100 ایده عالی برای تولید محتوا در یوتیوب (بدون چهره/ با چهره)

این روزها اکثر تولیدکنندگان محتوا علاقه‌مند به ورود به دنیای یوتیوب هستند. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها داشتن ایده‌ برای تولید محتوا در یوتیوب و ساخت ویدئوهای جدید و جذاب است. تولید محتوا برای یوتیوب مزایای زیادی دارد اما پیدا کردن ایده‌های جدید به‌طور منظم برای تولید ویدئو کار سخت و دشواری هستند. ایده‌هایی که برای مخاطب جذاب بوده و باعث جذب هر چه بیشتر مخاطبین می‌شود. اگر به دنبال ایده برای یوتیوب هستید با ادامه این مقاله همراه باشید، تا ۱۰۰ ایده تولید محتوا در یوتیوب را به شما معرفی کنیم.

فهرست مطالب


1. خلاقیت و هنر خود را به نمایش بگذارید

اگر هنرمند هستید، می‌توانید هنر خود را برای مخاطبین به نمایش بگذارید. عکاسی، نقاشی و نوازندگی همگی هنرهایی هستند که برای مخاطبان جذاب و دوست‌داشتنی هستند. با ساخت یک ویدئو به مخاطبان کانال خود در یوتیوب نشان دهید چطور عکاسی یا نقاشی می‌کنید.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب


2. فضای کاری خود را نشان دهید

اگر فکر می‌کنید که فضای کاری با شرایط ویژه‌ای دارید که ممکن است برای افراد جذاب باشد، یک ایده بسیار عالی این است که محیط کاری و وقایع آن را به تصویر بکشید. اینکه روز کاری خود را چگونه شروع می‌کنید و یا از چه ابزاری برای کار خود استفاده می‌کنید را می‌توانید در فیلم نشان دهید.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب


3. بررسی و معرفی دقیق یک محصول جدید

اگر به‌تازگی یک محصول جدید و پرطرفدار وارد بازار شده است معرفی آن یک ایده خوب برای تولید محتوا در یوتیوب (بدون چهره) است. به‌عنوان‌مثال آخرین‌مدل از گوشی آیفون که وارد بازار شده است یا یک کفش ورزشی از یک برند معروف را می‌توانید به‌صورت کامل معرفی کنید.


4. آنباکسینگ و معرفی محصولات

آنباکسینگ یا باز کردن جعبه محصولات (بدون چهره) مختلف یک ایده برای تولید محتوا در یوتیوب است. برای این کار از باز کردن جعبه کالای موردنظر فیلم‌برداری کنید. تمام جزئیات داخل جعبه را به مخاطبان نشان دهید. بهتر است مزیت‌های و نحوه عملکرد آن را با جزئیات کامل بگویید.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب


5. آموزش استفاده از یک فناوری یا نرم‌افزار

آموزش استفاده از فناوری‌های مختلف و نرم‌افزارها همیشه برای مخاطبان جذاب است. اگر به‌تازگی از یک نرم‌افزار استفاده می‌کنید کافی است از نحوه استفاده آن فیلم تهیه کنید. برای تولید این ایده برای یوتیوب نیازی به نشان دادن چهره نیست. کافی است از صفحه لپ‌تاپ خود در حین آموزش نرم‌افزار فیلم‌برداری کنید. آموزش را به‌صورت گام‌به‌گام بیان کنید و نکات و ترفندهای کاربردی را بگویید.


6. آموزش استفاده از لباس‌ها برای استایل و موقعیت‌های مختلف

اگر به مد و لباس علاقه دارید و اطلاعاتی در این زمینه دارید می‌توانید آن را با مخاطبان کانال خود در یوتیوب به اشتراک بگذارید. به مخاطبان خود نشان دهید چگونه برای مناسبت‌های مختلف لباس بپوشند. از یک ملاقات دوستانه در بعدازظهر تا مهمانی رسمی در شب همه می‌توانند موضوع ویدئوی شما باشند. نحوه استفاده از انواع لباس، اکسسوری و لوازم جانبی را آموزش دهید.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب


7. یک ویدئوی جذاب از آخرین مسافرت

اگر به‌تازگی به یک مسافرت رفته‌اید می‌توانید تجربیات خود را در قالب فیلم به مخاطبین خود نشان دهید. همه‌چیزهای جدید و هیجان‌انگیز در سفر از مکان‌های دیدنی تا لباس‌های محلی و غذاهای رنگارنگ می‌توانند سوژه‌های ویدئوی شما باشند.


8. به سؤالات مخاطبان خود پاسخ دهید

یک جلسه پرسش و پاسخ تشکیل دهید تا به سؤالات مخاطبان پاسخ دهید. این کار باعث می‌شود کاربران با شما و محتوای کانال شما در یوتیوب بیشتر آشنا شوند. از مخاطبان بخواهید سؤالات خود را مطرح کنند و شما در قالب یک ویدئو به آن‌ها پاسخ دهید.


9. چالش تناسب‌اندام با یکی از اعضای خانواده یا دوستان

با یکی از اعضای خانواده یا دوست صمیمی خود چالش تناسب‌اندام برگزار کنید. می‌توانید تمامی مراحل کار را به‌صورت مستند به مخاطبان نشان دهید. استفاده از چاشنی طنز می‌تواند مخاطبان شما را بیشتر کند. با این کار می‌توانید اطلاعاتی در مورد تناسب‌اندام و رژیم غذایی به مخاطبان خود بدهید و آن‌ها را سرگرم کنید.


10. ساخت ویدئوی DIY یا خودت انجام بده

ویدئوی DIY یا Do it yourself طرفداران زیادی دارد. یک ویدئو بسازید و نحوه ساخت چیزی را از اول نشان دهید. این ویدئو می‌تواند در مورد ساخت صنایع‌دستی، کاردستی یا هر شی‌ء دیگری باشد.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب


11. یک دستور آشپزی جدید به مخاطبان یاد بدهید

ویدئوی آشپزی همیشه پرطرفدار است. سعی کنید دستورات جدیدی را یاد بگیرید و آن را مرحله به مرحله به مخاطبان نشان دهید. می‌توانید در حین کار ایده‌ها و ترفندهای جدیدی که خودتان به آن رسیده‌اید را به اشتراک بگذارید.


12. مهارت‌های خود را به نمایش بگذارید

هر مهارتی که دارید و هر کاری که در آن استاد هستید، می‌تواند یک ایده برای تولید محتوا در یوتیوب باشد. اگر ساز زدن بلد هستید، یا آواز خواند یا حتی یک رقص محلی می‌توانید از آن یک ویدئوی جذاب بسازید. این ویدئو علاوه بر اینکه سرگرم‌کننده است برای علاقه‌مندان جنبه آموزشی نیز دارد.


13. آرایش یا مدل موی جدید آموزش دهید

آموزش آرایشگری یا مدل موی جدید همیشه پرمخاطب و جذاب است. اگر یک نکته جدید برای آرایش صورت یا مدل موی جدید یاد گرفته‌اید می‌توانید آن را روی صورت خود پیاده کنید. از مراحل کار فیلم بگیرید و تأثیر آن روی صورت خود را نشان دهید. می‌توانید فیلم‌های آموزشی برای مبتدیان بسازید و کم‌کم وارد آموزش‌های پیشرفته‌تر شوید.


14. انواع محصولات و فناوری‌های مختلف را باهم مقایسه کنید

انواع گوشی‌های آیفون با سامسونگ یا سیستم‌عامل مک با ویندوز را باهم مقایسه کنید. چند محصول در یک رده که با هم رقیب هستند می‌توانند انتخاب خوبی برای ساخت ویدئوی مقایسه باشند. سعی کنید همه نکات و نظرتان را درباره اینکه کدام بهتر است بگویید.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب


15. به مخاطبان خود آموزش دهید چگونه به کارهای خود سازمان دهند

اگر در زمینه سازمان‌دهی کارها و داشتن ایده‌های خلاقانه اطلاعاتی دارید آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. اینکه چگونه کارهای روزانه را سازمان‌دهی کنند و برنامه روزانه داشته باشند ایده خوبی برای ساخت ویدئو برای یوتیوب (بدون چهره) است.


16. ترفندهای مختلف برای زندگی روزمره

هر ترفند یا کار خلاقانه‌ای که بلد هستید می‌توانید موضع ویدئو باشد. یک آموزش ساده از نرم‌افزار یا آموزش تا کردن لباس‌های در کمد ایده خوبی برای یوتیوب است. کارهایی که می‌تواند زندگی را برای مخاطب آسان‌تر کند.


17. ویدئو طنز درباره اشتباهات فردی

ویدئو طنز همیشه در یوتیوب مخاطبان زیادی داشته و بازدید زیادی دارد. از اشتباهات خود در جمع دوستان و خانواده فیلم گرفته و آن را به اشتراک بگذارید. بخشی از فیلم‌های شخصی و خانوادگی که لحظه‌های خاص را ثبت کرده‌اند برای این کار مناسب هستند.


18. نقد فیلم، کتاب و برنامه‌های تلویزیونی

نقد فیلم، کتاب و برنامه‌های تلویزیون برای افرادی که به این موضوعات علاقه دارند جذاب است. مخاطبان قبل از خرید کتاب یا دیدن فیلم در سینما به دنبال نقدها و نظرات در مورد آنها هستند. گاهی اوقات نظرات و زاویه دیده شما می‌تواند برای مخاطب جدید و اثر گذار باشد.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب


19. درباره سرگرمی‌ها و پروژه‌های جدیدتان فیلم بسازید

اگر یک سرگرمی جدید پیدا کرده‌اید یا یک پروژه جدید دارید درباره آن ویدئو بسازید. به مخاطبان خود توضیح دهید چرا این سرگرمی را انتخاب کرده‌اید. چه چالش‌هایی تاکنون داشته‌اید و کار چطور پیش رفته است.


20. خود را به چالش کشیده و کاری را در بازه زمانی مشخص انجام دهید

ساخت یک دوره آموزشی با موضوع خاص یک ایده جالب برای تولید محتوا یوتیوب است. به‌عنوان‌مثال طراحی یک وب‌سایت در یک سایت یا پخت کیک در سی دقیقه می‌تواند موضوع آن باشد. این ویدئو برای مخاطبان سرگرم‌کننده است و اگر از پس چالش بربیایید برای بینندگان جالب و سرگرم‌کننده است.


21. یک تور مجازی از شهر محل زندگی یا زادگاه خود بسازید

ساخت تور مجازی از شهر محل زندگی یک ایده تولید محتوا در یوتیوب برای افراد مبتدی و بدون چهره است. برای این کار به یک دوربین فیلم‌برداری نیاز دارید تا در شهر قدم بزنید و درباره آن با مخاطبان صحبت کنید. سعی کنید درباره آداب‌ و رسوم و فرهنگ و قدمت و تاریخ شهر اطلاعات بدهید.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب


22. چگونه فرهنگ‌های مختلف یک رویداد خاص را جشن می‌گیرند

اگر مخاطبان بین‌المللی دارید این ایده بهترین محتوا برای یوتیوب است. می‌توانید درباره تفاوت‌های برگزاری یک مراسم مثل شب سال نو یا کریسمس در کشورهای مختلف صحبت کنید. در مورد تعطیلات خاص هر کشور و کارهایی که در آن انجام می‌دهند نیز می‌توانید ویدئو بدون چهره بسازید.


23. بهترین روش‌های صرفه‌جویی در هزینه را یاد بدهید

اگر در زمینه امور مالی تخصص دارید می‌توانید در مورد روش‌های کاهش هزینه‌ها و پس‌انداز ویدئو بسازید. بهترین و ساده‌ترین نکات را بگویید و به مخاطبان خود کمک کنید پول خود را مدیریت کنند.


آموزش صفر تا 100 یوتیوب به همراه ترفندهای آن
بخوانید

24. در مورد اصول اولیه عکاسی ویدئو بسازید

اگر عکاس هستید و اطلاعاتی در این زمینه دارید می‌توانید ویدئوی آموزشی عکاسی بسازید. امروزه اکثر افراد گوشی‌های هوشمند با دوربین‌های پیشرفته دارند و علاقه دارند روش‌های عکاسی با آن و ترفندهایش را یاد بگیرند. ساخت ویدئوی آموزشی در مورد عکاسی با استقبال خوبی همراه خواهد بود.


25. نکات خود را در مورد مدیریت استرس و اضطراب به اشتراک بگذارید

استرس و اضطراب بخشی از زندگی بسیاری از افراد است و می‌تواند زندگی آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. اگر در این زمینه اطلاعاتی دارید با مخاطبان خود در یوتیوب به اشتراک بگذارید. روش‌های آرام‌سازی و پاک‌سازی ذهن، سرگرمی‌های سالم و هر روش مفید دیگری را بیان کنید.


26. درباره حیوان خانگی خود ویدئو بسازید

اگر یک حیوان خانگی بامزه مثل سگ، گربه یا همستر دارید می‌توانید درباره آن فیلم‌های سرگرم‌کننده بسازید. این ویدئوها می‌تواند جنبه آموزشی نیز داشته باشد و نحوه مراقبت از حیوان خانگی را آموزش دهید.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب


27. درباره مدیریت مالی و بودجه‌بندی برای مراحل مختلف ویدئو بسازید

این ایده برای یوتیوب عالی است. این روزها مدیریت پول برای همه افراد مهم است. در مورد مدیریت درست پول و بودجه‌بندی و پس‌انداز آن ویدئو  (بدون چهره) بسازید مانند پس‌انداز برای بازنشستگی یا فن‌های پس‌انداز برای دانش آموزان.


28. یک موضوع پیچیده را به‌صورت ساده و روان توضیح دهید

اگر شما توانایی توضیح موضوعات پیچیده به‌صورت ساده را دارید می‌تواند مجموعه‌ای ویدئوها در این زمینه برای یوتیوب بسازید. به‌عنوان‌مثال سرمایه‌گذاری در بورس و خرید سهام را به زبان ساده توضیح دهید. آموزش ساخت ویدئو برای اینستاگرام و … نیز می‌تواند ایده برای یوتیوب باشد.


29. یک باشگاه مجازی کتاب‌خوانی راه‌اندازی کنید

یک باشگاه کتاب‌خوانی مجازی در یوتیوب ایجاد کنید. با مخاطبان خود درباره کتابهایی که خوانده‌اید و نقد شخصیت‌ها، ماجرا و نویسنده صحبت کنید. می‌توانید با مخاطبانی که کتاب را مطالعه کرده‌اند جلسه پرسش و پاسخ داشته و به سؤالات آن‌ها پاسخ دهید.


30. نحوه ساختن چیزی را از ابتدا و با جزئیات نشان دهید

این ایده برای یوتیوب را از دست ندهید. بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از موضوعات ساده تماشای زیادی را داشته و بهترین محتوا برای یوتیوب است. مراحل پخت یک پیتزای خانگی، مراحل پخت مربا یا ساخت یک جواهر می‌تواند موضوع ویدئوی شما باشد.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب


31. فیلم‌های تایم لپس جالب بسازید

یک ویدئوی تایم لپس بسازید و در آن روند نوشتن یک کتاب، ساخت یک مبل و هر پروژه‌ای که روی آن کار می‌کنید را به‌صورت DIY نشان دهید. این روش عالی برای نمایش دادن مراحل پروژه‌هایی است که روی آن کار می‌کنید.


32. فیلم‌های آموزشی بسازید

می‌توانید آموزش در یک موضوع خاص را شروع کنید. از فیلم‌های ساده و مبتدی شروع کنید و کم‌کم وارد مراحل پیشرفته شوید. با دنبال کردن این ویدئو مخاطب شما می‌تواند در زمینه موضوعی خاصی آموزش ببیند. آموزش کد نویسی یا اصول اولیه آشپزی، می‌تواند بهترین ایده برای یوتیوب باشد.


33. درباره افراد موفق در جهان یا ایران فیلم بسازید

درباره افراد موفق و دستاوردهای علمی، فرهنگ و هنری آن‌ها فیلم بسازید. یک ویدئو الهام‌بخش (بدون چهره) که می‌تواند مخاطب را زندگی افراد مشهور آشنا کند. شما همچنین می‌توانید کارآفرینان موفق صنعت خود و افرادی که کارهای شگفت‌انگیزی انجام داده‌اند را معرفی کنید.


34. در مورد ایجاد روابط بهتر با دیگران ویدئو بسازید

همه ما دوست داریم روابط بهتری با دیگران داشته باشیم. اگر در این زمنیه اطلاعات مفید دارید، در مورد نحوه برقرای ارتباط مؤثر با اعضای خانواده، دوستان و همکاران ویدئو بسازید. به یاد داشته باشید که این ایده برای یوتیوب یکی پرطرفدارترین‌ موردها است.


35. ویدئوی کوتاه در مورد مد و زیبایی بسازید

اگر به کارهای زیبایی و آرایش علاقه دارید می‌توانید در این زمینه فیلم‌های کوتاه و سریع بسازید. انواع ایده برای آرایش مو، صورت و مراقبت از پوست را در قالب ویدئوی کوتاه با مخاطب به اشتراک بگذارید. برای این کار ایده را روی صورت و موی خود اجرا کنید.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب


36. درباره سبک زندگی پایدار و همسو با طبیعت ویدئو بسازید

سبک زندگی پایدار تضمین آینده کره زمین است. درباره سبک زندگی پایدار و روش‌های کاهش مصرف انرژی، مصرف آب و روشهای نگهداری از کره زمین ویدئو بسازید و آن را در یوتیوب به اشتراک بگذارید.


37. دستورالعمل‌های ساده برای آشپزی 

این روزها آشپزی سریع و ساده طرفداران زیادی دارد. دستورهای ساده و جالب را اجرا کنید و فیلم آن را در کانال خود در یوتیوب بسازید. آموزش انواع غذاهای ساده و فوری و دسرهای خوشمزه می‌تواند یک ایده برای تولید محتوا در یوتیوب باشد.


38. در مورد آشپزی گیاهی ویدئو بسازید

آشپزی گیاهی می‌تواند یک ایده برای یوتیوب باشد. اگر به آشپزی گیاهی علاقه دارید می‌توانید ایده‌های مختلف برای آشپزی در این زمینه را به اشتراک بگذارید. جایگزین کردن مواد غذایی و نحوه پخت غذاهای وگان طرفداران زیادی دارد.


39. آخرین اخبار و روندهای جهانی را پوشش دهید

اخبار زیادی در جهان جریان دارد و هرکدام می‌تواند موضع بحث و نقد ویدئوی شما (بدون چهره) باشد. روندهای جهانی مثل گرمایش زمین، جنگ‌ها، مناظرات و موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کنار بیان نظرات و نقدهای شما می‌تواند بهترین ایده برای ساخت ویدئو در یوتیوب باشد.


40. تمرینات ورزشی و تناسب‌اندام را آموزش دهید

تناسب‌اندام و ورزش از اهمیت بالایی برخوردار بوده و طرفداران زیادی دارد. اگر یک متخصص ورزشی هستید یک سری فیلم آموزشی از مبتدی، متوسط و پیشرفته درست کنید و آن را با مخاطبان خود در یوتیوب به اشتراک بگذارید. بسیاری از مخاطبان یوتیوب می‌گویند فیلم‌های آموزشی یوتیوب در هیچ شبکه دیگری نظیر ندارد.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب


41. در مورد هدفی که برای شما مهم است ویدئو بسازید

درباره موضوعاتی که در سطح جهانی مطرح هستند و شما نیز به آن‌ها علاقه دارید فیلم بسازید. حقوق بشر، حقوق حیوانات، محیط‌زیست، صلح جهانی و … می‌تواند ایده برای تولید محتوا در یوتیوب باشد. برای این کار فیلم‌های معنادار (بدون چهره) که با داستان مسائل را توضیح می‌دهند مناسب هستند.


42. نحوه استفاده ایمن از تجهیزات و ابزارها را به مخاطبان خود نشان دهید

این مورد نیز یک ایده برای یوتیوب است. اگر درباره استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته صنعتی یا ورزشی و یا هر ابزاری اطلاعات کافی دارید آن را به اشتراک بگذارید. این کار باعث می‌شود نحوه استفاده و نگهداری از ابزار و تجهیزات را یاد گرفته و از مزایای آن حداکثر استفاده را ببرد.


43. آموزش تعمیرات ساده در خانه

اگر یک فرد فنی هستید و می‌توانید تعمیرات ساده در خانه انجام دهید تجربیات خود را در یوتیوب به اشتراک بگذارید. این ویدئوها با استقبال خوبی از سوی مخاطب روبه‌رو می‌شود. تعمیر شیری که نشتی دارد یا تعمیر وسایل چوبی ایده مناسبی برای تولید محتوا در یوتیوب است.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب


44. چگونه سبز باشیم و سفرهای دوستدار طبیعت انجام دهیم

به مخاطبان آموزش دهید چگونه در سفرها دوستدار محیط‌زیست باشند و به طبیعت آسیبی نرسانند. کاهش کربن تولید در طول سفر با انتخاب وسایل نقلیه سبز و مناسب یکی از این ایده‌ها برای تولید محتوا در یوتیوب است.


45. یک رویداد یا ابتکار جدید اجتماعی را ارائه دهید

اگر یک برند خاص دارید یا تجارت می‌کنید می‌توانید یک ایونت یا رویداد جدید طراحی کرده و تاریخ و نحوه اجرای آن را اعلام کنید. این کار برای تبلیغ یا فروش محصولات جدید کاری مفید و مؤثر است و یوتیوب بستیز خوبی برای این کار است.


46. در مورد بورسیه‌های تحصیلی و دریافت کمک مالی ویدئو بسازید

اگر یک کالج، دانشگاه یا موسسه غیرانتفاعی هستید در مورد نحوه اعطای بورسیه تحصیلی اطلاع‌رسانی کنید. همچنین به دانشجو کمک کنید که چگونه می‌تواند از کمک‌های مالی و وام‌های تحصیلی استفاده کند. اطلاعاتی در مورد نحوه جستجو و واجد شرایط بودن و… ارائه دهید.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب


47. در مورد شروع و راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک ویدئو بسازید

برای کارشناسان کسب‌وکارهای کوچک و کارآفرینان روش‌های راه‌اندازی کسب‌وکار را توضیح دهید. این ایده برای یوتیوب می‌تواند بهترین مورد برای چنین کارشناسانی باشد. نکاتی درباره نحوه تصمیم‌گیری، نحوه تحقیق و بازاریابی یک سرمایه‌گذاری جدید و دیگر اطلاعات در این زمینه را ارائه دهید.


48. استراتژی‌های جستجوی موفق شغل و مصاحبه را به اشتراک بگذارید

یک ایده برای تولید محتوا در یوتیوب ارائه استراتژی‌های جستجوی کار و موفقیت در مصاحبه است. در مورد نوشتن یک رزومه خوب، ارائه یک نامه پوششی مناسب و موفقیت در مصاحبه تولید محتوا کنید.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب


49. یک مسابقه برگزار کرده و جایز بدهید

این کار یک روش برای درگیر کردن مخاطب با محتوای کانال شما است. یک ویدئو بسازید و در مورد محتوای کانال خود مسابقه برگزار کنید و جایزه بدهید. این کار تعداد مخاطبان و میزان تماشای محتوای شما را بالا می‌برد.


50. افسانه‌ها و باورهای غلط را به چالش بکشید

ساخت ویدئو درباره افسانه‌ها و باروهای غلط (بدون چهره) همیشه چالش برانگیز و پرمخاطب بوده است. در مورد یک افسانه یا باور تحقیق کرده و با ساخت یک ویدئو درستی آن را بررسی کنید.


51. درباره مشتریان موفق خود ویدئو بسازید

برای تبلیغات کارتان، این کار بهترین ایده برای یوتیوب است. با یکی از مشتریان موفق و راضی مصاحبه کنید. داستان او، تجربیات و رضایت از نتایج به‌دست‌آمده از محصولاتتان را به نمایش بگذارید.


52. نحوه استفاده از پلتفرم‌های جمعی مالی را توضیح دهید

پلتفرم‌های جمعی مالی یا کرادفاندینگ این روزها رونق زیادی پیدا کرده‌اند. یک ویدئوی آموزشی در مورد نحوه سرمایه‌گذاری در این پلتفرم‌ها بسازید. راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی یا تبلیغ‌های مؤثر می‌تواند به مخاطبان کمک کند تا این با این ابزارهای قدرتمند آشنا شده و از آن استفاده کنند.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب


53. یک ویدئو در کیف من چیست بسازید

What’s in my bag یک ایده جالب برای معرفی محصولات جدید، ابزارهای تجارت، تجهیزات تولید ویدئو یا هر وسیله دیگری (بدون چهره) است. این ویدئو به مخاطبان کمک می‌کند با نحوه کار و ارزش‌های آن آشنا شوند.


54. یک ویدئو درباره «ترفندهای گوشی» بسازید

این ایده برای یوتیوب به مخاطبان شما نشان می‌دهد شما چگونه از تلفن همراه خود استفاده می‌کنید و چه برنامه‌های پرکاربردی روی آن دارید. نمایش برنامه‌های روی تلفن همراه و آموزش نحوه و ترفندهای استفاده از آن‌ها می‌تواند بهترین محتوا برای یوتیوب (بدون چهره) باشد.


55. مجموعه‌ها و کلکسیون‌های خود را به نمایش بگذارید

نمایش مجموعه‌ها مثل اتومبیل‌های آخرین‌مدل یا اتومبیل‌های قدیمی و عتیقه‌های عجیب برای مخاطب جالب و سرگرم‌کننده است. این ویدئو باعث تعامل هر چه بیشتر شما با مخاطبان می‌شود.


کسب درآمد از یوتیوب : 7 استراتژی آسان برای شروع
بخوانید

56. لحظات زیبای ورزشی را به اشتراک بگذارید

یک ایده برای یوتیوب مخصوص علاقمندان به ورزش! اگر به ورزش علاقه دارید می‌توانید صحنه‌های زیبای ورزشی را جمع‌آوری کرده و به اشتراک بگذارید. صحنه یک گل استثنایی یا یک شیرجه حرفه‌ای برای مخاطبان شما جالب و سرگرم‌کننده است. شما می‌توانید با نمایش این ویدئوها دانش خود در زمینه ورزشی را نمایش دهید.


57. درباره گیاهان و گل‌های آپارتمانی ویدئو بسازید

علاقه‌مندان به گل و گیاه و افرادی که مجموعه گل‌های زیبای زینتی دارند می‌توانند درباره نحوه نگهداری از آن‌ها ویدئو بسازند. توضیح درباره نحوه نگهداری، پرورش، قلمه گیری، کود دهی و آبیاری می‌تواند موضع ویدئوی شما در یوتیوب باشد.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب


58. نکات و ترفندهای باغبانی را آموزش دهید

اگر یک باغ دارید و باغبانی شغل موردعلاقه شما است و حرفی برای گفتن دارید در مورد آن ویدئو بسازید. نحوه نگهداری از درختان، هرس کردن، آبیاری و کود دهی می‌تواند ایده خوبی برای ویدئوی یوتیوب شما باشد.


59. در مورد کمپوست ویدئو بسازید

این روزها کاهش زباله و کربن در سطح جهانی مطرح است. اگر در این زمینه اطلاعات دارید به مخاطبان خود یاد بدهید زباله‌های تر خود را تبدیل به کمپوست کرده و از آن به‌عنوان کود استفاده کنند. این ایده برای یوتیوب نه تنها برای داشتن یک کانال خوب مفید است، بلکه برای محیط زیست و طرفداران آن نیز، بسیار ارزشمند است.


60. ویدئو درباره ساخت تزئینات ساده همیشه جواب می‌دهد

اگر هنرمند هستید و می‌توانید با ابزارهای ساده مثل کاغذ رنگی و مقوا کاردستی و تزئیات بسازید، این کار یک ایده برای تولید محتوا در یوتیوب است. هر تزئیات ساده مثل ستاره‌های کاغذی یا ساخت تزئیات رنگی برای این کار مناسب است.


61. در مورد یوگا و مدیتیشن فیلم بسازید

یوگا و مدیتیشن نقش مهمی در سلامت روان افراد و جامعه دارند. این ایده برای یوتیوب طرفداران زیادی دارد. می‌توانید در مورد اهمیت و نحوه انجام آن‌ها ویدئو بسازید.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب


62. یک ویدئو درباره خرید اجناس دست‌دوم و مقرون‌به‌صرفه درست کنید

یک ویدئو درباره خرید اجناس دست‌دوم و مزایای آن بسازید. اینکه خرید اجناس دست‌دوم مقرون‌به‌صرفه بوده و برای محیط‌زیست مفید است. از کجا این اجناس را پیداکرده و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم. همه این موارد را در ویدئو توضیح دهید.


63. در مورد آموزش سخنرانی و صحبت کردن در جمع ویدئو بسازید

آموزش سخنرانی و نحوه بیان درست کلمات یک ایده مناسب برای تولید محتوای یوتیوب است. به مخاطبان خود آموزش دهید چگونه در هنگام سخنرانی اعصاب خود را کنترل کرده و با اعتمادبه‌نفس صحبت کنند.


64. پشت‌صحنه تیم‌های ورزشی را بسازید

اکثر مردم دوست دارند به رختکن تیم‌های محبوب خود بروند و نحوه تمرین آن‌ها را ببینند. به پشت‌صحنه تیم‌های ورزشی محبوب یا محلی بروید و برای مخاطبان خود ویدئو بسازید. این فیلم می‌تواند شامل مصاحبه با مربیان و اعضای تیم هم باشد.


65. به مخاطبان خود تمرینات ساده آموزش دهید

مجموعه‌ای از تمرینات ساده که مخاطبان می‌توانند در خانه انجام دهند یک ایده برای یوتیوب است. اینکه چطور با انجام تمرینات ساده و روزانه با انگیزه و پرانرژی باشیم ایده خوبی برای تولید محتوا در یوتیوب است.


66. تکنیک‌های تغییر کاربری را نشان دهید

ساخت ویدئو درباره تغییر کاربری (Upcycling) اشیای رایج بسیار سرگرم‌کننده است. اینکه چطور از لباس‌ها، مبلمان یا هر وسیله بدون استفاده را تغییر کاربری داده و یک وسیله جدید بسازند یک ایده مناسب برای تولید محتوا (بدون چهره) است.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب


۶7. ویدئوی ترکیبی سرگرم‌کننده بسازید

ساخت کلیپ و ترکیب آهنگ‌های مشهور و صحنه‌های فیلم برای مخاطبان جذاب است. یک چاشنی طنز هم به آن اضافه کنید تا مخاطبان شما سرگرم شوند و استقبال خوبی از کانال شما در یوتیوب داشته باشند.


۶۸. برنامه غذایی و لیست غذایی را نشان دهید

با ساخت یک ویدئو به مخاطب خود نشان دهید چگونه یک لیست غذایی مطابق با وضعیت جسمانی خود داشته باشند. چگونه مواد غذایی را به‌صورت عمده و با قیمت مناسب خریداری کنند. در مورد نحوه تهیه و آماده‌سازی انواع غذاها نیز توضیح دهید. فراموش نکنید که این ایده برای یوتیوب هیچ وقت قدیمی نمی‌شود!


۶۹. یک برنامه تمرینی تهیه کنید

یک برنامه تمرینی برای مخاطبان خود درست کنید. برخی افراد نمی‌دانند ورزش را از کجا شروع کنند و یا به دنبال فرم دادن به بخش‌های مختلف مثل شکم و پهلو هستند. یک سری ویدئوی تمرینی منظم درست کنید و به مخاطب آموزش دهید چطور برنامه‌ها را پیش برده و با انگیزه بمانند.


۷۰. مشاغل محلی را معرفی کنید

اگر در شهر یا شهرستان کوچک زندگی می‌کنید ویدئوی معرفی مشاغل محلی، فوق‌العاده‌ترین ایده برای یوتیوب است. می‌توانید با صاحبان کسب‌وکارهای محلی مصاحبه کرده و محصولاتشان را معرفی کنید؛ این نوع محتوا طرفداران زیادی دارد.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب


71. راه‌های دریافت تخفیف را به مخاطب نشان دهید

اکثر مردم به دنبال دریافت تخفیف و خرید با قیمت مناسب هستند. به مخاطبان خود توضیح دهید چگونه اقلام مختلف را با قیمت مناسب بخرند و کوپن‌های تخفیف تهیه کنند. استفاده از ابزارهای مقایسه و آشنایی با فروشگاه‌های تخفیفی نیز ایده خوبی برای تولید محتوا برای یوتیوب است.


72. در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری فیلم بسازید

اگر در زمینه سرمایه‌گذاری تخصص دارید می‌توانید نحوه انواع سرمایه‌گذاری و حضور در بازار سرمایه را آموزش دهید. این ویدئوی یوتیوب به مخاطبان آموزش می‌دهد چگونه با پول‌های خود تصمیمات هوشمندانه بگیرند.


73. در مورد وام‌های دانشجویی و نحوه پرداخت بدهی ویدئو بسازید

قرار نیست که داشتن ایده برای یوتیوب کار خیلی پیچیده‌ای باشد. بدهی و وام‌های دانشجویی همیشه برای جوانان چالش برانگیز است. درباره نحوه تأمین وام‌های دانشجویی، بازپرداخت آن‌ها و دیگر مسائل مربوطه ویدئو بسازید.


74. محصولات آرایشی موردعلاقه خود را معرفی کنید

در مورد آخرین محصولات آرایشی یا برندهای مختلف ویدئو بسازید. نحوه استفاده و تجربیات خود را به اشتراک بگذارید. آخرین ترندهای بازار در زمینه مو و ناخن را معرفی کنید.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب


75. نواختن ساز را آموزش دهید

علاقه‌مندان به موسیقی زیاد هستند. می‌توانید یک سری ویدئو آموزش ساز تهیه کنید و ساز موردعلاقه خود را به مخاطبان آموزش دهید. می‌توانید این کار را از پایه تا پیشرفته انجام دهید. ساخت ویدئوی آموزش هم‌زمان نیز به مخاطب کمک می‌کند خیلی زود یک ساز را یاد بگیرد.


76. نمایش هنری ارائه دهید

یک ایده برای یوتیوب مخصوص هنرمندان و هنر دوستان! هنر بهترین راه برای نشان داده خلاقیت است. اگر هنر خاصی دارید آن را با مخاطب در میان بگذارید. کشیدن یک نقاشی، ساخت مجسمه و طراحی و یا هر هنر دیگری بهترین محتوا برای یوتیوب است.


77. در زمینه مد مشاوره بدهید

اگر طراح لباس و مشاور مد هستید اطلاعات خود را با مخاطب در میان بگذارید. آموزش نحوه انتخاب لباس و استایل و ظاهر مناسب ایده خوبی برای تولید محتوا در یوتیوب است.


78. موسیقی‌های مشهور را باز نوازی کنید

شما می‌توانید با ساخت موسیقی‌های مشهور جهانی مخاطبان زیادی برای خود جلب کنید. با نواختن موسیقی‌ و حتی خواندن آهنگ‌های معروف مخاطبان شما سرگرم می‌شوند. اگر در زمینه موسیقی استعداد دارید قطعه‌های خود را بسازید و از طریق یوتیوب به جهان نشان دهید.


79. یک دوره آنلاین در یوتیوب برگزار کنید

اگر به دنبال کسب درآمد بیشتر در یوتیوب هستید یک دوره آنلاین در یوتیوب برگزار کنید. آموزش هر هنر و فنی با استقبال مخاطبان در یوتیوب روبه‌رو می‌شود. کد نویسی، آشپزی و آرایشگری مناسب‌ترین ایده‌ها برای آموزش هستند.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب


80. ویدئوی آرام‌بخش برای مدیتیشن بسازید

گاهی اوقات احساس آرامش و استراحت می‌تواند ایده تولید محتوا در یوتیوب (بدون چهره) باشد. تلفیق تصاویر زیبا با آهنگ‌های آرام‌بخش می‌تواند یک ویدئوی مناسب برای مدیتیشن باشد. انواع مختلفی از موسیقی‌های آرام‌بخش، تصاویر طبیعت و نقل‌قول‌های آرام‌بخش را با هم ترکیب کنید تا این ایده برای یوتیوب را عملی کنید.


81. یک ویدئوی ASMR بسازید

ASMR مخفف Autonomic Sensory Meridian Response بوده و به مخاطبان کمک می‌کند در حالت آرامش قرار بگیرند. یک ویدئو ضربه زدن روی اشیا مختلف یا زمزمه کردن بسازید. تماشای این ویدئو می‌تواند آرامش‌بخش باشد.


82. لحظات زیبای نمایش یا بازی موردعلاقه خود را نشان دهید

اگر به بازی یا نمایش خاصی علاقه دارید می‌توانید صحنه‌های زیبای آن را به اشتراک بگذارید. مجموعه‌ای از صحنه‌های را در قالب کلیپ تهیه‌کرده و به اشتراک بگذارید. این یک ایده برای تولید محتوا در یوتیوب بدون چهره است.


83. ویدئوی الهام‌بخش و انگیزشی بسازید

داستان‌ها و نقل‌قول‌های الهام‌بخش را در قالب ویدئو برای یوتیوب (بدون چهره) بسازید. داستان‌هایی از افرادی که بر مشکلات خود غلبه کرده‌اند و نقل‌قول‌هایی از افراد مشهور می‌تواند در کنار هم ویدئوی انگیزشی بسازند. این ویدئو برای نشاط‌بخشی و انگیزه دادن به افراد بسیار مناسب است.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب


84. یک ویدئوی تقلیدی بسازید

یک آهنگ، برنامه تلویزیونی یا فیلم محبوب را در نظر بگیرید و ویدئوی تقلیدی آن را بسازید. این ویدئو (بدون چهره) می‌تواند طنز، خنده‌دار یا ساده و یا هر نوع سبکی داشته باشد.


85. یک ابزار یا وسیله قدیمی را بازسازی کنید

این ایده برای یوتیوب از نظر بصری هم واقعا جذاب است. یک ابزار یا وسیله قدیمی که گرد کهنگی روی آن نشسته است را تمیز و بازیابی کنید. شکوه و زیبایی قدیمی و روند بازسازی آن را نشان دهید.


86. آزمایش‌های علمی را انجام داده و نتایج را نشان دهید

آزمایش‌های علمی مشهور و جالب یک ایده برای تولید محتوا در یوتیوب هستند. آزمایش‌های مختلف را به روش‌های مختلف انجام دهید و نتایج را با مخاطبان خود در میان بگذارید.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب


87. ترفندهای جادویی که بلد هستید را آموزش دهید

اگر ترفند خاصی را می‌دانید آن را نشان دهید و نحوه کار آن‌ها را توضیح دهید. برای مثال ترفند جادویی تمیز کردن ماشین لباسشویی و پاک کردن لکه‌ها یا ترفندهای حل مسائل ریاضی را می‌توانید به مخاطبان خود آموزش دهید.


88. لب‌خوانی یا لیپ سینک آهنگ‌های معروف

لب‌خوانی آهنگ‌های معروف این روزها به یکی از روش‌های تولید بهترین محتوا در یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. اگر مخاطبان کانال شما در یوتیوب به دنبال کلیپ‌ها طنز و سرگرم‌کننده هستند این روش برای جذب مخاطب جواب می‌دهد.


89. چالش‌های جدید ایجاد کرده و آن را اجرا کنید

ایجاد چالش جدید برای کانال و اجرای آن می‌تواند برای مخاطبان جذاب باشد. چالش‌هایی مثل چالش سطل آب یخ یا چالش ۲۴ ساعت ازجمله چالش‌هایی هستند که می‌توانید آن را به عنوان ایده برای یوتیوب اجرا کنید و از دنبال کنندگان نیز بخواهید آن‌ها را اجرا کنند.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب


90. تهیه کلیپ از پشت‌صحنه فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی

یک ایده برای تولید محتوا در یوتیوب تهیه کلیپ‌های خنده‌دار از پشت صحنه فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی (بدون چهره) است. این کلیپ که به آن bloopers گفته می‌شود برای علاقه‌مندان به فیلم و سریال موردنظر بسیار جالب و سرگرم‌کننده است. اشتباهات و صحنه‌های خنده‌دار سریال را انتخاب کرده و زیرنویس و آهنگ‌های خنده‌دار به آن اضافه کنید.


91. شوخی با دیگران و تهیه کلیپ

یکی از راه‌های رایج برای تولید کلیپ خنده‌دار، شوخی با دیگران و فیلم‌برداری از عکس‌العمل آن‌ها است. این ایده برای یوتیوب بسیار مرسوم شده است. شوخی با برنامه‌ریزی بوده و ممکن است خطراتی را داشته باشد اما می‌تواند باعث ایجاد یک کلیپ طنز برای کانال شما شود.


92. سبک زندگی خود را برای یک روز عوض کنید

تغییر سبک زندگی یا زندگی به‌جای فرد دیگر یکی از روش‌های تولید محتوا برای یوتیوب است. این چالش ترند روز شده و افراد زیادی سبک زندگی دوستان یا یکی از اعضای خانواده را برای این کار انتخاب می‌کنند. یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و برای یک روز به‌جای آن‌ها زندگی کنید. یک فیلم مستند درست کنید و بازخورد آن را هم ثبت کنید.


93. ویدئوی معرفی خودتان را بسازید

اولین و بهترین ویدئو برای کانال یوتیوب معرفی خودتان است. یک معرفی کوتاه از خودتان داشته باشید و به مخاطبان بگویید قرار است چه ویدئوهایی را ببینند. این کار یک ایده تولید محتوا در یوتیوب است.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب


94. ترکیب‌های غذایی عجیب و جدید را امتحان کنید

یکی از پربیننده‌ترین ویدئوهای یوتیوب ترکیب غذایی عجیب‌وغریب است. برای این کار لازم نیست آشپز حرفه‌ای باشید. کافی است چند ماده غذایی را انتخاب کرده و آن‌ها را با مخلوط‌کنید و نتیجه کار را به مخاطبان نشان دهید.


95. به ویدئوی دیگر در یوتیوب پاسخ دهید

اگر به موضوع خاصی علاقه دارید و دوست دارید با کانال آن‌ها ارتباط برقرار کنید، پاسخ به ویدئوی دیگر یک روش مناسب برای این کار است. ویدئوی شما در یوتیوب دیده می‌شود و زمینه برقراری ارتباط مؤثر را ممکن می‌سازد.


96. در زمینه موفقیت در شبکه‌های اجتماعی مشاوره بدهید

اگر در زمینه فعالیت در یک شبکه اجتماعی تخصص دارید، خود این موضوع یک ایده برای یوتیوب است. می‌توانید تجربیات خود را با تازه‌کارها و دیگر علاقه‌مندان به اشتراک بگذارید. یک ویدئو درباره نحوه موفقیت در آن بسازید و تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب


97. مسابقه برگزار کرده و جایزه بدهید

این یک ایده مناسب برای تولید محتوا در یوتیوب است و باعث جذب مخاطبان جدید می‌شود. جایزه مسابقه هم می‌تواند اشتراک رایگان یا دسترسی رایگان به محصولات شما باشد.


98. از ایده‌های یوتیوب کمک بگیرید

اگر هیچ ایده‌ای برای تولید محتوا در یوتیوب ندارید می‌توانید از ایده‌های موجود در آن کمک بگیرید. کافی است وارد یوتیوب شده و عبارت YouTube Video Idea Generator را وارد کنید. با این کار می‌توانید ایده‌های تازه‌ای برای ساخت ویدئو پیدا کنید.


99. ویدئو فهرست بهترین ها با موضوعات متنوع

ویدئوهای فهرست TOP 10 یا لیست بهترین‌ها در یوتیوب بسیار رایج هستند. این ویدئو معرفی انواع بهترین فناوری‌ها، تکنیک‌ها و محصولات را شامل می‌شود. این ایده برای یوتیوب بسیار پرطرفدار است.


100. ویدئو اینفوگرافیک متحرک بسازید

اطلاعاتی که کسل‌کننده و خسته‌کننده هستند را در قالب ویدئو اینفوگرافیک به مخاطبان ارائه دهید.

ایده برای تولید محتوا در یوتیوب


کلام آخر

بهترین ایده برای تولید محتوا در یوتیوب شامل ویدئوهای آموزشی، بازی‌های ویدئویی و موسیقی هستند. شما متناسب با محتوای کانال خود در یوتیوب می‌توانید آن‌ها را بسازید. بهتر است محتوا و ویدئوی شما دست‌اول و غیرتکراری باشد.

سؤالات متداول

بهترین محتوا برای یوتیوب چیست؟

بهترین محتوا، محتوای دست‌اول و مرتبط با موضوع کانال شما در یوتیوب است.

چه موضوعاتی بیشترین طرفدار را بین مخاطبان دارند؟

ویدئوی آموزشی و سرگرمی بیشترین طرفدار را بین مخاطبان یوتیوب دارند.

ویدئوهای یوتیوب به چه صورت ساخته می‌شوند؟

ویدئوهای یوتیوب به‌صورت با چهره و بدون چهره ساخته می‌شوند.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//