OTG چیست و چگونه کار می‌کند؟

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که به اطلاعات موجود در فلش مموری خود نیاز داشته باشید؛ در حالی که رایانه یا لپ تاپ در اختیار ندارید؟ در این مواقع، حتما آرزو کرده‌اید که ای کاش یک کامپیوتر جیبی داشتید و فلش خود را به آن متصل می‌کرید! ما برای شما یک خبر خوب داریم: با داشتن یک کابل OTG می‌توانید مموری USB خود را به تلفن‌های همراه هوشمند متصل کنید.

این روزها، بسیاری از تلفن‌های همراه هوشمند و تب لت‌ها از قابلیت جذابی به نام USB OTG پشتیبانی می‌کنند. OTG یا همان On-The-Go امکانی است که به شما اجازه می‌دهد دستگاه‌های USB خارجی را به گوشی موبایل خود متصل کنید.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک به این سوال‌ها پاسخ می‌دهیم که OTG چیست و چگونه کار می‌کند. اگر شما نیز علاقمند هستید تا در هر زمانی به اطلاعات موجود در فلش مموری‌های خود دسترسی داشته باشید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

OTG چیست ؟

OTG که مخفف عبارت On-the-go است به تکنولوژی گفته می‌شود که بر اساس آن می‌توانید درایوهای USB را به تلفن‌های همراه هوشمند متصل کنید. لازم به ذکر است که در حال حاضر این فناوری تنها با دستگاه‌های هوشمند اندروید سازگار است.

کابل otg چیست ؟

کابل‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند در یک طرف به یک اتصال استاندارد USB و در انتهای دیگر به یک درگاه micro-USB مجهز هستند. به این ترتیب می‌توانید فلش مموری خود را به صورت مستقیم به تلفن‌های هوشمند یا دوربین‌های دیجیتال متصل کنید.

این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا اطلاعات موجود در درایوهای خارجی USB را در کمترین زمان ممکن، روی تلفن‌های همراه هوشمند اندروید مشاهده کنید. علاوه بر این، این قابلیت، امکان انتقال داده‌ها میان موبایل و فلش (یا برعکس) نیز برای کاربران فراهم می‌کند.

ماوس و صفحه کلیدهای USB، میکروفون و هندزفری USB، انواع درایوهای ذخیره‌سازی خارجی و … از جمله دستگاه‌هایی هستند که با استفاده از  OTG به راحتی به تلفن‌های همراه اندروید متصل می‌شوند.

نکته: برای استفاده از OTG نیاز به یک کابل مخصوص و کوتاه دارید که از این قابلیت پشتیبانی نماید.

دستگاه جانبی چیست ؟

دستگاه جانبی به هر دستگاه ورودی یا خروجی کامپیوتر گفته می‌شود که قابلیت اتصال به کامپیوتر را دارد و روی برد اصلی (مادر بورد) قرار ندارد. ماوس، صفحه کلید، دستگاه‌های ذخیره سازی خارجی، دوربین‌های دیجیتال و … به عنوان مهم‌ترین دستگاه‌های جانبی کامپیوتر گفته می‌شوند.

OTG این امکان را به کاربران می‌دهد تا تمامی این دستگاه‌های جانبی (به شرط پشتیبانی از USB) را به تلفن همراه خود نیز متصل کنند. در این شرایط، گوشی موبایل به عنوان دستگاه اصلی (به جای کامپیوتر یا لپ تاپ) عمل می‌کند.

تفاوت USB و OTG چیست ؟

زمانی که تلفن همراه خود را از طریق کابل USB به کامپیوتر وصل می‌کنید، در حقیقت از آن به عنوان یک دستگاه جانبی استفاده کرده‌اید. اما جالب است بدانید که می‌توانید گوشی موبایل را به عنوان دستگاه اصلی در نظر بگیرید؛ به شرطی یک سیگنال برای ورود به عنوان میزبان برای آن ارسال شود.

تفاوت usb با otg

این سیگنال توسط یک پین که در کابل OTG قرار دارد، برای تلفن همراه هوشمند شما ارسال می‌شود. زمانی که تلفن این سیگنال را تشخیص دهد، به عنوان یک دستگاه اصلی برای دستگاه‌‌های جانبی USB عمل خواهد کرد.  در حقیقت علاوه بر تفاوت در شکل ظاهری، OTG و USB از نظر عملکرد نیز کاملا با هم‌دیگر متفاوت هستد.

انواع کابل OTG

تقریبا تمامی کابل‌های OTG عملکرد مشابه‌ای دارند؛ با این وجود، می‌توان آن‌ها را به دو دسته کابل‌های Powered و Unpowered تقسیم کرد. کابل‌های Powered به یک منبع تغذیه خارجی متصل می‌شوند؛ در حالی که کابل‌های Unpowered انرژی خود را از طریق تلفن همراه دریافت می‌کنند.

این موضوع می‌تواند تاثیر بسیاری روی میزان مصرف باتری تلفن هوشمند شما داشته باشد. بنابراین در زمان خرید، حتما به این موضوع توجه داشته باشید و از فروشنده اطلاعات لازم را به دست بیاورید.

در حقیقت، زمانی که یک دستگاه جانبی را از طریق کابل OTG به تلفن همراه خود ولصل می‌کنید، این دستگاه انرژی مورد نیاز خود را از طریق باتری تلفن همراه دریافت می‌کند. این موضوع سبب می‌شود تا باتری گوشی با سرعت بیشتری تخلیه شود. حال اگر دستگاه خارجی متصل شده نیاز به برق بیشتری داشته باشد (مانند میکروفون‌های USB) تنها بعد از چند دقیقه، باتری تلفن همراه به صورت کامل خالی می‌شود.

انواع کابل otg

در صورتی که از کابل OTG برای اتصال دستگاه‌های قدرتمند به تلفن همراه استفاده می‌کنید، حتما به سراغ کابل‌های Powered بروید. زیرا این نوع از کابل‌های OTG از یک منبع تغذیه برخوردار هستند و باتری گوشی را خالی نمی‌کنند. این کابل‌ها می‌توانند هم‌زمان باتری گوشی را شارژ کرده و از مصرف انرژی آن جلوگیری کنند.

کدام تلفن‌های همراه از OTG پشتیبانی می‌کنند؟

در صورتی که روی جعبه تلفن همراه خود، عبارت “USB OTG” را مشاهده کنید، می‌توانید از قابلیت OTG در آن استفاده کنید. بسیاری از مدل‌های جدید برندهای معتبر از قبیل سامسونگ، شیائومی، ال جی، هواوی و … قابلیت پشتیبانی از OTG را دارند.

در حال حاضر، هیچ‌کدام از تلفن‌های همراه شرکت اپل از OTG پشتیبانی نمی‌کنند. اما به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک این قابلیت نیز در سیستم عامل iOS قرار بگیرد.

نکته: برای استفاده از کابل OTG در تلفن همراه خود، کافیست سر USB آن را به ورودی شارژ گوشی متصل کنید.

برای اطمینان از اینکه گوشی اندروید شما از این کابل پشتیبانی می‌کند یا خیر، کافیست برنامه رایگان “USB OTG Checker Pro” از فروشگاه گوگل پلی و از طریق لینک زیر دانلود کنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

این برنامه با یک ضربه ساده، به شما می‌گوید که می‌توانید از قابلیت USB OTG در تلفن همراه اندروید خود استفاده کنید یا خیر.

کلام پایانی

برای اتصال فلش مموری و استفاده از اطلاعات آن، اتصال میکروفون خارجی USB و ضبط صدا، تایپ متن مورد نظرتان در موبایل و … تنها به یک کابل OTG نیاز دارید. در این مقاله سعی کردیم با زبانی ساده، به تعریف تکنولوژی OTG و کابل‌های پشتیبانی کننده از آن بپردازیم.

در صورتی که هم‌چنان در ارتباط با USB OTG سوال یا ابهامی دارید حتما در بخش نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//