آموزش 26 روش اصولی برای افزایش اعضای کانال تلگرام

افزایش اعضای کانال تلگرام بسیار مهم‌ است. بیش از 40 میلیون ایرانی از تلگرام استفاده می‌کنند. همین یک جمله کافیست تا بدانیم که داشتن یک کانال تلگرام موفق، یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد برای افراد و جذب مخاطب برای کسب‌وکارها است. اما آن‌هایی که تجربه ساختن یک کانال را داشته‌اند، به خوبی می‌دانند که جذب مخاطب در Telegram کار بسیار دشواری است

در این روزها افراد و آژانس‌های تبلیغاتی با هزینه‌های بسیار بالا اقدام به افزایش اعضای کانال تلگرام می‌کنند، اما جالب است بدانید اگر شما بخواهید خودتان این کار را انجام بدهید، برایتان هزینه بسیار کمتری در پی خواهد داشت. 

ما در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک  26 روش کاربردی و عملی که می‌توانید با استفاده از آن‌ها ممبرهای کانال تلگرام خود را افزایش دهید را به شما آموزش می‌دهیم. اگر می‌خواهید از این به بعد کمتر دست در جیبتان بکنید (پول کمتری خرج کنید) و بیشتر از فکر و خلاقیتتان استفاده کنید، با ما همراه باشید. 

چطور اعضای کانال تلگرام را افزایش دهیم ؟

فرض کنید کانال تلگرام خود را ساخته‌اید و از قضا، یک کسب و کار کوچک هم دارید که نیاز به دیده شدن و تبلیغات دارد. بدون شک، قدم بعدی شما، جذب مخاطب و افزایش اعضای کانالتان خواهد بود.

چگونه اعضای کانال های تلگرام را افزایش دهیم

مشتریان بالقوه را به کانال خود بکشانید!
بله کاملا درست است؛ هرچقد که افراد بیشتری در کانال شما عضو شوند، شانس موفقیت شما نیز بیشتر خواهد شد. فراموش نکنید هر ایرانی که بر روی گوشی هوشمند خود از تلگرام استفاده می‌کند، یک مشتری بالقوه است که باید بتوانید آن را جذب کنید.

طبیعتا اولین و البته راحت‌ترین راهی که برای افزایش اعضا کانال تلگرام به ذهن شما خواهد رسید، خرید ممبر خواهد بود. ولی به یاد داشته باشید که اولین راه، در بسیاری از مواقع اشتباه است و برای پیدا کردن راه درست باید زمان بیشتر و البته فکر و خلاقیت زیادتری بگذارید. پس فعلا پرونده خرید اعضا ( چه واقعی و چه فیک ) را ببندید.

خب سوال شما احتمالا هنوز بی پاسخ مانده است؛ ممبرهای کانال تلگرام را چطور افزایش دهم؟ بیایید با هم به این سوال سخت اما هیجان انگیز پاسخ دهیم. ما در ادامه 26 روش راهبردی را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید با تکیه بر تلاش و البته خلاقیت خودتان، مشتریان بالقوه را به سمت کسب و کار تلگرامی خود سرازیر کنید!

سر و سامانی به کانال تلگرام خود بدهید

اگر کانال شما خلوت است و افراد کمی از آن استقبال می‌کند، حتما یک جای کار ایراد دارد! یک نگاه کلی به Channel خود بیندازید؛ تصویر پروفایل شما به اندازه کافی جذاب است؟ از اسم و آیدی مناسبی استفاده کرده‌اید؟ بیوی کانال شما چقدر می‌تواند جذب کننده باشد؟ پست‌های شما واترمارک دارند؟

عقل مردم به چشمشان است! 
متاسفانه هرچقدر هم که بخواهیم این جمله را انکار کنیم، بازهم باید بپذیریم که حقیقت دارد! کانال خود را جوری سر و سامان دهید که در نگاه اول، بسیار جذاب به نظر برسد. فراموش نکنید فرصت زیادی برای ترغیب مخاطبین خود برای ورود به کانالتان ندارید (در حد همان نگاه اول و چند ثانیه). از طرفی رقیبان نیز دقیقا مانند شما در حال تلاش برای جذب مخاطب هستند، پس حتما به کانال خود یک سر و سامان درست و حسابی بدهید

4 روش اول ما برای افزایش اعضا کانال تلگرام به همین مقوله و جذاب کردن کسب و کار شما در نگاه اول اختصاص دارند.

1- تصویر پروفایل مناسب طراحی کنید

اولین چیزی که کانال شما را به مخاطبین معرفی می‌کند، تصویر پروفایل است. اگر این عکس مناسب نباشد، شما در همین گام اول شکست خواهید خورد؛ حتی اگر زحمت زیادی برای سایر بخش‌ها کشیده باشید. تصویر پروفایل مناسب، می‌تواند در همان نگاه اول، حس مثبت را به مخاطب القا کند و او را ترغیب کند که برای بازدید از کانال شما وقت بگذارد و زمان بیشتری را در کنار شما باشد.

یک تصویر مناسب باری پروفایل کانال تلگرام بسازید

پس اولین قدم شما برای افزایش ممبر کانال تلگرام مشخص شد؛ طراحی و انتخاب یک تصویر پروفایل مناسب! اما برای این کار چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

عکس پروفایل باید نشانگر کسب و کار شما باشد

تصویر نمایه یا پروفایل خود را حتما به شکلی انتخاب کنید که در یک نگاه بتواند کسب و کار شما را برای مخاطبین توضیح دهد. برای این کار می‌توانید از لوگوی برند یا کسب و کار خود استفاده کنید. البته فراموش نکنید لوگو همیشه به تنهایی نمی‌تواند یک عکس پروفایل مناسب برای شما باشد؛ بنابراین می‌توانید آن را با سایر المان‌ها ترکیب کنید.

آیا این تصویر کسب و کار من را معرفی می‌کند؟
همیشه قبل از اینکه یک تصویر را برای پروفایل خود انتخاب کنید، این سوال را از خود بپرسید. سعی کنید عکسی که انتخاب کرده‌اید را به چند نفر دیگر هم نشان بدهید و از نظرات و بازخورد آن‌ها نیز استفاده کنید. فراموش نکنید تصویر پروفایل شما در اندازه‌های بسیار کوچک به مخاطبین کانال نشان داده می‌شود؛ پس فضای زیادی برای خلاقیت در اختیار ندارید. اما باید از همین فضای اندک نهایت استفاده را بکنید.

ابعاد مناسب را در نظر بگیرید 

سایز تصاویر پروفایل تلگرامهر شبکه اجتمای یا پیام‌رسانی یک اندازه مشخص را برای نمایش تصویر پروفایل کاربران در نظر می‌گیرد. تلگرام نیز از این قائده مستثنی نیست. بنابراین زمانی که در حال طراحی تصویر پروفایل خود هستید، ابعاد استاندارد تلگرام را در نظر داشته باشید.

ابعاد استاندارد تصویر پروفایل در تلگرام، 512 پیکسل در 512 پیکسل است. به عبارتی دیگر، عکس نمایه شما با این ابعاد در بالای کانال به نمایش درخواهد آمد. بنابراین در زمان انتخاب، حتما به این فاکتور توجه داشته باشید.

مراقب باشید!
زمانی که از تصاویر بزرگتر از سایز استاندارد برای تصویر پروفایل استفاده می‌کنید، در زمان بارگذاری، سیستم عامل شما به طور اتوماتیک، سایز عکس را کاهش می‌دهد و همین مورد باعث می‌شود که تصویر پروفایل شما تار و نامفهوم شود. همچنین توصیه می‌کنیم عکس نمایه خود را با فرمت PNG آپلود کنید.

حواستان به نسخه دسکتاپ نیز باشد

درست است که تلگرام یک اپلیکیشن موبایل است، اما فراموش نکنید که نسخه دسکتاپ نیز دارد و برخی از افراد، از طریق کامپیوتر و لپ تاپ به این پیام‌رسان متصل می‌شوند. بنابراین حتما تصویر پروفایل خود را در نسخه Desktop نیز بررسی کنید.

2- اسم و آدرس کانال را درست انتخاب کنید

انتخاب اسم و آدرس جذاب و حرفه‌ای، می‌تواند کانال شما را از رقبا متمایز کند. اسم کانال را هم می‌توانید فارسی و هم انگلیسی انتخاب کنید؛ اما آدرس یا همان لینک را باید حتما انگلیسی بنویسید.

اسم و آدرس کانال را درست انتخاب کنید

توصیه مهم! 
از آن‌جایی که مخاطبین شما در تلگرام، ایرانی هستند، توصیه می‌کنیم نام کانال را فارسی انتخاب کنید. اسم انتخابی شما هرچقدر به برند کسب و کارتان نزدیک باشد، بهتر است. آدرس را نیز بهتر است به صورت انگلیسی انتخاب کنید. از نوشتن آدرس سایت به صورت فینگلیش (برگردان انگلیسی کلمات فارسی) خودداری کنید.

لینک یا آدرس کانال، راه ارتباطی شما با مخاطبین جدید است. به عبارتی دیگر، مخاطبین تلگرام، با کلیک بر روی این لینک می‌توانند وارد کانال شما شوند. بنابراین برای انتخاب آن زمان زیادی صرف کنید؛ مطمئن باشید ارزشش را دارد.

3- بیو را جذاب و خلاصه بنویسید

بیو یا توضیحات، می‌تواند به صورت کوتاه و خلاصه، برند و کسب و کار شما را برای مخاطبین معرفی کند. بنابراین باید با دقت زیادی نوشته شود. فراموش نکنید که برای نوشتن بیو، فضای زیادی در اختیار نداید؛ بنابراین استفاده حداکثری از همین فضا بسیار مهم است.

برای کانال خود یک بیوی جذاب بنویسید

کوتاه و خلاصه بنویسید!
اضافه‌گویی در بیو، علاوه بر اینکه حوصله مخاطب را سر می‌یرد، فضای مهم و حیاتی شما را نیز اشغال می‌کند. باز هم لازم است از اهمیت نگاه اول بگوییم و اینکه بیو دقیقا همان مکانی است که شما باید مخاطب را میخکوب کنید. هرچقدر جذاب‌تر و خلاقانه‌تر بنویسید، شانس شما برای تبدیل مخاطب به عضو همیشگی کانال افزایش می‌یابد.

در زیر یک نمونه جذاب و خلاصه از بیو آورده شده است:

هر روز می‌توانید روز خود را با جملات انگیزشی کانال ما به پایان برسانید

این بیو را با “جملات انگیزشی در کانال ما” مقایسه کنید! کدام یک بهتر هستند ؟ خلاقیت خود را در نوشتن بیوی مناسب شکوفا کنید؛ نتیجه آن را خیلی زود مشاهده خواهید کرد.

سعی کنید در Bio مزایای کسب و کار خود را برای مخاطبان بیان کنید، فراموش نکنید اصلا مهم نیست شما در کار خود اولین باشید یا خیر! آنچه اهمیت دارد این است که متفاوت‌ترین باشید. بنابرین از هر فرصتی برای ایجاد تمایز با رقیبان استفاده کنید.

4- یک واترمارک برای کانال خود طراحی کنید 

سعی کنید به کسب و کارتان انحصار ببخشید. اگر در حال معرفی محصولات خود در کانال هستید، برای تصاویر آن‌ها یک واترمارک کوچک و زیبا استفاده کنید. این واترمارک را در تمامی پست‌های کانال به کار ببرید.

واترمارک شما را تبدیل به برند می‌کند!
شاید در ابتدا خیلی استفاده از واترمارک را جدی نگیرید؛ اما با گذشت زمان همین لوگوی کوچک، شما را از سایر رقیبان متمایز می‌کند و می‌توانید بر روی برند انحصاری خود حساب باز کنید.

از طرف دیگر، استفاده از واترمارک در تصاویر و ویدیوهای کانال، باعث می‌شود دیگران نتوانند به راحتی فایل‌های شما را کپی کنند (یا حداقل برای کپی کردن آن‌ها به دردسر بیفتند)

علاوه بر این، استفاده از Watermark یک نظم زیبا به فایل‌های چند رسانه‌ای منتشر شده در کانال شما می‌دهد.

در تولید محتوا حرفه‌ای باشید

محتوا پادشاه است! بدون شک هیچ جمله‌ای نتوانسته است این‌چنین اهمیت تولید محتوا را نشان دهد. بدون محتوا، کانال شما تنها یک صفحه پرزرق و برق اما توخالی است! بنابرین تمام هم و غم خود را بر روی تولید محتوای بهینه و حرفه‌ای بگذارید. مخاطبین در نهایت، تنها و تنها بر اساس محتوایی که تولید می‌کنید تصمیم می‌گیرند در کنار شما بمانند یا ترکتان کنند.

در تولید محتوا خلاق باشید

محتوا موتور محرکه بازاریابی دیجیتال شما است!
زمانی که یک کانال تلگرام برای کسب و کار خود می‌سازید، در واقع قصد دارید وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ شوید. باید بدانید آنچه که می‌تواند شما را در این عرصه موفق کند، فقط و فقط “تولید محتوای حرفه‌ای” است. محتوای مناسب نه تنها به ایجاد حس اعتماد در مخاطبین شما کمک می‌کند، بلکه برای سایر بخش‌های بازاریابی دیجیتال شما مانند سوخت عمل می‌کند. بدون محتوا چرخ‌های کسب و کار آنلاین شما پنچر می‌شوند!

ما به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید محتوای خوب تولید کنید! محتوای خوب اگر چه یک اصطلاح ساده به نظر می‌رسد، اما برای دسترسی به آن، باید زمان بسیار زیادی را با خلاقیت و تلاش ترکیب کنید. روش‌های بعدی که برای افزایش اعضای کانال تلگرام معرفی می‌کنیم، به تولید محتوای حرفه‌ای اشاره دارند.

5- مخاطبین خود را خوب بشناسید

بدانید برای چه کسانی در حال تولید محتوا هستید! این کلید واژه اصلی شما در تولید محتوا است. تولید محتوا برای کودکان با تولید آن برای کهنسالان، زمین تا آسمان فرق دارد. بنابراین جامعه هدف خود را شناسایی کنید و استراتژی‌های خود را بر اساس علایق و سلایق آن‌ها تنظیم کنید.

بدانید برای چه کسی در حال تولید محتوا هستید!
اگر حوزه کسب و کار شما در زمینه تولید کفش‌های کودکانه است، محتوای خود را بر اساس راه رفتن بزرگسالان تنظیم نکنید! اصولا هیچ کودکی روزانه مسافت‌های طولانی را پیاده روی نمی‌کند یا در جلسات شرکت نمی‌کند! اما تا دلتان بخواهد بازی می‌کند و بالا پایین می‌پرد. پس محتوای خود را بر اساس این فاکتور بنویسید…

بعد از شناسایی جامعه هدف، تمام جنبه‌های آن را با دقت بررسی کنید. فروش کفش در یک منطقه گرمسیری محتوایی را می‌طلبد که در مناطق سردسیر هیچ خریداری ندارد. بنابراین تا می‌توانید بر روی ویژگی‌های مخاطبین خود دقیق شوید؛ جزئیات را آن‌قدر با دقت بررسی کنید که مخاطب احساس کند او را از خودش بهتر می‌شناسید.

6- سبکی خلاقانه و خاص در تولید محتوا داشته باشید

هر آنچه که در کانال تلگرام خود منتشر می‌کنید، باید خاص و مختص به خودتان باشد. به شکلی تولید محتوا کنید که مخاطب احساس کند، در هیچ کانال دیگری نمی‌تواند محتوای شما را ببیند! این حرف البته گفتنش بسیار آسان‌تر از عمل کردنش است؛ اما با کمی خلاقیت و زمان، می‌توانید به آن برسید.

محتوای خلاقانه تولید کنید

از همه جا الهام بگیرید!
از زمانی که تصمیم به تولید محتوای خلاقانه گرفتید، باید نگاهتان به همه چیز عوض شود. از این به بعد، به هر سمتی که نگاه می‌کنید، سعی کنید یک الهام از آن بگیرید. در پیاده رو، مترو، سینما، رستوران، کتاب‌خانه، وب‌سایت‌ها و … هرجا که هستید و به هرچیز که خیره می‌شوید، می‌تواند الهام بخش شما در تولید یک محتوای خلاقانه تصویری، ویدیویی و یا متنی شود.

داشتن یک ذهن باز و ایده‌پذیر نیز یک فاکتور مهم در تولید محتوای خاص است. سعی کنید هر حرفی را بشنوید، به هر پیشنهادی فکر کنید و از کنار هیچ ایده‌ای بی تفاوت نگذرید. فراموش نکنید که خاص بودن، آن‌هم در حوزه تولید محتوا، بسیار سخت است! اما تنها راه شما برای پیشی گرفتن از رقبا محسوب می‌شود.

7- محتوای باکیفیت و باارزش تولید کنید

خاص بودن همیشه نشانه برتری نیست! آن‌چه که یک محتوای خلاقانه را با ارزش می‌کند، باکیفیت بودن آن است. کیفیت در محتوا، تعریف ساده و مشخصی ندارد؛ با این‌حال سعی کنید چه‌از نظر فرم و چه به لحاظ درون‌مایه‌ای، محتوایی که تولید می‌کنید، باکیفیت بوده و چیزهایی را به مخاطب اضافه کند؛ چیزهایی که قبل از این نمی‌دانسته!

صادق باشید!
یک محتوای باارزش، در درجه اول صادقانه است. هرگز به مخاطب دروغ نگویید. دروغ گفتن ممکن است در کوتاه مدت کسب و کار شما را سکه کند، اما خیلی زود اعتماد مشتریان و مخاطبین را از بین می‌برد و شما می‌مانید و یک اعتبار لکه‌دار شده! بنابراین چه در معرفی محصولات، چه در نوشتن مقالات و چه در هر زمینه دیگری که فعالیت می‌کنید، همواره با مخاطبین صادق باشید! صداقت می‌تواند کیفیت و ارزش محتوای شما را دو چندان کند.

در هر حوزه‌ای که اقدام به راه‌اندازی کانال تلگرام کرده‌اید، سعی کنید خود را به روز نگه‌دارید. همواره به دنبال جدیدترین داده‌ها و اطلاعات، در زمینه تخصصی خود باشید. به روز بودن، همواره شما را یک قدم جلوتر از رقیبانتان نگه می‌دارد. علاوه بر این، همیشه یک چیز جدید برای ارائه به مخاطبین خود دارید و این دقیقا یعنی “محتوای باکیفیت و باارزش”

8- سعی کنید مخاطب را با محتوا درگیر کنید

هرگز اجازه ندهید مخاطب تنها با یکبار خواندن محتوای شما، کارش تمام شود. باید به شکلی تولید محتوا کنید که خواننده، شنونده یا بیننده را با موضوع درگیر کنید. او و دانسته‌هایش را به چلش بکشید و وادارش کنید تا در بحث با شما وارد شود.

مخاطب را درگیر کنید

مخاطب را به پرسش و پاسخ وادار کنید!
امکان کامنت گذاشتن در کانال تلگرام، فراهم شده است. از این فرصت طلایی استفاده کنید و محتوا را به شکلی تولید کنید که مخاطبین برای شما کامنت بگذارند. سعی کنید در پست‌های کانال، از ممبرها سوال بپرسید و نظر آن‌ها را جویا شوید، آن‌ها را تشویق کنید تا از تجربه‌هایشان برای شما بگویند و یا حتی آن‌ها را با همدیگر وارد بحث کنید.

هرگز ممبرهای کانال را به حال خودشان واگذار نکنید! آن‌ها را عادت ندهید که بیایند و محتواهای شما را بخوانند و بروند. برای زمان اعضای کانال برنامه داشته باشید و آن‌ها را وادار کنید که در کانال شما وقت بگذرانند. تنها راه این کار نیز تولید محتوای خاص، جذاب، باکیفیت و البته درگیر کننده است.

9- از محتوای تصویری و ویدیویی استفاده کنید

یادتان است در ابتدای مقاله گفتیم که عقل مردم به چشمشان است؟ این جمله همچنان درست است! بنابرین جذابیت‌های بصری را به پست‌های کانال خود اضافه کنید. استفاده از تصاویر جذاب و ویدیوهایی سرگرم کننده می‌تواند مخاطبین را در کانال شما نگه‌دارد.

10- بر اساس تقویم محتوا پیش بروید

نه آنقدر کم پست منتشر کنید که مخاطب، شما را یادش برود و نه آنقدر فعال باشید که او را خسته کنید. این دو مورد، لبه‌های یک شمشیر هستند و دقیقا به یک اندازه می‌توانند برای شما خطرناک باشند.

در انتشار پست منظم باشید!
اگر بتوانید یک زمانبندی مشخص برای پست گذاشتن در کانال داشته باشید، تاثیر زیادی بر روی حضور مخاطب در کانال خواهید گذاشت. ممبرهای خودتان را عادت دهید که هر روز و در یک زمان مشخص، منتتظر انتشار پست‌های شما باشند.

از انتشار پست‌های طولانی پرهیز کنید. ممبرهای شما تا یک حدی با شما همراه خواهند بود و از آن به بعد، ممکن است کانال شما را ترک کنند. یک پست طولانی و خسته کننده می‌تواند حوصله ممبر کانال را سر ببرد و این عامل سبب می‌شود تا دیگر رغبتی به بودن در کانال شما نداشته باشد.

11- از ایموجی‌ها بهترین استفاده را بکنید

استفاده از ایموجی های تلگرامایموجی‌ها یکی از قابلیت‌های جذاب تلگرام محسوب می‌شوند. اگر بتوانید به درستی و در خلال محتوا از آن‌ها استفاده کنید، جذابیت پست‌ها را دوچندان خواهید کرد. فراموش نکنید که هرکدام از ایموجی‌های تلگرام، یک منظور خاص را می‌رسانند؛ بنابراین از آن‌ها در جای مناسبشان استفاده کنید.

 

هر ایموجی یک پیام مخصوص دارد!
فرض کنید در حال تولید یک پست تامل برانگیز هستید، آیا استفاده از ایموجی‌های خنده، برای این محتوا درست است؟ آیا می‌توان در یک پست با مضمون خوشحالی و موفقیت، از ایموجی گریه استفاده کرد؟ دقیقا باید بر اساس نوع محتوایی که در حال تولید آن هستید، از ایموجی متناسب استفاده کنید.

12- پست‌های تبلیغاتی را کم کنید

بسیاری از کانال‌های تلگرام، از طریق تبلیغات کسب درآمد می‌کنند. به عبارتی دیگر، ممکن است مجبور باشید که روزانه به تعداد مشخصی، پست تبلیغاتی منتشر کنید. اما باید بدانید که زیاد شدن این پست‌ها، در دراز مدت، کاربران شما را از کانال فراری می‌دهند.

به اندازه و درست تبلیغات کنید!
علاوه بر اینکه باید تعداد پست‌های تبلیغاتی را کنترل کنید، نوع محتوایی که تبلیغ می‌کنید نیز بسیار مهم است. هرگز برای کسب درآمد، راضی به تبلیغات محصولات یا کانال‌های نامناسب نشوید. این کار ممکن است در کوتاه مدت به شما سود برساند، اما مطمئنا با مرور زمان، باعث ریزش تعداد ممبرهای کانال شما خواهد شد.

با دنیای اطراف ارتباط برقرار کنید

ارتباط و تبادل لینک را فراموش نکنید. شما به تنهایی نمی‌توانید مخاطبین کانال خود را افزایش دهید؛ زیرا نیاز به دیده شدن دارید. برای افزایش اعضای کانال تلگرام باید توسط سایر کانال‌ها تبلیغ شوید، در گروه‌های تلگرام فعال باشید، کانال خود را در وب‌سایت‌ها تبلیغ کنید و …

با دنیای اطراف ارتباط برقرار کنید

روش‌هایی که در ادامه برای افزایش اعضای کانال تلگرام معرفی می‌کنیم، به تعامل با سایر حوزه‌ها اختصاص دارد.

13- با سایر کانال‌ها تعامل داشته باشید

سعی کنید با مدیران سایر کانال‌های تلگرام ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها تعامل داشته باشید. انتشار پست‌های شما در کانال‌های پرمخاطب تلگرام، شانس افزایش ممبر Channel شما را تا حد زیادی بالا می‌برد.

می‌توانید مقداری دست به جیب شده و از کانال‌های پربازدید تلگرام بخواهید که برای شما تبلیغ کنند. این کار موجب می‎شود تا کانال شما به صورت یک‌جا و در یک زمان کوتاه، توسط تعداد زیادی از اعضای تلگرام دیده شود.

14- پست‌های خود را در سوپر گروه‌ها منتشر کنید

سوپر گروه‌های تلگرام، مکانی عالی برای تبلیغات رایگان کانال شما محسوب می‌شود. به راحتی وارد این گروه‌ها شده و پست‌های خود را در آن‌ها منتشر کنید. البته باید مراقب قوانین گروه نیز باشید؛ زیرا فعالیت بیش از حد مجاز در این گروه‌ها می‌تواند منجر به اخراج و یا حتی بن شدن شما شود.

15- لینک کانال خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید

می‌توانید کانال خود را در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توئیتر، لینکدین، فیسبوک، یوتیوب و … تبلیغ کنید. برای این کار کافیست لینک کانال را در صفحه‌ای که در این شبکه‌ها ساخته‌اید، قرار دهید. این کار باعث می‌‌شود تا Channel شما بهتر دیده شده و افراد بیشتری نیز عضو آن شوند.

16- لینک کانال خود را در وب‌سایت‌ها قرار دهید

اگر برای برند یا کسب و کار خود یک وب‌سایت طراحی کرده‌اید، می‌توانید لینک کانال تلگرام را در آن‌جا نیز قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا در فضای وب‌سایت نیز به خوبی دیده شده و از این طریق به افزایش اعضای کانال تلگرام خود بپردازید.

17- 200 عضو اولیه به کانال خود اضافه کنید

پیام‌رسان تلگرام، بسیاری از قابلیت‌های خود را زمانی ارائه می‌کند که کانال شما حداقل 200 ممبر داشته باشد. برای این‌کار می‌توانید آشنایان و دوستان نزدیک خود را از طریق شماره‌های تماسشان در کانال خود اضافه کنید. بهرحال این کار برای شروع به فعالیت شما در کانال تلگرام، لازم و ضروری است.

200 عضو اولیه به کانال اضافه کنید

برای این‌کار می‌توانید از دوستان و آشنایان خود نیز کمک بگیرید. هر کدام از این افراد می‌توانند دوستان و نزدیکان خود را به کانال شما وارد کنند.

تبلیغات را امتحان کنید

سخن گفتن از اهمیت تبلیغات، دوباره کاری و تکرار است. بدون تبلیغات شما دیده نمی‌شوید و بدون دیده شدن، شانسی برای رقابت در بازار آنلاین را نخواهید داشت. پس ریسک کنید و مبلغی را برای تبلیغ کانال و کسب و کار خود کنار بگذارید؛ به شما قول می‌دهیم که پشیمان نخواهید شد.

اهمیت تبلیغات برای افزایش اعضای کانال تلگرام

درست تبلیغ کنید! 
تبلیغات نادرست دقیقا به اندازه تبلیغ نکردن غلط است. روش‌های موثر در تبلیغات را شناسایی کنید و بر اساس آن‌ها عمل کنید. فراموش نکنید که تبلیغات به هیچ عنوان هزینه نیست؛ بلکه یک سرمایه‌گذاری است که قطعا روزی نتیجه آن را خواهید دید؛ البته به شرطی که این کار را درست و اصولی انجام دهید.

در ادامه روش‌های موثر در افزایش اعضای کانال تلگرام به سراغ بهترین راه‌های تبلیغاتی در این پیام‌رسان محبوب می‌پردازیم.

18- در کانال‌های تلگرام با ممبر بالا تبلیغ کنید

اولین مکانی که می‌توانید برای تبلیغ کانال خود بر روی آن حساب کنید، کانال‌های شلوغ و پربازدید تلگرام است. این کانال‌ها به دلیل ممبر بالا، یک محیط مناسب برای دیده شدن کسب و کار Channel شما محسوب می‌شوند.

در کانال های بزرگ تبلیغ کنید

فریب ممبر فیک را نخورید! 
واقعیت این است که بسیاری از کانال‌های تلگرام، از ممبر فیک برای افزایش اعضای خود استفاده می‌کنند. بنابراین مراقب باشید که چه کانالی را برای تبلیغ انتخاب می‌کنید؛ زیرا ممکن است در دام یکی از همین کانال‌های فیک گرفتار شده و پولتان را هدر دهید. بهترین راه برای سنجیدن واقعی یا فیک بودن اعضای یک کانال، دقت به بازدید پست‌های آن است. اگر تعداد بازدید پست‌ها تناسبی با ممبرها نداشت، احتمال اینکه بسیاری از اعضای آن کانال غیر وافعی باشند، بسیار زیاد است.

برای پیدا کردن کانال‌های شلوغ، هم می‌توانید در اینترنت جستجو کنید و هم از دوستان و آشنایان سوال کنید. یک تبلیغ خوب در یک کانال پربازدید، می‌تواند اعضای کانال شما را یک شبه چند برابر کند.

19- در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید

شما می‌توانید برای کانال خود در شبکه‌های اجتماعی مشهور مانند اینستاگرام هم تبلیغ کنید. تعرفه‌ای که صفحات فعال در این شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات به شما پیشنهاد می‌دهند، به یکی از سه روش زیر خواهد بود:

در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید

  • تبلیغات ساعتی: پست تبلیغاتی شما برای یک زمان مشخص (مثلا 24 ساعت) در صفحه باقی می‌ماند
  • تبلیغات کلیکی: بر اساس تعداد کلیکی که روی پست تبلیغاتی شما می‌شود، هزینه پرداخت خواهید کرد
  • تبلیغات بر اساس بازدید: بر اساس تعداد دفعاتی که پست تبلیغاتی شما دیده می‌شود، هزینه پرداخت خواهید کرد

شما می‌توانید هر کدام از این تعرفه‌ها را بر اساس تشخیص و صلاحدید خود انتخاب کرده و بر اساس آن‌ها، کانال تلگرام خود را تبلیغ کنید.

20- در پلتفرم‌های تبلیغاتی کانال خود را تبلیغ کنید

یکی دیگر از راه‌های افزایش اعضای کانال تلگرام تبلیغات در پلتفرم‌های تبلیغاتی است. این پلتفرم‌ها، به صورت گسترده و تخصصی به امر تبلیغات مشغول بوده و می‌توانند کانال شما را در معرض دید افراد زیادی قرار دهند. برخی از مهم‌ترین پلتفرم‌های تبلیغاتی عبارتند از:

      • موبودید
      • دیدوگرام
      • ادشات 
      • فرادیده
      • تولگرام
      • تبلیغ و تلگرام
      • چیکا
      • ادسنسور
      • راز 
      • کلیلک بگیر
      • واگرا

این پلتفرم‌ها به دلیل فعالیت گسترده‌ای که در سطح اینتنرنت دارند، می‌توانند انواع کاربران فضاهای مجازی را به کانال شما بکشانند.

در مدیریت کانال خود خلاق باشید

همانطور که بارها اشاره شد، کلید موفقیت شما در تلگرام و به طور کلی بازاریابی آنلاین، خلاقیت است. هرچقدر بیشتر بتوانید از ایده‌های جدید استفاده کنید، ضریب موفقیت شما نیز به همان نسبت بالاتر می‌رود. بنابراین، تا می‌توانید کانال خود را خلاقانه مدیریت کنید.

در مدیریت کانال تلگرام خلاق باشید

در ادامه به چند نمونه از ایده‌هایی که می‌توانید برای افزایش اعضای کانال تلگرام در Channel خود اجرا کنید، اشاره می‌کنیم:

21- مسابقات هیچان‌انگیز راه‌اندازی کنید

برگزاری مسابقات، همواره یک روش عالی برای جذب مخاطب است. اما باید توجه کنید که رقبای شما نیز دقیقا به همین موضوع فکر نموده و مسابقات خود را راه‌اندازی کرده‌اند. بنابراین لازم است که اینجا هم مقداری از خلاقیت استفاده کرده و هیجان را به مسابقه‌های خود اضافه کنید.

مسابقات هیجان انگیز تلگرامی برای افزایش اعضای کانال تلگرام

صادق باشید!
اگر مسابقه‌ای برگزار می‌کنید، قطعا برای برندگان نیز جوایزی در نظر می‌گیرید. بسیار مهم است که در پرداخت این جوایز، کاملا صادقانه عمل کنید. هرگز به این فکر نکنید که جوایز را میان دوستان خود تقسیم کنید و به نوعی از پرداخت آن‌ها فرار کنید! این کار به شدت به برندینگ و اعتبار شما صدمه خواهد زد. پس دست به جیب شوید و آنچه را که به ممبرهای کانال خود وعده داده‌اید، عملی کنید.

برای ایده گرفتن برای برگزاری مسابقات، می‌توانید به کانال‌ها و وب‌سایت‌های خارجی معتبر مراجعه کنید و از آن‌ها الهام بگیرید.

22- از ربات‌های عضوگیر استفاده کنید

ربات‌ها به گونه‌ای برنامه‌نویسی شده‌اند که می‌توانند از طرف کانال شما وارد گروه‌ها و کانال‌های دیگر شوند و اقدام به تبلیغ و عضوگیری کنند. البته تلگرام اسفاده از این ربات‌ها را غیر قانونی می‌داند و در صورتی که متوجه حضور آن‌ها در کانالتان شوند، ممکن است شما را جریمه کند.

از ربات های تلگرام استفاده کنید

فعالیت ربات‌ها را محدود کنید!
اگر قصد دارید از یکی از ربات‌های عضوگیر استفاده کنید، باید فعالیت آن را در طول شبانه روز محدود کنید. تنظیمات ربات را به شکلی انجام دهید که در طول ساعات روزانه تعداد محدودی دعوت برای کاربران تلگرام ارسال کند و از طرفی دیگر، برای اواخر شب آن را به صورت کامل غیر فعال کنید. به این صورت تلگرام متوجه حضور ربات در کانال شما نمی‌شود. به عبارتی دیگر، عملکرد ربات را شبیه به یک انسان تنظیم کنید.

این ربات‌ها می‌توانند به افزایش اعضای کانال تلگرام شما کمک کنند؛ البته به شرطی که فعالیت آن‌ها به درستی تنظیم شود.

23- اسپانسرینگ

حضور اسپانسرها چه به صورت کلان و چه به شکل کوچک، امروزه در تمامی کسب و کارها مرسوم است. برندهای تجاری، در ازای پرداخت مبلغی، اسپانسر یک فرد مشهور یا یک مجموعه می‌شوند و در عوض، آن افراد و مجموعه‌ها نیز برند مورد نظر خود را تبلیغ می‌کنند.

شما هم با توجه به وسعت کسب و کار و یا کانال تلگرامی‌تان می‌توانید اسپانسر افراد یا مجموعه‌هایی شده و  از محبوبیت و شهرت آن‌ها استفاده کنید.

این روش‌ها را فراموش کنید

تا به اینجا، به بررسی موارد و روش‌هایی پرداختیم که می‌توانستند منجر به افزایش اعضای کانال تلگرام شما شوند. اکنون قصد داریم مواردی را معرفی کنیم که باید به صورت کامل آن‌ها را فراموش کنید؛ زیرا این روش‌ها منجر به شکست شما در مدیریت کانال می‌شوند.

24- خرید ممبر فیک

اگر سری به دنیای اینترنت بزنید، با انبوهی از وب‌سایت‌ها، صفحات مجازی و کانال‌هایی مواجه می‌شوید که در حال فروش ممبر فیک تلگرام هستند. توصیه می‌کنیم به این کار، حتی فکر هم نکنید. ممبر فیک نه تنها کمکی به افزایش اعضای کانال تلگرام شما نمی‌کنند؛ بلکه حتی می‌توانند تاثیر منفی نیز بر این قضیه داشته باشند.

برای افزایش اعضای کانال تلگرام ممبر فیک نخرید

ممبر فیک کمکی به شما نخواهد کرد!
در درجه اول در نظر داشته باشید که بیش از 50 درصد (و حتی بیشتر) از ممبرهای فیکی که خریداری می‌کنید به سرعت از کانال شما ناپدید می‌شوند. از طرفی دیگر، این اعضا، بازدید کانال شما را افزایش نمی‌دهند و در لیست اعضای کانال شما هم به صورت مشخص، فیک بودن آن‌ها معلوم است.

بنابراین دور ممبرهای فیک را برای همشه خط بکشید و آن‌ها را فراموش کنید.

25- خرید ممبر واقعی 

خرید ممبر واقعی تلگرام نیز کمکی به افزایش اعضای کانال تلگرام شما نخواهد کرد. ممکن است با خود بگویید که این ممبرها واقعی هستند و می‌توانند بازدید کانال ما را بالا ببرند، اما واقعا این چنین نیست. زیرا از طرفی هیچ تضمینی مبنی بر واقعی بودن آن‌ها وجود ندارد و از طرفی دیگر، این اعضا، در اولین فرصت از کانال شما خارج شده و لفت می‌دهند.

بنابراین خرید ممبر واقعی را نیز فراموش کنید و سعی کنید با روش‌های درست و اصولی اعضای کانال خود را افزایش دهید.

26- خرید بازدید

بازدید پست‌های یک کانال، به نوعی مهم‌ترین سنگ محک برای قضاوت در رابطه با تعداد اعضای واقعی آن است. به همین دلیل، بسیاری از کانال‌ها سعی می‌کنند با خرید بازدید، خود را یک Channel بزرگ و شلوغ جلوه دهند.

ما توصه می‌کنیم که شما از این دسته نباشید و برای افزایش بازدید پست‌هایتان به صورت درست و حرفه‌ای تلاش کنید.

آیا می‌توان از تلگرام به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده کرد ؟ 

واقعا کجا بهتر از تلگرام برای بازاریابی و تبلغ کسب و کار؟ بیش از 40 میلیون نفر ایرانی در پیام‌رسان تلگرام عضو بوده و به صورت مستمر و روزانه در حال استفاده از آن هستند. مطمئن باشید که با توجه به محبوبیت روزافزون این اپلیکیشن، تعداد ایرانی‌های تلگرام روز به روز نیز بیشتر خواهد شد.

تلگرام یک ابزار بازاریابی قوی است

یک فضای مناسب برای بازاریابی!
بنابراین ما در در حال صحبت درباره یک فضا هستیم که بیشتر از نصف مردم ایران در آن عضویت دارند. ماجرا زمانی جالب می‌شود که بدانیم افرادی که هنوز در تلگرام عضویت ندارند، بیشتر افراد خردسال و یا کهنسالان بی رغبت به تکنولوژی هستند. بنابراین اکثر افرادی که در تلگرام نیستند، به نوعی اصلا در جامعه هدف کسب و کار شما قرار نمی‌گیرند!

با یک دو دو تا چهارتای ساده می‌توانیم بفهمیم که جایی را بهتر از تلگرام برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کار خود پیدا نخواهید کرد. بنابراین راه‌اندازی یک کانال تلگرامی و مدیریت درست آن، در حال حاضر برای شما از نان شب هم واجب‌تر به نظر می‌رسد.

چرا باید افزایش ممبر تلگرام به صورت واقعی باشد ؟

پاسخ این سوال بسیار ساده است: شما می‌خواهید مشتریان بالقوه را به کانال خود بکشید و آن‌ها را به بالفعل تبدیل کنید. آیا یک اکانت خیالی و فیک تلگرام، می‌تواند برای شما تبدیل به مشتری واقعی شود؟

ممبر واقعی تلگرام برای افزایش اعضای کانال تلگرام

بنابراین باید تمام وقت و  انرژی خود را صرف شناسایی افراد واقعی و ورود آن‌ها به کانال تلگرام خود کنید. خرید ممبر فیک می‌تواند یک میانبر برای افزایش اعضای کانال تلگرام باشد؛ اما مطمئن باشید این میانبر هیچ کمکی به رشد بیزینس و بازاریابی آنلاین شما نخواهد کرد.

اگر تا به امروز هم به نوعی در فکر خرید اعضای جعلی و غیر واقعی تلگرام بوده‌اید، این کار را به فراموشی بسپارید و دور آن یک خط قرمر بکشید. زیرا نه تنها وقت و انرژی شما را می‌گیرد، بلکه هیچ کمکی هم به نزدیک شدنتان به هدفی که در سر دارید، نمی‌کند.

کلام پایانی

تمام آن‌چه که برای افزایش اعضای کانال تلگرام لازم بود، در این مقاله گفته شد. از این به بعد دیگر به خودتان، خلاقیتتان، انرژی و وقتی که صرف می‌کنید و همچنین جدیتی که در این کار دارید، بستگی دارد. فراموش نکنید که هزاران نفر به صورت همزمان با شما در حال تلاش برای پیشرفت کانال خود هستند؛ پس حتی فرصت کوچکترین تعلل را هم ندارید.

در پایان از شما همراهان همیشگی ایده آل تک می‌خواهیم اگر روش دیگری را برای بهبود وضعیت کانال‌های تلگرامی سراغ دارید، حتما در قسمت نظرات همین مقاله، با ما و سایر خوانندگان این مجله در میان بگذارید.

پاسخ به چند پرسش متداول

چگونه ممبر فیک بسازیم ؟

می‌توانید از شماره‌های مجازی استفاده کنید و با هر کدام از این شماره‌ها یک اکانت تلگرام بسازید. سپس این اکانت‌های فیک را به کانال خود اضافه کنید. البته این کار هم وقت گیر است و هم سودی برای شما ندارد.

چگونه در کانال تلگرام بیش از 200 نفر ادد کنیم؟

برای این کار می‌توانید از شماره‌های دوستان و آشنایان خود که در لیست مخاطبین شما هستند استفاده کنید. افرادی را که دارای اکانت تلگرام هستند و شما شماره آن‌ها را دارید، به راحتی می‌توانید به کانال اضافه کنید.

تفاوت کانال و گروه تلگرام چیست ؟

کانال یک صفحه بسته است که فقط ادمین‌ها و مدیران می‌توانند در آن پست منتشر کنند و اعضا، تنها قادر به مشاهده این پست‌ها هستند. در حالی که در گروه‌های تلگرام، هر فردی که عضو شود، می‌تواند اقدام به انتشار پست نماید.

تفاوت کانال عمومی و خصوصی چیست ؟

یک کانال عمومی را می‌توان با استفاده از جستجو در اپلیکیشن تلگرام پیدا کرد؛ در حالی که کانال‌های خصوصی با سرچ هم به کاربر نمایش داده نمی‌شوند. علاوه بر این آدرس کانال خصوصی توسط خود تلگرام مشخص می‌شود، ولی برای کانال عمومی می‌توانید آدرس دلخواه وارد کنید.

3.6 | (8)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//