از آن گذر کنید. در ادامه دکمه Done را بزنید تا شرایط برای پاک شدن حساب شما فراهم شود.

نحوه دیلیت اکانت تلگرام

مرحله چهارم: حذف حساب کاربری تلگرام

در مرحله آخر تلگرام یک بار دیگر از شما سوال می کند آیا برای حذف اکانت خود مطمئن هستید؟

بنابراین روی عبارت داخل کادر قرمز رنگ کلیک کنید تا حساب تان حذف شود.

نحوه دیلیت اکانت تلگرام

تلگرام با نمایش یک پیام، اعلام می‌کند حذف اکانت شما با موفقیت انجام شده است.

با انجام مراحل بالا حساب کاربری شما در تلگرام حذف می شود. دقت کنید که بعد از حذف اکانت تلگرام امکان بازیابی حساب شما وجود ندارد. پس قبل از دیلیت اکانت گروه ها و کانال های خود را به شماره دیگری به طور موقت منتقل نمایید. تا بعد از ساخت حساب کاربری خود دوباره بتوانید آن ها را به شماره خود بازگردانید.

حذف اکانت تلگرام بدون دسترسی به تلگرام

به طور کلی حذف اکانت تلگرام بدون دسترسی به حساب اصلی، امکان‌پذیر نیست زیرا ربات تلگرام در زمان حذف اکانت یک کد برای حساب ارسال می‌کند که کاربر باید آن را در زمان حذف حساب استفاده نماید. با این حال در صورتی که کاربر برای یک بازه زمانی طولانی وارد اکانتش نشود، امکان دیلیت اکانت تلگرام به صورت اتوماتیک وجود خواهد داشت.

در این حالت کاربر باید بازه زمانی عدم استفاده از تلگرام را در تنظیمات مشخص کند. بعد از گذشت زمان مقرر شده، تلگرام به صورت خودکار اقدام به پاک کردن حساب کاربری خواهد کرد. مراحل تعیین بازه عدم استفاده از تلگرام بدین شرح است:

بر روی علامت سه خط موازی در گوشه بالا سمت چپ صفحه کلیک کنید.

نحوه دیلیت اکانت تلگرام

وارد قسمت تنظیمات یا «Setting» تلگرام خود شوید.

نحوه دیلیت اکانت تلگرام

در این مرحله بر روی عبارت «Privacy and Security» کلیک کنید.

نحوه دیلیت اکانت تلگرام

بر روی عبارت «If Away For» ضربه بزنید.

نحوه دیلیت اکانت تلگرام

در این قسمت باید مدت زمان عدم فعالیت خود را مشخص کنید. این مدت زمان می‌تواند از 1 ماه و 3 ماه تا 6 ماه و 1 سال باشد.

نحوه دیلیت اکانت تلگرام

کلام آخر

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک، به بررسی نحوه دیلیت اکانت تلگرام پرداخته شد. لازم به یادآوری است که با حذف حساب کاربری تلگرام، تمامی پیام‎‌ها، چت‌ها، گروه‌ها و کانال‌های شما پاک خواهد شد. لذا بهتر است حتما یک نسخه پشتیبان از چت‌های قبلی خود ذخیره کنید تا در صورت لزوم بتوانید از آن استفاده نمایید.

سوالات متداول

تفاوت حذف اکانت تلگرام با خروج از اکانت چیست؟

در حذف اکانت تلگرام شما به طور کامل حساب کاربری خود را پاک می‌کنید. در این حالت تمام چت‌ها و گروه‌ها و کانال‌هایی که ایجاد کرده‌اید یا عضو آن بوده‌اید پاک می‌شوند. امکان بازیابی حساب شما وجود ندارد. اما در حالت Log out شما از حساب کاربری تلگرام خارج می‌شوید و هر بار که بخواهید می‌توانید وارد حساب خود شوید. هیچ کدام از اطلاعات شما حذف نمی‌شوند.

من حساب خود را حذف کرده‌ام. آیا می‌توانم دوباره آن را بازیابی کنم؟

خیر. متاسفانه بعد از حذف اکانت امکان بازیابی اطلاعات شما وجود ندارد.

آیا می‌توانم بعد از دیلیت اکانت دوباره همان آیدی را ایجاد کنم؟

بعد از دیلیت اکانت آیدی شما آزاد می‌شود. و هر کاربری می‌تواند آن را ایجاد کند. شما نیز می‌توانید مجددا حساب خود را با همان آدرس بسازید اما به شرط اینکه قبل از شما کسی آن را نگرفته باشد.

دیلیت اکانت تلگرام چه دلایلی می‌تواند داشته باشد؟

عوامل مختلفی می‌تواند موجب دیلیت اکانت تلگرام شود. به عنوان مثال وجود پیام‌های مزاحم و یا تعداد کانال و گروه‌های بسیار زیادی جزو این دلایل هستند. عدم فعالیت زیاد در تلگرام نیز می‌تواند عامل محرکی برای حذف حساب کاربری باشد.

3 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//