راهنمای جامع و تخصصی رفع بلاک اینستاگرام برای همیشه

وقتی که با پیغام “Action Blocked” مواجه می‌شوید، یعنی این‌که در دردسر افتاده‌اید! این پیغام زمانی ظاهر می‌شود که اینستاگرام به هر دلیلی، حساب کاربری شما را مسدود کرده باشد. در این شرایط، ممکن است به بعضی از اقدامات اولیه در این شبکه اجتماعی دسترسی نداشته باشید! این‌جاست که شما هم مانند هر کاربر دیگری، بلافاصله به فکر رفع بلاک اینستاگرام خواهید افتاد.

اما آیا خارج شدن از بلاک در اینستاگرام به همین راحتی است؟ تجربه به ما می‌گوید که بعید است به این راحتی‌ها از شر این وضعیت خلاص شوید؛ مگر این‌که با ترفندهای مخصوص آشنا باشید و از طریق آن‌ها، برای آزاد شدن صفحه خود اقدام کنید!

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک یک راهنمای تخصصی و جامع برای رفع بلاک اینستاگرام  به شما عزیزان ارائه می‌دهیم. اگر شما هم از لایک و فالو کردن، کامنت گذاشتن و … محروم شده‌اید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

بلاک شدن در اینستاگرام به چه معنی است؟

قبل از این‌که به بررسی روش‌های خارج شدن از بلاک بپردازیم، بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که بلاک شدن در اینستاگرام به چه معنی است؟ این شبکه اجتماعی قواعد سفت و سختی در زمینه مبارزه با هرزنامه‌ها و اسپم دارد و اگر به صفحه شما مشکوک شود، بلافاصله آن را می‌بندد!

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که در صفحه اینستاگرام خود قادر به انجام کارهایی مانند لایک کردن، کامنت گذاشتن، فالو کردن و … نبوده باشید. در چنین شرایطی اینستاگرام شما را بلاک کرده است و با پیغام Action Blocked روبرو خواهید شد.

اینستاگرام از طریق دو پیغام زیر، به کاربران خود اعلام می‌کند که صفحه آن‌ها را مسدود کرده است:

  • This Action was Blocked Instagram

پیغام مسدود شدن در اینستاگرام

You have been temporarily blocked. It looks like you were misusing this feature by going too fastپیغام بلاک شدن در اینستاگرام

این پیغام‌ها بدین معنا است که صفحه‌ی اینستاگرام شما و در واقع حساب کاربریتان بلاک شده است. در نتیجه بعد از مدت زمانی مشخص و بسته به نوع فعالیت شما از بلاک اینستاگرام خارج می‌شوید.

به عنوان مثال ممکن است اینستاگرام به مدت 24 ساعت و یا حتی بیشتر مانع از فعالیت‌هایی مانند فالو کردن، کامنت گذاشتن، پست گذاشتن، لایک کردن و … شود. در چنین شرایطی باید منتظر بمانید تا از بلاک خارج شوید و بتوانید دوباره فعالیت‌های خود را از سر بگیرید.

اگرچه بلاک شدن امری عادی است، اما این شرایط برای کسانی که با صفحه اینستاگرامی خود کار می‌کنند، بسیار ناراحت کننده است. به عنوان مثال اگر کسی در زمینه فروش محصولات، خدمات، مشاوره‌ی شغلی و … با صفحه کاری اینستاگرام خود فعالیت می‌کند، در صورت بلاک شدن، دیگر قادر به ادامه فعالیت‌های خود نیست.

به این دلیل که اینستاگرام برخی از فعالیت‌های معمول او را محدود کرده است؛ بنابراین اگر شخص نتواند در رابطه با کار خود پستی را ارسال کند و یا کامنتی را جواب دهد و یا امکان فالو کردن دیگران را نداشته باشد، این شرایط باعث می‌شود تا متحمل ضررهای بسیار زیادی شود. در نتیجه بازاریابی او با مشکل روبرو خواهد شد؛ بنابراین باید هرچه زودتر به فکر رفع بلاک اینستاگرام باشد.

انواع بلاک در اینستاگرام

اینستاگرام از روش‌های مختلفی برای مسدود کردن حساب‌های کاربری متخلف استفاده می‌کند:

  • مسدود کردن کلی یا Action Block: در این وضعیت شما از لایک کردن، کامنت گذاشتن، فالو و آنفالو کردن، ارسال پست و … محروم خواهید بود.
  • مسدود کردن لایک یا Like Bloc: در این وضعیت شما فقط از لایک کردن پست‌های دیگر کاربران محروم خواهید بود و می‌توانید سایر فعالیت‌های روزانه مانند کامنت گذاشتن و … را انجام دهید.
  • مسدود کردن ارسال نظر یا Comment Block: در این حالت شما نمی‌توانید برای پست‌های دیگر کامنت بگذارید. با این حال، به سایر فعالیت‌ها دسترسی خواهید داشت.

بلاک کردن اینستاگرام از نظر مدت زمان مسدود بودن هم به سه نوع زیر تقسیم می‌شود:

  • بلاک شدن موقت یا ساعتی: در این حالت، حساب شما برای چند ساعت (حداکثر 24 ساعت) مسدود می‌شود.
  • بلاک شدن زمان‌دار: در این وضعیت، شما تا یک تاریخ مشخص شده، مسدود خواهید بود. این زمان می‌تواند یک هفته، دو هفته یا حتی بیشتر باشد.
  • بلاک شدن بدون زمان مشخص: در این مورد، حساب شما برای مدت زمان نامشخصی مسدود خواهد بود. اینستاگرام در این نوع از بلاک، هیچ اطلاعی از مدت مسدود شدن به کاربران نمی‌دهد.
برای مطالعه بیشتر: برای آموزش نحوه ورود به حساب قبلی اینستاگرام، حتما مقاله “چگونه اینستاگرام قبلی را در گوشی جدید نصب کنیم” را مطالعه نمایید. 

دلایل بلاک شدن در اینستاگرام

اگر شما هم جزو کسانی هستید که در حال حاضر صفحه شما بلاک شده است، دلیل بلاک شدن خود را در لیست زیر پیدا کنید. ما در بخش زیر برخی دلایل بلاک شدن در اینستاگرام را بررسی کرده‌ایم. با دانستن این موارد می‌توانید از مسدود شدن صفحه خود در اینستاگرام پیش‌گیری کنید.

عدم فعالیت در صفحه کاربری

اگر به تازگی عضو اینستاگرام شده‌اید، اما نمی‌توانید هیچ کامنتی بگذارید و یا پستی را لایک کنید، به این دلیل است که شما هیچ پستی در صفحه‌ی خود ندارید. در چنین شرایطی اینستاگرام شما را یک ربات تشخیص داده است!

عذم فعالیت در صفحه کاربری

بنابراین باید چندین پست مختلف در صفحه‌ی خود منتشر کنید. البته بهتر است که این کار را به صورت هفتگی و یا ماهیانه انجام دهید. همچنین باید عکس پروفایل خودتان را چندین بار عوض کنید. تمامی این کارها باعث می‌شود تا اینستاگرام شما را به عنوان یک فرد فعال تشخیص دهد.

عدم تکمیل اطلاعات حساب کاربری

گاهی به دلیل نداشتن عکس پروفایل و یا ناقص بودن پروفایل، اینستاگرام شما را به عنوان یک کاربر غیر واقعی یا ربات تشخیص  می‌دهد. در نتیجه بعد از مدتی اکانت شما بلاک می‌شود. در چنین شرایطی بهتر است که هر چه زودتر نسبت به تکمیل اطلاعات حساب کاربری خود اقدام کنید.

زیاده‌روی در گذاشتن پست

گذاشتن پست بیش از حد در اینستاگرام باعث می‌شود تا شما به عنوان یک اسپمر شناخته شوید. بهتر است که به طور منظم و همیشگی پست‌های مختلفی را ارسال کنید. به عنوان مثال اگر در یک ساعت بیش از 20 پست ارسال کنید، بنابراین احتمال بلاک شدن شما بسیار زیاد است.

رفتارهای خلاف قوانین اینستاگرام

یکی از مهم‌ترین دلایل بلاک اینستاگرام نادیده گرفتن قوانین اینستاگرام مانند قوانین کپی رایت و محتوای نامناسب است؛ بنابراین قبل از پست گذاشتن بهتر است که قوانین اینستاگرام را مطالعه کنید. مثلا اگر تصاویر شما حاوی مفاهیم خشونت باشد و یا در پست‌های خود از کلمات زشت استفاده کنید و یا تصاویر عریان را با دیگران به اشتراک بگذارید، در این صورت دچار ریپورت پست اینستاگرام خواهید شد.

استفاده از ربات‌های لایک و فالو

به کمک برخی ربات‌های اینستاگرامی می‌توانید کار فالو، لایک و … را انجام دهید. اگرچه این ربات‌ها کمک بسیار زیادی در افزایش فالوور به شما می‌کنند، اما زیاده‌روی در فعالیت آن‌ها می‌تواند باعث بلاک شدن شما نیز بشوند. به این دلیل که این ربات‌ها به نوعی تبلیغات اینستاگرام را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در نتیجه فعالیت این ربات‌ها مورد تایید اینستاگرام نیست.

استفاده از ربات‌های لایک و فالو

در صورتی که مجبور به استفاده از این ربات‌ها هستید، بهتر است جوری آن‌ها را تنظیم کنید که فعالیت زیاد آن‌ها باعث بلاک شما نشود. مثلاً اگر وظیفه‌ی این ربات لایک کردن است، بهتر است در یک ساعت تنها 15 تا 20 عدد لایک داشته باشند؛ بنابراین در استفاده از این ربات‌ها، دقت به خرج دهید.

بیش از اندازه لایک کردن

اگر شما هم جزو کسانی هستید که هر عکس و یا کامنتی را لایک می‌کنید، قطعاً دچار ریپورت پست اینستاگرام خواهید شد. طبق قوانین اینستاگرام اگر در یک بازه زمانی کوتاه، پست‌ها و یا کامنت‌های زیادی را لایک کنید، بلاک لایک خواهید شد. شما مجاز هستید که در یک ساعت حدود 350 بار عکس و یا کامنت‌های دیگران را لایک کنید.

بیش از اندازه فالو یا آنفالو کردن

اینستاگرام کسانی را که بیش از اندازه فالو یا آنفالو می‌کنند، یک ربات در نظر می‌گیرد. اگر شما هم می‌خواهید که بلاک فالو اینستاگرام نشوید، در فالو یا آنفالو کردن افراد عجله نکنید.

ارسال پست‌های تکراری

اگر یک پست، اموجی و یا کامنت تکراری را به طور مداوم ارسال کنید، بدون شک بلاک خواهید شد. در این صورت دیگر قادر نخواهید بود که با حساب کاربری خود، برای چند ساعت تا چند هفته پست و یا کامنت بگذارید.

منشن بیش از حد

منشن کردن بیش از اندازه از دیگر مواردی است که باعث بلاک اینستاگرام شما می‌شود. مثلا ممکن است زیر پست تولد خود می‌خواهید از کسانی که تبریک گفته‌اند، تشکر کنید. منشن بیش از حد باعث بلاک شدن شما می‌شود.

متن رفع بلاک اینستاگرام

هر کدام از دلایل بالا می‌توانند باعث بلاک شدن صفحه شما شوند. اما اگر حساب کاربری‌تان بدون هیچ دلیل مشخصی مسدود شده باشد، می‌توانید به این موضوع اعتراض کنید. در این وضعیت، شما باید یک متن رفع بلاک اینستاگرام برای مدیران این شبکه اجتماعی ارسال کرده و از آن‌ها درخواست کنید که حساب شما را آزاد کنند.

برای ارتباط با پشتیبانی اینستاگرام و درخواست برای خروج از بلاک، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد بخش Setting اینستاگرام شوید.
  • از بخش “Help” روی گزینه “Report a Problem” ضربه بزنید.
  • در این قسمت با نوشتن یک متن کوتاه، نسبت به مسدود شدن صفحه خود اعتراض کنید.

برای متن رفع بلاک اینستاگرام می‌توانید از نوشته زیر استفاده کنید:

Hello. My Instagram account has been blocked incorrectly for no reason. Because I have enforced all your rules. Please unblock my account so I can be on Instagram again.

بعد از ارسال این پیام، اینستاگرام کاربری شما را دوباره بررسی خواهد کرد و اگر به اشتباه بلاک شده باشید، بلافاصله مسدودی حساب‌تان رفع می‌شود.

بررسی مهم‌ترین راه‌های رفع بلاک اینستاگرام

به دلیل افزایش تعداد بات و اسپمر، اینستاگرام محدودیت‌های امنیتی خودش را بیشتر کرده است؛ بنابراین بهتر است برای کم‌تر کردن حساسیت اینستاگرام به‌صورت عاقلانه رفتار کنید. به صورت کلی برای رفع ریپورت اینستاگرام می‌توانید یکی از راه‌های زیر را امتحان کنید:

  • تغییر ای پی: یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای دور زدن بلاک اینستاگرام تغییر سرویس‌دهنده اینترنتی و یا همان آی پی آدرس است. به این دلیل که وقتی اینستاگرام شما را بلاک کرده، در واقع آدرس آی پی شما را مسدود کرده است.
  • توقف فعالیت‌ها: در صورت بلاک شدن بهتر است تا تمامی فعالیت‌های خود مانند لایک، فالو، کامنت، پست و … را به مدت یک تا دو روز متوقف کنید. بعد از این مدت می‌توانید وارد حساب اینستاگرامی خود شوید. البته بهتر است این بار با احتیاط رفتار کنید.
  • اتصال به شبکه‌های اجتماعی دیگر: زمانی که اینستاگرام شما را مسدود می‌کند، باید بتوانید ثابت کنید که اسپم نیستید. برای این منظور بهتر است با حساب کاربری اینستاگرام خود به یکی از شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک متصل شوید. در واقع با این روش، واقعی بودن خود را به اینستاگرام ثابت می‌کنید.
  • حذف برنامه‌های ثالث: برخی برنامه‌ها وجود دارد که تنها برای افزایش لایک و یا فالوور استفاده می‌شود. از آنجایی که این برنامه‌ها مورد تایید اینستاگرام نیست؛ بنابراین در صورت استفاده ممکن است حساب کاربری شما مسدود شود. در نتیجه بهتر است که این برنامه‌ها را از رو موبایل خود حذف کنید.

رفع بلاک لایک در اینستاگرام

اگر در مدت زمان بسیار کمی، تعداد بسیار بالایی از پست‌ها را لایک کرده باشید و یا کامنت گذاشته باشید. در چنین شرایطی دیگر قادر نیستید که پست‌ها را لایک کنید؛ در واقع لایک‌های شما بلاک شده است.

رفع بلاک لایک در اینستاگرام

البته برای بلاک لایک اینستاگرام جای هیچ نگرانی وجود ندارد. این اتفاقی است که معمولا برای بسیاری از کاربران اینستاگرام می‌افتد. برای رفع این مشکل می‌توانید یکی از راه‌ حل‌های زیر را اجرا کنید تا مشکل شما به زودی برطرف شود:

  • مراقب فعالیت‌های خود باشید: اولین قدم برای رفع بلاک لایک در اینستاگرام این است که برای مدت زمانی معین، فعالیت‌های اینستاگرامی خود را محدود کنید. البته این بدین معنا نیست که کاملاً نرم‌افزار را کنار بگذارید. مثلاً می‌توانید به مدت یک هفته از قابلیت‌های اینستاگرام کمتر استفاده کنید. در این مدت سیستم امنیتی اینستاگرام، فعالیت‌های شما را تحت نظر دارد. در صورت فعالیت بیشتر، ممکن است دوباره بلاک اینستاگرام شوید.
  • فعالیت مداوم اما منظم: طوری رفتار کنید که اینستاگرام شما را یک اسپمر تشخیص ندهد. برای این منظور بهتر است تا فعالیت‌های خود را با احتیاط بیشتر از سر بگیرید. مثلاً بعد از چند روز تعداد محدودی از پست‌ها را لایک کنید و یا زیر پست‌ها کامنت بگذارید.
  • برگشت علامت قلب به حالت عادی: اگر علامت قلب اینستاگرام از حالت عادی خود خارج شده است، این بدین معناست که شما بیش از حد مجاز پست‌ها یا کامنت‌ها را لایک کرده‌اید. در چنین شرایطی باید لایک کردن را کنار گذاشته تا علامت قلب به حالت عادی خود بازگردد.
  • ایجاد فاصله زمانی کوتاه بین فعالیت‌ها: بین فعالیت‌های خود مانند لایک کردن فاصله زمانی ایجاد کنید. همچنین می‌توانید نوع فعالیت‌های خود را یکی در میان تغییر دهید. به عنوان مثال می‌توانید بعد از چندین لایک، یک کامنت بگذارید. این کار به اینستاگرام ثابت می‌کند که شما یک کاربر واقعی هستید.

رفع بلاک فالو در اینستاگرام

یکی از دلایل بلاک اینستاگرام فالو یا آنفالو کردن زیاد در بازه‌ی زمانی کوتاه است. در این شرایط شما به صورت موقت بلاک می‌شوید و بعد از 24 ساعت می‌توانید فعالیت‌های معمول خود را دوباره از سر بگیرید.

به این دلیل که اینستاگرام برای تمام فعالیت‌های خود از جمله فالو یا آنفالو کردن محدودیت‌هایی را در نظر گرفته است؛ بنابراین شما نمی‌توانید این فعالیت‌ها را بیش از اندازه در یک بازه‌ی زمانی کوتاه انجام دهید.

به صورت کلی برای یک ساعت تنها 40 نفر را می‌توانید فالو یا آنفالو کنید. در صورت تکرار این اشتباه ممکن است محدودیت‌های بیشتری برای شما اعمال شود.

رفع بلاک اینستاگرام با کامنت انگلیسی

یکی از بی اساس‌ترین شایعات بلاک اینستاگرام کامنت انگلیسی گذاشتن جهت رفع بلاک است. برخی افراد تصور می‌کنند که اگر دیگران کامنت انگلیسی بگذارند، مشکل پیج آنها برطرف می‌شود!

اما باید بگوییم که این راه‌ حل هیچ‌گونه صحتی ندارد. بلکه تنها راه خروج از ریپورت اینستاگرام، صبر کردن برای رفع محدودیت‌های اینستاگرامی است.

سخن نهایی

شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام به دلیل فضای جذاب و سرگرم‌کننده خود، طرفداران بسیار زیادی دارد. گاهی ممکن است در اثر برخی رفتارها، صفحه‌ی کاربری اشخاص دچار بلاک شود. بدین معنا که دیگر قادر نخواهند بود تا برخی فعالیت‌های روتین مانند لایک، فالو، آنفالو، کامنت و … را انجام دهند.

اگرچه این دوران بسیار آزاردهنده است، اما باید برای بیرون آمدن از بلاک اینستاگرام و بازگشت به حالت رفع بلاک اینستاگرام کمی صبر کنید تا بتوانید اعتماد اینستاگرام را دوباره به دست بیاورید.

ما در این مقاله برخی راهکارهای اصولی برای خروج از ریپورت اینستاگرام را بررسی کردیم. به کمک این راهکارها می‌توانید مشکل خود را برطرف نمایید.

سوالات متداول 

چگونه می‌توانم صفحه اینستاگرام را از بلاک خارج کنم؟

در اینجا نکاتی وجود دارد که برای جلوگیری از مسدود شدن اینستاگرام باید دنبال کنید. تعداد فعالیت در صفحه را کاهش دهید. بیش از حد لایک نکنید و کامنت نگذارید. از استفاده از اپلیکیشن اضافی خودداری کنید. اینستاگرام در مورد لایک‌ها، کامنت‌ها و فالوورهای جعلی بسیار سختگیر است. پروفایل اینستاگرام را کامل کنید.

چه کسی مرا در اینستاگرام بلاک کرده؟

iStaunch.com را باز کنید. در باکس سرچ، تایپ کنید چه کسی مرا در اینستاگرام بلاک کرده و جستجو کنید. بعد، نام کاربری اینستاگرام را تایپ کنید. در صفحه بعدی افرادی که در اینستاگرام شما را بلاک کرده‌اند می‌بینید.

چه مدت فعالیت در اینستاگرام مسدود شده است؟

بلاک‌های فعال معمولا بین ۱۲ تا ۴۸ ساعت طول می‌کشد، اما بعضی اوقات تا دو هفته می‌توانند ادامه داشته باشد. اگر نمی‌خواهید این مدت طولانی صبر کنید، می‌توانید حساب کاربری دیگری بسازید.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//