آموزش سرچ عکس در پینترست با Pinterest Lens

پینترست (Pinterest) یک شبکه اجتماعی تصویر محور است که به منبع ایده‌ها معروف است! تا به حال پیش آمده است که یک طرح لباس مدنظرتان باشد و به دنبال ایده‌ها و تصاویر بیشتر باشید؟ این‌جاست که سرچ عکس در پینترست همان‌چیزی است که به آن نیاز دارید.

پینترست از یک ویژگی جدید به نام Pinterest Lens رونمایی کرده است که بر اساس آن می‌توانید ایده‌ها و تصاویر مختلف را در این شبکه اجتماعی جستجو کرده و به موارد مشابه با چیزی که در ذهنتان است، دسترسی داشته باشید.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به آموزش سرچ تصاویر در پینترست بپردازیم. اگر شما هم به صورت متناوب از این برنامه استفاده می‌کنید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

Pintreset Lens چیست؟

پینترست لنز یک ویژگی جدید است که اخیرا به اپلیکیشن Pinterest در گوشی‌های آیفون و اندروید اضافه شده است. به کمک این قابلیت، اکنون می‌توانید از دوربین تلفن همراه خود برای جستجوی تصاویر در پین‌‌ها استفاده کنید. به همین راحتی!

ویژگی pinterest lens چیست

این ویژگی هم‌اکنون روی تمام تلفن‌های همراهی که به زبان اتگلیسی تنظیم شده باشند، قابل استفاده است. خبر بهتر این‌که کار کردن با آن بسیار آسان‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید!

تصور کنید در خیابان از لباس یک نفر خوشتان آمده است و دوست دارید طرح‌هایی مشابه با آن را مشاهده کنید. Pinterest Lens به شما اجازه می‌دهد دوربین خود را به سمت لباس فرد گرفته و با گرفتن یک عکس، هزاران ایده شبیه به آن را در پینترست مشاهده کنید!

هر چیزی که در اطرفتان است و از آن خوشتان آمده است را می‌توانید در پینترست با ایده‌های مشابه مقایسه کنید. فقط کافیست از ویژگی لنز پینترست استفاده کنید.

سرچ عکس در پینترست در موبایل

در درجه اول به این موضوع توجه داشته برای استفاده از این قابلیت در تلفن همراه، باید اپلیکیشن پینترست را روی گوشی خود نصب کرده باشید. اگر هنوز این کار را انجام نداده‌اید، روی یکی از لینک‌های زیر (بسته به سیستم عامل تلفن همراه خود) ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

 

دانلود برنامه از گوگل پلی  

بعد از این‌که برنامه را نصب کردید، وارد حساب کاربری خود شده و برای سرچ عکس در پینترست، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی آیکون جستجو  نماد جستجو در پینترست ضربه بزنید.
  • در نوار جستجو که باز می‌شود، روی آیکون دوربین آیکون دوربین در پینترست ضربه بزنید.
  • برای گرفتن عکس از سوژه مورد نظر خود، روی دکمه دوربین ضربه بزنید. در این مرحله همچنین می‌توانید یکی از عکس‌های گالری تلفن همراه خود را هم انتخاب کنید.عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید
  • اکنون ایده‌های مشابه در پینترست به شما نمایش داده می‌شوند.

دقت کنید هرچقدر که تصویر شما واضح‌تر باشد، ایده‌های مشابه با دقت بیشتری مشاهده خواهید کرد. اگر عکس شما خیلی تاریک است، روی نماد رعد و برق نماد فلش در دوربین گوشی ضربه بزنید تا فلش گوشی روشن شود.

جستجوی عکس در پینترست کامپیوتر

نسخه وب سایت پینترست هنوز به صورت رسمی از قابلیت سرچ عکس پشتیبانی نمی‌کند. با این وجود، افزونه Pinterest در گوگل کروم، این ویژگی را برای شما فعال می‌کند. قبل از هر چیز، روی لینک زیر کلیک کرده و این افزونه را در مرورگر خود نصب کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

بعد از نصب این افزونه، متوجه می‌شوید که یک نماد نماد جستجو در پینترست به حساب کاربری شما در پینترست اضافه شده است. به کمک این آیکون می‌توانید تصاویر مورد نظر خود را برای یافتن نتایج و ایده‌های مشابه، جستجو کنید.

علاوه بر این، یک گزینه ذخیره (Save) هم اضافه خواهد شد که به کمک آن می‌توانید تصاویر مختلف را ذخیره کرده و در پینترست پین کنید. بعد از انتخاب تصویر و کلیک روی نماد جستجو، لیستی از پین‌ها، اشیاء و تصاویر مرتبط با آن را مشاهده خواهید کرد.

با این‌حال توجه باشید که یافته‌ها به صورت مستقیم به وب سایت پینترست باز نمی‌گردند. در صفحه جدیدی که بعد از کلیک روی سرچ باز می‌شود، لیستی از پین‌ها و تصاویر را خواهد دید. اکنون با کلیک روی هر پین یا عکس، وارد Pinterest خواهید شد.

کلام آخر

جستجو کردن یک عکس در پینترست بسیار کارآمدتر و مفیدتر از سرچ کردن کلمات کلیدی است. زیرا به این ترتیب، می‌توانید مشابه‌ترین نتایج را در رابطه با موضوع یا ایده‌ای که در ذهن دارید، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست بیاورید.

در این مقاله به آموزش سرچ عکس در پینترست پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

2.3 | (6)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//