دانلود از یوتیوب با گوشی اندروید {10 اپلیکیشن برتر 2023}

یوتیوب یک سرویس اشتراک ویدیو است که در یک کلام، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌توانید در آن پیدا کنید! در هر زمان و با اتصال به اینترنت (و البته با تغییر آی پی) می‌توانید فیلم‌های موجود در این وب سایت را مشاهده کنید. اما آیا دانلود از یوتیوب با گوشی اندروید هم به همین سادگی است؟ قطعا خیر!

یوتیوب رسما اعلام کرده که به غیر از ویدئوهایی که به صورت مجاز و برای تماشای آفلاین در دسترس کاربران قرار دارند، دانلود سایر ویدیوها از این وب سایت، خلاف قوانین رسمی YouTube است. با این حال، همچنان بسیاری از کاربران، به دنبال راهی برای دانلود فیلم‌های موجود در این سرویس هستند.

ما در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به بررسی 10 اپلیکیشن برای دانلود از یوتیوب با گوشی اندروید بپردازیم. اگر یکی از میلیو‌ن‌ها کاربر اندروید هستید، برای دانلود آسان و بدون دردسر ویدیوها از YouTube، تا انتها با ما همراه باشید.

دانلود از یوتیوب با گوشی اندروید به صورت قانونی

همان‌طور که در ابتدای مقاله هم اشاره شد، یوتیوب اجازه دانلود قانونی برخی از ویدیو را به کاربران خود می‌دهد. به این منظور، باید یکی از اپلیکیشن‌های YouTube یا Youtube Go را دانلود کرده و روی تلفن همراه خود نصب کنید. اپلیکیشن Youtube به صورت پیش فرض، روی اکثر دستگاه‌های اندروید نصب شده است.

دانلود قانونی از یوتیوب

برای دانلود نصب برنامه Youtube Go روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

توجه داشته باشید که برای دانلود قانونی از یوتیوب در اندروید، داشتن یکی از این دو برنامه کافیست و نیازی به دانلود هر دو اپلیکیشن ندارید. این برنامه‌ها امکان تعیین کیفیت ویدئوی دانلود شده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بنابراین می‌توانید فایل خروجی خود را با یکی از کیفیت‌های 144P (کم)، 360P (متوسط) و 720P (زیاد) دانلود کنید.

کسب درآمد از یوتیوب : 7 استراتژی آسان برای شروع
بخوانید
نکته: در برخی از کشورها، یوتیوب اجازه دانلود قانونی ویدیوها را فقط در اختیار کاربران پرمیوم که حق اشتراک ماهانه این برنامه را پرداخت کرده‌اند، قرار می‌دهد. اگر در اپلیکیشن YouTube با این مشکل مواجه شدید، برنامه Youtube Go را نصب کنید.

برای دانلود ویدیو از یوتیوب در اندروید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اپلیکیشن YouTube را روی دستگاه اندروید خود باز کنید.
  • ویدیوی مورد نظر خود را در این برنامه پیدا کنید.
  • روی دکمه 3 نقطه در سمت راست زیر تصویر کوچک ویدیو ضربه بزنید.
  • روی Download video ضربه بزنید.
  • کیفیت ویدیو را انتخاب کرده و بعد از آن، روی Download ضربه بزنید.
نکته: مراحل دانلود ویدیو در یوتیوب از طریق اپلیکیشن Youtube Go هم دقیقا مانند انجام این کار در اپلیکیشن رسمی YouTube است.

برنامه های جانبی برای دانلود از یوتیوب در اندروید

اگر به هر دلیلی نتوانستید از طریق روش قانونی، ویدیوی مورد نظر خود را در YouTube دانلود کنید، باید به سراغ اپلیکیشن‌های شخص ثالث یا همان برنامه‌های جانبی بروید. ما در ادامه، به معرفی برخی از برنامه‌های رایگان می‌پردازیم که می‌توانید برای دانلود از یوتیوب در دستگاه‌های اندروید، از آن‌ها استفاده کنید.

نکته: از آن‌جایی که استفاده از برنامه‌های جانبی برای دانلود از یوتیوب خلاف قوانین و مقررات است، برنامه‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، در فروشگاه گوگل پلی موجود نیستند و شما باید آن‌ها را از طریق سرویس‌های دیگری دانلود و نصب کنید.

اپلیکیشن Videoder

Videoder یک نرم افزار قدرتمند و یکی از بهترین دانلود کننده‌های ویدیو از یوتیوب برای اندروید است. این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد علاوه بر YouTube، ویدیوهای مورد نظر خود را از اینستاگرام، فیسبوک و … هم دانلود نمایید.

اپلیکیشن Videoder

رابط کاربری Videoder بسیار آسان است و در استفاده کردن از آن، با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد. این برنامه همچنین به شما اجازه می‌دهد فرمت و کیفیت فایل خروجی را به دل‌خواه خود تغییر دهید. یک پخش کننده ویدئوی داخلی هم برای تماشای آنلاین فیلم‌ها، در این اپلیکیشن قرار داده شده است.

Videoder در فروشگاه گوگل پلی در دسترس نیست، اما می‌توانید برنامه را به صورت رایگان از سایت رسمی آن دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید. این برنامه کاملا رایگان است؛ با این حال، ممکن است تبلیغات درون برنامه‌ای، باب میل شما نباشند.

برای دانلود ویدیوهای یوتیوب از طریق Videoder، کافیست این اپلیکیشن را باز کرده و از طریق آن، وارد YouTube شوید. ویدیوی مورد نظر خود را پیدا کرده و بعد از انتخاب فرمت، نام فایل و محل ذخیره آن را هم تعیین کنید. در انتها، روی Start Download ضربه بزنید تا دانلود شروع شود.

چگونه از یوتیوب موسیقی دانلود کنیم ؟ آموزش تصویری
بخوانید

اپلیکیشن NewPipe

NewPipe یک برنامه اندروید منبع باز است که می‌توان از آن، برای دانلود رایگان ویدیوهای YouTube استفاده کرد. توجه کنید که این برنامه کم حجم، از هیچ API اختصاصی YouTube یا سرویس های Play Google استفاده نمی‌کند.

دانلود از یوتیوب با NewPipe

رابط کاربری این برنامه بسیار جذاب است. جالب است بدانید که با استفاده از NewPipe می‌توانید ویدیوهای یوتیوب را در پس زمینه تلفن همراه خود پخش کنید و به صورت همزمان، دیگر برنامه‌ها را هم اجرا کنید.

دانلود ویدیو از یوتیوب در اندروید و با استفاده از اپلیکیشن NewPipe بسیار ساده و با سرعت مناسب، انجام می‌شود. می‌توانید انواع فرمت‌ها و کیفیت‌های موجود را برای فایل خروجی خود انتخاب کنید، امکان دانلود فایل‌های صوتی هم در اختیار کاربران این برنامه قرار گرفته است.

NewPipe یکی از بهترین دانلود کننده‌های رایگان است که می‌توانید برای دانلود ویدیوهای یوتیوب در دستگاه‌های اندروید، از آن استفاده کنید. برای دانلود این اپلیکیشن، باید وارد وب سایت رسمی NewPipe شوید و بعد از دانلود، آن را نصب کنید.

بعد از نصب NewPipe آن را باز کرده و ویدیوی مورد نظر خود را جستجو کنید. بعد از پیدا کردن فایل، کیفیت مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی OK ضربه بزنید. به همین راحتی!

اپلیکیشن arkTube

arkTube یک دانلود کننده ویدیوی YouTube بدون تبلیغات و با استفاده آسان برای اندروید است که از برنامه خط فرمان YouTube-dl به طور کامل استفاده می‌کند. این برنامه بسیار کم حجم است و رابط کاربری آسان و جذابی هم دارد.

اپلیکیشن arkTube

برخلاف سایر دانلود کنندگان، arkTube دارای یک بخش درون برنامه‌ای برای یوتیوب نیست. اما در عوض، بعد از نصب این برنامه، می‌توانید ویدیوها را به صورت مستقیم و از طریق اپلیکیشن رسمی YouTube دانلود کنید.

تنظیم وضوح تصویر پیش‌فرض، انتخاب کدک صوتی، دانلود با فرمت MKV و … از جمله مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های اپلیکیشن arkTube به شمار می‌روند. این برنامه به صورت رایگان عرضه می‌شود، اما برای دستیابی به همه ویژگی‌های حرفه‌ای، باید نسخه پرمیوم آن را خریداری کنید.

بعد از دانلود و نصب برنامه arkTube باید اجازه دسترسی این برنامه به بخش رسانه تلفن همراه خود را صادر کنید. سپس به اپلیکیشن رسمی YouTube بروید و ویدیوی مورد نظر خود را پیدا کنید. روی نماد اشتراک گذاری ضربه بزنید و Video را انتخاب کنید تا دانلود شروع شود.

اپلیکیشن Dentex YouTube Downloader

Dentex یکی دیگر از دانلود کننده‌های ویدیو است که می‌توانید از آن برای دانلود رایگان ویدیوهای یوتیوب استفاده کنید. این برنامه اندروید دارای رابط کاربری ساده و بدون تبلیغات است. به محض انتخاب ویدیو، برنامه شما را به تب Format می‌برد که در آن‌جا، می‌توانید فرمت ویدیو را انتخاب کنید.

دانلود از یوتیوب در اندروید با Dentex YouTube Downloader

پیش نمایش ویدیو در این دانلود کننده ویدیو برای ویدیوهای YouTube در دسترس نیست. پس از انتخاب فرمت، وضعیت دانلود را در داشبورد مشاهده خواهید کرد. علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از فیلترها، جستجو را محدود کنید یا نتایج جستجو را برای زمان‌های دیگری ذخیره کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب این برنامه، امکان استخراج فایل‌های صوتی، از ویدیوهای یوتیوب است. بعد از دانلود و نصب Dentex  یک ابزار عالی برای دانلود از یوتیوب در اندروید در اختیار خواهید داشت.

دانلود ویدیو از یوتیوب : 6 روش ساده و رایگان
بخوانید

اپلیکیشن Snaptube

Snaptube یکی دیگر از دانلود کننده‌های ویدیوی یوتیوب است که می‌توانید از آن برای دانلود ویدیوها از منابع مختلف استفاده کنید. با استفاده از این برنامه، می‌توانید کیفیت ویدیوها را قبل از دانلود انتخاب کنید. همچنین امکان جستجوی مستقیم ویدیوها با استفاده از نوار جستجو هم برای کاربران فراهم شده است.

اپلیکیشن Snaptube

Snaptube به شما اجازه می‌دهد ویدیوهای دانلود شده از YouTube را مستقیما در فیسبوک، توئیتر و … به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، ویدیوهای دانلود شده به طور خودکار در حافظه دستگاه شما ذخیره می‌شوند و می‌توانید فایل‌های دانلود شده را در دسته بندی‌های موسیقی و ویدیو مشاهده کنید.

بعد از دانلود و نصب Snaptube برنامه را باز کنید و از صفحه اصلی آن، سایت تلفن همراه YouTube را انتخاب کنید. سپس ویدیوی مورد نظر خود را در نوار جستجوی یوتیوب، پیدا کنید. اکنون روی دکمه قرمز دانلود که در سمت راست ویدیو نمایش داده شده است، ضربه بزنید. بعد از انتخاب کیفیت ویدئو، عملیات دانلود شروع می‌شود.

اپلیکیشن InsTube

InsTube یکی دیگر از بهترین دانلود کننده‌های ویدیوی YouTube برای اندروید است. البته برای دانلود ویدیو از سرویس‌های دیگر مانند اینستاگرام، توئیتر و … هم می‌توانید روی این اپلیکیشن کاربردی، حساب کنید. InsTube کاملا قابل اعتماد بوده و از سرعت دانلود بالایی هم برخوردار است.

برنامه دانلود از یوتیوب InsTube

مانند بسیاری از دانلود کننده‌ها، در این برنامه هم می‌توانید کیفیت فایل خروجی را قبل از شروع دانلود، انتخاب کنید. علاوه بر این، می‌توایند فیلم بارگیری شده را به راحتی در YouTube به اشتراک بگذارید. حتی در صورت تمایل، می‌توانید ویدیوها را در InsTube مخفی کنید.

بعد از دانلود و نصب InsTube این برنامه را باز کرده و در صفحه اصلی، وب سایت یوتیوب را انتخاب کنید. ویدیوی مورد نظر خود را جستجو کرده و روی آن ضربه بزنید. سپس روی دکمه قرمز رنگ دانلود ضربه زده و کیفیت فایل خروجی را انتخاب کنید. در نهایت، با ضربه زدن روی fast download عملیات دانلود، شروع می‌شود.

اپلیکیشن VidMate

VidMate یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی است که می‌توانید برای دانلود از یوتیوب در اندروید روی آن حساب کنید. این برنامه بسیار قابل اعتماد است و در آن می‌توانید فایل‌ها را بر اساس دسته‌های مختلف مانند فیلم‌ها، موسیقی، برنامه‌های تلویزیونی جستجو کنید.

دانلود از یوتیوب در اندروید با VidMate

VidMate دارای یک پخش کننده داخلی ویدیو و موسیقی است. علاوه بر این، یک فضای رمزنگاری شده را برای مخفی کردن فایل‌های مختلف در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی دیگر از نقاط قوت این برنامه، سرعت بالای دانلود آن است.

بعد از دانلود و نصب VidMate این اپلیکیشن را باز کرده و روی سایت تلفن همراه YouTube ضربه بزنید. ویدیوی مورد نظر خود را جستجو کرده و بعد از پیدا کردن آن، روی دکمه قرمز رنگ Download ضربه بزنید. بعد از انتخاب کیفیت فایل خروجی و برای شروع دانلود، روی Download ضربه بزنید.

اپلیکیشن YT3 YouTube Downloader

اگر به دنبال یک برنامه ساده برای دانلود ویدیوهای یوتیوب در سیستم عامل اندروید هستید، ما به شما YT3 را پیشنهاد می‌دهیم. به کمک این اپلیکیشن، می‌توانید فیلم‌های موجود در YouTube را با فرمت‌های MP4 و MP3 (به صورت صوتی) دانلود کنید.

اپلیکیشن YT3 YouTube Downloader

YT3 دارای یک رابط بسیار کاربر پسند است و کار با آن، به یک تجربه لذت بخش برای شما تبدیل می‌شود. یک دکمه پیش‌نمایش به شما امکان می‌دهد قبل از دانلود یک ویدیو، نگاهی به آن بیندازید. علاوه بر این، این اپلیکیشن سرعت دانلود بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اگر ویدیوهای موجود در یوتیوب را به صورت صوتی دانلود کنید، می‌توانید از طریق این برنامه و در زمان پخش آن‌ها، به متن شعرها یا دیالوگ‌ها هم دسترسی داشته باشید. بر خلاف سایر برنامه‌ها، YT3 به صورت انحصاری برای دانلود از YouTube طراحی شده و تنها با این سرویس کار می‌کند.

بعد از دانلود و نصب YT3 این برنامه را باز کرده ویدیویی را که می‌خواهید دانلود کنید، جستجو کنید. یکی از گزینه‌های MP4 یا MP3 را که در سمت راست ویدیو نشان داده شده‌اند را انتخاب کنید. به همین سادگی!

100 ایده عالی برای تولید محتوا در یوتیوب (بدون چهره/ با چهره)
بخوانید

دانلود از یوتیوب بدون نیاز به اپلیکیشن

کار با اپلیکیشن‌ها ممکن است کمی خسته‌ کننده باشد؛ زیرا هر بار باید این برنامه را راه‌اندازی کرده و مراحل مختلفی را دنبال کنید. یک راه حل بسیار ساده‌تر برای دانلود از یوتیوب با گوشی اندروید استفاده از سرویس‌های آنلاین است.

این سرویس‌ها به صورت تحت وب ارائه می‌شوند و به سادگی می‌توانید از طریق مرورگر اینترنت تلفن همراه خود، به آن‌ها دسترسی داشته باشید. در ادامه، یک نمونه از این وب‌سایت‌های آنلاین را معرفی خواهیم کرد:

وب سایت Y25s

یکی از وب سایت‌های آنلاین که هم در کامپیوتر و هم در تلفن‌های همراه، قابل دسترسی است، ابزار آنلاین Y25s است. برای استفاده از این دانلودر، مراحل زیر را دنبال کنید: 

  • در مرورگر اینترنت گوشی اندروید خود، وارد وب سایت Y25s شوید. 
  • وارد اپلیکیشن یوتیوب شده و ویدیوی خود را انتخاب کرده و لینک آن را کپی کنید. برای کپی کردن آدرس ویدیو در یوتیوب، ابتدا روی Share و سپس Copy ضربه بزنید.
  • آدرس URL ویدیوی مورد نظر خود در یوتیوب را در باکس مخصوص (مانند تصویر زیر) وارد کرده و روی Start ضربه بزنید.آدرس ویدیو را در باکس مخصوص وارد کنید
  • کیفیت ویدیوی خود را انتخاب کرده و روی Get Link ضربه بزنید.
  • بعد از چند ثانیه، دانلود ویدیو شروع می‌شود.
  • با اتمام دانلود، ویدیو در کتابخانه تلفن همراه شما ذخیره می‌شود.

کلام آخر

اگرچه دانلود از یوتیوب در بسیاری از موارد قانونی نیست، با این حال، نمی‌توان به راحتی قید آن را زد. بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند ویدیوهای موجود در این سرویس را دانلود کرده و روی دستگاه خود ذخیره کنند. به همین دلیل، آشنایی با روش‌های مختلف دانلود از YouTube از اهمیت زیادی برخوردار است.

در این مقاله به معرفی 10 اپلیکیشن برای دانلود از یوتیوب در اندروید پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//