کامل ترین لیست افزونه های چت جی پی تی و کاربرد هر یک

آیا تا‌به‌حال به این فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید با هوش مصنوعیChatGPT ، به بهترین و بهینه‌ترین پاسخ‌های ممکن برسید؟ خوشبختانه شرکت OpenAI برای این منظور مجموعه‌ای از پلاگین‌ها را معرفی کرده است.

این پلاگین‌ها درست مانند وردپرس که برای بهینه‌سازی SEO دارای افزونه Yoast SEO است، افزونه‌های ChatGPT هم به شما امکان می‌دهند تا با برنامه‌های کاربردی، تعامل بهتری با این هوش مصنوعی داشته باشید.

اگر شما هم یکی از طرفداران هوش مصنوعی ChatGPT هستید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را با برخی از کاربردی‌ترین افزونه‌های آن آشنا کنیم.

لیست 15 افزونه‌ کاربردی ChatGPT

در ادامه این بخش قصد داریم تا برخی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین افزونه‌های ChatGPT را در اختیار شما قرار دهیم. با استفاده از این پلاگین‌ها در ChatGPT Plus می‌توانید عملکرد آن را تا حد زیادی افزایش دهید و آن را کاملا به یک دستیار شخصی تبدیل کنید.

البته دقت داشته باشید که استفاده از این افزونه‌ها برای تمامی افراد ضروری نبوده و نیازی نیست تا شما همه آن‌ها را نصب کرده باشید. تنها کافی است که با توجه به نیازها و زمینه کاری خود، مناسب‌ترین پلاگین‌های چت جی چی تی را برای خود انتخاب کنید.

1. افزونه چت جی پی تی Prompt Perfect

این افزونه از دستورات شما استفاده کرده و آن‌ها را به گونه‌ای دقیق‌تر و متنی‌تر بیان می‌کند تا در نتیجه، کیفیت پاسخ ChatGPT را افزایش دهد.

همان‌طور که اشاره شد، یکی از دلایل استفاده از چت جی پی تی ، می‌تواند پرسیدن سوالات مختلف یا کامل کردن یک متن باشد. برخی اوقات شما نمی‌توانید با جزئیات کافی یک سوال یا درخواست را به ChatGPT ارائه دهید. افزونه Prompt Perfect در این مواقع به شما کمک می‌کند تا جزئیات لازم برای درخواست خود را به دست آورید و بتوانید پاسخ دقیق‌تری دریافت کنید.

در این قسمت ببینید که این افزونه چطور یک درخواست را با جزئیات دقیق‌تری از چت جی پی تی می‌خواهد:

  • درخواست اصلی ما: یک دستور غذای سالم و خوشمزه ارائه بده.

معرفی افزونه های چت جی پی تی

2. افزونه چت جی پی تی Wolfram

این افزونه به کاربران ChatGPT اجازه می‌دهد تا سخت‌ترین مسائل ریاضی را هم حل کنند. با استفاده از این افزونه دیگر نیازی نیست تا تنها فقط مسائل ساده و درسی ریاضی را با هوش مصنوعی حل کنید؛ بلکه می‌توانید برای حل مسائل کاملا پیچیده‌ ریاضی هم از آن استفاده کنید.

افزونه چت جی پی تی Wolfram

3. افزونه چت جی پی تی Zapier

اگر کار شما با ایمیل و سایر نرم افزارهای ارتباطی برای کار زیاد است، این افزونه می‌تواند بهترین افزونه چت جی پی تی برای شما باشد. تنها کافی است که این افزونه را به جیمیل، MS Outlook یا سایر نرم افزارهای این چنینی وصل کرده و سپس با استفاده از آن می‌توانید ایمیل فرستاده یا سایر وظایف خود را در این نرم افزارها تنها با ChatGPT انجام بدهید.

  • در نمونه زیر نمونه استفاده از این افزونه مشخص است:

درخواست کاربر: آیا می توانید برای grace@zapier.com یک ایمیل پیش‌نویس کنید؟ می‌خواهم ایمیلی بنویسید که بگوید من نمی‌توانم ساعت 4 بعدازظهر جلسه‌ام را برگزار کنم، زیرا وقت دکتر دارم. لطفا درباره این موضوع بنویسید و متن آن را پیش‌نویس کنید.

افزونه Zapier برای چت جی پی تی

4. افزونه چت جی پی تی Kayak

اگر به سفر علاقه داشته باشید، افزونه Kayak می‌تواند بهترین افزونه ChatGPT برای شما باشد. تنها کافی است که مبداء، مقصد و تاریخ سفر را در این افزونه وارد کنید. سپس این افزونه با کمک ChatGPT می‌تواند هتل‌های قابل رزرو، لیست پروازها و… را به شما نشان بدهد. حتی با استفاده از این افزونه می‌توانید رزروهای خود را انجام بدهید.

  • در نمونه زیر یک مثال برای استفاده از این افزونه را مشاهده می‌کنید:

کاربر در این متن تاریخ سفر و مقصد خود را مشخص کرده و از چت جی پی تی می‌خواهد تا موقعیت آب و هوایی، هتل و موقعیت آن، هزینه کرایه ماشین و غذا را بررسی کند و در یک مطلب واضح و دقیق به او ارائه دهد.

افزونه چت جی پی تی Kayak

5. افزونه چت جی پی تی Link Reader

با استفاده از این افزونه ChatGPT می‌توانید یک لینک از یک سایت را وارد کرده و اطلاعات آن را دریافت کنید. این افزونه با تمامی افزونه‌های خلاصه کردن مطالب سایت تفاوت دارد. افزونه Link Reader با استفاده از هوش مصنوعی چت جی پی تی می‌تواند لینک وارد شده را به بهترین شکل بررسی کرده و خلاصه‌ای کامل از مطالب مهم آن به شما بدهد.

  • در این مثال کاربر از چت جی پی تی می‌خواهد، به او بگوید که این مقاله (آدرس سایت) در مورد چیست و 5 نکته مهم را به عنوان نکات مهم لیست کند.

افزونه چت جی پی تی Link Reader

6. افزونه چت جی پی تی Speak

برای افرادی که می‌خواهند یک زبان خارجی یاد بگیرند، افزونه Speak می‌تواند بهترین افزونه ChatGPT باشد. این افزونه نه تنها یک متن را با دقت بالا برای شما ترجمه می‌کند، بلکه به شما اجازه می‌دهد تا تلفظ صحیح را یاد گرفته، گرامر متن را پیدا کرده و افعال را صرف کنید. به این افزونه می‌توان به چشم یک معلم خصوصی زبان هم نگاه کرد.

  • در مثال زیر کاربر از چت جی پی تی ترجمه یک جمله به زبان اسپانیایی را می‌خواهد.

افزونه چت جی پی تی Speak

7. افزونه چت جی پی تی There is an AI for that

به این افزونه می‌توانید به چشم یک مجموعه از تمامی افزونه‌های کاربردی نگاه کنید. هرچیزی که لازم داشته باشید، مانند یک نرم‌افزار تبدیل عکس به PDF را در این افزونه وارد کرده و سپس منتظر نمایش نتایج باشید. هر ابزاری که برای انجام کارهای خود نیاز داشته باشید را در این افزونه ChatGPT پیدا خواهید کرد.

افزونه چت جی پی تی There is an AI for that

8. افزونه چت جی پی تی Instacart

چت جی پی تی می‌تواند دستور پخت یک غذا را به شما بدهد، اما با این وجود باز هم مراحل و مواد اولیه را با دقت کامل نشان نمی‌دهد. این افزونه علاوه‌بر این که تمامی مواد اولیه مورد نیاز را نشان می‌دهد، به شما در خرید آن‌ها هم کمک خواهد کرد. تنها کافی است تا غذای مورد نظر خود را در این افزونه وارد کنید.

  • در مثال زیر، کاربر به چت جی پی تی می‌گوید، باید برای یک مهمانی 6-8 نفره یک تدارک یک غذای خوب را ببیند.

افزونه چت جی پی تی Instacart

9. افزونه چت جی پی تی MixerBox OnePlayer

با وجود این که خود چت جی پی تی می‌تواند به شما پیشنهاد آهنگ یا پلی لیست بدهد، اما نمی‌تواند با دقت این افزونه عمل کند. تنها کافی است تعداد آهنگ‌ها، موضوع یا آهنگ مورد علاقه خود را به این افزونه ChatGPT بدهید. سپس یک پلی لیست دقیق برای شما ایجاد خواهد شد.

افزونه چت جی پی تی MixerBox OnePlayer

10 افزونه چت جی پی تی Show Me

این افزونه یکی از بهترین افزونه‌های موجود برای ساخت دیاگرام است. این افزونه بهترین افزونه چت جی پی تی است که می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی ، یک نمودار مناسب برای تمامی موضوعاتی که به آن داده می‌شود ایجاد کند. استفاده از این افزونه به دانشجویان پیشنهاد داده می‌شود.

  • در این مثال کاربر از چت جی پی تی می‌خواهد که با استفاده از افزونه Show me یک فلوچارت از یک فرآیند ورود ساده ایجاد کند.

افزونه چت جی پی تی Show Me

11. افزونه چت جی پی تی LikeWise

اگر گوش دادن به پادکست یکی از سرگرمی‌های شماست اما نمی‌توانید پادکست مورد علاقه بعدی خود را پیدا کنید، این افزونه می‌تواند بهترین افزونه ChatGPT برای شما باشد. کافی است تا تنها، پادکست یا موضوع مورد علاقه خود را در این افزونه وارد کرده و سپس پادکست‌های بسیاری را در همان موضوع پیدا کنید.

افزونه چت جی پی تی Likewise

12. افزونه چت جی پی تی World News

افزونه World New به کاربران اجازه می‌دهد تا جدیدترین و به روزترین اخبار دنیا را با استفاده از ChatGPT دریافت کنند. این افزونه بهترین افزونه چت جی پی تی برای دریافت اخبار است.

افزونه چت جی پی تی World News

13. افزونه چت جی پی تی Chess

برای افرادی که به بازی شطرنج علاقه دارند و می‌خواهند یک رقیب قدرتمند داشته باشند، افزونه شطرنج ChatGPT می‌تواند بهترین گزینه باشد. تنها کافی است که سطح تجربه خود را در بازی شطرنج وارد کنید. سپس ChatGPT از طریق این افزونه با شما وارد رقابت می‌شود.

افزونه چت جی پی تی Chess

14. افزونه چت جی پی تی edX

این افزونه یکی از بهترین افزونه‌های ChatGPT برای افرادی است که به یادگیری موضوعات جدید علاقه دارند. تنها کافی است که یک موضوع برای یادگیری را در این افزونه وارد کنید، سپس این افزونه با کمک چت جی تی تمامی منابع موجود برای یادگیری آن موضوع اعم از متن، ویدیو، نرم‌افزار و… را به شما نمایش خواهد داد.

افزونه چت جی پی تی edX

15. افزونه چت جی پی تی Video Insights

اگر وقت کافی برای تماشای ویدیوهای آموزشی را ندارید یا نمی‌توانید از روی آن‌ها یادداشت برداری کنید، بهترین افزونه ChatGPT برای شما افزونه Video Insights خواهد بود. تنها کافی است که لینک ویدیوی مورد نظر خود را وارد این افزونه کنید تا با استفاده از هوش مصنوعی، خلاصه‌ای از اطلاعات داخل ویدیو به شما داده شود.

  • در مثال زیر چت جی پی تی در حال ارائه تمام رونوشت ویدیویی است که کاربر به آن داده.

افزونه چت جی پی تی Video Insights

اهمیت استفاده از افزونه‌های چت جی پی تی

همانطور که شاید تاکنون متوجه شده باشید، هوش مصنوعی ChatGPT قابلیت‌های بسیاری دارد، اما توانایی انجام دقیق تمام کارها را نداشته و گاهی به کمک یک افزونه خارجی برای تکمیل وظایف خود نیاز خواهد داشت؛ اما با استفاده از افزونه‌هایChatGPT ، می‌توانید طیف گسترده‌تری از وظایف را به این ربات هوش مصنوعی بسپارید. برخی از مزایای استفاده از افزونه‌های ChatGPT شامل موارد زیر هستند:

  • امکان افزودن قابلیت‌های بیشتر به ChatGPT بدون نیاز به برنامه‌نویسی
  • امکان شخصی‌سازی چت جی پی تی بر اساس نیاز کاربر
  • امکان بالا بردن دقت پاسخ و نتایج دریافت شده
  • صرفه جویی در وقت و هزینه

در ضمن انجام برخی از وظایف دیگر مانند تکمیل متن یا تولید محتوا، گاهی به جزئیات بسیار بالایی نیاز خواهد داشت؛ اگر نتوانید جزئیات زیادی را در اختیار چت جی پی تی قرار بدهید، نتیجه‌ای که دریافت می‌کنید، دقت بالایی نخواهد داشت. از این رو به تمامی کاربران توصیه می‌شود که برای تولید محتوا، از افزونه‌های خارجی استفاده کنند تا بتوانند جزئیات بهتری را در اختیار این هوش مصنوعی قرار داده و در نتیجه نتایج بهتری هم دریافت کنند.

در آینده‌ای نه چندان دور، انتظار می‌رود که تمام یا حداقل بیشتر افزونه‌های ChatGPT به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار بگیرد. در صورتی که این افزونه‌ها به صورت رایگان در اختیار عموم قرار بگیرند، تحول بسیاری نه تنها در دنیای چت جی پی تی، بلکه در دنیای تکنولوژی و هوش مصنوعی قابل مشاهده خواهد بود.

به زودی تمامی مردم به این افزونه‌ها نیاز پیدا خواهند کرد. در همین راستا بهتر است که شما از همین حالا با کاربردها، مزایا و نحوه استفاده از آن‌ها آشنا شوید.

محدودیت افزونه‌های چت جی پی تی

افزونه‌های ChatGPT می‌توانند تا حدود بسیار زیادی به انسان‌ها در تکمیل کارهای خود کمک کنند. اما حتی این افزونه‌های قدرتمند هم محدودیت‌هایی دارند و نمی‌توانند تمامی کارها را برای ما انجام بدهند.

به طور مثال افزونه‌ها می‌توانند برای ما لیست مواد اولیه مخصوص یک غذا را به همراه فروشگاه آنلاین برای خرید آن‌ها پیدا کنند یا این که تمامی هتل‌ها و تورهای مقصد مشخصی را به ما نمایش بدهند؛ اما در نهایت نمی‌توانند با استفاده از اطلاعات حساب ما، اقدام به پرداخت نهایی و پردازش صورت حساب‌های مربوطه کنند. تمامی کارهای مربوط به پرداخت صورت حساب، باید توسط انسان‌ها تایید شوند.

محدودیت خاصی در نصب پلاگین‌های ChatGPT وجود ندارد. کاربران می‌توانند هر تعداد افزونه چت جی بی‌تی که می‌خواهند اضافه کنند. اما تنها می‌توانند از سه افزونه ChatGPT در یک زمان استفاده کنند.

به طور مثال اگر افزونه Kayak و Like Wise و World News را همراه هم باز کرده باشید، دیگر امکان باز کردن و استفاده از افزونه دیگری را ندارید؛ تا زمانی که یکی از آن‌ها را غیر‌فعال کنید.

یک نکته قابل توجه دیگر این است که کاربران نمی‌توانند از دو افزونه چت جی پی تی در یک موضوع یکسان به صورت هم زمان استفاده کنند. به عنوان مثال اگر یک افزونه پیدا کردن دستور پخت غذا برای شما باز است، نمی‌توانید از یک افزونه دیگر با همین امکانات استفاده کنید.

چگونه از ChatGPT برای نوشتن فرمول اکسل استفاده کنیم؟
بخوانید

در نهایت باید بدانید که قابلیت‌ها و افزونه‌های ChatGPT محدود به همین افزونه‌های داخل لیست نمی‌شوند. اگر شما برنامه‌نویسی بلد باشید، می‌توانید افزونه‌های مورد نظر خود را برای استفاده شخصی یا حتی انتشار بسازید.

هوش مصنوعی چت جی پی تی هیچ محدودیتی برای پلاگین‌ها و افزونه‌هایی که برای آن ساخته می‌شود در نظر نگرفته است. تنها کافی است که هنگام اضافه کردن افزونه خود به ChatGPT ، قوانین مربوطه را مطالعه کنید.

کلام آخر

در این مطلب با برخی از بهترین افزونه‌های ChatGPT آشنا شدیم. افزونه‌های چت جی پی تی روز به روز در حال افزایش هستند و برنامه‌نویسان بسیاری هرساله افزونه‌ها و پلاگین‌های جدیدی برای آن طراحی می‌کنند.

استفاده از این پلاگین‌ها می‌تواند سرعت انجام کارهای روزانه را برای شما تا حدود بسیار زیادی افزایش دهد. افزونه مورد علاقه شما برای هوش مصنوعی ChatGPT کدام است؟ ما را در تجربیات و نظرات ارزشمند خود شریک کنید. از همراهی شما تا پایان این مطلب سپاسگزاریم.

سوالات متداول

افزونه‌های چت جی پی تی چه هستند؟

افزونه‌ها یا پلاگین‌های چت جی پی تی به منظور کمک بیشتر به کاربران و بهبود تجربه آن‌ها هنگام کار با هوش مصنوعی ChatGPT ساخته شده اند. افراد می‌توانند با استفاده از این پلاگین‌ها به کارهای خود سرعت بیشتری بدهند.

بهترین افزونه چت جی پی تی برای تولید محتوا کدام است؟

در صورتی که قصد تولید محتوای متنی داشته باشید، افزونه Perfect Prompt می‌تواند بهترین گزینه برای نوشتن یک محتوای متنی عالی برای شما باشد.

افزونه ChatGPT برای موسیقی کدام است؟

افزونه MixerBox OnePlayer یکی از بهترین افزونه‌های چت جی پی تی برای ساخت پلی لیست با آهنگ‌های مورد علاقه شماست. این افزونه در این مطلب به طور کامل معرفی شده است.

1 | (1)
منبع openai.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//