آموزش نصب فایل APK در گوشی اندروید

به طور معمول هر اپلیکیشن موبایل دلخواه را می‌توان از Google play نصب کرد. در Google play باید برنامه را جستجو کنید و روی دکمه Install کلیک کنید، بقیه مراحل به صورت خودکار انجام می‌شود. اما در بعضی موارد لازم است برنامه‌ای را نصب کنیم که در Google play موجود نیست.

بنابراین این برنامه را باید از طریق فایل APK ، که همان فایل نصب اندرویدی است و مشابه فایل exe در ویندوز کامپیوتر است، نصب کرد. در زیر مراحل فعال‌سازی و نصب فایل APK بر روی تلفن همراه ارائه می‌شود.

توجه داشته باشید که نصب فایل APK به موبایل شما آسیب نمی‌رساند یا مشکلی ایجاد نخواهد کرد. مواظب باشید فایل‌های مطمئن APK را نصب کنید، زیرا فایل‌های اسپم و هک apk زیادی در اینترنت موجود است.

مرحله 1. به  Setting بروید و از آنجا گزینه Security را انتخاب کنید.

مرحله 2. در گزینه Security گزینه‌ای با نام Unknown Source را می‌توانید مشاهده کنید. به طور پیش‌فرض این گزینه غیرفعال است (انتخاب نشده).

مرحله 3. برای فعال کردن آن، این گزینه را انتخاب کنید. سپس پیامی باز خواهد شد که می‌گوید،

Your Phone and personal data are more vulnerable to attack by apps from unknown sources

یعنی تلفن و داده‌های شخصی ممکن است از اپلیکیشن‌های منابع ناشناخته آسیب ببینند. با قبول آن مسئولیت هرگونه آسیب ناشی از برنامه برعهده خود شما خواهد بود. پیام را نادیده بگیرید و OK را انتخاب کنید.

نحوه-نصب-فایل-APK-در-گوشی-اندروید

نحوه-نصب-فایل-APK-در--اندروید

اکنون می‌توانید گزینه activated را ببینید و آماده نصب هر فایل APK هستید.
در حالت عادی، گوگل به کاربران اجازه می‌دهد تا فقط برنامه Google play را نصب کنند، زیرا گوگل بر آن برنامه‌ها نظارت می‌کند. اما اگر از خارج Google play برنامه apk را بخواهید نصب کنید ، گوگل  قادر به شناسایی فعالیت‌های مشکوک در برنامه نیست، از این رو گوگل به ما هشدار می‌دهد که مسئولیت هرگونه آسیبی برعهده خود شخص است. بنابراین تنها لازم است فایل APK مطمئنی را شناسایی کنید، در این صورت بدون هیچ مشکلی می‌توانید آن را روی گوشی نصب کنید.

رفع مشکل عدم شناسایی کارت حافظه SD روی گوشی اندروید

1.3 | (3)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//