آموزش فورتنایت (Fortnite) به همراه ترفندها

فورتنایت دنیایی پر از تجربیات جدید است! وارد یک جزیره مرموز شوید و برای این‌که آخرین نفر یا تیم زنده باشید، تلاش کنید. البته باور کنید گفتنش خیلی از انجام دادنش راحت‌تر است! به نظر می‌رسد هر فرد که برای اولین بار این بازی را انجام می‌دهد، به آموزش فورتنایت (Fortnite) نیاز خواهد داشت.

اگرچه چند سالی از عرضه این بازی به بازار می‌گذرد، اما Fortnite همچنان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی در سراسر جهان محسوب می‌شود. جالب است بدانید که در حال حاضر، فورتنایت بیش از 125 میلیون بازیکن دارد!

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به آموزش فورتنایت و ترفندهای مربوط به آن بپردازیم. اگر شما هم دوست دارید یکی از بازیکنان جدید این بازی باشید، حتما تا پایان ما را دنبال کنید.

آیا فورتنایت در ایران تحریم است؟

قبل از این‌که به موضوع اصلی که همان آموزش فورتنایت است بپردازیم، اجازه بدهیم که به یکی از سوالات بسیار پرتکرار شما عزیزان جواب دهیم. آیا واقعا فورتنایت کاربران ایرانی را تحریم کرده است؟ متاسفانه جواب این سوال مثبت است!

فورتنایت یک بازی است که توسط شرکتت اپیک گیمز (Epic Games) طراحی و عرضه شده است. متاسفانه این شرکت کاربران ایرانی را از ورود به وب سایت خود بن (بلاک) کرده است. بنابراین شما نمی‌توانید با آدرس آی پی مروبط به کشورمان این بازی را دانلود کرده یا اجرا کنید.

زمانی که به قصد دانلود بازی فورتنایت وارد وب سایت رسمی اپیک گیمز می‌شوید، با اخطار زیر مواجه خواهید شد:

تحریم شدن ایران در فورتنایت

در این پیام اشاره شده است که کشور ایران در کنار کوبا، سوریه و کره شمالی، از دریافت خدمات شرکت اپیک گیمز (از جمله دانلود و اجرای بازی فورتنایت) محروم شده است!

برای رفع این مشکل، چاره‌ای جز استفاده از نرم افزارهای تغییر آی پی (فیلترشکن) نخواهید داشت. با استفاده از این نرم افزارها می‌توایند آدرس آی پی خود را به یک کشور دیگر تغییر دهید و این تحریم را دور بزنید!

توجه کنید که چه در زمان دانلود بازی و چه در هنگام اجرای آن، نیاز به استفاده از نرم افزار تغییر آی پی خواهید داشت. شرکت اپیک گیمز به محض این‌که متوجه شود شما از کشور ایران وارد این بازی شده‌اید، حساب کاربری‌تان را بن خواهد کرد.

فورتنایت در چه سیستم عامل‌هایی اجرا می‌شود؟

در حال حاضر، امکان اجرای بازی فورتنایت در سیستم عامل‌های ویندوز، اندروید و iOS وجود دارد. البته در نظر داشته باشید که اپلیکیشن Fortnite با توجه به نقض برخی قوانین، از فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور حذف شده است؛ اما همچنان می‌توانید آن را از وب سایت رسمی Epic Games دانلود و نصب کنید.

در سال‌های اخیر، تنش‌های زیادی بین شرکت اپیک گیمز و گوگل و اپل ایجاد شده است و نتیجه این درگیری‌ها، حذف شدن کامل فورتانیت از فروشگاه‌های محبوب گوگل پلی و اپ استور بود. کار تا جایی پیش رفت که شرکت اپل به صورت کامل این بازی را در دستگاه‌های آیفون و آیپد غیرفعال کرد!

کاربران دستگاه‌های اندروید می‌توانند از طریق لینک زیر، وارد وب سایت رسمی شرکت اپیک گیمز شده و اپلیکیشن فورتنایت را دانولد و نصب نمایند:

برای دانلود بازی فورتنایت کلیک کنید

این در حالیست کاربران دستگاه‌های آیفون و آیپد تنها از طریق سرویس ابری GeForce Now می‌توانند بازی فورتنایت را انجام دهند. البته توجه داشته باشید که دسترسی به این سرویس، تنها از طریق مرورگر سافاری امکان‌پذیر خواهد بود.

کاربران ویندوز اما کار ساده‌تری برای دانلود و اجرای بازی محبوب Fortnite دارند. برای دانلود این بازی در دستگاه‌های کامپیوتر و لپ تاپ، تنها کافیست روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که با توجه دستگاه خود، از یکی از روش‌های بالا برای دانلود و اجرای بازی محبوب Fortnite استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا دوباره به بحث اصلی خود یعنی آموزش فورتنایت بپردازیم.

فورتنایت چیست؟

Fortnite یک بازی بقا است که در آن 100 نفر با همدیگر به صورت بازیکن در مقابل بازیکن مبارزه می‌کنند و در نهایت، آخرین نفری که زنده بماند، برنده این بازی لقب می‌گیرد. این بازی پرسرعت و اکشن، بی شباهت به بازی محبوب و استراتژیک The Hunger Games نیست.

بازیکنان با چتربازی در یک جزیره فرود می‌آیند و در ابتدا تنها یک تبر در دست دارند؛ اما باید به دنبال پیدا کردن سلاح‌های بیشتر باشند. با حذف شدن هر بازیکن، زمین بازی هم کوچکتر شده و سایر بازیکن‌ها به همدیگر نزدیک می‌شوند.

فورتنایت یک بازی رایگان است، اما برای اجرای آن باید یک حساب کاربری Epic Games (شرکت سازنده بازی) ایجاد کنید. شما می‌توانید از حساب‌های گوگل یا فیسبوک خود هم برای ورود به Epic Games استفاده کنید یا این‌که یک حساب کاربری جدید بسازید.

برای ساخت حساب کاربری در فورتنایت، از طریق مرورگر اینترنت، وارد آدرس https://www.epicgames.com/id/register شوید. در این صفحه و مانند تصویر زیر، گزینه‌های مختلفی برای ساخت حساب کاربری پیش روی شما قرار خواهد داشت:

ساخت حساب کاربری در فورتنایت

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، می‌توایند با استفاده از آدرس ایمیل، اکانت گوگل، اکانت فیسبوک و … یک حساب کاربری در وب سایت اپیک گیمز ایجاد کنید. بعد از ایجاد حساب، می‌توانید اولین بازی خود را در Fortnite شروع کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای فورتنایت

همان‌طور که اشاره کردیم، فورتنایت در طیف وسیعی از پلتفرم‌ها قابل اجرا شدن است. اما شما باید مطمئن شوید که دستگاه شما، از حداقل‌های لازم برای اجرای بدون نقص Fortnite برخوردار است. ما در ادامه آموزش فورتنایت به بررسی حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای این بازی پرداخته‌ایم:

حداقل سیستم مورد نیاز در کامپیوتر 

برای رایانه‌های شخصی و مک، اپیک گیمز به حداقل پردازنده گرافیکی Intel HD 4000 یا Iris Pro 5200، پردازنده مرکزی Core i3 2.4 گیگاهرتزی و 4 گیگابایت رم نیاز دارد. مشخص است که این ویژگی‌ها، به یک سخت افزار قدرتمند نیاز دارند:

یک پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce GTX 660 یا AMD Radeon HD 7870 معادل DX11 GPU با 2 گیگابایت VRAM، یک پردازنده Core i5 2.8 گیگاهرتزی و 8 گیگابایت رم.

Fortnite همچنین به دستگاهی نیاز دارد که حداقل سیستم عامل Windows 7 یا macOS X Sierra (10.12.6) را اجرا کند. توجه داشته باشید که دستگاه macOS شما باید از Metal API نیز پشتیبانی کند. این بازی حدود 20 گیگبایت از فضای هارد شما را اشغال می‌کند.

آیفون یا آیپد مورد نیاز برای اجرای فورتنایت 

بازی فورتنایت در مدل‌های آیفون 6s, 6s Plus, 7, 7 Plus, 8, 8 Plus اجرا می‌شود. اگر می‌خواهید Fortnite را در آیپد اجرا کنید، به یکی از مدل‌های mini 4, Air 2, 2017 یا Pro. توجه داشته باشید که Fortnite روی iPod touch کار نمی‌کند.

سیستم اندروید مورد نیاز برای Fortnite 

تا چندی قبل برای اجرای بازی فورتنایت در دستگاه‌های اندروید، باید حتما از نسخه سیستم عامل Android Beta استفاده می‌کردید. اما اکنون این مشکل حل شده است و تقریبا با تمام دستگاه‌های سازگار، می‌توانید از اجرای این بازی لذت ببرید.

ایکس باکس و پلی استیشن مورد نیاز برای اجرای فورتنایت 

هر یک از جدیدترین کنسول‌های ایکس باکس وان می‌تواند فورتنایت را اجرا کند، از جمله ایکس باکس وان ایکس. از آن‌جایی که بازی در حال حاضر در دسترسی اولیه است، بازیکنان Xbox به اشتراک طلایی Xbox Live نیاز دارند تا بتوانند حالت Battle Royale را بازی کنند.

تمامی مدل‌های پلی استیشن 4 می‌توانند فورتنایت را اجرا کنند. برای انجام بازی لازم نیست عضو PS Plus باشید. اخیرا سونی پس از واکنش شدید بازیکنان نسبت به امتناع اولیه سونی از ارائه این قابلیت، پشتیبانی متقابل بازی Fortnite را در PS4 اعلام کرد. این ویژگی اکنون در نسخه بتا باز است، بنابراین بازیکنان می‌توانند از یک حساب کاربری در همه پلتفرم‌ها استفاده کنند.

چگونه در کامپیوتر فورتنایت بازی کنیم؟

اجرای بازی فورتنایت در کامپیوتر، طرفداران زیادی دارد و بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند این بازی مهیج را در رایانه‌های شخصی خود تجربه کنند. به همین دلیل در ادامه آموزش فورتنایت به سراغ نحوه اجرای آن در کامپیوتر و لپ تاپ می‌رویم:

بعد از نصب این بازی، روی آیکون آن در صفحه اصلی دو بار کلیک کنید تا وارد محیط اصلی شوید. اطلاعات کاربری خود (که از قبل آن را ایجاد کرده‌اید) را وارد کنید و بعد از ورود موفقیت آمیز، ادامه مراحل را دنبال کنید.

در اولین قدم و مانند تصویر زیر، روی “BATTLE ROYALE” کلیک کنید:

روی battle royal کلیک کنید

در این قسمت باید یکی از حالت‌های بازی را انتخاب کرده و پس از آن، روی Accept کلیک کنید. این حالت‌ها به شرح زیر هستند:

  • Solo: در این حالت 100 بازیکن به صورت انفرادی با یک‌دیگر مبارزه می‌کنند.
  • Duo: در این حالت شما و یک هم‌تیمی در مقابل 49 تیم دو نفره دیگر قرار می‌گیرید.
  • Squads: در این حالت شما و 3 هم‌تیمی دیگر در مقال 24 تیم 4 نفره قرار می‌گیرید.
  • Soaring 50’s: شما و 49 هم تیمی، با یک تیم 50 نفره دیگر مبارزه می‌کنید.

یکی از حالت‌های بازی فورتنایت را انتخاب کنید

توجه: اگر Duos یا Squads را انتخاب می‌کنید اما به تنهایی بازی می‌کنید، مطمئن شوید که FILL را نیز انتخاب کنید تا Fortnite شما را با سایر بازیکنان آنلاین همسان کند. در غیر این صورت، اگر DON’T FILL را انتخاب کنید، ممکن است مجبور شوید با یک تیم چهار نفره، به تنهایی رقابت کنید.

حالت fill را انتخاب کنید

اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که مانند تصویر زیر، روی Play کلیک کنید تا وارد بازی شوید:

روی play کلیک کنید

برای شروع، شما به مدت 60 ثانیه در منطقه‌ای به نام Spawn Island قرار می‌گیرید. این‌جا شما می‌توانید نحوه استفاده کردن از تبر خود (تنها سلاحی که در شروع به همراه دارید) را تمرین کنید.

منطقه تمرینی فورتنایت

شما باید منتظر باشید تا لیست 100 نفره بازی تکمیل شود. پس از آن به صورت خودکار وارد یک چتربازی می‌شوید و به شما اطلاع داده می‌شود که می‌توانید در محیط بازی فرود بیایید.

ورود به محیط بازی fortnite

توجه: وقتی در حال چتربازی هستید، ماوس خود را حرکت دهید و از کنترل‌های حرکتی (پیش‌فرض: کلیدهای W، A، S، D) برای رفتن به خانه‌ها استفاده کنید.

ترفندهای بازی فورتنایت

هنگامی که یک بازی Fortnite از مرز 3 دقیقه گذشته است، طوفانی در حومه نقشه ظاهر می‌شود. این طوفان به تدریج رشد می‌کند، بنابراین منطقه قابل بازی کوچک می‌شود و بازیکنان باقی مانده را مجبور می کند کنار هم باشند.

مراقب طوفان های فورتنایت باشید

اگر در طوفان گرفتار شوید، به سرعت سلامتی شما را از بین می‌برد و اگر به اندازه کافی در طوفان بمانید، در نهایت منجر به مرگ می‌شود. طوفان معمولا چندین بازیکن را در قسمت اواسط تا پایان بازی یک مسابقه می‌کشد، بنابراین مطمئن شوید که با ادامه مسابقه از موقعیت طوفان آگاه هستید.

در ابتدا سعی کنید محافظه کارانه بازی کنید. برای برنده شدن در Fortnite، تنها کاری که باید انجام دهید این است که زنده بمانید تا زمانی که بقیه بمیرند. در حالی که گفتن این کار بسیار ساده‌تر از انجام آن است، بهترین راه برای زنده ماندن، اجتناب از خطرات و برخوردهای غیر ضروری است.

نکته: بسیاری از بازیکنان فورتنایت در نزدیکی شروع مسابقه یا زمانی که یک شهرک بزرگ را در زیر می‌بینند از چتر بیرون می‌پرند. شما سعی کنید در آخرین ثانیه از چتر خارج شوید و به جای تأسیسات بزرگ‌تر، خانه یا روستایی کوچک را هدف بگیرید.

همان‌طور که گفته شد، شما با یک تبر یا کلنگ کار خود را شروع می‌کنید، اما باید هرچه سریع‌تر اسلحه‌های دیگری هم تهیه کنید. تفنگ‌های تهاجمی، تفنگ‌های تک تیرانداز و تفنگ‌های ساچمه‌ای در درگیری با سایر بازیکنان به شما کمک خواهند کرد.

از کلنگ خود (تنها سلاحی که با آن شروع می‌کنید) روی هر سازه‌ای که می‌بینید (درختان، خانه‌ها، صخره‌ها و غیره) ضربه بزنید. این یک راه ضروری برای جمع‌آوری مصالح ساختمانی است. از آن‌جایی که این مصالح فضای کوله پشتی شما را اشغال نمی‌کند، می توانید هر چقدر که دوست دارید بردارید.

از کلنگ خود استفاده کنید

از این مصالح برای برای ایجاد برج‌ها، موانع، دیوارها و غیره استفاده کنید. پناهگاه‌های ساخته‌شده توسط بازیکن معمولا قابل توجه هستند، اما برای قرار دادن چند لایه پوشش بین شما و بازیکن دشمن، خوب هستند.

یک جایگزین برای استفاده از منابع برای سرپناه، پنهان شدن در پناهگاه‌های موجود (مثلا خانه ها) یا مخفی شدن در داخل مخفیگاه‌هایی مانند بوته‌ها است.

سعی کنید همواره به صورتی حرکت کنید که مسیر شما به سمت مرکز نقشه و پشتتان به آب باشد. این نکته در زمان طوفان، می‌تواند به نفع شما باشد. همچنین مراقب باشید بین درگیری و طوفان گیر نکنید، زیرا این کار شما را مجبور می‌کند وارد مبارزه‌ای شوید که ممکن است آمادگی آن را نداشته باشید.

در صورت لزوم با تیم خود در ارتباط باشید. اگر در حال انجام یک مسابقه Duo یا Squad هستید، برای شما بسیار مهم است که با هم تیمی‌های خود در مورد مکان‌های شناخته شده دشمن، منابع کشف شده و موارد مشابه صحبت کنید.

با هم تیمی‌های خود مشورت کنید

قبل از شروع مبارزه تن به تن، سعی کنید دشمن را ارزیابی کنید و بفهمید که چه صلاح‌هایی در اختیار دارد. به عنوان مثال اگر یک تپانچه دارید و بازیکن مقابل از یک تفنگ تهاجمی استفاده می‌کنید، تقریبا هیچ شانسی برای زنده ماندن نخواهید داشت.

نکته: اگر دشمن از شما مجهزتر است یا موقعیت بهتری دارد، سعی کنید به جای مبارزه کردن، مخفی شوید.

بازیکنان Fortnite زمانی که صحبت از مخفی شدن به میان می‌آید نسبتا خلاق هستند. بنابراین اگر صدای بازیکنی را در خانه‌ای می‌شنوید و نمی‌توانید او را پیدا کنید، بهترین کار این است که به جای صرف زمان بیشتر برای جستجو، فرار کنید.

در نهایت باید به این نکته توجه داشته باشید که تنها راه حرفه‌ای شدن در بازی Fortnite، تکرار و تکرار و تکرار است. باید آن‌قدر بازی کنید که تجربه‌های بیشتری به دست باورید و با ترفندهای مخفی این بازی آشنا شوید.

کلام آخر

Fortnite یکی از محبوب‌ترین بازی‌های آنلاین ویدیویی در سراسر جهان است. شما می‌توانید این بازی را روی انواع پلتفرم‌ها اجرا کرده و از یک رقابت هیجان‌انگیز برای زنده ماندن لذت ببرید.

در این مقاله به آموزش فورتنایت و ترفندهای مربوط به آن پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی عزیزان باشیم.

سوالات متداول 

آیا فورتنایت فیلتر است؟

بازی فورتنایت توسط شرکت اپیک گیمز طراحی شده است و متاسفانه این شرکت ایران را در فهرست کشورهای مورد تحریم قرار داده است. بنابراین برای اجرای فورتنایت، باید از نرم افزارهای تغییر آی پی استفاده کنید.

آیا فورتنایت در آیفون اجرا می‌شود؟

بله . در حاضر کاربران دستگاه‌های آیفون و آیپد می‌توانند بازی فورتنایت را از طریق سیستم ابری GeForce Now و در مرورگر سافاری اجرا کنند.

آیا فورتنایت در گوگل پلی دانلود می‌شود؟

خیر . شرکت گوگل با توجه به نقض قوانین، اپلیکیشن فورتنایت را از فروشگاه گوگل استور حذف کرده است. اما این اپلیکیشن از طریق وب سایت رسمی اپیک گیمز قابل دانلود است.

1 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//