گذاشتن لایو در تیک تاک {چگونه در TikTok لایو بگذاریم؟}

گرفتن لایو یا همان پخش ویدیوی زنده، برای کاربران، موضوع جدیدی نیست. همه ما کم و بیش، در اینستاگرام لایو رفته‌ایم یا حداقل، لایو بقیه را دیده‌ایم! اما این‌جا TikTok است و ماجرا کمی متفاوت‌تر و البته هیجان‌انگیزتر است. لایو گذاشتن در تیک تاک هم سرگرم کننده است و هم تعامل صفحه، فالوورها و حتی درآمد شما را افزایش می‌دهد!!

بله کاملا درست خواندید. با لایوهایی که در شبکه اجتماعی تیک تاک می‌گذارید، در حقیقت به بیشتر شدن دنبال کننده‌ها و افزایش نرخ تعامل آن‌ها کمک می‌کنید. حتی اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید کمی هم درآمد کسب کنید.

اما برخلاف اینستاگرام که برای Live گذاشتن، کار سختی پیش رو نداشتید؛ در تیک تاک باید شرایط خاصی را رعایت کنید. همین مساله باعث می‌شود بسیاری از کاربران، قید آن را بزنند و به قول معروف، عطایش را به لقایش ببخشند! اما قرار نیست شما در این دسته قرار داشته باشید.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به آموزش کامل گذاشتن لایو در تیک تاک بپردازیم. اگر سرتان برای کمی هیجان درد می‌کند، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

لایو تیک تاک چیست ؟

فرض می‌کنیم شما از کاربرهای تازه TikTok هستید و آشنایی چندانی با آموزش تیک تاک و قابلیت‌های این برنامه محبوب ندارید. بنابراین اجازه بدهید مقاله را آموزش کوتاهی درباره لایو تیک تاک شروع کنیم و به این پرسش جواب دهیم که اساسا، لایو در تیک تاک به چه معنی است ؟

لایو تیک تاک چیست

تا چندی قبل، تنها راه تعامل مردم در فضای مجازی با دنبال کننده‌هایشان، ضبط ویدیو یا گرفتن عکس و انتشار آن در صفحه شخصی بود. شما از خودتان یک ویدیو می‌گرفتید، آن را احتمالا ادیت می‌کردید و سپس، روی صفحه شخصی خود قرار می‌دادید.

این ویدیوها هرچقدر هم که جذاب بودند، یک مشکل بزرگ داشتند: آن‌ها زنده نبودند! به عبارت دیگر، در لحظه جریان نداشتند. اگر شما کنار دریاچه ولشت چالوس بودید، نمی‌توانستید در همان لحظه و به صورت زنده، موقعیت خود را با فالوورها به اشتراک بگذارید!

قابلیت پخش زنده (real-time broadcasts) آمد تا این مشکل را برای همیشه حل کند. ویژگی لایو به برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اضافه شد تا کاربران بتوانند به صورت لحظه‌ای و زنده، با همدیگر تعامل داشته باشند!

حالا شما اگر کنار دریاچه ولشت باشید، می‌توانید آن لحظه را به صورت زنده با من به اشتراک بگذارید! من هم در همان لحظه شما را می‌بینم و از شما می‌خواهیم سری هم به پارک جنگلی فین بزنید…

تیک تاک هم به عنوان یک شبکه اجتماعی فراگیر و محبوب، از دیگر غول‌ها مانند اینستاگرام، یوتیوب و … عقب نماند و بلافاصله، ویژگی لایو را به قابلیت‌های خود اضافه کرد.

بنابراین با این توضیحات، اکنون می‌توانیم لایو در تیک تاک را این‌گونه تعریف کنیم: یک پخش زنده و در لحظه، که کاربران از خود منتشر می‌کنند تا به این وسیله، با دنبال کننده‌های خود، تعامل داشته باشند.

کاربران معمولی، از لایو TikTok به صورت ساده، خودمانی و کوتاه استفاده می‌کنند (مثلا من دارم در بام سبز لاهیجان، بلال می‌خورم؛ هوار! چقدر خوشبختم!!). اما شرکت‌ها، برندها و حساب‌های تجاری برای معرفی محصول، توضیحات مهم، آموزش و … از این ویژگی بهره می‌برند.

چه کسی می تواند در تیک تاک لایو بگذارد؟

تا این‌جا همه چیز خوب و رویایی به نظر می‌‌رسد. اما قرار است کمی به دردسر بیفتیم! بله درست حدس زدید: گذاشتن لایو در تیک تاک مستلزم رعایت کردن بعضی از قوانین و شرایط است:

  • صفحه شخصی شما باید حداقل 1000 فالوور داشته باشد.
  • باید بیشتر از 16 سال، سن داشته باشید.
  • برای ارسال و دریافت هدایا در طول لایو، باید بیشتر از 10 سال سن داشته باشید. (هدایا در حقیقت همان پیشنهادهای مجازی سایر کاربران هستند که در یک فرایند پیچیده، می‌توانند به پول نقد تبدیل شوند!)
به این نکته توجه داشته باشید: زمانی که در حال اجرای لایو هستید، نمی‌توانید از دیگران تقاضای هدیه بکنید یا جتی برای آن‌ها، انگیزه‌ای برای دادن هدیه ایجاد کنید. در صورت انجام این کارها، حساب شما توسط TikTok جریمه خواهد شد.

چگونه در تیک تاک لایو بگذاریم؟

در صورتی که همه شرایط گفته شده را دارید و خود را یک فرد واجد گذاشتن لایو در تیک تاک می‌دانید!!! با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا با مراحل انجام این کار، بیشتر آشنا شوید:

  • برنامه TikTok را روی تلفن همراه‌تان باز کرده و وارد حساب کاربری خود شوید.
  • روی علامت + که در پایین صفحه (در مرکز) قرار دارد، ضربه بزنید. روی علامت + ضربه بزنید
  • اکنون روی دکمه Live که در گوشه سمت راست صفحه قرار دارد، ضربه بزنید. روی دکمه live ضربه بزنید
  • در محل تعیین شده، یک عنوان برای لایو خود انتخاب کنید، این عنوان نباید بیشتر از 30 کاراکتر باشد. یک عنوان برای لایو خود انتخاب کنید
  • در این مرحله، یک عکس کاور برای لایو خود تعیین کنید (می‌تواند عکس پروفایل شما یا هر تصویر دیگری باشد)
  • در نهایت و برای شروع، روی Go Live ضربه بزنید. روی go live ضربه بزنید

نکته: با زدن گزینه Go Live یک شمارش معکوس 3 ثانیه‌ای شروع شده و بعد از آن، لایو آغاز می‌شود. اگر لایو شما شروع نشد، نشان می‌دهد که سقف اجرای Live در برنامه TikTok پر شده است. چند دقیقه بعد، دوباره امتحان کنید.

چند نکته برای لایو در تیک تاک

اگر قصد دارید یک لایو زنده و جذاب در تیک تاک داشته باشید، چند نکته ساده اما مهم و کلیدی زیر را رعایت کنید:

  • پشت صحنه لایو را تنظیم کنید: مطمئن شوید که در پشت سرتان همه چیز در سر جای خودش قرار دارد، نور به اندازه کافی وجود دارد و …
  • از کیفیت صدا مطمئن شوید: اطمینان حاصل کنید که در زمان لایو، فضای اطراف ساکت است و کمترین نویز و صدای پس زمینه به گوش مخاطبین خواهد رسید.
  • در زمان مناسب لایو بگذارید: سعی کنید زمانی برای گذاشتن لایو انتخاب کنید که بیشترین تعداد فالوورهای شما، آنلاین باشند. این کار باعث می‌شود بازدید دل‌خواه خود را به دست بیاورید.
  • مدت لایو را تنظیم کنید: برای بیشترین بازدهی ممکن، سعی کنید لایوهای خود را حداکثر در 30 دقیقه، به اتمام برسانید.
  • از قبل برنامه‌ریزی کنید: سعی کنید قبل از شروع لایو، تمام حرف‌هایی که می‌خواهید در لایو بزنید را آماده کنید تا با کمترین میزان حواس پرتی، مواجه شوید.
  • دسترسی را به بیشترین حد برسانید: بهتر است درست قبل از شروع لایو، یک پست در تیک تاک بگذارید تا شانس خود را برای کسب بازدید کننده‌های جدید افزایش دهید.
  • اتصال اینترنت خود را چک کنید: قبل از شروع لایو، مطمئن شوید که دسترسی خوبی به اینترنت دارید و سرعت، به اندازه کافی است.
  • تعامل را حفظ کنید: در طول لایو، تمام نظرات کاربران را بخوانید و در صورت امکان، به همه آن‌ها جواب بدهید.

با رعایت این نکات ساده، می‌توانید امیدوار باشید که بهترین نتیجه ممکن را از گذاشتن لایو در تیک تاک به دست بیاورید.

چگونه بدون داشتن 1 هزار فالوور در تیک تاک لایو بگذاریم؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله هم گفته شد، برای دسترسی به قابلیت لایو در TikTok باید حداقل 1 هزار فالوور داشته باشید. با این‌حال، اگر آن‌چنان در تیک تاک محبوب نیستید که هزار نفر شما را دنبال کنند، باز هم راهی برای گذاشتن لایو در این شبکه اجتماعی خواهید داشت:

  • روی منوی سه خطی در گوشه بالای سمت راست برنامه ضربه بزنید تا وارد تنظیمات حساب کاربری خود شوید.
  • روی گزینه “Report a problem” ضربه بزنید. روی report a problem ضربه بزنید
  • در این مرحله، گزینه “I can’t start a LIVE” را انتخاب کنید. گزینه من نمی توانم لایو را شروع کنم را انتخاب کنید
  • وقتی از شما پرسیده شد که آیا مشکلتان حل شده است؟ روی No ضربه بزنید. روی no ضربه بزنید
  • یک پیام انگلیسی را در بخش “Send us your feedback” وارد کنید. یک پیام انگلیسی برای تیک تاک ارسال کنید
  • اکنون روی Report ضربه بزنید. بعد از 48 الی 72 ساعت، امکان دسترسی به لایو را خواهید داشت.

البته معلوم نیست که این روش تا چه زمانی جواب بدهد! ولی در حال حاضر با این ترفند ساده، می‌توانید حتی بدون داشتن 1 هزار فالوور، به راحتی در تیک تاک، لایو بگذارید.

کلام آخر

تیک تاک (TikTok) یک شبکه اجتماعی محبوب است که در سالیان اخیر، توانسته حتی با اینستاگرام هم رقابت کند. بنابراین همه قابلیت‌های این برنامه، از جمله لایو (Live) گذاشتن، از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

در این مقاله به آموزش گذاشتن لایو در تیک تاک پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول 

 

برای گذاشتن لایو در تیک تاک باید چقدر فالوور داشته باشیم؟

بر اساس قوانین برنامه تیک تاک، شما باید حداقل 1 هزار فالوور داشته باشید تا بتوانید به قابلیت لایو دسترسی داشته باشید. با این‌حال، در این مقاله به روشی برای دور زدن این قانون، اشاره شده است.

آیا می‌‌توان از لایو تیک تاک کسب درآمد کرد؟

بله. کاربرانی که در حال مشاهده لایو شما هستند، می‌توانند هدایایی را در طول لایو برایتان ارسال کنند. این هدیه‌ها بعدا به پول نقد تبدیل خواهند شد.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//