کلاب هاوس چیست ؟ آموزش عضویت در اپلیکیشن Clubhouse

رد پای ایلان ماسک (ثروتمندترین فرد حال حاضر جهان) در محبوبیت اخیر برنامه کلاب هاوس دیده می‌شود. این شخصیت مشهور و خبرساز، در ماه ژانویه در یکی از اتاق‌های این اپلیکیشن حضور پیدا کرد و باعث شد تا توجه بسیاری از افراد، به شبکه اجتمای Clubhouse جلب شود!

احتمالا به تازگی ایفلوئنسرهای زیادی را دیده‌اید که در رابطه با مکالماتشان در کلاب هاوس حرف می‌زنند. شاید همین موضوع سبب شده تا این اپلیکیشن را نصب کرده باشید؛ اما بدون داشتن اطلاعات کافی، Clubhouse واقعا گیج‌کننده به نظر می‌رسد!

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به معرفی کامل اپلیکیشن کلاب هاوس بپردازیم. علاوه بر این، نحوه عضویت و ساخت اکانت در این برنامه را هم بررسی خواهیم کرد. اگر به‌تازگی با Clubhouse آشنا شده‌اید؛ حتما تا پایان با ما همراه باشید.

کلاب هاوس چیست؟

تصور کنید در تلفن همراه خود، یک برنامه دارید که با استفاده از آن، می‌توانید مکالمات دیگران را گوش دهید! ممکن است در همان نگاه اول به این نتیجه برسید که این کار، کاملا غیر قانونی است؛ اما اگر آن فرد، خودش به شما اجازه دهد که مکالمه‌هایش را بشنوید چه؟

کلاب هاوس چیست و چگونه کار می‌کند؟

کلاب هاوس یک برنامه “چت صوتی” برای آیفون است که در آن می‌توانید مکالمه‌های مختلفی را میزبانی کرده یا به آن‌ها بپیوندید. با باز کردن اپلیکیشن، لیستی از اتاق‌ها را مشاهده می‌کنید که می‌توانید وارد آن‌‎ها شوید یا حتی یک اتاق جدید بسازید.

هر اتاق (Room) دارای یک موضوع متفاوت است که اغلب توسط یک متخصص یا پیشگام در این زمینه اداره می‌شود. در کلاب هاوس هیچ خبری از ویدئو، تصویر یا حتی متن نیست؛ همه چیز صوتی و به صورت گفتگوی لایو برگزار می‌شود. (مانند پیوستن به یک پادکست زنده)

در Clubhouse هیچ چیزی ذخیره نمی‌شود! بنابراین اگر از یک گفتگو یا چت خوشتان آمده است، آن را ترک نکنید؛ چون امکان پیدا کردن دوباره آن اتاق، وجود ندارد.

دانلود برنامه کلاب هاوس 

همان‌طور که اشاره شد، این اپلیکیشن در حال حاضر، تنها برای دستگاه‌های آیفون و سیستم عامل iOS در دسترس است. برای دانلود کلاب هاوس، تنها کافیست از طریق لینک زیر، وارد فروشگاه اپ استور شده و برنامه را روی تلفن همراه خود، نصب کنید.

دانلود برنامه از اپ استور

Clubhouse به شما اجازه می‌دهد در انواع مکالمات جذاب شرکت کنید، موسیقی به اشتراک بگذارید، هزاران موضوع برای دنبال کردن در اختیارتان قرار می‌دهد و …

دانلود اپلیکیشن کلاب هاوس

توجه: تمرکز برنامه Clubhouse بیشتر روی تشکیل یک ابزار اجتماعی قدرتمند برای رنگین پوستان است. (البته این موضوع به صورت علنی اعلام نشده است)

چه کسانی در کلاب هاوس حضور دارند؟

Clubhouse  با پیوستن افراد مشهوری مانند دریک و ایلان ماسک، بر سر زبان‌ها افتاد. در حال حاضر، بیشتر اینفلوئنسرها، ستاره‌های شبکه‌های اجتماعی، پادکست‌سازهای محبوب و … در این اپلیکیشن عضویت دارند.

حضور ایلان ماسک در کلاب هاوس

انحصاری بودن Clubhouse سبب شده تا شخصیت‌های مطرح، راحت‌تر به آن اعتماد کنند و بحث‌های چند نفره و جذاب خود را در این اپلیکیشن شکل دهند. به عنوان مثال، MC Hammer میزبانی اتاق‌های مربوط به مباحث ارزهای رمزپایه را بر عهده دارد.

بر خلاف قسمت لایو اینستاگرام، مکالمات کلاب‌هاوس ذخیره نمی‌شوند و این عامل سبب شده تا شخصیت‌های بزرگ، به راحتی در ارتباط با مسائل مهم و تاثیرگذار، بحث و تبادل نظر کنند. (هرچیزی که در لایو اینستاگرام شخصیت‌های برجسته گفته می‎‌شود، بلافاصله به تیتر اخبار راه می‌یابد.)

اخیرا ایلان ماسک از ولادیمیر پوتین دعوت کرد تا در کلاب هاوس یک گفتگوی اقتصادی داشته باشند. همین اتفاق سبب شد تا این اپلیکیشن به یک‌باره، بر سر زبان‌ها بیفتد.

آیا من می‌توانم عضو کلاب هاوس شوم؟

در حال حاضر، شما باید توسط کسی که قبلا عضو این برنامه شده است، به کلاب هاوس دعوت شوید؛ در غیر این‌صورت، اجازه ساخت حساب در این اپلیکیشن را نخواهید داشت! از آن‌جایی که بیشتر کاربران Clubhouse را افراد مشهور و مطرح تشکیل می‌دهند، طبیعتا راضی کردن آن‌ها برای ارسال دعوت‌نامه برای شما، بسیار سخت و طاقت‌فرسا است!

عضویت در clubhouse

البته شما می‌توانید مراحل ساخت حساب کاربری را بعد از دانلود برنامه و مطابق روال سایر اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی، انجام دهید. اما در نهایت و بدون دریافت دعوت‌نامه، نمی‌توانید وارد کلاب هاوس شوید و در یک صف انتظار طولانی و بی‌نتیجه، قرار خواهید گرفت.

شما با استفاده از شماره تلفن خود، می‌توانید یک حساب کاربری در کلاب هاوس ایجاد کنید و در لیست رزرو این برنامه قرار بگیرید. حتی اگر دعوت‌نامه هم دریافت کنید، برای تایید کاربری خود، نیاز به تلفن همراه و شماره تماس خواهید داشت. به طور کلی، ورود به Clubhouse می‌تواند هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول بکشد.

فردی که قصد دعوت شما به کلاب هاوس را دارد، به شماره تلفن‌تان نیاز خواهد داشت. در این صورت، یک متن دریافت خواهید کرد که به شما می‌گوید وارد آدرس joinclubhouse.com/app شده و با استفاده از شماره تلفن، وارد اپلیکیشن شوید.

اگر بتوانید از این هفت‌خوان عبور کرده و وارد کلاب هاوس شوید، می‌توانید برای دو نفر که در برنامه نیستند، دعوت‌نامه ارسال کنید. توصیه می‌کنیم به آن‌ها مانند یک گنج نگاه کنید و به راحتی از دستشان ندهید.

Paul Davidson مدیرعامل کلاب هاوس اخیرا قوا داده است که این اپلیکیشن، به زودی و برای همه کاربران (از جمله صاحبان دستگاه‌های اندروید) در دسترس قرار بگیرد.

Paul Davidson
Paul Davidson مدیر عامل کلاب هاوس
تذکر: مراقب کلاهبرداران باشید! در حال حاضر، روش‌هایی برای خرید دعوت‌نامه کلاب هاوس وجود دارند؛ اما بسیاری از آن‌ها صرفا یک کلاهبرداری اینترنتی محسوب می‌شوند. بنابراین لطفا صبر کنید تا درهای این اپلیکیشن، به روی همه دنیا باز شوند.

در کلاب هاوس چه محتوایی منتظر من است؟

اگر بتوانید وارد این برنامه شوید، به دنیایی از موضوعات جذاب و البته شخصیت‌های مشهور و تاثیرگذار (نویسنده‌ها، سرمایه‌گذراران مشهور، اینفلوئنسرها و …) دسترسی خواهید داشت. ورزش، اقتصاد جهانی، کووید 19، ایمان، آلودگی هوا، ارزهای رمزپایه، سیاست و هزاران موضوع دیگر در Clubhouse وجود دارند.

موضوعات موجود در clubhouse

در حال حاضر، هیچ راهی برای ضبط یا ذخیره گفتگوهای افراد در کلاب هاوس وجود ندارد. همین عامل سبب می‌شود تا فردی مانند ایلان ماسک به راحتی در یکی از اتاق‌های این برنامه، به بحث و گفتگو با دیگر شخصیت‌های مطرح بپردازد!

در هر اتاق از کلاب هاوس، حداکثر 5 هزار کاربر می‌توانند حضور داشته باشند (البته این محدودیت با افزایش کاربران این شبکه، قطعا لغو خواهد شد) نحوه گفتگو، در اتاق‌های مختلف با هم فرق می‌کنند. ممکن است در یک اتاق، فردی مشغول به سخنرانی باشد؛ در حالی که در یک گفتگوی دیگر، مناظره چند نفره داغی شکل بگیرد!

وقتی خون در آب وجود دارد؛ حتما کوسه‌ها خواهند آمد! این یک ضرب‌المثل معروف است که در ارتباط با کلاب‌هاوس هم صدق می‌کند. مطمئنا به‌زودی رقیبان زیادی برای این اپلیکیشن پیدا خواهند شد. اما در حال حاضر، ایده مدیران Clubhouse کاملا جدید و منحصر به فرد است.

کلام پایانی 

کلاب‌هاوس واقعا جذاب است و هیچ تردیدی در این زمینه وجود ندارد. اما ورود به آن، با دردسرهای زیادی همراه بوده و ممکن است ناامید کننده باشد. همانطور که بارها اشاره کردیم، در حال حاضر بدون دعوت‌نامه، نمی‌توانید به محتوای این برنامه دسترسی داشته باشید.

اگر در اطراف شما کسی توانسته به کلاب هاوس راه پیدا کند، از او بخواهید برایتان دعوت‌نامه ارسال کند. اما او فقط می‌تواند دو نفر را به این برنامه اضافه کند! پس بعید است به این راحتی‌ها، قبول کند که روی شما برای ورود به Clubhouse سرمایه‌گذاری کند.

بهترین کار این است که فعلا دانش و اطلاعات خود را در ارتباط با کلاب هاوس افزایش دهیم و بعد از آن، منتظر بمانیم تا توسعه دهندگان این برنامه، درهای آن را به روی همه کاربران باز کنند.

اگر همچان در ارتباط با ماهیت کلاب هاوس سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات همین مقاله مطرح کنید تا در اولین فرصت، پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول و پرتکرار

کلاب هاوس چیست؟

کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی صوتی است که در آن می‌توانید به مکالمات افراد مشهور یا هر کاربر دیگری گوش دهید. در صورت تمایل شما هم می‌توانید در این گفتگوها شرکت کنید. این برنامه در حال حاضر فقط برای کاربران آیفون در دسترس است و برای ورود به آن، باید از یکی از اعضای قبلی آن، دعوت‌نامه دریافت کنید.

آیا کلاب هاوس برای اندروید در دسترس است؟

خیر . توسعه دهندگان این برنامه در حال طراحی و ساخت نسخه اندروید clubhouse هستند. اما هنوز امکان دانلود آن برای این سیستم عامل وجود ندارد.

چگونه در کلاب هاوس عضو شویم؟

شما می‌توانید بعد از نصب کلاب هاوس، با استفاده از شماره تلفن خود، یک حساب کاربری در این برنامه بسازید. اما برای استفاده از آن، باید منتظر بمانید تا یک دعوت‌نامه از سوی یکی از کاربران قبلی clubhouse دریافت کنید.

چگونه وارد روم های کلاب هاوس شویم؟

برای این کار، ابتدا باید یک دعوت‌نامه دریافت کرده و در این اپلیکیشن عضو شوید. پس از آن، می‌توانید به هر کدام از اتاق‌های برنامه وارد شده و به مکالمات گوش دهید. حتی در صورت کسب اجازه از مدیر روم، می‌توانید به صحبت کردن هم بپردازید.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//