معرفی 25 کاربرد اپل واچ همراه با نقد و بررسی

خیلی از افرادی که اپل واچ دارند، فکر می‌کنند که این وسیله فقط برای زیبایی و یک سری کارهای خیلی ساده و روزمره استفاده می‌شود. شاید باورتان نشود، ولی این اکسسوری کوچک، کارهایی می‌کند که شاید اصلا تا به حال چیزی درباره آن‌ها نشنیده باشید!

امروز در این مقاله از ایده آل تک ما قصد داریم در مورد کاربرد اپل واچ و کارهایی که می‌توانید با آن انجام دهید به شما بگوییم.

بعد از خواندن این مقاله، وقتی متوجه شوید که با اپل واچ چه کارهایی می‌توانید انجام دهید، این وسیله به یک ابزار شگفت‌انگیز تبدیل خواهد شد. یاد خواهید گرفت که بهره‌وری بیشتری از آن داشته باشید. به تناسب اندام برسید، در خرج کردن پول‌تان صرفه جویی کنید و …

کاربردهای اپل واچ کدامنتد؟

این را باید بدانید که این وسله تنها یک ساعت نیست که به آیفون متصل می‌شود. کلی کارهای هیجان‌انگیز و مفیدی وجود دارد که می‌توانید با آن انجام دهید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد مهم‌ترین کاربردهای اپل واچ بیشتر بدانید.

پاسخ دادن به تماس‌ها

یکی از اصلی‌ترین دلایل استفاده از این وسیله، مشخصا پاسخ دادن به تماس‌هاست. اگر ایرپاد داشته باشید که خیلی راحت می‌توانید به تماس‌ها پاسخ دهید. اگر ایرپاد ندارید و نمی‌توانید هم از گوشی برای جواب دادن تماس استفاده کنید، با خود اپل واچ می‌توانید تماس را پاسخ دهید. ولی توقع نداشته باشید که کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای را تجربه کنید.

پاسخ دادن به تماس‌ها

ولی توجه داشته باشید که اگر جایی هستید که نمی‌خواهید کسی صدای شما را در هنگام مکالمه بشنود، استفاده از اپل واچ برای پاسخ دادن به تماس مناسب نیست!

ضبط کردن صدا

دومین کاربرد اپل واچ، ضبط کردن صداست. اگر در یک جلسه‌ مهم هستید و خیلی راحت نمی‌توانید از گوشی خود استفاده کنید، این قابلیت، بسیار به شما کمک خواهد کرد.

ضبط کردن صدا

برای استفاده از این قابلیت کافیست برنامه Voice Memo را از صفحه اصلی باز کنید. اگر هم بخواهیت از قابلیت Siri برای باز کردن این اپ استفاده کنید، کافیست کلمه‌ی Voice Memos را به اپل واچ بگویید تا اپ برای شما باز شود.

اکنون باید روی دکمه ضبط ضربه بزنید و خیلی راحت گفتگو را ضبط کنید. در نهایت برای پایان ضبط، روی دکمه‌ توقف ضربه بزنید.

یادآوری عادت ماهانه

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که تاریخ دقیق عادت ماهانه خود را فراموش می‎‌کنید، اپل واچ کار را برایتان راحت کرده است. برای دسترسی داشتن به این قابلیت، باید اپلیکیشن Health را در آیفون خود باز کرده و روی گزینه‌ Cycle Tracking ضربه بزنید. سپس کافیست اطلاعات مربوط به آخرین زمان قاعدگی خود را وارد کنید.

یادآور عادت ماهانه

با فعال کردن این گزینه، اپل واچ به شما هشدار می‌دهد که این دوره، چه زمانی شروع خواهد شد. با فعال بودن این گزینه می‌توانید همیشه روزهای دقیق و همچنین علائم پیش قاعدگی خود را مشاهده کنید.

هشدار در مورد شنیده شدن صداهای خیلی بلند و خطرناک

دیگر کاربرد اپل واچ هشدار در مورد صداهای گوش خراش  است که ممکن است به شما آسیب برساند. با استفاده از اپ مخصوصی که این وسیله دارد، صداهای محیط اطراف شما ردیابی شده و به شما اخطار می‌شود تا بدانید که آیا در محیطی هستید که صدا در سطح خطرناکی قرار دارد یا خیر.

هشدار در مورد شنیده شدن صداهای خیلی بلند و خطرناک

توجه داشته باشید که قبل از شروع استفاده از این قابلیت، باید آن فعال کنید. برای این کار وارد اپل واچ شده و سپس روی نماد گوش زرد رنگ ضربه بزنید. این برنامه، اپ شنوایی را باز می‏‌کند و با فعال کردن این قابلیت، این اخطار برای شما نمایش داده می‌شود.

استفاده از ماشین حساب

یکی دیگر از قابلیت‌های اپل واچ استفاده از ماشین حساب بدون نیاز به دست گرفتن گوشی است.

استفاده از ماشین حساب

این قابلیت این امکان را به شما خواهد داد که محاسبات خود را با سرعت بالا انجام دهید و پیچیده‌ترین معادلات ریاضی را با استفاده از آن حل کنید.

قابلیت قطب نما

یکی دیگر از فایده‌های اپل واچ قابلیت قطب نما است. با استفاده از اپ Compass خیلی راحت می‌توانید جهتی را که با آن روبرو هستید، شیب، ارتفاع و طول و عرض جغرافیایی را مانند یک قطب نمای معمولی محاسبه کنید.

برای استفاده از این قابلیت، ابتدا تکه‌های فلزی و وسایلی شبیه به آن را از لباس‌تان جدا کرده و سپس ساعت را در جهت مناسب قرار دهید. اکنون به راحتی می‌توانید همه جهت را روی صفحه نمایش اپل واچ خود مشاهده کنید.

این یک ویژگی جالب، مخصوصا در هنگام پیاده روی است. استفاده از این قابلیت به هیچ عنوان به گوشی نیاز ندارد و خیلی راحت در هر جایی می‎‌توانید از آن استفاده کنید.

صفحه نمایش همیشه روشن

بر خلاف سایر مدل‌های ساعت‌های هوشمند، اپل واچ قابلیتی دارد که همیشه صفحه نمایش روشن باشد و نیازی به لمس کردن آن نداشته باشید. این قابلیت در زمان ورزش کردن و یا در جاهایی که امکان دست گرفتن گوشی را ندارید، بسیار کارآیی دارد.

صفحه نمایش همیشه روشن

اگر در حال ورزش کردن باشید، خیلی راحت با فعال کردن این قابلیت تمامی اطلاعات، مثل میزان کالری مصرف شده و… را مشاهده می‌کنید. در ضمن این را هم باید اضافه کنیم که استفاده کردن از این قابلیت، به هیچ وجه در عمر باتری ساعت، تاثیری نخواهد گذاشت!

گوش دادن به پادکست مورد علاقه‌تان

یکی دیگر از کارایی‌های اپل واچ گوش دادن به پادکست مورد علاقه‌تان است. اپل برنامه پادکست را در اپل واچ نیز گنجانده است. با این اپ می‌توانید پادکست‌هایی که دوست دارید را بدون نیاز به دست گرفتن و استفاده از گوشی، گوش کنید و از آن‌ها لذت ببرید.

گوش دادن به پادکست مورد علاقه‌ شما

به چالش کشیدن دوستان

دیگر کاربرد اپل واچ ضبط کردن تمامی فعالیت‌های ورزشی و تحرکی شماست. با استفاده از قابلیت Activity Competition  می‌توانید با دوستانتان وارد چالش شوید و میزان تحرکی که در طول روز داشتید را با هم به اشتراک بگذارید.

استفاده از این ویژگی این امکان را به شما می‌دهد که با قرار دادن یک چالش 7 روزه با دوستتان، انگیزه‌ ورزش کردن و تحرک داشتن را در خود بیشتر کرده و بیشتر ورزش و فعالیت داشته باشید.

این قابلیت برای زمانی مناسب است که هیچ انگیزه و پایه‌ای برای ورزش کردن ندارید و دوست دارید کسی همراه‌تان باشد.

با استفاده از این قابلیت دیگر نیاز نیست کسی به صورت فیزیکی در کنارتان باشد تا به ورزش کردن ترغیب شوید. با این قابلیت حتی اگر دوستتان در یک قاره دیگر هم باشد، خیلی راحت می‌توانید پا به پای هم ورزش کنید و به تناسب اندام برسید.

استفاده از اپل واچ به عنوان چراغ قوه

گاهی ممکن است به تلفن خود دسترسی نداشته باشید و بنا به هر دلیلی، نیاز به چراغ قوه داشته باشید. خیلی راحت با استفاده از اپل واچ می‌‎توانید یک چراغ قوه‌ همیشگی، همراه داشته باشید. گاهی وقت‌ها هم می‌توانید از این قابلیت در زمان راه رفتن در خیابان و برای بالا بردن امنیت خود استفاده کنید.

با این ویژگی می‌توانید از بین رنگ‌های مختلفی که چراغ قوه دارد، حالت چشمک زن یا نور قرمز را انتخاب کنید. برای فعال کردن این قابلیت کافیست انگشت خود را روی اپل واچ به سمت بالا بکشید. بعد باید روی چراغ قوه ضربه بزنید.

برای جابه‌جایی بین گزینه‌های مختلف نور، انگشت خود را به طرفین بکشید و از بین نورهای مختلف، یکی را انتخاب کنید.

استفاده از ساعت در هنگام شنا کردن

از اپل واچ سری 2 به بعد، شما می‌توانید از این وسیله در هنگام شنا کردن هم استفاده کنید. در مدل‌هایی که اخیرا شرکت اپل تولید کرده، این امکان فراهم شده که بتوانید تا عمق 50 متر هم از تمامی قابلیت‌های آن استفاده کنید.

استفاده از ساعت در هنگام شنا کردن

استفاده از این قابلیت برای افرادی که دوست ندارند گوشی را به همراه خود نزدیک آب ببرند، بسیار مفید خواهد بود.

انتقال موزیک به اپل واچ + پخش موسیقی در Apple Watch
بخوانید

سایلنت کردن گوشی با اپل واچ

اگر در یک جلسه‌ مهم یا در سینما باشید، می‌توانید گوشی خود را با استفاده از اپل واچ سایلنت کنید. دیگر قابلیت مهمی که این اکسسوری دارد، این است که اگر در جای تاریکی مثل سینما باشید، می‌توانید تنظیمات را تغییر دهید تا اگر دست‌تان به ساعت خورد، صفحه روشن نشود و نور آن افراد دیگر را اذیت نکند.

سایلت کردن گوشی با اپل واچ

برای دسترسی به این ویژگی، باید در صفحه اصلی اپل واچ، انگشت‌تان را به سمت بالا بکشید، بعد روی آیکونی که شبیه دو ماسک کنار هم هستند ضربه بزنید و آن را فعال کنید.

با این قابلیت، حالت تئاتر روشن خواهد شد و به این ترتییب، ساعت نه حالت ویبره رفته و تصویر آن روشن نخواهد شد. برای غیرفعال کردن این قابلیت هم باید دو بار روی صفحه بزنید تا بتوانید آن را خاموش کنید.

کنترل میزان ضربان قلب

چک کردن ضربان قلب در اپل واچ، از دیگر قابلیت‌های آن است. این قابلیت با استفاده از حسگرهایی که در پشت ساعت قرار داده شده است، انجام می‌‎شود.
تمامی این داده‌ها در برنامه Apple Health در آیفون شما ذخیره می‎‌شود.

آموزش چک کردن ضربان قلب در اپل واچ [همراه با راهنمای تصویری]

با فعال کردن این قابلیت، ضربان قلب شما در فواصل مختلف، ردیابی و ذخیره می‌شود. شاید باور نکنید، ولی این قابلیت در سال‌های اخیر، جان یک نوجوان 15 ساله و یک مرد 62 ساله را نجات داد!

بهتر است هنگامی که در حال ورزش هستید، این قابلیت را فعال کنید تا میزان ضربان قلب را مشاهده کنید. در مدل‌های جدیدتر، یک ویژگی به نام Apple Heart Study وجود دارد که از سنسورهای Apple Watch برای ردیابی ضربان قلب استفاده می‌کند و به کاربران در مورد بیماری‌های قلبی مانند aFib هشدار می‎‌دهد!

دیدن و جواب دادن به پیام‌ها

هر وقت که شما یک پیام متنی یا iMessage دریافت می‌کنید، می‌‎توانید آن را روی مچ دست خود مشاهده کنید. با این قابلیت شما مجبور نخواهید بود گوشی را از جیب خود بیرون بیاورید.

دیدن و جواب دادن به پیام‌ها

همچنین می‌توانید با پیام‌های آماده که از قبل در گوشی تنظیم کرده‌اید یا با سیری و یا تایپ کردن، خیلی سریع با اپل واچ خود به آن پیام جواب دهید. علاوه بر این قابلیت، می‌توانید به آخرین لیست مکالمات خود دسترسی داشته باشید و یا در صورت نیاز، تماس تلفنی برقرار کنید.

دیدن تمامی اپ‌های نصب شده در گوشی

با استفاده از این قابلیت، می‌توانید اینستاگرام گردی کنید، وب گردی کنید، خرید کنید و هر کاری که با گوشی انجام می‌دهید را این بار با اپل واج انجام دهید!

اپلیکیشن‌های زیادی این روزها طراحی شده‌اند که در هنگام نصب از اپ استور می‌توانید آنها را مشاهده کنید. این اپ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانید هم از گوشی با آنها اپل واچ را کنترل کنید و هم با اپل واچ به صورت برعکس!

مسیریابی با اپل واچ

با استفاده از اپل واچ می‌توانید، مسیریابی کنید و در هنگام رانندگی، مسیر درست را پیدا کنید. با این قابلیت دیگر نیازی نخواهید داشت که گوشی را دست‌تان بگیرید و همزمان رانندگی هم کنید.

مسیریابی با اپل واچ

در هنگام مسیریابی با اپل واچ، با نزدیک شدن به مقصد، حالت لرزشی پیدا خواهید کرد و حتی دیگر نیازی به نگاه کردن به ساعت هم نخواهید داشت.

جالب است بدانید در هنگام مسیریابی و زمانی که نیاز به چرخیدن به چپ و یا راست را هم داشته باشید، حالت ویبره متفاوت خواهد بود و بدون نیاز به نگاه کردن، متوجه خواهید شد که باید به سمت چپ یا راست بپیچید!

البته به خاطر داشته باشید که در مسیرهای خیلی طولانی نباید زیاد از این قابلیت استفاده کنید. چرا که ممکن است شارژ ساعت زودتر از حالت عادی تمام شود.

فرستادن نقاشی برای دوستان

با اپل واچ می‌توانید روی صفحه یک طرح کوچکی را رسم کرده و آن را برای یکی از دوستانتان بفرستید!

فرستادن نقاشی برای دوستان

تنها محدودیتی که در هنگام استفاده از این قابلیت خواهید داشت، این است که صفحه به اندازه کافی بزرگ نیست. در ضمن این نقاشی به عنوان یک طرح متحرک در تصویر ظاهر خواهد شد که جذابیت زیادی دارد.

دسترسی داشتن به گالری عکس

دیگر کاربرد اپل واچ این است که می‌توانید عکس‌های موجود در گالری گوشی را با استفاده از ساعت خود مشاهده کنیبد. برای استفاده کردن از این قابلیت باید در iCloud یک آلبوم عکس بسازید و سپس در اپل واچ اجازه دسترسی به این آلبوم را صادر کنید. اکنون می‌توانید به تمامی عکس‌های موجود در این آلبوم، دسترسی داشته باشید.

در این آلبوم می‌توانید تا 500 عکس را داشته باشید و این امکان را خواهید داشت که آنها را با دوستان‌تان هم به اشتراک بگذارید یا از آن‌ها به عنوان بکگراند ساعت خود استفاده کنید.

با به‌روزرسانی‌های اخیر اپل واچ، این امکان فراهم شده است که بتوانید با هر بار نگاه کردن به ساعت، یکی از عکس‌های مورد علاقه‌تان را مشاهده کنید.

پخش کردن موزیک در اپل واچ

اگر دوست دارید بیرون از خانه ورزش کنید و نمی‌خواهید گوشی را با خود ببرید، بهترین کار این است که موزیک‌ها را در اپل واچ ذخیره کرده و با استفاده از ایرپاد، در هنگام ورزش کردن به آن‌ها گوش دهید.

موسیقی‌ها را می‌توانید از طریق iTunes یا Apple Music در ساعت خود ذخیره کنید و از آن‌ها لذت ببرید. با استفاده از برنامه اپل واچ آیفون، لیست پخش و میزان فضایی که اشغال شده است را مشاهده خواهید کرد.

به اشتراک گذاشتن لوکیشن

یکی دیگر از قابلیت‌های اپل واچ این است که می‌توانید موقعیت مکانی‌تان را با دیگران به اشتراک بگذارید. این یکی از ویژگی‌هایی است که تشخیص مکان شما را برای افراد مختلف، آسان‌تر می‌کند.

به اشتراک گذاشتن لوکیشن

برای استفاده کردن از این قابلیت باید در برنامه Messages یک صفحه جدید باز کنید و سپس روی صفحه فشار دهید تا گزینه‌ها به نمایش دربیاید. برای به اشتراک گذاشتن مکان فعلی خود، روی Send location ضربه بزنید.

چک کردن ایمیل‌ها با اپل واچ

اگر در طول روز ایمیل‌های زیادی دریافت می‌کنید، استفاده از اپل واچ کار شما را بسیار راحت خواهد کرد. با فعال کردن نوتیفیکیشن دریافت ایمیل، خیلی سریع به محض دریافت هر ایمیلی، می‌توانید بدون نیاز به گوشی، آن را باز کنید.

چک کردن ایمیل‌ها با اپل واچ

با استفاده از اپل واچ حتی می‌توانید خیلی راحت به تمامی این ایمیل‌ها جواب دهید. برای استفاده بهتر از این قابلیت در اپل واچ، می‌توانید اپ iPhone Mail را دانلود کنید و به تمامی ایمیل‌هایتان دسترسی داشته باشید.

ریموت کنترل دوربین گوشی

شما می‌توانید در هنگام عکاسی، از اپل واچ خود مانند یک ریموت کنترل استفاده کنید. از طریق این گزینه، می‌توانید گوشی خود را برای گرفتن عکس تنظیم کنید. سپسی گزینه‌ viewfinder می‌تواند برای بهتر ایستادن و بهتر افتادن در عکس، به شما کمک کند. با استفاده از این گزینه، دیگر برای عکاسی، نیازی به مونوپاد نخواهید داشت.

پیدا کردن آیفون گم شده

اگر به هر دلیلی آیفون خود را در محلی جا گذاشتید یا آن را گم کردید، با استفاده از ساعت‌تان می‌توانید آن را پیدا کنید؛ البته به شرطی که این دو دستگاه همچنان به هم‌دیگر متصل باشند.

این گزینه برای کسانی که همیشه گوشی خود را در خانه و یا محل کار جا می‌گذارند، بسیار کاربردی است. برای استفاده کردن از این قابلیت، باید در صفحه اصلی، به قسمتی که حالت هواپیما، مزاحم نشوید و حالت بی‌صدا را نشان می‌دهد، بروید.

سپس روی تلفن در پایین سمت چپ ضربه بزنید تا زنگ آیفون به صدا دربیاید. بلافاصله بعد از انجام این کار، گوشی زنگ می‌خورد و موقعیت مکانی دقیق آن هم نمایش داده می‌شود.

استفاده از اپل واچ به عنوان کرونومتر

شما می‌توانید بدون نیاز به نصب برنامه‌های دیگر، از اپل واچ به عنوان یک کرونومتر استفاده کنید. اپل دارای یک برنامه‌ اختصاصی به نام کرونومتر است که می‌توانید از آن برای دویدن و یا انجام کارهای مختلف، استفاده کنید.

برای استفاده از این قابلیت باید تاج را فشار دهید تا صفحه برنامه در اپل واچ باز شود. بعد روی نماد استاپ ساعت کوچک ضربه بزنید. حالا می‌توانید آن را با دکمه سمت راست فعال کنید. برای دیدن دورهای مختلف هم باید انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا به تمامی رکوردها دسترسی داشته باشید.

کلام آخر

در این مقاله ما در مورد 25 کاربرد مختلف اپل واچ که امکان دسترسی آن‌ها در ایران نیز وجود دارد را معرفی کردیم. به خاطر داشته باشید که کاربردهای اپل واچ تنها به این 25 موردی که به آنها اشاره کردیم، محدود نمی‌شود و کلی قابلیت‌های دیگری دارد که متاستفانه امکان استفاده از آن‌ها در کشورمان را نداریم

امیدوارم نکاتی که در این مقاله گفته شد، برای شما جذاب بوده باشد. ممنونیمک که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.

سوالات متداول

چگونه می‌توانیم درصد شارژ اپل واچ را مشاهده کنیم؟

برای دیدن میزان باتری اپل واچ، باید صفحه را به بالا بکشید. با این کار کنترل سنتر باز خواهد شد و میزان باتری، شما نمایش داده خواهد شد.

آیا امکان اسکرین شات گرفتن در اپل واچ وجود دارد؟

برای گرفتن اسکرین شات باید به طور همزمان دکمه تاج دیجیتال و دکمه کناری را فشار دهید. وقتی صفحه چشمک زد یعنی که اسکرین شات در برنامه Photos در گوشی ذخیره شده است.

باتری اپل واچ چقدر دوام می‌آورد؟

اپل واچ در حالت عادی ۱۸ ساعت دوام می‌آورد. ولی اگر خیلی از آن استفاده نکنید، با نمایشگر همیشه روشن حدود یک و نیم روز و با خاموش کردن این حالت، حدود دو روز دوام می‌آورد!

4 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//