13 روش آسان برای افزایش فالوور در پینترست (Pinterest)

پینترست را معدن طلای بازاریابی می‌دانند. شگفت‌زده می‌شوید اگر بدانید که بسیاری از کسب و کارها، برندها و حتی شرکت‌های تجاری بزرگ، چگونه با استفاده از این شبکه اجتماعی، به موفقیت‌های چشم‌گیر دست یافته‌اند. اغراق نیست اگر بگوییم دیده شدن و افزایش فالوور در پینترست این روزها به یک دغدغه جهانی تبدیل شده است!

اگر از پینترست فقط برای سرگرمی استفاده می‌کنید و توجهی به توسعه و رشد کسب و کار خود از طریق این شبکه اجتماعی ندارید، سخت در اشتباه هستید! Pinterest در حال حاضر، یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان است و روز به روز هم با استقبال بیشتری مواجه می‌شود.

برای دیده شدن و رشد در پینترست، باید فالوورهای خود را افزایش دهید. ما در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک به بررسی 13 روش آسان برای افزایش فالوور در پینترست می‌پردازیم. حتما تا پایان با ما همراه باشید.

چرا باید فالوورهای خود را در پینترست افزایش دهید؟

با توجه به این‌که پینترست این روزها بعد از اینستاگرام، محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در سراسر جهان محسوب می‌شود، دلایل زیادی برای اهمیت افزایش فالوور در این برنامه وجود دارند:

  • بازاریابی رایگان برای کسب و کار شما
  • افزایش درآمد و سود کسب و کار شما
  • رشد سریع ترافیک وب سایت تجاری شما
  • افزایش مشترکین ایمیل
  • ایجاد اعتبار و برندسازی

چرا افزایش فالوور در پینترست مهم است؟

این موارد باعث می‌شوند صاحبان و مدیران کسب و کار، به محض ورود به پینترست، به فکر افزایش فالوورهای خود در این شبکه اجتماعی باشند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، حتما روش‌هایی که در ادامه این مقاله معرفی خواهیم کرد، برایتان مفید خواهند بود.

بیشتر بخوانید: کسب درآمد از پینترست

چگونه فالوورهای خود را در پینترست افزایش دهیم؟

خب به بخش جذاب ماجرا رسیدیم! نوبتی هم اگر باشد، نوبت افزایش فالوور در پینترست و رشد و توسعه کسب و کار است. این شما و این هم 17 روش آسان برای ایجاد تحول در بازاریابی و برندینگ‌تان:

فعال باشید و در Pinterest مشارکت داشته باشید

افزایش فالوور در پینترست، ارتباط مستقیمی با فعال بودن در این شبکه دارد. هرچقدر که فعالیت مستمر و منظمی داشته باشید، شانس شما برای دیده شدن و هجوم فالوورها به سمت کسب و کارتان، بیشتر می‌شود.

یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد یک برنامه مستمر و منظم در پینترست، استفاده از برنامه‌های زمانبندی ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی است. به کمک این برنامه‌ها، می‌توانید مطابق یک روتین دقیق و بدون هیچ وقفه‌ای، فعالیت‌های خود را در Pinterest سازمان‌دهی کنید.

از روش‌های زیر هم می‌توانید برای افزایش مشارکت خود در پینترست استفاده کنید:

  • به صفحات “Explore” و “Trending” بروید و پست‌های آن‌جا را دوباره پین (re-pin) کنید.
  • پین‌های دیگران را به صورت دستی پین کنید.
  • زمانی که در فید خود، عبارت “Board to Follow” را مشاهده می‌کنید، اگر مرتبط هستند، آن‌ها را دنبال کنید.

Boards to Follow یا همان بوردهایی برای دنبال کردن، به صورت زیر در فید شما نمایش داده می‌شوند:

تابلوهایی برای دنبال شدن در پینترست

یکی دیگر از تاکتیک‌های مؤثر برای تعامل با Pinterest، بررسی فعالیت پین خود و پین کردن مجدد مواردی است که دیگران از شما پین کرده‌اند. به این منظور، ابتدا روی دکمه قرمز اعلان ضربه بزنید (مانند تصویر زیر):

روی دکمه قرمز اعلان ضربه بزنید

مانند عکس زیر، روی لینکی که نشان می‌دهد چند پین شما ذخیره شده‌اند، ضربه بزنید:

روی تعداد پین هایی که از شما ذخیره شده‌اند ضربه بزنید

روی هر کدام از این پین‌ها که ضربه بزنید، به صفحه مربوط به آن هدایت خواهید شد.

روی پین مورد نظر خود ضربه بزنید

پین‌های خود را مجددا به بوردهای خود یا بوردهای گروهی که در آن‌ها عضو هستید (به شرط مرتبط بودن پین‌ها) سنجاق کنید.

این استراتژی‌ها به شبکه Pinterest نشان می‌دهند که شما در این برنامه فعال بوده و مشارکت دارید. پینترست با نمایش بیشتر پین‌هایتان، به شما پاداش می‌دهد. به این ترتیب، شانس دیده شدن و افزایش فالوور شما بالاتر می‌رود.

فالوورهای صفحه‌های رقیب خود را دنبال کنید

برای افزایش فالوور در پینترست باید استراتژی داشته باشید. کاربران به این سادگی‌‎ها به صفحه شما سرازیر نمی‌شوند! یکی از برنامه‌های سودمند در این زمینه، دنبال کردن فالوورهای صفحات رقیب است. از آن‌جایی که این افراد صفحه رقیب و مشابه با کسب و کار شما را دنبال کرده‌اند، احتمال دارد که به راحتی صفحه شما را هم دنبال کنند.

برای یافتن صفحات رقیب خود در Pinterest از روش سریع زیر استفاده کنید:

  1. عباراتی که ممکن است در نمایه‌های رقبای شما وجود داشته باشند را در نوار جستجو، وارد کنید.
  2. برای مثال، اگر محتوای شما در مورد وبلاگ نویسی است، باید «نکات وبلاگ نویسی» را جستجو کنید.
  3. چهار گزینه مختلف را مشاهده خواهید کرد:  روی “People” کلیک کنید.

بعد از پیدا کردن صفحات رقیب، شروع به بررسی یک به یک آن‌ها کنید. در این‌جا می‌توانید فالوورهای آن‌ها را دنبال کنید. مشاهده خواهید کرد که بسیاری از این افراد، با خوش‌حالی صفحه شما را فالو می‌کنند.

از نوار جستجو (search bar) استفاده کنید

بر کسی پوشیده نیست که کلمات کلیدی در Pinterest ارزشمند هستند. کلمات کلیدی به جستجوگران کمک می‌کنند آن‌چه را که به دنبال آن هستند، پیدا کنند. اما مهمتر از همه: این کلمات پیدا کردن شما را برای فالوورها آسان‌تر می‌کنند.

نکته: هرگز قدرت SEO Pinterest را دست کم نگیرید. بر اساس تحقیقات، هر ماه 2 میلیارد جستجو در پینترست انجام می‌شود. جالب‌تر این‌که 87 درصد جستوگرها، در نهایت یک خرید از یکی از برندهای فعال در پینترست انجام داده‌اند!

بهترین راه برای یافتن کلمات کلیدی مرتبطی که در عناوین بورد، توضیحات بورد، توضیحات پین و در نمایه خود استفاده خواهید کرد، استفاده از نوار جستجو است. فرض کنید وبلاگ شما در مورد کسب درآمد در خانه است. برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط، می‌توانید برای شروع، عبارت «پول درآوردن» را در نوار جستجو تایپ کنید:

پیشنهادات زیادی به شما داده خواهد شد. ما توصیه می‌کنیم با در نظر گرفتن یک کلمه کلیدی عمومی و تبدیل آن به یک کلمه کلیدی طولانی، تا حد امکان، خاص بودن خود را حفظ کنید.

از سکشن‌های پینترست (sections) استفاده کنید

پینترست از ویژگی جدید خود به نام سکشن‌ها (sections) رونمایی کرده است که بر اساس این ویژگی، می‌توانید پین‌های خود را به گونه‌ای سازماندهی کنید که برای مخاطب هدف، جذابیت بیشتری ایجاد شود.

این قابلیت باعث می‌شود مخاطب شما دقیقا همان چیزی که به دنبالش است را بدون جستجو در میان صدها پین و به سادگی، پیدا کند. برای استفاده از سکشن‌ها، به بوردهایی که می‌خواهید بر اساس این ویژگی مرتب کنید بروید و روی “Add Sections” ضربه بزنید.

از سکشن‌ها استفاده کنید

به تعداد دل‌خواه سکشن ایجاد کنید و مفیدترین دسته‌ها برای مخاطبان خود را در بالای صفحه قرار دهید. این کار باعث راحتی بیشتر کاربران و افزایش فالوور در پینترست می‌شود

از پین های تبلیغاتی استفاده کنید

اگر از شبکه اجتماعی پینترست برای اهداف بازاریابی استفاده می‌کنید، حتما باید یک حساب تجاری (business account) داشته باشید. این اولین توصیه‌ای است که متخصصان Pinterest به کاربران ارائه می‌دهند.

یکی از مزایای داشتن یک حساب تجاری این است که می‌توانید پین‌های خود را تبلیغ کنید. برای استفاده از پین‌های تبلیغاتی باید هزینه کنید. در عوض، این پین‌ها در معرض دید کاربران بیشتری قرار می‌گیرند. (مشابه اینستاگرام و فیسبوک)

به فید پینترست خود بروید و روی دکمه‌ “Ads” ضربه بزنید:

روی دکمه ads ضربه بزنید

در این قسمت، می‌توانید اولین پین تبلیغاتی را ایجاد کرده و شاهد افزایش فالوورهای خود باشید.

از یک حساب کاربری قدیمی استفاده کنید

فید هوشمند Pinterest به مجموعه‌ای از مؤلفه‌ها نگاه می‌کند تا تعیین کند که آیا کاربر یک «پین‌کننده ارزشمند» است یا خیر. از نظر پینترست، هرچه مدت زمان بیشتری حساب کاربری خود را داشته باشید، قابل اعتمادتر هستید! اگر به عنوان یک پینر (Piner) ثابت در نظر گرفته می شوید، پین‌های شما بیشتر در فیدها ظاهر می‌شوند.

از هر حساب قدیمی Pinterest که دارید استفاده کنید و آن را به یک حساب تجاری تبدیل کنید. این اتفاق به Pinterest نشان می‌دهد که شما یک پین کننده معتبر هستید.

از بوردهای گروهی استفاده کنید

بوردهای گروهی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار بوده و در صورتی که به درستی مورد استفاده قرار بگیرند، می‌توانند بازاریابی شما را کاملا متحول کنند! برای استفاده از این بوردها، می‌توایند یکی از دو روش زیر را انتخاب کنید:

  1. یک بورد جدید ایجاد کنید.
  2. از بوردهای قبلی خود استفاده کنید.

هنگامی که یک بورد ایجاد کردید، برای اضافه کردن مشارت‌کنندگان روی علامت + ضربه بزنید:

روی علامت + ضربه بزنید

در دیسکریپشن یا همان توضیحات بوردهای گروهی خود به وضوح اعلام کنید که برای پیوستن به این بوردها، باید شما را دنبال کنند. این روش کاملا استاندارد بوده و یکی از بهترین  استراتژی‌ها برای افزایش فالوور در پینترست محسوب می‌شود.

اینفوگرافیک های قانع کننده بسازید

دلایل زیادی برای اهمیت اینفوگرافیک‌ها وجود دارند:

  • اینفوگرافیک‌ها بیشتر از پست‌های متنی وبلاگ خوانده می‌شوند.
  • آن‌ها داده‌ها را به یک روش بصری جذاب، منتقل می‌کنند.
  • اینفوگرافیک‌ها در فیدهای Pinterest برجسته می‌شوند.
  • اکثر مردم، در قیاس با کلمه‌های متنی، واکنش بهتری نسبت به اطلاعات تصویری نشان می‌دهند.

دو نمونه از اینفوگرافیک‌های جذاب را در زیر مشاهده می‌کنید:

اینفوگرافیک‌های جذاب در پینترست

اینفوگرافیک‌ها را در استراتژی Pinterest خود بگنجانید. تنها بعد از مدت‌ کوتاهی، تاثیر آن‌ها را روی افزایش فالوور و بالا رفتن نرخ کلیک وب سایت‌تان، مشاهده خواهید کرد.

نام کاربری خود را بهینه کنید

اگر از فضای موجود در نام نمایه خود با بهینه‌سازی آن با کلمات کلیدی استفاده نکنید، فرصت عظیمی را برای افزایش فالوورهای Pinterest خود از دست می‌دهید. با یک نام کاربری بهینه شده از طریق کلمه‌های کلیدی، کاربران به راحتی می‌توانند شما را از طریق نوار جستجو پیدا کنند.

سعی کنید نام کاربری خود را به شکلی انتخاب کنید که حداقل یک و حداکثر 3 کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کارتان، در آن قرار داشته باشند. به این ترتیب، احتمال افزایش فالوور در پینترست را به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش دهید.

از ابزارهای مناسب برای جذب فالوور استفاده کنید

وقتی صحبت از ابزارهای Pinterest می‌شود، احتمالا ذهن شما بلافاصله به سراغ ابزارهای زمان‌بندی پین می‌رود. اما باید بدانید که ابزارهای دیگری هم در این شبکه اجتماعی محبوب، در دسترس قرار دارند که می‌توانید از آن‌ها برای افزایش فالوور در پینترست استفاده کنید.

تصور کنید می‌خواهید یک خانه بسازید و مواد اولیه، مهندس طراح، نیروی کار و … را در اختیار دارید. قطعا بدون داشتن ابزار هرگز نمی‌توانید پروژه خود را با موفقیت تمام کنید! این امر در مورد استراتژی‌های پینترست هم کاملا صادق است.

خوشبختانه ابزارهای مختلفی برای افزایش فالوور در پینترست در دسترس کاربران قرار دارند. به عنوان مثال، می‌توانیم از پلاگین‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی اشاره کنیم که باعث می‌شوند مخاطبین بتوانند پست‌های شما را در پینترست، به اشتراک بگذارند.

ابزار Tailwind برای زمان‌بندی پین یکی دیگر از ابزارهای در دسترس برای افزایش فالوور Pinterest محسوب می‌شود. این برنامه به شما کمک می‌کند در زمان‌های مشخص، پین‌های خود را منتشر کرده و یک الگو و استراتژی منظم برای فعالیت خود در این شبکه اجتماعی، ترسیم کنید.

پین های ضعیف را حذف کنید

پین‌های ضعیف یا بی‌کیفیت، نه تنها هیچ کمکی به برندینگ و بازاریابی شما نمی‌کنند، بلکه ممکن است باعث شوند توسط Pinterest هم جریمه شوید! به طور کلی، سعی کنید پین‌های زیر را در اولین فرصت، از فید خود در پینترست حذف کنید:

  • پین‌های تکراری که Re-pin بسیار کمی دارند.
  • پین‌های قدیمی که با کسب و کار فعلی شما سازگاری ندارند.
  • پین‌‎های بی‌کیفیت که از آن‌ها استقبال خوبی نشده است.

هنگام پاک کردن پین‌های ضعیف، کاملا بی‌رحم باشید! این پین‌ها توانایی در هم شکستن استراتژی شما در Pinterest را دارند و ممکن است باعث شوند رتبه شما در این شبکه، کاهش پیدا کند. و اگر در پینترست رتبه خوبی نداشته باشید، فالوورهای هدفمند، شما را پیدا نخواهند کرد!

فقط برای مخاطب هدف خود پین کنید

نمایه پینترست شما باید مفید، مرتبط و 100 درصد مطابق با نیاز مخاطب هدف باشد! طبیعی است اگر گاهی دلتان هوای یک پین غیر مرتبط با کسب و کارتان را بکند؛ در این شرایط، از بوردهای مخفی استفاده کنید که فقط برای شما قابل نمایش باشند و نه برای همه مخاطبین هدف!

بنابراین سعی کنید چیزی را به مخاطب خود عرضه کنید که بدانید دقیقا دنبال آن است. روی نقاط ضعف و نیازهای او دست بگذارید و اطلاعات ارزشمند را با مخاطب به اشتراک بگذارید. سپس این محتوا را به نمایه، بوردها و به ویژه پین‌های خود در Pinterest انتقال دهید.

پین های قدیمی را احیا کنید

گاهی وقت‌ها چنان غرق تولید محتوای جدید می‌شویم که محتواهای قدیمی خود را فراموش می‌کنیم؛ این یک اشتباه بزرگ محسوب می‌شود! زنده نگه داشتن محتواهای قدیمی همیشه سبز (محتواهایی که در طول زمان، درآمد زیادی را برای ما به ارمغان آورده است) بسیار مهم است.

پین های قدیمی را احیا کنید

شما هرگز نمی‌دانید یک پین چه زمانی ممکن است وایرال شود و این از جذابیت‌های Pinterest است! بنابراین سعی کنید محتواهای همیشه سبز خود را همواره در جلوی چشم مخاطبین قرار دهید. پین‌های محبوب و قدیمی خود را دوباره به بوردهای خود در پینترست اضافه کنید و این کار را بارها و بارها تکرار کنید.

کلام آخر

اهمیت پینترست در بازاریابی و کسب و کار، روز به روز در حال افزایش است و این موضوع، بر هیچ کس پوشیده نیست. اگر به دنبال یک انقلاب در کسب و کار و درآمد خود هستید، حتما باید دیده شدن در این شبکه اجتماعی را به عنوان یک هدف اصلی برای خود قرار دهید!

در این مقاله به بررسی 13 روش آسان برای جذب فالوور در پینترست پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//