معرفی بهترین سرورهای سری dl اچ پی

سرورهای سری dl اچ‌پی از محصولات رده بالای این شرکت به شمار می‌روند که طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های کاربردی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این سرورها به دلیل طراحی خوش‌ساخت، تنوع در انتخاب، انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری خوبی که در ارتباط با گسترش شبکه‌های محلی ارائه می‌کنند مورد توجه سازمان‌ها قرار دارند.

در این مقاله با چند مورد از بهترین سرورهای سری dl این شرکت آشنا می‌شویم. برای اطلاع از قیمت سرور hp با گارانتی طلایی می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

سرور DL360P G8

از سرورهای قدیمی، اما همچنان قدرتمند اچ‌پی است که به لحاظ مشخصات سخت‌افزاری برترهای قابل توجهی نسبت به رقبا دارد. این سرور تک یونیتی گزینه مناسبی برای استقرار در مراکز داده یا شرکت‌هایی است که قصد پیاده‌سازی یک شبکه مبتنی بر معماری کلاینت‌سرور را دارند.

از ویژگی‌های فنی این محصول باید به توانایی پشتیبانی از دو پردازنده زئون اینتل سری‌های E5-2600 و E5-2600 V2، مجهز به ماژول مدیریتی iLO 4، 24 اسلات رم با توانایی پشتیبانی از رم‌های DDR3، پشتیبانی از پیکربندی‌های  8 هارد دیسک SFF یا 4 هارد دیسک LFF، 8 پورت USB 2.0، یک پورت VGA در پنل جلویی، پورت‌های یو‌اس‌بی، VGA، LAN و ILO در پنل پشتی، سیستم خنک‌کنندگی با قابلیت پشتیبانی از افزونگی و غیره اشاره کرد.

در شرایطی که امروزه نسل‌های جدیدتری از سرورهای DL اچ‌پی در بازار وجود دارند، اما DL3860 G8 هنوز هم توانایی پاسخ‌گویی به نیازهای کاری شرکت‌ها را دارد. همان‌گونه که اشاره کردیم، سرور DL360P G8 مجهز به دو سوکت پردازنده است، در حالی که مادربورد این محصول به تراشه Intel® C600  اینتل تجهیز شده که امکان استفاده از پردازنده‌های سری E5-2600 v1  و E5-2600 v2 را فراهم می‌کند.

هنگامی که پردازنده‌های فوق را روی سرور نصب می‌کنید به 24 هسته فیزیکی دسترسی خواهید داشت. در پیکربندی پایه این سرور توانایی پشتیبانی از 8 هارد دیسک SFF را دارد، اما در صورت نیاز امکان افزایش این تعداد به 10 عدد وجود دارد. کارت شبکه این سرور HP Ethernet 1Gb 4-port 331FLR  است که مجهز به 4 پورت گیگابیتی است.

سرور DL380 G10 12LFF

اگر به دنبال سروری با توان پردازشی بالا هستند که توانایی پشتیبانی از حجم عظیمی از فضای ذخیره‌سازی جانبی و اصلی را داشته باشد، DL380 G10 12LFF از محصولات خوب بازار است.

مزیتی که سرور فوق دارد در این است که اجازه می‌دهد به بالاترین سطح از انعطاف‌پذیری و سفارشی‌سازی دست پیدا کنید. این سرور گزینه مناسبی برای کسب و کار های کوچک و بزرگ است که توانایی پشتیبانی از پردازنده‌های مقیاس‌پذیر نسل اول و دوم زئون اینتل را دارد که دسترسی به 28 هسته پردازشی را فراهم می‌کنند.

سرور DL380

پردازنده‌هایی که دارای  38.5 مگابایت کش هستند و توانایی کار در فرکانس 3.8 گیگاهرتزی دارند. از ویژگی‌های فنی سرور فوق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از پردازنده‌های زئون اینتل
  • امکان نصب 3 ترابایت حافظه اصلی از نوع DDR4 با فرکانس کاری 2933 MT/s از نوع NVDIMM
  • توانایی کار با فناوری HPE Persistent Memory تا ظرفیت 6 ترابایت
  • پشتیبانی از از 8 اسلات PCIe و اسلات اضافی برای نصب کارت‌های گرافیک، شبکه و کنترل‌کننده دیسک‌ها
  • توانایی پشتیبانی از 20 عدد رسانه ذخیره‌ساز NVMe با دستیابی به حداکثر ظرفیت 153.6 ترابایت
  • توانایی نصب 19 عدد هارد دیسک LFF با ظرفیت 311.68 ترابایت و…

این سرور دو یونیتی از منابع تغذیه با توان‌های 500، 800، 1600 وات پشتیبانی می‌کند و مجهز به جدیدترین ویژگی‌های امنیتی است. لازم به توضیح است که کارت شبکه این سرور Embedded 4x1GbE است که دسترسی به حداکثر سرعت 25 گیگابیت برثانیه را فراهم می‌کند. در مجموع باید بگوییم سرور فوق گزینه مناسبی برای انجام کارهای گرافیکی و کلان داده‌ها است.

سرور DL380 G9

اگر به دنبال سروری در سری DL380 هستید و به مشخصات سخت‌افزاری سطح بالا نیاز دارید، اما هزینه زیادی در این زمینه متقبل نشوید، DL380 G9 از محصولات موفق اچ‌پی در این زمینه است. این سرور رک‌‌مونتی اچ‌پی، طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های کاربردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد به ساده‌ترین شکل به مدیریت سرور بپردازند. از ویژگی‌های شاخص این محصول باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت اضافه کردن هارددیسک‌ها به ساده‌ترین شکل
  • ارائه قابلیت‌های امنیتی مختلف
  • مصرف انرژی بهینه و سفارشی‌سازی پیکربندی مطابق با نیازها
  • وجود دو اسلات برای نصب پردازنده‌های زئون اینتل E5-2600 V3 & V4 با دسترسی به 22 هسته پردازشی
  • 24 اسلات DIMM با توانایی پشتیبانی از 3 ترابایت حافظه اصلی از نوع LRDIMM با باس 2400 مگاهرتز
  • پشتیبانی از فضای ذخیره‌سازی 180 ترابایتی
  • قابلیت نصب هارد دیسک‌های از نوع SFF و LFF
  • توانایی کار با حافظه‌های حالت جامد (SSD) و NVME
  • وجود اسلات‌های گسترشی PCIe برای افزایش قابلیت‌های سرور
  • کنترلر Smart Array B140i
  • توانایی کار با کنترلرهای پیشرفته P440AR/2GB و P840/4GB
  • 4 فن استاندارد و ارتقاء تا 6 فن در هنگام نصب دو پردازنده و …

سرور HPE DL180 G10

از سرورهای کلاس سازمانی و قدرتمند اچ‌پی است که مجهز به دو اسلات برای پشتیبانی از پردازنده‌های مقیاس‌پذیر زئون اینتل سری‌های 3100، 4100، 3200 و 8200 را دارد و دسترسی به 4 تا 24 هسته پردازشی را فراهم می‌کند. این سرور مجهز به 16 اسلات DIMM و توانایی پشتیبانی از 1 ترابایت حافظه اصلی از نوع DDR4 را دارد. لازم به توضیح است که هر پردازنده توانایی پشتیبانی از هشت اسلات را و 6 کانال ارتباطی را دارد.

سرور DL180

بنابراین اگر قصد استفاده از تمامی اسلات‌ها را دارید باید از دو پردازنده استفاده کنید. از ویژگی‌های فنی این محصول باید به طراحی دو یونیتی، وجود دو اسلات پردازنده، توانایی پشتیبانی از 12 هارد دیسک LFF یا 24 درایو SFF را دارد.

علاوه بر این از دو درایو ذخیره‌سازی SFF در پنل پشتی پشتیبانی می‌کند. این سرور مجهز به کنترلر HPE Smart Array S100i SR Gen10 SW RAID است که اجازه می‌دهد از معماری‌های مختلف رید هنگام نصب دیسک‌ها استفاده کرد.

منبع تغذیه این سرور از نوع Hot-plug است. همچنین، سرور توانایی پشتیبانی از منبع تغذیه دوم را با هدف دستیابی به افزونگی دارد. به طور کلی، سرور فوق گزینه مناسبی برای سازمان‌هایی هستند که توان مالی زیادی برای تهیه سرورهای قدرتمند ندارند، اما به دنبال محصولی هستند که پاسخ‌گوی نیازهای روزمره باشد.

اگر شما هم سروری از خانواده DL اچ پی سراغ دارید که در این لیست حضور ندارد، در بخش نظرات آن را به ما معرفی کنید.

3.7 | (3)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//