۱۵ ترفند جادویی برای افزایش بازدید یوتیوب

افزایش بازدید ویدیوها در یوتیوب یکی از مهم‌ترین هدف‌های هر کسی است که محتوای ویدیویی را در این پلتفرم به اشتراک می‌گذارد. افزایش تعداد بازدیدها در واقع به معنای افزایش شناخت و رسانه‌ای بودن فعالیت شماست. اما چگونه می‌توان بازدیدهای خود را افزایش داد؟ در واقع افزایش بازدید یوتیوب و همچنین افزایش سابسکرایب یوتیوب احتیاج به دانستن ترفندها و راهکارهایی دارد. در این مقاله از مجله ایده آل تک قصد داریم تا درباره ترفندهای افزایش بازدید یوتیوب صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

1. محتوای جذاب ایجاد کنید

اگر می‌خواهید ویدیوهایتان در یوتیوب محبوب باشند، نباید فقط به تبلیغات اکتفا کنید. بلکه باید محتوای جذاب و قانع کننده‌ای را ارائه دهید. یکی از بهترین راه‌ها برای این کار، ایجاد ویدیوهای «چگونه» است. برای این کار، ابتدا باید نیازهای مشتریان خود را شناسایی کرده و سپس ویدیوهایی را تولید کنید که به این نیازها پاسخ دهند. این روش در حال حاضر بسیار موثر است. به عنوان مثال، خالق یوتیوب گراهام کاکرین با تمرکز بر روی محتوای چگونه، تا زمان نگارش این مطلب، موفق به کسب حدود 55 میلیون بازدیدکننده شده است.

2. بینندگان را تشویق کنید تا عضو کانالتان شوند

به طور کلی، یکی از اصولی‌ترین و آسان‌ترین راه‌ها برای افزایش بازدید یوتیوب، تشویق بینندگان فعلی‌تان برای به اشتراک ‌گذاری ویدیوهایتان است. به این ترتیب، تعداد بازدیدهای هر ویدیوی جدیدی که منتشر می‌کنید، به طور طبیعی افزایش می‌یابد. از این جهت مخاطبان می‌توانند به عنوان یک منبع مهم برای افزایش ترافیک و تعامل با ویدیوهای شما عمل کنند. اما شما نباید فقط به مخاطبینی که از قبل در کانال یوتیوب شما مشترک هستند، اکتفا کنید.

افزایش بازدید یوتیوب

بلکه می‌توانید با استفاده از یک تاکتیک جالب، به آن‌ها کمک کنید که اعلان‌های جدیدتان را از دست ندهند. برای مثال، هر بار که کسی روی دکمه اشتراک یا سابسکرایب در کانال شما کلیک کند، نه تنها ویدیوهای شما را به اشتراک خواهد گذاشت، بلکه همچنین می‌توانید از او بخواهید که زنگ اعلان‌های جدید را روشن کند. این راهی عالی است تا به محض انتشار ویدیوهای تازه، خبر را به او منتقل کنید.

یک نکته مهم دیگر این است که افزایش تعداد مشترکین به شما در کسب بازدیدهای رایگان از یوتیوب کمک می‌کند. وقتی که مخاطبان عضو کانال شما شده‌اند، ویدیوهای تازه‌تان به طور خودکار در آغاز منتشر شدن به آن‌ها اطلاع داده می‌شود و این باعث افزایش تعداد بازدیدها و تعامل‌ها خواهد شد.

3. لیست پخش ایجاد کنید

آمارهای یوتیوب نشان می‌دهد که برندهای با عملکرد برتر در این سایت، دو برابر بیشتر از دیگر افراد لیست پخش می‌سازند و تبلیغ می‌کنند. اما چرا لیست‌های پخش به این خوبی کار می‌کنند؟ لیست پخش اگر به گونه‌ای طراحی شود که بتواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند می‌تواند تا حد زیادی در افزایش بازدید یوتیوب نقش داشته باشد.

افزایش بازدید یوتیوب

برای ایجاد یک لیست پخش در یوتیوب، کافی است به ویدیوی مورد نظر بروید و روی نماد + در زیر ویدیو کلیک کنید. سپس می‌توانید یک لیست پخش جدید ایجاد کنید یا آن را به یک لیست پخش موجود اضافه کنید. با ایجاد یک لیست پخش از بهترین محتوای خود، می‌توانید بازدیدهای بیشتری در یوتیوب داشته باشید و از امروز شروع به تبلیغ کردن کنید.

4. ویدیوهای دیگر خود را با صفحه‌های پایانی و کارت‌ها تبلیغ کنید

کارت‌ها و صفحه‌های پایانی ابزارهایی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای تبلیغ ویدیوهای خود استفاده کنید تا بازدیدهای بیشتری در یوتیوب داشته باشید. ابتدا باید حساب YouTube خود را برای دسترسی به این ویژگی‌ها تأیید کنید. برای انجام این کار، روی عکس نمایه خود در بالا سمت راست کلیک کنید و سپس روی «Creator Studio» کلیک کنید. در مرحله بعد، روی تب وضعیت و ویژگی‌ها کلیک کنید. در این صفحه، می‌توانید ویژگی‌های اضافی کانال یوتیوب را مشاهده کرده و آن‌ها را تنظیم کنید. حالا بیایید نگاهی دقیق‌تر به صفحه‌های پایانی و کارت‌ها بیندازیم.

افزایش بازدید یوتیوب

صفحه پایانی یک قاب اختصاصی است که می‌توانید آن را در انتهای ویدیوهای خود قرار دهید تا موارد موجود در ویدیو را جمع‌ بندی کنید و اطلاعات مهم را برجسته کنید. کارت‌ها ابزاری هستند که می‌توانید آن‌ها را به صورت پاپ‌آپ در هر زمان در ویدیو تنظیم کنید. می‌توانید کارت‌ها را طوری تنظیم کنید که افراد را به یک ویدیو یا لیست پخش دیگر هدایت کنند، یا می‌توانید یک کارت نظرسنجی ایجاد کنید که راهی عالی برای پرسیدن از بینندگان است که می‌خواهند چه محتوایی بیشتر ببینند.

برای افزودن صفحه‌های پایانی و کارت‌ها به ویدیوهای خود، به Creator Studio بروید و روی «Video manager» و سپس روی «Videos» کلیک کنید. ویدیویی را که می‌خواهید کارت صفحه پایانی را به آن اضافه کنید پیدا کنید و روی «Edit» کلیک کنید. هنگامی که در صفحه ویرایشگر ویدیو قرار گرفتید، می‌توانید با کلیک کردن روی آیتم‌های منو در بالای صفحه، صفحه‌های پایانی و کارت‌ها را اضافه کنید.

5. یک واترمارک به ویدیوهای خود اضافه کنید

واترمارک به شما این فرصت را می‌دهد تا با تبلیغ کانال خود در تمام ویدیوهایتان، مشترکین بیشتری و بازدیدهای رایگان در یوتیوب به دست آورید. این ابزار، که در واقع یک تصویر است، را می‌توان به گونه‌ای تنظیم کرد که در تمام ویدیوهای شما نمایش داده شود. اکثر برندها از لوگوی خود استفاده می‌کنند.

هنگامی که بیننده ماوس خود را روی واترمارک قرار می‌دهد، از او خواسته می‌شود تا کانال را سابسکرایب کند. به همین خاطر یکی از روش‌های افزایش سابسکرایب یوتیوب به حساب می‌آید. برای استفاده از این ابزار، باید حساب یوتیوب خود را تأیید کنید و سپس واترمارک را آپلود کنید. برای افزودن واترمارک به ویدیوهای خود، به Creator Studio بروید و روی «Branding» کلیک کنید، سپس روی «افزودن واترمارک» کلیک کرده و تصویر خود را آپلود کنید.

6. ویدیوهای خود را در شبکه‌های اجتماعی دیگر تبلیغ کنید

اگر در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم فالوور دارید، هر بار که ویدیو جدیدی در یوتیوب آپلود می‌کنید، به آنها اطلاع دهید. یک راه خوب برای این کار، ساخت یک تیزر ویدیوی کوتاه است. به عنوان مثال، می‌توانید تیزر یک دقیقه‌ای برای ویدیوی جدید یوتیوب خود ایجاد کنید و آن را با لینکی به ویدیوی کامل در کانال یوتیوبتان در صفحه فیس‌بوک خود پست کنید.

افزایش بازدید یوتیوب

برای آسان‌تر شدن این کار، می‌توانید از ابزارهای زمان‌بندی رسانه‌های اجتماعی مانند Hootsuite یا Buffer استفاده کنید. اما فقط به شبکه‌های اجتماعی اکتفا نکنید. زیرا می‌توانید ویدیوهای یوتیوب خود را در پست‌ها و صفحات وبلاگ مرتبط در وب‌سایتتان قرار دهید. یوتیوب یک کانال اجتماعی مستقل نیست، بنابراین مطمئن شوید که ویدیوهای خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی دیگرتان تبلیغ کنید.

7. یک جامعه وفادار را در کانالتان پرورش دهید

یوتیوب به تنهایی یک موتور جستجوی ویدئو نیست، بلکه یک شبکه اجتماعی است. بنابراین برای افزایش بازدید یوتیوب باید از آن مانند شبکه‌های اجتماعی دیگر استفاده کنید. بهترین راه برای جذب توجه مخاطبان، پاسخگویی به نظرات آنها است. اگر کسی سوالی دارد، به سادگی به آن پاسخ دهید.

این کار فقط چند ثانیه طول می‌کشد و ممکن است بینندگان دیگر نیز نظر خود را بیان کنند. همچنین، بهتر است در جامعه تخصصی خود عضو فعال باشید و در کانال‌های دیگر نظرات خود را بنویسید و ویدئوهای مفید را به اشتراک بگذارید. به طور خلاصه، قبل از اینکه خواسته خود را دریافت کنید، به دیگران کمک کنید.

افزایش بازدید یوتیوب

اگر با سخاوت و صداقت در کانال یوتیوب خود فعالیت کنید، حتما طرفداران بیشتری به شما ملحق خواهند شد و کانالتان به راحتی قابل تثبیت خواهد بود. همچنین توصیه می‌شود که به تبلیغ ویدیوهای دیگر نیز اهمیت دهید زیرا این کار به تقویت الگوریتم یوتیوب کمک می‌کند. در پایان، می‌توانید با برگزاری مسابقات و قرعه‌کشی جوایز، بینندگان را به خود جذب کنید و جامعه‌ای فعال و وفادار را در کانالتان ایجاد کنید که باعث افزایش بازدیدهای شما خواهد شد.

8. عناوین ویدیوهای خود را بهینه کنید

یوتیوب یکی از محبوب‌ترین موتورهای جستجوی اینترنت است. الگوریتم این پلتفرم در انتخاب ویدیوها برای نتایج جستجو چندین عامل را در نظر می‌گیرد. شما می‌توانید با بهینه‌سازی کانال و ویدیوهای خود، از فرصت‌های بسیاری برای جذب بازدید کنندگان و افزایش بازدید یوتیوب خود بهره‌مند شوید. برای این کار، باید به نام فایل‌های ویدیویی، عناوین، توضیحات و برچسب‌ها و همچنین کلمات کلیدی توجه کنید و اطلاعات بیشتری درج کنید.

شما می‌توانید از ابزارهای رایگان کلمه کلیدی مانند «Google Trends» و «Google Ads Keyword Planner» استفاده کنید. اما باید دقت کنید که کلمات کلیدی مورد استفاده شما باید به ویدیوهایتان مرتبط باشند تا جریمه نشوید. همچنین عناوین خود را بین 60 تا 70 کاراکتر نگه دارید. به طور کلی، برای جذب بازدید کنندگان و رشد کانال، تعادل بین دقیق، آموزنده و جذاب بودن عناوین و توضیحات را هدف قرار دهید. زیرا این بهترین روش افزایش بازدید ویدیو در یوتیوب خواهد بود.

9. کانال خود را بهینه کنید

بهینه سازی کانال برای افزایش بازدید یوتیوب شما حیاتی است. البته که یوتیوب راه‌های زیادی برای بهینه سازی کانال شما ارائه می‌دهد:

یک نام و لوگوی زیبا و ثابت ایجاد کنید

اطمینان حاصل کنید که نام تجاری یوتیوب شما با وب سایت و سایر شبکه‌های اجتماعی‌تان سازگار است. این به معنای استفاده از لوگو، تصاویر و رنگ‌های یکسان است. عکس پروفایل شما باید 800 در 800 پیکسل باشد. همچنین بنر شما باید حداقل 2560 در 1440 پیکسل باشد.

افزایش بازدید یوتیوب

توضیحات کانال یوتیوب خود را بهینه کنید

توضیحات کانال یوتیوب در برگه “About” کانالتان نشان داده می‌شود. شما فقط می‌توانید تا 1000 کاراکتر تایپ کنید، بنابراین برای آن برنامه ریزی داشته باشید. اما سوالی که پیش می‌آید این است که در توضیحات کانال یوتیوب خود چه چیزی باید بنویسیم؟ با توضیح سریع برند خود، یا شغل و هدفتان شروع کنید. سپس به بینندگان بگویید چرا باید ویدیوهای یوتیوب شما را تماشا کنند. آیا چیزی به آنها یاد می‌دهید؟ یا کانال شما بیشتر سرگرمی است؟ در نهایت، دقیقا مانند عناوین ویدیوی خود، کلمات کلیدی مورد نظرتان را در توضیحات کانال یوتیوب قرار دهید.

10. تصاویر شاخص جذاب انتخاب کنید

تصویر کوچکی که در پیش نمایش ویدیوها قرار دارد، تصویر بند انگشتی نامیده می‌شود و اهمیت بسیاری در افزایش بازدید یوتیوب دارد. شما می‌توانید یکی از تصاویر کوچک تولید شده خودکار را انتخاب کنید یا به صورت سفارشی تصویر کوچک خود را آپلود کنید. با توجه به گزارشات یوتیوب، 90 درصد از ویدیوهایی با عملکرد برتر از تصاویر بند انگشتی استفاده می‌کنند. یک تصویر بند انگشتی جذاب، می‌تواند به برجسته شدن ویدیوهای شما کمک کند. بنابراین، قبل از شروع فیلمبرداری، به تصویر کوچک خود فکر کنید و مطمئن شوید که تصویر خاص و مورد نیاز برای ایجاد یک تصویر بند انگشتی را ثبت کرده‌اید. به طور کلی، سعی کنید این تصویر کوچک شامل موارد زیر باشد:

  • پس زمینه‌های رنگی و روشن
  • نمای نزدیک از چهره‌ها
  • همپوشانی‌های متن
  • داشتن یک لوگوی کوچک یا واترمارک
  • از نسبت تصویر 16:9 استفاده کنید، زیرا این نسبت تصویر بیشترین استفاده را در پخش‌کننده‌های یوتیوب دارد
  • دارای رزولوشن 1280 در 720 باشد
  • حجم فایل کمتر از 2 مگابایت باشد
  • به صورت .JPG، .GIF، .BMP یا PNG قالب بندی شود

شما همچنین می‌توانید از یک ابزار ویرایش تصویر و طراحی گرافیکی رایگان مانند Canva برای ایجاد تصاویر کوچک خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید، تصاویر کوچک بهترین روش افزایش بازدید ویدیو در یوتیوب بوده و یکی از جالب‌ترین راه‌ها برای جلب توجه افرادی است که در حال مرور یوتیوب هستند، بنابراین مطمئن شوید که تصاویر شما مؤثر و قانع‌ کننده هستند.

11. به ویدیوهای خود زیرنویس اضافه کنید

ایجاد ویدیوهای عالی برای جذب مخاطبان، امری حیاتی است. اما گاهی اوقات، برخی از مخاطبان شما به دلیل محدودیت‌های زبانی یا ناتوانی، نیاز به زیرنویس دارند. خوشبختانه، یوتیوب به شما این امکان را می‌دهد که زیرنویس‌های بسته را به ویدیوهای خود اضافه کنید. با این کار، بینندگان می‌توانند زیرنویس‌ها را به دلخواه خاموش یا روشن کنند. اگر قصد دارید ویدیوهای خود را در سطح بین المللی یا جهانی پخش کنید، زیرنویس می‌تواند ایده خوبی باشد.

افزایش بازدید یوتیوب

در این صورت، اسکریپت‌های ترجمه می‌تواند به افراد دیگر با توانایی‌های زبانی متفاوت کمک کند تا ویدیوهای شما را بهتر درک کنند. برای آپلود یک فایل رونویسی در یوتیوب، شما باید یک فایل «SubRip Subtitle»، به اختصار SRT ایجاد کنید. این فایل شامل زمان شروع و پایان هر جمله است. سپس می‌توانید آن را به عنوان یک فایل با زمان‌بندی گنجانده شده ذخیره کنید تا متن در زمان مناسب در ویدیو نمایش داده شود. پس از آپلود در یوتیوب، حتما زمان‌بندی‌هایتان را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه چیز درست کار می‌کند.

12. ویدئوهای خود را در بهترین زمان منتشر کنید

دانستن زمان مناسب انتشار ویدیو تاثیر زیادی در افزایش بازدید یوتیوب دارد. بهترین زمان برای انتشار ویدیوهای شما، زمانی است که مخاطبان هدفتان در حال تماشای ویدیوهای شما هستند. خوشبختانه، یوتیوب این اطلاعات را برای شما ردیابی می‌کند. با بررسی گزارش «وقتی بینندگانتان در یوتیوب هستند»، می‌توانید زمان‌های اوج مصرف را شناسایی کنید و در این زمان‌ها محتوای جدید خود را منتشر کنید. این کار به مخاطبان شما فرصت می‌دهد تا ویدیوهای جدیدتان را کشف کنند و بازدیدهای رایگان بیشتری داشته باشید.

کسب درآمد از یوتیوب : 7 استراتژی آسان برای شروع
بخوانید

برای دسترسی به گزارش، به صفحه اصلی کانال خود بروید و تجزیه و تحلیل را از برگه سمت چپ زیر تصویر نمایه کانال خود انتخاب کنید. در صورتی که بازدیدهای روزانه کافی برای ایجاد گزارش ندارید، می‌توانید در ساعاتی که به بهترین زمان انتشار در رسانه‌های اجتماعی اشاره شده است، محتوای خود را منتشر کنید.

13. دعوت از ولاگرهای مهمان

ولاگر مهمان راهی عالی برای جذب دنبال کنندگان و مشاهده کنندگان جدید است. با شناسایی اینفلوئنسرهایی که همان علاقه‌ مندی‌های مخاطبان شما را دارند، می‌توانید کانال خود را باز کرده و آن را به مخاطبان که علاقه‌مند به موضوعات مشابه هستند، معرفی کنید. برقراری ارتباط نزدیک با اینفلوئنسرها بعد از ساخت ویدیویی با آنها، به این معنی است که اگر شما نیز این کار را برای آنها انجام دهید، آنها ویدیوهای شما را به دنبال کنندگان خود معرفی می‌کنند.

این تبادل متقابل نحوه‌ای مطمئن برای جلب بازدیدهای رایگان جدید در یوتیوب است. ولاگرهای مهمان نه تنها راهی رایگان برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر هستند، بلکه به ویدیوهای شما تنوع اضافه می‌کنند. داشتن اینفلوئنسر یا شخصی دیگر برای ایده‌های ویدیویی می‌تواند راه را برای فیلم‌برداری خلاقانه باز کند که به نوبه خود بازدیدهای بیشتری را در کانال یوتیوب شما ایجاد می‌کند.

14. یک جامعه اینفلوئنسر بسازید

یکی از راه‌های موثر برای رسیدن به مخاطبان بیشتر این است که جامعه‌ای از اینفلوئنسرها ایجاد کنید. این جامعه قوی می‌تواند با اشتراک محتوا و همکاری با یکدیگر به همه افراد درگیر تولید محتوای یوتیوب کمک کند. حتی می‌توانید با اشتراک دانش و اطلاعات با این افراد، رابطه برقرار کنید که به ایجاد یک جامعه تأثیرگذار و متقابل بیانجامد. اما یک نکته مهم این است که این روند نیاز به برنامه‌ریزی و تفکر استراتژیک دارد. برای شناسایی افرادی که می‌خواهید با آنها همکاری کنید، می‌توانید از ابزارهایی مانند «Unamo» یا «Buzzsumo» استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا افراد مشابه و اینفلوئنسرهای مورد نظرتان را پیدا کنید.

افزایش سابسکرایب یوتیوب

حالا که افرادی را پیدا کرده‌اید، مهم است که یک هدف و دلیل قانع‌کننده برای برقراری تماس با آن‌ها داشته باشید. این رابطه باید متقابل باشد و به هر دو طرف کمک کند. برای مثال، شما می‌توانید از این افراد بخواهید که به کانال شما در یوتیوب سر بزنند یا محتوای شما را به اشتراک بگذارند. از طرف دیگر، شما نیز می‌توانید به ایشان کمک کنید و از تجربیاتشان بهره ببرید. در نهایت، باید به این نکته توجه داشته باشید که این یک راه دوطرفه است و نباید به شکل یک ‌طرفه باشد و به شما کمک می‌کند تا از این رابطه بهترین نتایج را بگیرید.

15. بدانید که چه چیزی ترند است

افرادی که به‌طور عمیق درکی از آنچه در دنیای حوزه خود می‌گذرد دارند، قادر خواهند بود ویدیوهایی را تولید کنند که برای افراد مشتاقی که در این زمینه مطالعه می‌کنند، جالب و جدید باشد. این دانش همچنین به شما در شناسایی محتوای ترند کمک خواهد کرد تا بتوانید آن را قبل از دیگران با دنبال‌ کنندگانتان به ‌اشتراک بگذارید. اگر اولین کسی باشید که این اطلاعات را به اشتراک می‌گذارید، به عنوان یک رهبر در حوزه خود شناخته می‌شوید و باعث می‌شود محتوای شما مورد توجه بیشتری قرار گیرد و تعداد بازدیدهایتان افزایش یابد.

کلام آخر

با توصیه‌ها و ترفندهایی که در این مقاله درباره افزایش بازدید یوتیوب به آن‌ها اشاره شد، شما می‌توانید بازدیدهای یوتیوب خود را به طور مستمر افزایش دهید. لازم به ذکر است که فرایند افزایش شناخت و محبوبیت در یوتیوب زمان و تلاش صبر و حوصله را می‌طلبد، اما با استفاده از روش‌های مناسب همیشه به نتیجه مطلوب خواهید رسید. برای اینکه محتوای شما جذاب باشد و بازدیدکنندگان را به خود جلب کند، باید در نظر داشته باشید که اهمیت بیان محتوا و کیفیت تولید ویدیو را همیشه در اولویت خود قرار دهید.

امتیازی به این نوشته بدهید
منبع sproutsocial.com blog.hootsuite.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//