پست گذاشتن در پینترست + راهنمای کامل و تصویری

پست گذاشتن در پینترست و مشارکت و حضور فعال در این شبکه اجتماعی زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم این غول رسانه‌ای دنیا، ماهانه بیش از 320 میلیون کاربر فعال دارد! این روزها پینترست دارد شانه به شانه اینستاگرام حرکت می‌کند و امروز یا فرداست که حتی از آن جلو بزند.

به نظر می‌رسد که داشتن یک حساب کاربری در پینترست و مشارکت پویا در آن، برای کسب و کارها، فریلنسرها، اینفلوئنسرها و حتی کاربران معمولی، به یک ضرورت مهم و کلیدی تبدیل شده است. این را آمار و داده‌های منتشر شده درباره این شبکه اجتماعی به ما می‌گویند.

اگر هنوز با سازوکار انتشار پست در این برنامه به اندازه کافی آشنا نشده‌اید، تا پایان با ما همراه باشید. امروز در این مقاله از ایده آل تک قصد داریم به آموزش 0 تا 100 پست گذاشتن در پینترست بپردازیم.

همه چیز درباره پست گذاشتن در پینترست

اصولا در پینترست چیزی به اسم “پست” وجود ندارد و ما به این دلیل از این کلمه استفاده می‌کنیم که در میان کاربران ایرانی، به شدت جا افتاده است. در این شبکه اجتماعی، ما با “پین” و پین کردن به جای پست و پست گذاشتن (که در اینستاگرام هر روز آن‌ها را می‌بینیم) سروکار داریم.

همه چیز درباره پست گذاشتن در پینترست

بنابراین آن‌چه که در اینستاگرام با نام پست گذاشتن می‌شناسیم، در پینترست، پین کردن نام دارد. بنابراین زمانی که قصد دارید یک محتوا را در این برنامه منتشر کنید، باید آن را Pin کنید.

از طرفی دیگر، به فردی که در پینترست پین‌ها را بازدید می‌کند، پینر (Pinner) گفته می‌شود. پین‌ها داخل صفحه‌هایی قرار می‌گیرند که به آن‌ها برد (Board) گفته می‌شود. بنابراین هر برد، شامل چندین پین با یک موضوع و هدف مشابه است.

اهمیت پین‌ها یا همان پست‌های پینترست زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم 88 درصد پینرها، حداقل یکی از محصولاتی که در پین‌های Pintreset دیده‌اند را خریداری کرده‌اند. بنابراین ما با یک فضای بازاریابی قدرتمند و بسیار پویا طرف هستیم.

بنابراین بیایید در نظر بگیریم که شما صاحب یک کسب و کار هستید و می‌خواهید محصولات یا خدمات خود را به صورت آنلاین به مشتریان بالقوه عرضه کنید. بهترین راه این است که آن‌ها را به سادگی در پینترست پین کنید!

کاربران معمولی کمتر از بیزینس‌ها، اینفلوئنسرها، فریلنسرها و … در پینترست محتوا منتشر می‌کنند. آن‌ها بیشتر به دنبال پیدا کردن محصولات یا خدمات مورد نظر خود هستند.

بنابراین اگر به هر دلیلی، نیازمند دیده شدن در فضای آنلاین و سوشیال هستید، همین الان دست به کار شوید و اولین پست یا پین خود را در شبکه اجتماعی پینترست منتشر کنید.

انتشار پین در پینترست کامپیوتر

همان‌طور که اشاره کردیم، پین کردن و پست گذاشتن در پینترست یک مفهوم دارند؛ بنابراین در ادامه این مقاله، از هر دو تعریف استفاده می‌کنیم. خب برویم سر اصل مطلب و از کاربران کامپیوتر شروع کنیم.

شبکه اجتماعی پینترست به دو صورت وب سایت و اپلیکیشن در دسترس است. کاربران ویندوز و کامپیوترهای شخصی، باید به سراغ نسخه تحت وب این برنامه بروند.

در صورتی که قصد دارید از طریق کامپیوتر، پین‌های خود را در پینترست منتشر کنید، باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال نمایید:

  • وارد وب سایت رسمی Pinterest شده و از طریق نام کاربری و رمز عبور خود، حساب کاربری‌تان را باز کنید.
  • در گوشه بالای سمت چپ، روی Create Pin کلیک کنید. روی create pin کلیک کنید
  • تصویر یا ویدیویی که قصد انتشار آن را دارید، آپلود کنید. عکس یا ویدیوی مورد نظر خود را آپلود کنید

اکنون نوبت به وارد کردن اطلاعات تکمیلی که البته بسیار هم اهمیت دارند می‌رسد:

  • عنوان پین را در بخش (Title) وارد کنید. سعی کنید کلمه کلیدی که ترجیح می‌دهید کاربران با جستجوی آن، پین شما را پیدا کنند، در این قسمت بگنجانید.
  • توضیحات مربوط به پست خود را در قسمت description وارد کنید. این قسمت باید بتواند به کاربران توضیح دقیقی از محصول یا خدمتی که در پست به آن اشاره می‌کنید، به پینرها ارائه دهد.
  • لینکی که قصد دارید کاربران را بعد از دیدن پین به آن‌جا هدایت کنید، در قسمت  Add a destination Link وارد کنید. این لینک می‌تواند صفحه مورد نظر در وب سایت فروشگاهی شما باشد تا کاربر بتواند بعد از مشاهده پین، آن را به صورت آنلاین خریداری کند.

اطلاعات مربوط به پست را وارد کند

وقتی که همه اطلاعات را به درستی تکمیل کردید، باید یک برد (Board) را تعیین کنید تا این پین در آن‌جا منتشر شود. می‌توانید یکی از بردهای قدیمی را انتخاب کنید یا در صورت تمایل، بلافاصله یک برد جدید ایجاد کنید و پین را در آن قرار دهید.

برای انتشار هم دو گزینه پیش رو خواهید داشت:

  • با انتخاب گزینه Publish Immediately پست بلافاصله منتشر خواهد شد.
  • گزینه Publish at a later date به شما این امکان را می‌دهد که پست خود را برای انتشار در آینده، برنامه‌ریزی کنید.

تعیین کردن زمان انتشار پست در پینرست

تمام شد! به همین راحتی می‌توانید یک پین جذاب و خلاقانه ایجاد کرده و به کمک آن، محصولات یا خدمات خود را به کاربران پرتعداد پینترست، عرضه نمایید.

پست گذاشتن در پینترست در موبایل

پینترست اپلیکیشن اختصاصی خود را برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS طراحی کرده است. به این ترتیب کاربران موبایل می‌توانند از طریق این برنامه، به راحتی وارد این شبکه اجتماعی شده و حساب کاربری خود را در آن مدیریت کنند.

در صورتی که هنوز اپلیکیشن Pinterest را روی تلفن همراه خود نصب نکرده‌اید، روی یکی از دو لینک زیر (اندرویدی‌ها روی گوگل پلی و کاربران آیفون روی اپ استور) ضربه زده و آن را دانلود و نصب نمایید:

دانلود برنامه از اپ استور

 

دانلود برنامه از گوگل پلی  

بعد از این‌که برنامه را با موفقیت دانلود و نصب کردید، برای انتشار پین در پینترست، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  • روی آیکون Pinterest در صفحه اصلی تلفن همراه خود ضربه زده و آن را اجرا کنید.
  • از طریق نام کاربری و رمز عبور، وارد حساب کاربری خود شوید.
  • روی علامت + ضربه زده و Pin را انتخاب کنید. گزینه pin را انتخاب کنید
  • عکس یا ویدیوی مورد نظر خود را از کتابخانه تلفن همراه خود آپلود کرده یا از طریق دوربین گوشی، فیلم یا تصویر جدیدی بگیرید.
  • در این مرحله باید عنوان، توضیحات و لینک صفحه هدف خود را (مطابق با توضیحاتی که در قسمت قبل دادیم) وارد کنید و در نهایت، روی Next ضربه بزنید. اطلاعات تکمیلی مربوط به پست خود را وارد کنید
  • در این مرحله باید تعیین کنید که قصد دارید پین جدید در کدام یک از بردها منتشر شود.

تمام شد! اکنون پین یا پست شما با موفقیت در برد مورد نظر آپلود شده است و همه پینرها می‌توانند به راحتی آن را مشاهده نمایند.

نکته: اپلیکیشن پینترست اجازه زمان‌بندی انتشار پست‌ها را به کاربران نمی‌دهد. بنابراین فقط می‌توانید گزینه انتشار فوری را انتخاب کنید.

مراحل پست گذاشتن در پینترست برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS تا حدود بسیار زیادی مشابه همدیگر است. بنابراین ما در این مقاله، از یک قسمت برای آموزش انجام این کار در هر دو پلتفرم استفاده کردیم.

گذاشتن استوری در پینترست

بله درست خواندید! شبکه اجتماعی پینترست هم مانند اینستاگرام به کاربران خود اجازه می‌دهد، محصولات و خدمات خود را از طریق انتشار استوری، تبلیغ یا معرفی کنند.

ما در مقاله “چگونه در پینترست استوری بگذاریم” به صورت کامل و صد در صد، همه آن‌چه که برای انتشار استوری در این شبکه اجتماعی نیاز دارید را بررسی کرده‌ایم. بنابراین توصیه می‌کنیم خواندن این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.

تنها به پین کردن قانع نباشید! حتما از قابلیت استوری پینترست هم استفاده کنید و به این ترتیب، یک تعامل هدفمند و موثر را با مشتریان بالقوه ایجاد کنید. بهتر است تا می‌توانید در این دریای بی‌پایان بازاریابی آنلاین، ماهی بگیرید!

چگونه یک پست ویدیویی در پینترست منتشر کنیم؟

پینترست به عنوان یک شبکه اجتماعی تصویر محور و مبتنی بر عکس شناخته می‌شود؛ با این‌حال ویدیوها هم فراموش نشده‌اند و اتفاقا روز به روز هم محبوب‌تر می‌شوند. دانلود ویدیو از پینترست این روزها حسابی بازار داغ و شلوغی دارد!

نکته: قابلیت انتشار ویدیو فقط برای اکانت‌های بیزینسی یا تجاری پینترست فعال است و کاربران معمولی نمی‌توانند در حساب کاربری خود پست‌های ویدیویی داشته باشند.

یکی از سوالات پرتکرار کاربران این است که چگونه در پینترست ویدیو منتشر کنیم؟ خب ما در ادامه به این سوال به صورت کامل پاسخ داده‌ایم. قبل از هرچیز، باید دقت کنید که ویدئویی که آماده کرده‌اید، مشخصات زیر را داشته باشد:

  • نوع فایل: یکی از فرمت‌های MP4 یا MOV یا M4V
  • حداکثر حجم: 2 گیگابایت
  • نسبت تصویر: 1:1 یا 2:3 یا 9:16
  • رزولوشن: حداقل 240P
اگر به دنبال بیشترین بازدهی ممکن از ویدیوهای خود در پینترست هستید، سعی کنید زمان آن‌ها را بین 30 ثانیه تا 1 دقیق تنظیم کنید تا کاربران بیشتری به تماشای آن‌ها ترغیب شوند (ویدیوهای خیلی کوتاه یا خیلی بلند، کاربران را ناامید می‌کنند)

اکنون مراحل زیر را برای گذاشتن فیلم در پینترست دنبال کنید:

  • وارد حساب بیزینسی خود شوید.
  • روی Create در گوشه بالای سمت چپ صفحه کلیک کرده و سپس گزینه Create Pin را انتخاب کنید.
  • برای آپلود ویدئو، روی “دایره جهت‌دار به سمت بالا” کلیک کنید.
  • عنوان، توضیحات، تگ‌ها (برچسب‌ها که مشابه هشتگ‌های اینستاگرام هستند) و لینک صفحه هدف را وارد کنید. ویدیو را آپلود کرده و توضیحات را وارد کنید
  • اشاره‌گر را به راست یا چپ حرکت دهید و یک تصویر از ویدیو را به عنوان تصویر شاخص انتخاب کنید. تصویر شاخص زمانی که هنوز کاربران روی پخش ویدیو کلیک نکرده‌اند، نمایش داده می‌شود. یک تصویر کاور انتخاب کنید
  • ویدیو را به صورت فوری یا زمان‌بندی شده (انتشار در آینده) منتشر کنید.
  • یک برد را انتخاب کنید تا ویدیو در آن قرار بگیرد. می‌توانید از همین قسمت یک برد جدید هم ایجاد کنید.
  • روی Publish کلیک کنید.

برای انتشار چندین ویدیو به صورت انبوه و همزمان، می‌توانید از گزینه “Bulk create pins tab” که در قسمت تنظیمات (Setting) پینترست قرار دارد، استفاده کنید.

ایجاد پست چرخ و فلک در پینترست

شما به احتمال زیاد، قبل از این پست‌های چرخ و فلک را در اینستاگرام مشاهده‌ کرده‌اید. این پست‌ها حاوی بیش از یک عکس یا ویدیو هستند که کاربر می‌تواند با ورق زدن، همه آن‌ها را به ترتیب مشاهده کند. خوشبختانه پینترست هم امکان انتشار این پست‌ها را برای کاربران فراهم کرده است.

پست‌های چرخ و فلک، یک راه عالی برای نشان دادن یک محصول از چند زاویه یا معرفی کردن آن به صورت داستانی است. برای ایجاد این پین‌ها، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد اکانت بیزینسی خود در Pinterest شوید.
  • روی Ads در بالای صفحه کلیک کنید و سپس Create ad را انتخاب کنید.
  • در قسمت Choose a campaign objective یک هدف را انتخاب کنید.
  • جزئیات کمپین (همان پست چرخ و فلک) خود را وارد کنید.
  • چون نمی‌خواهید پست خود را با پرداخت هزینه، پروموت (تبلیغاتی) کنید، قسمت‌های بعدی را خالی بگذارید.
  • روی Continue کلیک کنید.
  • برای انتخاب چرخ فلک، روی نماد فیلتر در سمت راست نوار جستجو کلیک کنید و Carousel را انتخاب کنید.
  • تمام پین‌هایی که در قسمت All Pin قابل مشاهده هستند، امکان اضافه شدن به پست چرخ و فلک را دارند.
  • برای ایجاد یک پست چرخ و فلک جدید، روی نماد + که در داخل یک دایره قرار دارد، کلیک کنید.
  • فلش جهت را به سمت بالا بکشید و یک عکس را به عنوان تصویر اول و اصلی چرخ و فلک انتخاب کنید.
  • سپس در ادامه با زدن + عکس‌های بعدی (حداکثر تا 5 عکس در هر چرخ و فلک نشان داده می‌شوند) را آپلود کنید.
  • اکنون برد، عنوان، توضیحات و لینک صفحه هدف پست را وارد کرده و روی Publish کلیک کنید. تصاویر را انتخاب کرده و توضیحات را وارد کنید
  • برای تایید نهایی، روی Launch کلیک کنید.

توجه داشته باشید که پین‌های چرخ و فلک، دقیقا مانند پین‌های معمولی در بردها به نمایش درمی‌آیند. با این تفاوت که تعدادی دایره ریز (به تعداد عکس‌های موجود در پین) در پایین دیده می‌شوند.

کلام آخر

اگر تا این‌حال به اندازه کافی به پینترست اهمیت نداده‌اید، وقت آن است که ذهنیت خود را به صورت کامل تغییر دهید. به عنوان یک کسب و کار، باید به شکل کاملا حرفه‌ای، فعالیت و حضور خود را در این شبکه اجتماعی سر و سامان بدهید.

در این مقاله شما را با پست گذاشتن در پینترست آشنا کردیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

4 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//