آموزش ساخت استیکر واتساپ

تاستیکرها روشی سرگرم کننده برای انتقال احساسات یا افزودن جذابیت به چت هستند. واتساپ در مقایسه با پتفرم‌های رقیب مانند تلگرام، کمی در این زمینه عقب افتاده بود، تا این‌که بالاخره تصمیم گرفت قابلیت استفاده از استیکر را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

با این‌حال، استیکرهای داخلی این برنامه محدودیت زیادی دارند و به قول معروف، لپ مطلب را ادا نمی‌کنند! همین موضوع باعث شد تا بسیاری از کاربران، به فکر ساخت استیکرهای شخصی خود بیفتند. خبر خوب این‌که این امکان هم‌اکنون در دسترس است.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به آموزش سخت استیکر واتساپ با روش‌های مختلف بپردازیم. اگر شما هم طرفدار افزودن کمی چاشنی به چت‌های خود در این پیام رسان هستید، حتما تا انتها با ما همراه باشید.

ساخت استیکر واتساپ در اندروید

نسخه بتا از برنامه واتساپ اعلام کرده به زودی امکان ساخت استیکر را به قابلیت‌های خود اضافه می‌کند. اما تا آن زمان، کاربران اندورید راهی جز اعتماد به اپلیکیشن‌های جانبی برای ساخت استیکر واتساپ ندارند.

خوشبختانه برنامه‌های زیادی در فروشگاه گوگل پلی موجود هستند که با استفاده از آن‌ها و به صورت رایگان، می‌توانید اقدام به ساخت استیکرهای اختصاصی خود در واتساپ نمایید.

ما در ادامه، بهترین برنامه‌های ساخت استیکر واتساپ در اندورید را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم:

اپلیکیشن Sticker.ly

اولین پیشنهاد ما به شما برای ساخت استیکر واتساپ در اندورید، استفاده از اپلیکیشن Sticker.ly است. این برنامه رایگان، مجموعه‌ای از استیکرها را بر اساس موضوعات و دسته‌های مختلف، در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

برای دانلود و نصب این برنامه در دستگاه‌های اندروید، کافیست روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

بعد از دانلود و نصب این اپلیکیشن، روی آیکون آن در صفحه اصلی ضربه زده و از ویژگی‌های متعدد زیر برخوردار شوید:

  • از میان میلیون‌های استیکر بامزه واتساپ، استیکر اختصاصی خود را انتخاب کرده و بسازید.
  • سازندگان استیکر مورد علاقه خود را دنبال کنید و بلافاصله بعد از ساخت استیکر جدید، آن را دریافت کنید.
  • با استفاده از فناوری Auto Cut از عکس‌های خود، استیکرهای متحرک بسازید.
  • از استیکرهای خود به راحتی در واتساپ و تلگرام استفاده کنید.
  • استیکرهای ساخته شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
برنامه Sticker.ly بیش از 1.7 میلیون بار در فروشگاه گوگل پلی دانلود شده و امتیاز 4.7 از 5 را از کاربران این سایت دریافت کرده است. همین موضوع، بیانگر کیفیت فوق‌العاده آن در ساخت استیکرهای سفارشی است.

استفاده از این برنامه برای ساخت استیکرهای سفارشی بسیار آسان است. تنها کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • با ضربه زدن روی آیکون Sticker.ly در صفحه اصلی گوشی اندروید خود، آن را باز کنید.
  • با ضربه زدن روی آیکون + عکسی که قصد تبدیل کردن آن به استیکر را دارید، در برنامه آپلود کنید. تصویر مورد نظر خود را در برنامه آپلود کنید
  • با استفاده از ویرایش‌گر یا همان ادیتور برنامه، ادیت‌های دلخواه از قبیل پاک کردن پس زمینه، افزودن متن‌های بامزه و … را روی عکس خود اعمال کنید. تغییرات دلخواه را روی استیکر خود اعمال کنید
  • از استیکر خود برای استفاده در واتساپ خروجی بگیرید. از استیکر خود خروجی بگیرید
  • یک لینک و کد منحصر به فرد به پک استیکر شما اختصاص داده می‌شود. هر کس که این لینک را داشته باشد، می‌تواند از استیکرهای شما استفاده کند.

ساخت استیکر واتساپ در آیفون

مانند گوشی‌های اندروید، در مدل‌های آیفون هم برای ساخت استیکر واتساپ، نیاز به یک برنامه جانبی دارید. با یک جستجوی ساده در فروشگاه اپ استور، برنامه‌های زیادی را مشاهده خواهد کرد؛ با این‌حال، پشنهاد ما اپلیکیشن Top Stickers است.

برای دانلود و نصب این برنامه در دستگاه‌های آیفون، روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

Top Stickers یک شبکه اجتماعی است که در آن همه افراد می‌توانند استیکرهای سفارشی خود را بسازند و به اشتراک بگذارند. همچنین می‌توانید از میان میلیون‌ها استیکر موجود در کتابخانه این برنامه، استیکرهای دلخواه خود را انتخاب کنید.

برخی از قابلیت‌هایی که Top Stickers در اختیار شما قرار می‌دهند عبارتند از:

  • ابتدا عکسی که ساخت استیکر با استفاده از آن را دارید، به راحتی در برنامه آپلود کنید.
  • با استفاده از عصای جادویی، تمام پس زمینه را به یک‌باره حذف کنید.
  • با استفاده از پاک کن و به وسیله انگشت خود، پس زمینه را به صورت دلخواه و انتخابی پاک کنید.
  • حاشیه‌های رنگارنگ را به استیکر خود اضافه کنید.
  • با استفاده از چند فونت مختلف، متن‌های بامزه را روی استیکر بنویسید.
  • از استیکر خود خروجی گرفته و در واتساپ از آن استفاده کنید.
همچنین شما می‌توانید از طریق لینک، استیکر ایجاد شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا آن‌ها هم بتوانند از این تصاویر متحرک بامزه و جذاب استفاده کنند.

اپلیکیشن Top Stickers در فروشگاه اپ استور امتیاز 4.7 از 5 را از کاربران دریافت کرده و همین موضوع، گواه کیفیت فوق‌العاده این برنامه در ساخت استیکرهای واتساپ است.

ساخت استیکر بدون اپلیکیشن

در این روش شما بدون دخالت هیچ‌گونه برنامه‌ای می‌توانید استیکرهای مدنظرتان را بسازید. مواردی که در زیر بیان خواهیم کرد. از جمله مواردی هستند که برای ساخت استیکر با این روش باید در نظر بگیرید.

  • باید زمینه‌ی شفافی برای استیکرهای خود انتخاب کنید.
  • هر استیکر حتما 512*512 پیکسل باشد.
  • حجم استیکرها حتما کمتر از 100 کیلوبایت باشد.
  • برای پکیج استیکرهایتان  باید نمادی را در نظر بگیرید. همچنین حجم این تصویر حتما کمتر از 50 کیلوبایت و 96*96 پیکسل باشد.
  • توجه داشته باشید که بین تصویر استیکر تا قاب استیکر باید یک فاصله‌ی 16 پیکسلی در نظر گرفته شود.
  • برای ساخت استیکر بدون اپلیکیشن همانطور که پیداست شما به وجود هیچ گونه برنامه اندوردی نیاز ندارید. به این منظور شما می‌توانید به آسانی ساخت استیکر را توسط برنامه فتوشاپ و در کامپیوتر تجربه کنید.

ساخت استیکر با عکس خودم در واتساپ

برای ساخت استیکر خودتان در واتساپ تنها کافی است با نصب یک برنامه و با چند کلیک ساده این کار را انجام دهید. در ادامه‌ی مطلب به طور کامل به  ساخت استیکر با عکس خودم در واتساپ خواهیم پرداخت.

  • در ابتدا شما باید برنامه‌ی  “Sticker Maker for WhatsApp” را دانلود  و آن را نصب کنید.
  • پس از نصب برنامه و اجرای آن برای این که بتوانید استیکر عکس خود را بسازید باید روی عبارت “Create a new sticker pack” ضربه بزنید و قبل از ایجاد کردن بسته‌ی استیکرتان یک نام برای آن انتخاب کنید.

 

مرحله 2 ساخت استیکر

  • در این مرحله باید به دنبال یک عکس مناسب برای نماد تان بگردید. برای این کار می‌توانید یا از گالری‌تان یک عکس مناسب انتخاب کنید یا همان لحظه با دوربین گوشی‌ یک عکس بگیرید.

مرحله 3 ساخت استیکر در واتساپ

  • پس از این که تصویر مد نظرتان را انتخاب کردید. قسمت‌هایی که نمی‌خواهید در استیکراتان دیده شود را برش بزنید. پس از تکمیل کردن فرآیند برش استیکر، با کلیک روی عبارت “Yes, Save Sticker”  استیکر ساخته شده‌یتان را به بسته‌ی استیکری‌تان اضافه کنید.

مرحله 4 ساخت استیکر در واتساپ

  • اکنون می‌تواند استیکرهای مدنظرتان را یکی یکی به سینی خود اضافه کنید. برای انجام این کار تنها کافی است 4 مراحل مذکور را مجدد تکرار کنید.

مرحله 5 ساخت استیکر در واتساپ

نکته
لازم است بدانید برای پک استیکری خود حداقل باید سه استیکر بسازید در واقع پکی که کمتر از سه استیکر دارد  واتساپ اجازه‌ی انتشار به  این بسته را  نمی‌دهد.
نکته
شما می‌توانید بدون اعمال هیچ گونه تغییری روی عکس‌تان از آن به عنوان استیکر استفاده کنید. اما برش و حذف موارد اضافی از کادر استیکر در  نهایت پک استیکری شما را زیبا و جذاب‌تر جلوه می‌دهد.
  •  حال پس از اتمام کار Sticker Pack  را به واتساپ‌تان اضافه کنید. برای اینکار روی عبارت  “Add to WhatsApp” ضربه بزنید.

مرحله 6 ساخت استیکر در واتساپ

  • اکنون پک استیکری شما آماده است. تنها کافی است به برنامه‌ی واتساپ بروید و روی نماد از پیش تعیین شده‌ پک استیکری خود کلیک کنید و استیکرهایی که ساخته‌اید را برای دوستانتان ارسال کنید.

مرحله 7 ساخت استیکر در واتساپ

کلام پایانی

به طور کلی ساخت استیکر‌ واتساپ به دو روش (با اپلیکیشن و بدون اپلیکیشن) امکان پذیر است. علاقه‌مندان می‌توانند برای ساخت استیکرهای دلخواه خود از طریق یکی از این دو روش اقدام کنند.

برنامه‌های اندرویدی و نسخه‌های iOS برای ساخت استیکر معقول‌تر و البته آسان‌تر به نظر می‌آیند. از آنجایی که ساخت استیکر بدون اپلیکیشن، کمی زمان‌بر است و صبر و حوصله‌ بیشتری می‌طلبد؛ خیلی‌ها از این شیوه برای ساخت استیکر استفاده نمی‌کنند.  البته اگر فرد با حوصله‌ای هستید ساخت استیکر بدون اپلیکیشن می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای شما باشد.

چنانچه قصد ساخت استیکرهای مورد علاقه‌ی خود را دارید، می‌توانید از طریق یکی از دو روش مذکور اقدام کنید. در صورتی که مایل باشد می‌توانید استیکرهای خود را در بین کاربران واتساپ به اشتراک بگذارید تا آنها هم استیکرهای شما را بارگیری، و در نهایت از آن‌ها استفاده کنند.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//