آموزش دانلود مستقیم از یوتیوب بدون نرم افزار

بی‌شک می‌دانید که یوتیوب یکی از محبوب‌ترین منبع‌ برای دسترسی به انواع ویدیوها، موسیقی‌ها و فیلم‌ها است. این وب‌سایت پرطرفدار، متاستفانه یک نقطه ضعف بسیار بزرگ دارد و آن هم، عدم امکان دانلود ویدیوه به صورت مستقیم است. اما نگران نباشید؛ چون به راحتی و حتی بدون هیچ نرم افزاری، می‌توانید فیلم‌های YouTube را دانلود کنید.

بله درست شنیدید! دانلود از یوتویب بدون نرم افزار هم ممکن است. برای این کار، شما نیاز به برخی از سرویس‌ها یا دانلودرهای آنلاین دارد که اگر تا انتها با ما همراه باشید، با بهترین‌ها در این زمینه آشنا خواهید شد.

امروز در این مقاله از ایده آل تک ما قصد داریم تا دانلود فیلم از یوتیوب بدون هیچ نرم‌افزاری را به شما آموزش دهیم. با دانلود این ویدیوها، می‌توانید در هر کجایی که باشید، به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت، به تمامی ویدیوها دسترسی دسترسی داشته باشید.

دانلود مستقیم از یوتیوب با ابزارهای آنلاین

وقتی صحبت از دانلود ویدیوهای یوتیوب بدون هیچ نرم افزاری می‌شود، ذهن ما ناخواسته به سمت وب‌سایت‌های دانلود ویدیو و ابزارهای آنلاینمی‌رود. خوبی این وب‎سایت‌هایی که ابزارهای آنلاین برای دانلود از یوتیوب بدون نرم افزار را در اختیار ما قرار داده‌اند، این است که با هر دستگاهی که در اختیار دارید، می‌توانید ویدیوها را دانلود کنید.

برای استفاده از این ابزارهای آنلاین، هیچ فرقی ندارند که از چه دستگاهی و از چه سیستم عاملی استفاده می‌کنید. هیچ فرقی نمی‌کند که از سیستم عامل مک استفاده می‌کنید یا اندروید، iOS و ویندوز؛ شما خیلی راحت می‌توانید تمامی ویدیوها را از YouTube دانلود کنید.

100 ایده عالی برای تولید محتوا در یوتیوب (بدون چهره/ با چهره)
بخوانید

در ادامه ما 5 وب سایتی که این ابزارهای آنلاین را برای دانلود از You Tube در اختیار شما قرار می‌دهند، معرفی خواهیم کرد.

1) وب سایت media.io

media.io یکی از بهترین وب سایت‌ها برای دانلود از یوتیوب بدون نرم افزار است. با Media.io می‌توانید تمامی ویدیوها را با فرمت‌‌های MP4، MOV، MTS، 3GP، FLV، WebM و دیگر فرمت‌های ویدیویی استاندارد، از یوتیوب دانلود کنید.

مزیت فوق‌العاده‌ای که این وب سایت دارد این است که استفاده از تمامی قابلیت‎‌ها رایگان است. از همه مهم‌تر این که بر خلاف سایر وب‎سایت‌های مشابه، ویدیوهای دانلود شده توسط آن، واترمارک نخواهد داشت و به راحتی در هر جایی می‌توانید از آنها استفاده کنید.

در ادامه نحوه‌ی دانلود ویدیوها از YouTube با وب‎سایت YouTube Online Media.io را خواهیم گفت:

مرحله 1:  وارد وب سایت Medio.io شوید. سپس باید روی آیکون یوتیوب در پایین صفحه کلیک کنید و در قسمتی که در عکس مشخص شده است، لینک ویدیوی یوتیوب که از قبل کپی کرده‎‌‌اید را وارد کنید.  سپس روی دکمه‌ی Add کلیک کنید.

روی add ضربه بزنید

مرحله 2: بعد از اینکه ویدیویی که وارد کردید لود شد، باید فرمتی که قصد دانلود کردن ویدیو با آن را دارید، انتخاب کنید. با کلیک کردن برای روی دکمه‌ Setting هم می‌توانید در صورت نیاز ویدیو را کات کنید، وضوح و یا کیفیت تصویر را مشخص کنید، تغیر میزان Bitrate را تغییر دهید و …

تنظیمات ویدیو را اعمال کنید

 مرحله 3: وقتی که تمامی گزینه‌ها را بررسی و انتخاب کردید، باید روی دکمه‌ی Convert کلیک کنید تا دانلود ویدیو از یوتیوب انجام شود. برای ذخیره هم می‌توانید آن را روی هارد دیسک کامپیوتر، گوشی خود یا Dropbox ذخیره کنید.

روی دانلود کلیک کنید

2) دانلود از وب سایت YouTubeMP4

YouTubeMP4 هم دیگر وب‌سایت دانلود از یوتیوب بدون نرم افزار است. با استفاده از این وب‌سایت می‎‌توانید قبل از دانلود، پیش‌نمایش ویدیوی مورد نظر خود را مشاهده کنید و در صورت تمایل، آن را دانلود نمایید.

در ادامه آموزش کامل دانلود از یوتوب با وب سایت YouTubeMP4 را برای شما توضیح خواهیم داد:

مرحله 1: قبل از هر چیزی باید آدرس URL ویدیوی YouTube را که می‎خواهید دانلود کنید را کپی کنید. بعد از این کار باید وارد وب‌سایت YouTubeMP4 شوید. بعد لینک کپی شده را در بخشی که در تصویر مشخص شده است، وارد کنید.

آدرس url را در وب سایت کپی کنید

مرحله 2: بعد از وارد کردن لینک ویدیو، باید روی دکمه‌ی Convert کلیک کنید. بعد از مشخص شدن پیش نمایش ویدیو، روی دکمه‌ی Download کلیک کنید و آن را روی کامپیوتر یا گوشی خود ذخیره کنید.

روی دکمه download کلیک کنید

3) دانلود از یوتیوب با وب سایت SaveTube

SaveTube هم دیگر ابزار رایگان برای دانلود ویدیوهای YouTube بدون هیچ نرم افزار است. استفاده کردن از این ابزار آنلاین بسیار آسان است. اگر شما خیلی مبتدی هم باشید، خیلی راحت می‌‎توانید با استفاده از این روش، ویدیوهای خود را از یوتیوب دانلود کنید.

مرحله 1: ابتدا باید URL و یا لینک ویدیویی که قصد دارید از YouTube دانلود کنید را کپی کنید.

مرحله 2: بعد از کپی لینک ویدیو، در آدرس بار مرورگرتان باید لینک را Paste کنید. همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید، باید SS را قبل از کلمه YouTube را وارد کنید. سپس دکمه‌ی Enter را وارد کنید.

ss را وارد کنید

مرحله 3: بعد از زدن دکمه‌ی Enter پیش نمایش ویدیو نشان داده خواهد شد و در این قسمت می‌توانید کیفیت و فرمت مورد نظر را برای دانلود کردن انتخاب کرده و در نهایت ویدیو را دانلود کنید.

فرمت و کیفیت فیلم را به دل‌خواه انتخاب کنید

4) دانلود ویدیو از یوتیوب با Catchvideo

یکی دیگر از بهترین وب‎سایت‌های دانلود ویدیو از یوتیوب، Catchvideo است. استفاده کردن از این وب سایت برای دانلود ویدیو، بسیار ساده است و در ادامه خیلی کامل، مرحله به مرحله آن را توضیح داده‌ایم.

مرحله 1: آدرس ویدیویی که قصد دانلود کردن آن از YouTube دارید را کپی کنید.

مرحله 2: وارد وب سایت Catchvideo شده و آدرس ویدیویی که کپی کردید را Paste کنید.

مرحله 3: کیفیتی که دوست دارید ویدیو با آن دانلود شود را انتخاب کرده و روی دکمه‌ی Quick Download کلیک کنید.

مرحله 4: در نهایت با کلیک بر روی دکمه ‎ Catchدانلود ویدیو شروع می‌شود و می‎‌توانید آن را ذخیره کنید.

بعد از انتخاب کیفیت مورد نظر، فیلم را دانلود کنید

5) وب سایت BitDownloader

آخرین وب‌سایتی که با استفاده از آن می‎‌توانید ویدیوهای یوتیوب را دانلود کنید، BitDownloader است. با استفاده از این وب سایت نه تنها می‌‎توانید ویدیوهای یوتیوب را دانلود کنید، بلکه می‎‌توانید ویدیوهای وب‌سایت‎‌های دیگری مثل Vimeo، Facebook، Instagram و… را نیز در دستگاه خود ذخیره کنید.

مرحله 1: قبل از هر چیزی مثل سایر وب‌سایت‌هایی که معرفی کردیم، لینک ویدیویی که قصد دانلود کردنش را دارید، کپی کنید. در ادامه، وارد وب سایت BitDownloader شوید.

مرحله 2: حالا باید لینک ویدیویی که کپی کرده‌اید را در محلی که در تصویر زیر مشخص شده است، Paste کرده و روی دکمه‌‌‌ Download کلیک کنید.

لینک کپی شده از یوتیوب را paste کنیدمرحله 3: در این قسمت چندین فرمت و کیفیت فیلم برای شما نمایش داده خواهد شد. بعد از کلیک راست کردن روی دکمه ‎ Download، باید گزینه‌‌‌ Save as/Download را انتخاب کنید تا ویدیوی مورد نظر دانلود شود.

روی دکمه سبز رنگ download کلیک کنید

دانلود از یوتیوب با استفاده از افزونه های گوگل کروم

یکی دیگر از روش‎‌‌‌هایی که با استفاده از آن می‎‌توانید دانلود ویدیو از یوتیوب را انجام دهید، استفاده کردن از افزونه‌‌‌های گوگل کروم است. با نصب یک افزونه و یا Extension در گوگل کروم، به راحتی می‌توانید ویدیوهای یوتیوب را بدون هیچ دردسری دانلود کنید.

15 برنامه برتر دانلود کننده ویدیو در سال 2023
بخوانید

1) دانلود ویدیو با افزونه ‎‌‌  Savefrom.net

Savefrom.net هم یکی از افرونه‌های کاربردی گوگل کروم است که با استفاده از آن می‎‌‌‌توانید خیلی راحت ویدیوهای YouTube و وب سایت‌های دیگری مثل Daily Motion، Facebook و Vimeo را دانلود کنید.

مرحله 1:  افزونه Savefrom.net helper را دانلود و آن را به مرورگر کروم اضافه کنید.

مرحله 2: بعد از نصب و دانلود کردن این افزونه، یک‌بار مرورگر کروم را باز و بسته کنید تا افزونه روی مرورگر نصب شود. بعد از انجام این کار، باید وارد یوتیوب شوید.

مرحله 3: همان طور که در عکس مشاهده می‌کنید، با نصب این افزونه در کنار گزینه‌های موجود در ویدیوهای یوتیوب، گزینه‌ی دانلود هم به نمایش درآمده است. این همان افزونه‌‌‎ای است که نصب کرده‌ بودید. با زدن بر روی دکمه‌ی دانلود، می‌توانید با هر کیفیتی که دوست دارید، ویدیوهای مورد نظرتان را دانلود کنید.

گزینه download به کنار ویدیوی یوتیوب اضافه شده است

2) افرونه‌ی کروم VidJuice

VidJuice دومین افزونه‎‌‌‌ی گوگل کروم برای دانلود ویدیو از یوتیوب و صدها وب سایت دیگر است. استفاده از این افزونه‌‌ کروم بسیار ساده است و کاملا مشابه روشی است که در بالا توضیح دادیم.

افزونه VidJuice

از جمله امکاناتی که VidJuice به شما ارائه خواهد داد عباتند از:

  • دانلود ویدیو با کیفیت 4k
  • بالاترین سرعت به نسبت افزونه‌های مشابه
  • امکان دانلود ویدیوها به صورت گروهی با کیفیت‌‌‌های مختلف
  • استخراج زیرنویس از یوتیوب
  • مدیریت آسان و سریع ویدیوهای دانلود شده

برای دانلود و استفاده کردن از قابلیت‌های این افزونه، روی این لینک کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

 

3) استفاده از افزونه گوگل کروم Video Downloader Professional

Video Downloader Professional هم دیگر افزونه‎‌‌‌ کروم است که با استفاده از آن، می‌توانید ویدیوهای مورد نظر خود را نه تنها در یوتیوب، بلکه از سایر پلتفرم‌ها نیز دانلود کنید.

افزونه Video Downloader Professional

برای استفاده کردن از قابلیت‌های این افزونه، باید با کلیک کردن روی لینک زیر، آن را به مرورگر گوگل کروم اضافه کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

بعد از اتمام دانلود و نصب این افزونه، با باز و بسته کردن گوگل کروم متوجه خواهید شد که یک فلش سبز رنگ در کنار نوار آدرس اضافه شده است. با استفاده از این افزونه، می‌توانید تمامی ویدیوهای یوتیوب را دانلود کنید.

از جمله قابلیت‌‌‌‌هایی که این افزونه دارد عبارتند از:

  • رایگان بودن و قابل استفاده برای دانلود هر ویدیویی در هر وب سایتی
  • داشتن دانلود خودکار برای تمامی ویدیوها و…
بهترین اینستا دانلودر آنلاین + ابزارهای دانلود آنلاین از اینستا
بخوانید

4) افزونه‎‌‌‌ی Video Downloader Plus

Video Downloader Plus هم یکی دیگر از افزونه‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‌های تخصصی دانلود فیلم از تمامی پلتفرم‌ها است. با نصب کردن این افزونه به راحتی می‎‌‌توانید تنها با یک کلیک و بدون نیاز داشتن به هیچ برنامه‌‌‎ دیگری، تمامی ویدیوهای یوتیوب و وب‎سایت‎‌های دیگر را دانلود و از آنها استفاده کنید.

افزونه Video Downloader Plus

دیگر قابلیتی که این افزونه دارد این است که می‎‌توانید چندین فیلم را به صورت همزمان دانلود کنید. برای دانلود و استفاده کردن از تمامی قابلیت‌های این افزونه، کافیست که روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

5) افزونه کروم دانلود از یوتیوب Video Downloader Pro

Video Downloader Pro هم یک ابزار بسیار هوشمند است که به راحتی می‎‌‌توانید انواع ویدیوها را به کمک آن دانلود کنید. این افزونه با شناسایی خودکار فرمت خروجی، به شما این امکان را خواهد داد که بر اساس سرعت اینترنت، بهترین فرمت برای دانلود را انتخاب کنید.

افزونه Video Downloader Pro

برای دانلود و استفاده کردن از تمامی قابلیت‎‌‌‌‌های این افزونه‌‌‌ی کروم برای دانلود ویدیوها از یوتیوب، باید روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

دانلود از یوتیوب با استفاده از نرم افزار مدیریت دانلود

دیگر روش ساده و رایگانی که می‌‎توانید با کمک آن ویدیوهای یوتیوب را دانلود کنید، استفاده از نرم افزار مدیریت دانلود یا IDM است. نکته‌‌‌‎ای که در مورد دانلود ویدیوها با استفاده از این نرم‌افزار باید در نظر داشته باشید این است که علاوه بر دانلود نسخه کرک شده، باید افزونه‎‌‌ کروم این نرم‎‌‌افزار را هم دانلود کنید.

برای دانلود افزونه‌ی IDM در گوگل کروم، روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

پس از نصب نرم‌‎افزار و افزونه‌‎ کروم، با باز کردن هر ویدیویی در یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام و… در گوشه‎‌‌ سمت راست، بالای هر ویدیویی گزینه‌‏ IDM  را مشاهده خواهید کرد و با استفاده از آن می‎‌توانید فرمت فایل برای دانلود را انتخاب و دانلود کنید.

نکته‎‌‌ای که در مورد استفاده از این روش برای دانلود از یوتیوب باید توجه داشته باشید این است که حتما قبل از دانلود با استفاده از IDM، فیلترشکن خود را روشن کرده باشید.

دانلود ویدیو از یوتیوب با idm

دانلود از یوتیوب با استفاده از اپلیکیشن های موبایل

گاهی ممکن است که استفاده از روش‌های بالا که نیاز به کامپیوتر دارد، برای شما سخت باشد. خبر خوب این است که اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید فیلم‌های یوتیوب را به راحتی دانلود کنید.

در ادامه برخی از این اپلیکیشن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

1) اپلیکیشن InsTube

InsTube یکی از اپلیکیشن‎‌های کاربردی است که علاوه بر دانلود ویدیو از یوتیوب، می‎‌توانید از بیش از 100 وب سایت مختلف مثل فیسبوک، اینستاگرام و… نیز ویدیو دانلود کنید.

برای دانلود و نصب این اپلیکیشن در دستگاه‌های اندروید، روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

برخی از قابلیت‌های متنوع این اپلیکیشن، عبارتند از:

  • قابلیت پیشتیبانی دانلود فیلم با کیفیت HD و 4k
  • قابلیت پخش فیلم و موزیک به عنوان یک ویدیو پلیر قوی برای گوشی
  • سرعت بسیار بالا
  • داشتن یک مرورگر اختصاصی برای دانلود راحت‌تر فایل‌ها و…

2) اپلیکیشن TubeMate

اپلیکیشن TubeMate هم یکی دیگر از اپلیکیشن‎‌های کاربردی برای دانلود ویدیو از سایت‌های بزرگی مثل یوتیوب، Vimeo ، Dailymotion و… محسوب می‌شود.

برای دانلود و نصب این اپلیکیشن در دستگاه‌های اندروید، روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

از جلمه قابلیت‌هایی که این برنامه در اختیار شما قرار می‌دهد عبارتند از:

  • ذخیره ویدیوها در مکان مشخصی که شما می‌خواهید.
  • ساخت پلی لیست اختصاصی برای ویدیوهای دانلود شده
  • امکان دانلود چندین فایل به صورت همزمان
  • قابلیت متوقف کردن ویدیو و دانلود مجدد
  • تبدیل فایل‎‌های ویدیویی به MP3
  • دانلود فیلم‎ها با فرمت‎‌های MP4 یا FLV و یا AAC

3) اپلیکیشن Pure Tuber

اپلیکیشن Pure Tuber هم دیگر برنامه قدرتمند برای دانلود ویدیوها از یوتویب در اندروید است. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید ویدیوها را فرمت‌های مختلفی مثل 720p ، 1080p ، 2K و 4K و… دانلود کنید.

برای دانلود و نصب این برنامه در دستگاه‌های اندروید، کافیست روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

یکی دیگر از قابلیت‎‌های این اپلیکیشن این است که می‌توانید فایل‌های ویدیویی را نیز به MP3 تبدیل و استفاده کنید. استفاده از این اپلیکیشن بسیار ساده است و حجم خیلی کمی هم دارد.

4) اپلیکیشن NewPipe

این اپلیکیشن هم یکی دیگر از برنامه‌های رایگان برای دانلود فیلم از یوتیوب است. برای دانلود و نصب NewPipe در دستگاه‌های اندروید، کافیست روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

از جمله ویژگی‌های منحصر به فردی که این اپلیکیشن دارد عبارتند از:

  • امکان دانلود ویدیوها با کیفیت‌های مختلف
  • امکان پخش ویدیو در پس زمینه
  • حجم بسیار کم

کلام آخر

در این مقاله ما 4 روش کاربردی برای دانلود از Youtube که دانلود ویدیو به صورت آنلاین، با استفاده از افزونه‎‌های گوگل کروم، با استفاده از نرم افزار مدیریت دانلود و دانلود و از طریق اپلیکیشن‌ها را به شما معرفی کردیم.

با هر دستگاهی که در اختیار داشته باشید، با کمک این روش‌ها می‌توانید ویدیوهای مورد نظرتان را دانلود کنید. امیدوارم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

آیا برای دانلود ویدیوها از یوتیوب، نیاز به فیلترشکن داریم؟

بله – از آن‌جایی که وب سایت یوتیوب در ایران محدود شده است، برای استفاده از تمامی روش‌هایی که گفته شد، نیاز به تغییر آی پی خواهید داشت.

برای تماشای ویدیوهای دانلود شده نیاز است که به اینترنت متصل باشیم؟

خیر – بعد از دانلود تمامی ویدیوها، دیگر نیازی به اینترنت نخواهید داشت و در هر زمان و مکانی بدون نیاز به اینترنت، می‌توانید به ویدیوهای دانلود شده دسترسی داشته باشید.

آیا ویدیوهای دانلود شده، حجم زیادی را اشغال می‌کنند؟

مقدار حجمی که ویدیوی دانلود شده اشغال خواهد کرد، به کیفیتی بستگی دارد که در هنگام دانلود انتخاب کرده‌اید. اگر حجم بالا را برای دانلود انتخاب کرده باشید، قاعدتا حجم فایل نیز بالا خواهد بود و فضای زیادی را اشغال خواهد کرد.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//