بازی اشتراکی در PS5 + [آموزش Share Play]

در دوران قدیم، دوستانتان می‌توانستند برای بازی به خانه شما بیایند، کنترل دوم پلی استیشن را بگیرند و همراه با شما بازی کنند. امروزه به لطف اینترنت این کار حتی راحت‌تر هم شده است؛ دوست شما پلی استیشن را روشن می‌کند، بازی را باز می‌کند و در یک جلسه چند نفره آنلاین به شما می‌پیوندد.

با این حال برخلاف دوران قبل از اینترنت، دوست شما معمولا ملزم به داشتن بازی مورد نظر است. سونی در پلی استیشن 5 راه حلی برای این مسئله با نام «Share Play» ارائه داده است.

با استفاده از بازی اشتراکی می‌توانید به دوست خود اجازه دهید بازی شما را تماشا کند، به شخصیت شما در بازی کمک کند تا از یک مرحله سخت عبور کنید یا در یک بازی چند نفره با شما بازی کند.

جالب اینجاست که او همه این کارها را به راحتی می‌تواند از خانه خودش انجام دهد (حتی اگر بازی را نداشته باشد) که در واقع به یک راه حل خوب در دوران همه گیری ویروس کرونا تبدیل شده است.

بله، شما می‌توانید با استفاده از قابلیت داخلی بازی اشتراکی در کنسول، بازی‌های پلی استیشن 5 خود را با یک دوست به اشتراک بگذارید. در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک ، متوجه خواهید شد که بازی اشتراکی چیست و نحوه راه اندازی آن چگونه است.

شرایط لازم برای بازی اشتراکی

تمام آنچه شما نیاز دارید، اتصال به اینترنت برای به اشتراک گذاشتن صفحه نمایش خود است. سونی برای داشتن بهترین نتیجه، حداقل سرعت بارگذاری را پنج مگابیت بر ثانیه توصیه می‌کند؛ هرچند که می‌گوید با دو مگابیت بر ثانیه هم قابل انجام شدن است.

بازی اشتراکی در ps5

شما همچنین به یک حساب پلی استیشن پلاس (PlayStation Plus) هم نیاز دارید. اگر می‌خواهید یک بازی چند نفره را با دوست خود انجام دهید، هر دو نفر به یک حساب پلی استیشن پلاس احتیاج خواهید داشت (همانطور که برای بازی‌های چند نفره در کنسول‌های پلی استیشن هم مرسوم است).

از طرفی هر دو نفر شما باید در حساب پلی استیشن پلاس با یکدیگر دوست باشید. بنابراین اگر قبلا این کار را انجام نداده‌ باشید،ابتدا باید به عنوان دوست در پلی استیشن پلاس اضافه شوید.

انتقال بازی های PS4 به PS5 + ذخیره داده ها در PS5
بخوانید

محدودیت‌های بازی اشتراکی

باید بدانید که چند محدودیت در تجربه بازی اشتراکی با پلی استیشن وجود دارد. اول اینکه تمام جلسات بازی اشتراکی پس از یک ساعت به پایان می‌رسد. اگرچه همیشه می‌توانید جلسه جدید برای ادامه بازی را بلافاصله شروع کنید. علاوه بر این، تمام بازی‌ها از قابلیت بازی اشتراکی پشتیبانی نمی‌کنند.

همچنین دوستان شما در حین اینکه مانند شما بازی می‌کنند یا از ریموت پلی در دستگاه دیگری استفاده می‌کنند؛ نمی‌توانند از صفحه بازی اسکرین شات بگیرند. شما باید بازی را روی پلی استیشن 5 خود باز نگه دارید؛ زیرا اگر از بازی خارج شوید، جلسه آنها هم متوقف خواهد شد.

بازی اشتراکی هم مانند ریموت پلی، تصاویر را به طور مستقیم از کنسول صاحب بازی به اشتراک می‌گذارد. در نتیجه به نظر می‌رسد به اندازه زمانی که بازی به صورت محلی و از نزدیک روی PS5 انجام می‌شود، پخش تصاویر خوب نخواهد بود. بنابراین اگر اینترنت شما قوی نباشد، ممکن است با تاخیر یا پارازیت رو به رو شوید.

نحوه انجام بازی اشتراکی

برای شروع یک جلسه بازی اشتراکی، دکمه «PS» را در کنترل «DualSense» خود فشار دهید. سپس از فهرست باز شده گزینه «Game Base» را انتخاب کنید. برای به وجود آوردن یک بازی دسته جمعی، دکمه مربع را فشار دهید و کادر کناری هر کدام از دوستان خود را که می‌خواهید به شما ملحق شوند، علامت بزنید.

نحوه انجام بازی اشتراکی
نحوه انجام بازی اشتراکی

سپس دستور join > Voice Chat را دنبال کرده و از صفحه ظاهر شده، گزینه «Start Share Screen» را انتخاب کنید. دوست شما یک نوتیفیکیشن (اعلان) در لیست خود دریافت می‌کند که می‌تواند آن را برای دیدن صفحه شما انتخاب کند.

از آنجا می‌توانید «Share Screen | Share Play» را انتخاب کنید و سپس روی «Start Share Play» کلیک کنید. دوست خود را انتخاب کنید؛ به این صورت این امکان به شما داده می‌شود تا به آنها اجازه دهید شخصیت شما را در بازی بدست آورند (مانند شما تماشاگر بازی باشند) یا یک بازی چند نفره را بازی کنند (شما با تماشاگر بازی کنید).

نحوه استفاده از بازی اشتراکی
نحوه استفاده از بازی اشتراکی

در پایان آنها باید یک دعوت نامه دریافت کنند و می‌توانند برای شروع بازی آن را بپذیرند. شمارش معکوس را در صفحه گفتگوی صوتی مشاهده خواهید کرد و سپس جلسه بعد از شصت دقیقه به پایان خواهد رسید.

جمع بندی

هر زمان که دستور « Game Base → Your party  → View Voice Chat → Share Screen | Share Play → Stop Share Play» را به ترتیب دنبال کنید، جلسه بازی اشتراکی به پایان خواهد رسید. دوستان شما تا زمان به پایان رساندن بازی اشتراکی، هنوز هم می‌توانند صفحه بازی شما را ببینند.

بازی اشتراکی می‌تواند یک تجربه فوق العاده را برای بچه‌ها به وجود آورد؛ بدون اینکه لازم باشد آنها از خانه خارج شوند. شما هم نگران نیستید که ویروس و بیماری آنها را تهدید کند و آنها می‌توانند از بازی در کنار دوستانشان لذت ببرند.

خوشحال می‌شویم تا از نظرات و تجربیات شما در مورد بازی اشتراکی مطلع شویم.

3 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//