برنامه تردز (Threads) چیست؟ (آموزش تصویری نصب و تنظیمات)

به تازگی شرکت متا (مالک برنامه‌های فیس‌بوک و اینستاگرام)، رسانه‌ اجتماعی جدیدی به نام تردز (Threads) ارائه داده که رسما تبدیل به جدی‌ترین رقیب توییتر شده است. 

در چهار ساعت اول شبی که برنامه تردز به صورت عمومی عرضه شد، پنج میلیون نفر در آن ثبت‌نام کردند و طبق گفته این شرکت، تا صبح آن روز یعنی 15 تیر 30 میلیون کاربر و در کمتر از یک هفته 100 میلیون نفر، عضو این شبکه اجتماعی شده بودند؛ این موضوع باعث شد تا تردز برنامه‌ای باشد که در کوتاه‌ترین زمان، بیشترین دانلود را در تمام دوران داشته است.

در این مطلب از مجله ایده آل تک، همه چیز درباره برنامه تردز را بررسی می‌کنیم؛ از نحوه ثبت نام تا روش تنظیمات و مقایسه این برنامه با توییتر.

برنامه Threads اینستاگرام چیست؟

این پلتفرم شباهت زیادی به توییتر دارد و شامل پست‌هایی مبتنی بر متن است؛ البته کاربران می‌توانند به‌جز متن، عکس‌ و ویدیو هم پست کنند؛ بر‌خلاف توییتر که دارای محدودیت 280 کاراکتری است، پست‌های متنی این برنامه می‌تواند تا 500 کاراکتر باشد. 

کاربران تردز مثل توییتر، می‌توانند به پست‌های دیگران واکنش نشان دهند، پیام دیگران را ارسال مجدد (ریتوییت) کنند، نقل‌قول کرده و پاسخ دهند. در کنار همه اینها، برنامه تردز زیبایی و تجربه کاربری را با هم ترکیب کرده و با ادغام با اینستاگرام، امکان اشتراک‌گذاری پست‌ها به‌صورت‌مستقیم در استوری‌های اینستاگرام را نیز ارائه می‌دهد؛ همچنین امکان اشتراک آن‌ها به‌عنوان لینک در پلتفرم‌های دیگر نیز وجود دارد.

فید کاربران علاوه‌بر پیشنهاد پست‌های جدید، شامل پست‌هایی از افراد و حساب‌هایی است که در اینستاگرام یا خود برنامه تردز دنبال می‌کنند. 

لازم به ذکر است که برنامه تردز از همان اکانت ورود به اینستاگرام شما استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند انتخاب کنند که می‌خواهند با اکانت فعلی اینستاگرام‌ خود وارد شوند یا حساب جدیدی برای آن بسازند. استفاده از برنامه تردز رایگان است و از پلی استور (اندروید) و اپ استور (iOS) قابل دانلود است. 

شرکت متا می‌گوید: برنامه Threads با هدف ایجاد فضایی مثبت و خلاق برای بیان ایده‌ها و نظرات، خلق شده است. 

نحوه نصب و ثبت‌ نام در برنامه تردز

شروع کار با برنامه تردز بسیار آسان است. برای این‌کار دو روش وجود دارد، اول اینکه شما می‌توانید به راحتی از حساب اینستاگرام خود، برای ورود به ترندز استفاده کنید و دوم از پلی استور برای اندروید یا اپ استور برای ios، این برنامه را دانلود و راه‌اندازی کنید. 

راهنمای مراحل نصب تردز

برای نصب برنامه تردز از طریق اینستاگرام، ابتدا باید آن را آپدیت کنید تا گزینه تردز به آن اضافه شده باشد.
بعد از باز کردن برنامه اینستاگرام، همانطور که در تصویر نشان داده شده، روی منوی اصلی آن کلیک کنید.

نصب ترندز اینستاگرام

در این قسمت، روی گزینه Threads کلیک کنید.

نصب تردز اینستاگرام

در مرحله بعد، با زدن کلیک Get Treads، اینستاگرام بسته به سیستم عامل گوشی، شما را به پلی استور یا اپ استور هدایت می‌کند.

نصب تردز اینستاگرام

لازم به ذکر است که چه از طریق برنامه اینستاگرام اقدام کنید و یا با جستجوی کلمه تردز در فروشگاه پلی یا اپ استور آن را دانلود و نصب کنید، تفاوتی نخواهد داشت.

نصب تردز اینستاگرام

بعد از نصب برنامه تردز و باز شدن آن، تردز در قدم اول از شما می‌خواهد با استفاده از اکانت فعلی اینستاگرام خود و یا کلیک کردن روی Switch accounts، حساب اینستاگرامی دیگری را که می‌خواهید با آن در تردز ثبت‌نام کنید، مشخص نمایید.

ثبت نام در تردز

پس از مشخص کردن حساب کاربری خود، تردز از شما می‌خواهد یا به صورت مستقیم با کلیک کردن بر روی گزینه Import from instagram، اطلاعات موجود در حساب اینستاگرام خود را در تردز وارد نمایید یا اینکه به صورت دستی تمام موارد را پر کنید.

تردز اینستاگرام

اگر قصد دارید که پروفایل شما به صورت عمومی برای همه قابل نمایش باشد روی گزینه Public profile کلید کرده و یا اگر می‌خواهید پروفایل شما را تنها کسانی ببینند که تاییدشان می‌کنید، روی گزینه Private profile کلیک کنید.
برنامه threads

در مرحله آخر، برنامه تردز با نشان دادن متنی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، به‌طور‌کلی برنامه را به شما معرفی خواهد کرد.

نصب برنامه threads

در نهایت تنها مورد باقی مانده، انتخاب کردن این است که آیا می‌خواهید همان حساب‌هایی که در اینستاگرام دنبالشان می‌کنید را در تردز هم دنبال کنید یا نه.

نصب برنامه threads

حالا شما عضو برنامه تردز شده‌اید و می‌توانید با به اشتراک گذاشتن پست‌های خود، از این برنامه لذت ببرید.

نصب برنامه threads

راهنمای تنظیمات برنامه تردز

تنظیمات برنامه تردز بسیار آسان است و به راحتی می‌توانید طبق خواسته خود مواردی را در آن تغییر دهید، که در این قسمت به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

نصب اینستاگرام قبلی خودم (راهنمای گام به گام)
بخوانید

تعیین افرادی که می‌توانند شما را منشن کنند

در برنامه تردز، می‌توانید مشخص کنید که چه افرادی می‌توانند شما را منشن کنند. برای انجام اینکار، لازم است بعد از وارد شدن به منوی اصلی تردز، روی گزینه Privacy کلیک کنید، سپس روی Mentions بزنید و در مرحله آخر یکی از گزینه‌های همه (Everyone)، «کسانی که شما را دنبال می‌کنند» (Profiles you follow) یا «هیچکس» (No one)، را انتخاب کنید.

تنظیمات برنامه تردز

غیر فعال کردن تردز

توجه داشته باشید که در‌حال‌حاضر با حذف کامل اکانت تردز، اکانت اینستاگرام شما هم حذف خواهد شد؛ اما می‌توانید پروفایل تردز خود را مانند اینستاگرام غیر فعال کنید. علاوه‌بر آموزش کامل تصویری و مرحله به مرحله دی اکتیو کردن اینستاگرام، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید: برای انجام این کار، از طریق گزینه Account و بعد، انتخاب Deactivate profile و در نهایت کلیک روی Deactivate Threads profile، حساب تردز خود را غیر فعال کنید.

تغییر زبان در برنامه تردز

تغییر زبان در تردز

برنامه تردز به طور پیش‌فرض، زبان گوشی شما را در نظر می‌گیرد اما اگر قصد تغییر آن را دارید، می‌توانید با انتخاب گزینه Language، زبان مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

تغییر زبان در برنامه تردز

توییتر بهتر است یا تردز؟

تردز نسبت به توییتر قابلیت‌هایی دارد که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

تعداد کاراکتر بیشتر

تردز به کاربران خود اجازه می‌دهد تا حداکثر 500 کاراکتر در هر پست بنویسند؛ اما توییتر به کاربرانی که حساب رایگان آن را دارند، اجازه نوشتن 280 کاراکتر را می‌دهد.

طول ویدیو

تردز همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا ویدیوهای حداکثر 5 دقیقه‌ای را در پست‌های خود قرار دهند، در حالی که توییتر فقط از ویدیوهای حداکثر 2 دقیقه و 20 ثانیه‌ای، پشتیبانی می‌کند.

مدیریت حساب و ادغام با اینستاگرام

تردز با اینستاگرام ادغام شده است، به‌همین‌دلیل کاربران می‌توانند با اطلاعات کاربری اینستاگرام خود، وارد تردز شوند و دوستان اینستاگرامی خود را به راحتی پیدا کنند.

پیام رسانی

علی‌رغم اینکه کاربران توییتر تنها به همین برنامه محدود هستند، کاربران تردز به آسانی می‌توانند پست‌های خود را در استوری اینستاگرام نمایش دهند.

سوالات متداول

چگونه بدون پاک کردن اکانت اینستاگرام اکانت تردز را حذف کنیم؟

شما می‌تواند طبق راهنمایی این مطلب، حساب تردز خود را غیر فعال کنید اما در‌حال‌حاضر راهی برای حذف اکانت تردز بدون حذف اکانت اینستاگرام وجود ندارد؛ طراحان تردز می‌گویند که به زودی این قابلیت را به این برنامه اضافه خواهند کرد.

آیا می‌توان بدون داشتن حساب اینستاگرام، در تردز ثبت نام کرد؟

برای ثبت‌نام در برنامه تردز، داشتن یک حساب اینستاگرام الزامی است. بنابراین اگر می‌خواهید این برنامه را نصب و راه‌اندازی کنید، باید یک حساب اینستاگرام ایجاد کنید.

4 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//