معرفی اپلیکیشن busuu | آموزش آنلاین زبان

اپلیکیشن آموزش زبان آنلاین بوسو چیزی مابین یک برنامه آنلاین خودخوان و  یک اپلیکیشن آموزش تکمیلی است که باید در کنار کلاس‌های حضوری  بگذرانید. هرچند این اپلیکیشن به سختی و فشردگی دوره‌های نرم‌افزار Rosetta Stone نیست، اما در مقایسه با اپلیکیشن‌های مشابه دیگر چون Mermise، Tiny Cards و Quizlet از محتوای آموزشی عمیق‌تری برخوردار است.

اگرچه در حال حاضر این اپلیکیشن، زبان‌های نسبتا کمی را پشتیبانی می‌کند، اما  موضوعات و مواد آموزشی موجود در هر زبان، کیفیت بسیار بالایی دارند. اپلیکیشن Busuu یک برنامه کم عیب و نقص و حرفه‌ای است و بدون شک در زمره بهترین اپلیکیشن‌های رایگان آموزش زبان قرار می‌گیرد. البته با خرید نسخه‌ی پولی این اپلیکیشن، امکانات به مراتب بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که با توجه به کیفیت بالای محتوا، هزینه  کردن برای آن کاملا مقرون به صرفه است. برای آشنایی کامل با این اپلیکیشن، با ایده آل تک همراه باشید.

مزایا و معایب اپلیکیشن Busuu

هرچند Busuu اپلیکیشنی جذاب و کاربردی به شمار می‌آید، تا به امروز نتوانسته است مانند نزدیک‌ترین رقیب خود دولینگو، برچسب (انتخاب ناشرین) را که معمولا شایسته‌ترین اپلیکیشن‌ها در فروشگاه‌های گوگل و اپل به دست می آورند، از آن خود کند. البته پیش‌بینی می‌شود که با پولی شدن برخی امکانات دولینگو و اضافه شدن تبلیغات به آن، بسیاری از کاربران و زبان‌آموزان در آینده نزدیک به بوسو روی بیاورند.

مزایا و معایب اپلیکیشن busuu

اگر بخواهیم در یک نگاه اجمالی،نکات مثبت و منفی اپلیکیشن Busuu  را بشماریم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

مزایا

معایب

دوره‌های آموزشی ساختار بسیار خوبی دارند نسبتا از زبان‌های محدودی پشتیبانی می‌کند
واضح و دقیق است بعضی از تمرین‌های نوشتاری آن کسالت بار است
اشتراک بلند مدت اپلیکیشن کاملا مقرون به صرفه است

 

دانلود اپلیکیشن busuu

اپلیکیشن مفید و کاربردی Busuu  را می‌توانید از طریق لینک‌های زیر و برای دستگاه‌های مختلف دانلود نمایید:

دانلود از گوگل پلی

دانلود از اپ استور

نسخه‌های رایگان و پولی اپلیکیشن Busuu

بوسو شامل دو نسخه رایگان و پولی است. اکانت رایگان محدودیت‌های بسیاری دارد اما برای کاربرانی که قصد دارند با استفاده از فلش کارت، لغات یک زبان خارجی را بیاموزند، کافی به نظر می‌رسد. کاربران نسخه رایگان، تنها می‌توانند اولین دوره از درس‌ها را به‌صورت آزمایشی بگذرانند. اما در نسخه پولی شما می‌توانید بدون محدودیت تمامی دوره‌های مربوط به هر زبان را بیاموزید و به غیر از فلش کارت، به سایر محتواهای آموزشی نیز دسترسی خواهید داشت.

این نسخه، تمرین‌های مربوط به دستور زبان، آزمون‌ها و بازخورد سایر کاربران را نیز شامل می‌شود. همچنین امکان دانلود درس‌ها روی گوشی موبایل خود را نیز خواهید داشت تا در صورت نیاز، زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید هم بتوانید از دوره‌های آموزشی استفاده کنید.

اشتراک رایگان و پولی busuu

با وجود اینکه در نسخه پولی، کاربران امکانات فراوانی در اختیار دارند، قیمت قابل قبولی برای این محصول در نظر گرفته شده است. اشتراک سالانه این نسخه ۶۹/۹ دلار است. ( تقریبا ۵/۸۳ دلار در ماه) با انتخاب اشتراک دو ساله، هزینه به مراتب به صرفه‌تر خواهد بود. اشتراک دو ساله بوسو ۱۱۹/۹۹ دلار است. ( تقریبا ۴/۹۹ دلار در ماه). البته باید این نکته را در نظر داشته باشیم که افراد معدودی ممکن است حاضر باشند دو سال زمان برای آموزش یک زبان اختصاص بدهند.

هرچند ممکن است بعضی از اپلیکیشن‌ها هزینه کمتری به کاربر تحمیل کنند؛ اما بوسو برنامه درسی دقیق‌تر و روند آموزشی مناسب‌تری دارد. به عنوان مثال اپلیکیشن Yabla بسیار جذاب است اما گزینه خوبی برای افراد مبتدی به حساب نمی‌آید و بسیاری از ویدئو‌های آموزشی آن به شرطی مفید و کاربردی هستند که کاربر، آشنایی اندکی با آن زبان داشته باشد.

دولینگو هم برای اشتراک نسخه پلاس خود مبلغ ۹/۹۹ دلار دریافت می‌کند که تقریبا با بوسو برابر است. دولینگو در ابتدا یک اپلیکیشن رایگان بود اما در سال ۲۰۱۷ تبلیغات را به پلتفرم خود اضافه کرد. اکانت پولی دولینگو پلاس، مخصوص کاربران موبایل این اپلیکیشن است ولی این تغییرات شامل حال کاربران نسخه تحت وب دولینگو نمی‌شود. اپلیکیشن Mermise هم یکی دیگر از برنامه‌های آموزش آنلاین زبان است که برای کاربران موبایل و نسخه وب به صورت رایگان ارائه می‌شود و برای اکانت پولی آن که امکانات بیشتری دارد، باید ماهانه ۹/۹۹ دلار هزینه کنید.

زبان‌هایی که توسط بوسو پشتیبانی می‌شوند

زبان های موجود در اپلیکیشن بوسو

تمامی محتواهای آموزش زبان در بوسو برای افرادی مناسب است که به انگلیسی مسلط هستند و قصد یادگیری زبان دیگری را دارند. این اپلیکیشن برای کاربران مسلط به سایر زبان‌ها مانند فرانسوی و اسپانیایی که قصد آموزش زبان انگلیسی را دارند نیز مفید است. محتواهای آموزشی بوسو شامل  ۱۱ زبان‌ زیر است:

  • عربی
  • چینی
  • فرانسوی
  • آلمانی
  • ایتالیایی
  • ژاپنی
  • پرتغالی
  • اسپانیایی
  • روسی
  • لهستانی
  • ترکی استانبولی

هرچند ممکن است دامنه زبان‌های ارائه شده در بوسو محدود باشد اما تقریبا اکثر زبان‌هایی را که انگلیسی زبان‌ها علاقه‌مند به یادگیری آن هستند، در بر می‌گیرد. اگر به یادگیری زبان‌های دیگری خارج از این مجموعه علاقه‌مند هستید، اپلیکیشن Mermise گزینه‌های بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد. البته تمامی محتواهای آموزشی این برنامه توسط سازندگان آن تولید نمی‌شود و بعضی از آموزش‌ها توسط انجمن‌های کاربری تهیه شده‌اند که ممکن است کیفیت مطلوبی نداشته باشند.

یادگیری زبان با کمک اپلیکیشن Busuu

وجود یک ساختار منظم در دوره‌های آموزش زبان بسیار مفید است و اپلیکیش Busuu از این بابت به خوبی سازماندهی شده است. در بخش داشبورد بوسو، کاربر به راحتی می‌تواند مشاهده کند که دقیقا در چه مرحله ای از آموزش قرار دارد. این امکان مخصوصا به مبتدی‌ها کمک می‌کند که ببینند هر روز و در هر مرحله از آموزش، باید چه محتوایی بیاموزند.

ساختار آموزش نیز به شیوه مرحله به مرحله است و هر آموزشی مبتنی بر مواردی است که حتما پیش از آن به کاربر آموزش داده شده اند و دستور زبان یا واژه‌ها به صورت اتفاقی یا شانسی ارائه نخواهند شد. بعضی از اپلیکیشن‌های آموزش زبان، از شیوه‌ای موسوم به تجربه جعبه شنی استفاده می‌کنند. این شیوه آموزش به این معنا است که کاربر خود انتخاب می‌کند که چه چیزی را و چگونه بیاموزد.

در نسخه پولی اپلیکیشن Busuu وقتی زبانی را برای یادگیری انتخاب می‌کنید، اپلیکیشن این گزینه را پیش روی کاربر قرار می‌دهد که با یک آزمون تعیین سطح، بتواند دانش زبان خود را محک بزند. این قابلیت برای افرادی که ممکن است پیش از این اطلاعاتی از آن زبان داشته‌اند یا دانش اندکی از آن دارند، بسیار مفید است؛ چرا که ناچار نیستند دوره‌ها را از پایه بگذرانند و موارد تکراری را یاد بگیرند.

یادگیری زبان با اپلیکیشن بوسو

پس از انجام آزمون تعیین سطح، اپلیکیشن به کاربر پیشنهاد می‌کند که با توجه به سطح دانش زبان، بهتر است آموزش را از چه مرحله‌ای آغاز کند. در خلال برگزاری دوره نیز، بوسو زمان تقریبی که کاربر برای گذراندن هر دوره نیاز دارد به او یادآوری می‌کند.

Busuu تمامی مهارت‌هایی را که یک کاربر در هنگام یادگیری زبان به آن‌ها نیاز دارد، شامل: نوشتن، خواندن، صحبت کردن و هجی کردن را پوشش می‌دهد. کاربران در داشبورد نرم‌افزار می‌توانند دوره‌های تکمیل شده و فعالیت‌هایی که باید در آینده انجام دهند مشاهده کنند. پس از تکمیل هر سری تمرین، دوره مربوطه در داشبورد کاربر علامت می‌خورد و او می‌تواند دوره‌جدیدی را آغاز یا در صورت تمایل، دوره‌های تکمیل شده قبلی را دوباره تمرین کند.

زمان لازم برای گذراندن هر دوره نیز در داشبورد نمایش داده می‌شود و کاربر می‌تواند زمان تقریبی لازم برای اتمام آن دوره را مشاهده کند. در ضمن، در نسخه پولی امکان شرکت در آزمون‌های مختلف هم برای کاربران فراهم است تا هر زمان که بخواهند سطح دانش زبان خود را محک بزنند.

محیط اپلیکیشن Busuu

Busuu طراحی و تجربه کاربری فوق‌العاده‌ای دارد. در هنگام تایپ، حروف خاص در بعضی زبان‌ها و نشانه‌ها و سمبل‌های مربوط به الفبای زبان‌های مختلف، در صورت نیاز در صفحه نمایش داده می‌شوند و کاربر نیازی به حفظ کردن و جستجو برای آن نشانه خاص در کیبورد کامپیوتر یا موبایل خود ندارد. در ضمن برای اینکه تمرین‌ها با سرعت بیشتر انجام شوند، نیازی به تایپ تمامی کلمات یک جمله ندارید و می‌توانید از بین کلمات مختلفی که اپلیکیشن به شما پیشنهاد می‌کند گزینه درست و ترکیب مناسب جمله را انتخاب کنید.

محیط کاربری بوسو

در اپلیکیشن موبایل، گاهی اوقات یک تمرین به اشتباه، چندین بار تکرار می‌شود. خوشبختانه این مشکل در نسخه تحت وب دیده نمی‎‌‌شود و کاملا مشخص است که کدام تمرین‌ها انجام شده‌اند و تمرین‌هایی که باید در آینده تکمیل شوند کدام هستند.

در بعضی از تمرین‌ها لازم است که کاربر صدای خود را ضبط کند. این صداها برای تصحیح و صحت سنجی به انجمنی مخصوص همین کار ارسال می‌شوند. Busuu این فایل‌ها را برای افرادی که به زبان مربوطه تسلط کامل دارند ارسال می‌کند و شخص مورد نظر، در صورت نیاز نظر خود را در مورد درست یا غلط بودن تلفظ شما می‌نویسد. شما هم اگر به یکی از زبان‌های تحت پوشش بوسو تسلط کامل داشته باشید می‌توانید با دادن بازخورد، به افرادی که قصد یادگیری آن زبان را دارند کمک کنید.

کلام پایانی

متاسفانه نسخه رایگان اپلیکیشن Busuu امکانات بسیار محدودی در اختیار شما قرار می‌دهد و با توجه به قابلیت‌های بسیار مفید نسخه پولی، به نظر می‌رسد هزینه کردن بابت آن کاملا مقرون به صرفه باشد. محتوای آموزشی Busuu بسیار دقیق است و ساختار مناسبی دارد. به علاوه اینکه بتوانید همزمان، چندین زبان مختلف را بیاموزید و نسخه پولی از این بابت محدودیتی برای شما اعمال نمی‌کند، بسیار ارزشمند است. بنابراین به نظر می‌رسد که استفاده از بوسو به عنوان یک دوره تکمیلی در راستای دوره‌های حضوری گزینه‌ای ایده‌آل برای تمامی زبان آموزان باشد.

امیدواریم این مقاله به شما در انتخاب یک اپلیکیشن مناسب برای آموزش زبان کمک کرده باشد. شما هم اگر تجربه استفاده از این اپلیکیشن‌ها را دارید یا برنامه‌ خوبی را می‌شناسید که در این مقاله از آن نام نبرده‌ایم، لطفا در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//