۱۰ ابزار جادویی برای یادگیری زبان با هوش مصنوعی

یادگیری زبان‌های خارجی، به ویژه زبان انگلیسی، یکی از ضروری‌ترین مهارت‌هایی است که امروزه افراد برای ورود به بازار کار یا پیشرفت تحصیلی به آن نیاز دارند. اما شاید همه افراد فرصت کافی برای رفتن به کلاس‌های زبان و یادگیری زبان‌های خارجی به روش‌های سنتی را نداشته باشند. خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی، هوش مصنوعی یادگیری زبان‌های خارجی را آسان کرده است.

اگر دوست دارید تا در کمترین زمان، با صرف کمترین هزینه و تنها در خانه مهارت‌های زبان خود را تقویت کنید، در ادامه این مطلب همراه ایده آل تک باشید. در ادامه این مطلب، ۱۰ ابزار جادویی برای یادگیری زبان با هوش مصنوعی به شما معرفی شده است.

از هوش مصنوعی برای یادگیری زبان‌های خارجی استفاده کنید!

یادگیری زبان با هوش مصنوعی

پیش از این که به سراغ معرفی ابزارهای کاربردی برای یادگیری زبان با هوش مصنوعی برویم، ابتدا باید این را بررسی کنیم که هوش مصنوعی چه تاثیری بر روی یادگیری زبان داشته و چگونه می‌توان با استفاده از این تکنولوژی، مهارت‌های زبان خود را تقویت کرد.

یکی از ابتدایی‌ترین قابلیت‌های هوش مصنوعی، قابلیت پشتیبانی از چندین زبان است. بیشتر هوش مصنوعی‌ هایی که امروزه به بازار آمده و در دسترس مردم قرار گرفته‌اند، به چندین زبان تسلط داشته و می‌توانند در تقویت مهارت این زبان‌ها به افراد کمک کنند.

به طور مثال افرادی که می‌خواهند مهارت برقراری ارتباط خود را تقویت کرده اما کسی را ندارند که با او این کار را انجام بدهند، می‌توانند از یک چت بات یا یک ربات بر پایه چت هوش مصنوعی استفاده کنند. انجام این کار درست مانند صحبت کردن یا همان چت کردن با یک فرد نیتیو است.

یکی دیگر از زمینه‌هایی که می‌توان در آن از هوش مصنوعی برای یادگیری زبان استفاده کرد، زمینه گرامر است. بسیاری از بات‌های هوش مصنوعی امروزه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند گرامر کاربران را بررسی کرده و اشتباهات آن‌ها را درست کنند. تنها کافی است که افراد متن خود را در هوش مصنوعی وارد کرده و از آن بخواهند که ایراد‌های گرامری متن وارد شده را پیدا کند.

همچنین می‌توان از هوش مصنوعی به عنوان یک دیکشنری پیشرفته استفاده کرد. برای یادگیری زبان‌های خارجی با هوش مصنوعی، می‌توانید یک ربات چت محور یا همان چت بات نصب کرده و سپس معنی کلماتی که بلد نیستید را از آن بپرسید.

تفاوت هوش مصنوعی در پیدا کردن لغات با یک لغتنامه یا دیکشنری در این است که چت بات‌ها یا همان هوش مصنوعی، می‌توانند توضیحات بیشتری درباره کلمه به شما داده و همچنین کاربرد لغات در جمله را هم به شما آموزش بدهد.

همانطور که مشاهده می‌کنید، هوش مصنوعی یادگیری زبان را بسیار ساده‌تر و لذت بخش‌تر می‌کند. می‌توانید با استفاده از این کاربرد هوش مصنوعی ، یک معلم خصوصی همیشه در دسترس و رایگان در منزل خود داشته باشید. به این ترتیب هم می‌توانید هر زمانی که دوست داشتید، به تقویت مهارت‌های انگلیسی با هوش مصنوعی بپردازید. در ادامه این مطلب درباره چگونه استفاده از ابزارها برای انجام این کار، توضیحات بیشتری ارائه شده است.

مبانی یادگیری زبان

برای اینکه به طور موثر بتوانید یک زبان خارجی را یاد بگیرید، باید بر چهار مهارت زبانی مختلف تمرکز کنید. این مهارت‌ها به ترتیب شامل: صحبت کردن (Speaking)، خواندن (Reading)، نوشتن (Writing) و گوش دادن (Listening) هستند. در این مقاله، ابزارهای فوق‌العاده موثر هوش مصنوعی برای توسعه این چهار مهارت زبانی را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای یادگیری زبان

اکنون که با مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی آشنا شدیم و دانستیم که برای یادگیری زبان خارجی و تقویت این مهارت‌ها می‌توان از هوش مصنوعی استفاده کرد، نوبت آن رسیده است که بیشتر با ابزارهای کاربردی که در این راه به ما کمک می‌کند آشنا شویم. ۱۰ ابزار و رباتی که در ادامه این بخش معرفی شده اند، همگی به شما کمک خواهد کرد که شروع به یادگیری زبان با هوش مصنوعی کنید. پس اگر شما هم به یادگیری یک زبان جدید علاقه دارید و می‌خواهید یک معلم زبان دیجیتالی داشته باشید، ادامه این بخش را از دست ندهید.

1. چت جی پی تی (ChatGPT)

یکی از پایه‌‌ای‌ترین و ابتدایی‌ترین ابزارها برای یادگیری زبان‌های خارجی با هوش مصنوعی، ربات چت جی پی تی است. این ربات قابلیت‌های بسیاری مانند ترجمه روان متون، بررسی اشتباهات گرامری، تعریف لغات و آموزش صحیح تلفظ دارد. افراد می‌توانند به راحتی و به صورت کاملا رایگان از این امکانات چت جی پی تی استفاده کنند. ناگفته نماند که این ربات هوش مصنوعی یک ربات چت محور هم است. یعنی افراد می‌توانند با چت کردن و داشتن مکالمه با این ربات، مهارت‌های برقراری ارتباط، نوشتار و مکالمه خود را نیز تقویت کنند.

یادگیری زبان با هوش مصنوعی

همچنین یکی از مزیت‌های استفاده از این هوش مصنوعی برای یادگیری زبان، امکان این است که لحن گفتار را می‌توان شخصی‌سازی کرد. به این ترتیب کاربران می‌توانند هم با طرز صحبت محاوره‌ای آشنا شوند و هم طرز صحبت رسمی. یادگیری زبان‌های خارجی با چت جی پی تی به دلیل پشتیبانی این ربات از بسیاری از زبان‌های زنده دنیا امکان‌پذیر است.

ChatGPT

2. اپلیکیشن Memrise

اپلیکیشن memrise در واقع یکی از اپلیکیشن‌های قدیمی یادگیری زبان‌های خارجی است. این اپلیکیشن سابقه بسیار زیادی داشته و توانسته در طول این چند سال، به بسیاری از افراد به یادگیری زبان کمک کند. اما اکنون این اپلیکیشن دستخوش تغییر شده و توانسته با تکنولوژی روز آپدیت شود. امروزه این اپلیکیشن از فناوری هوش مصنوعی هم در برنامه خود استفاده کرده و یادگیری زبان‌های خارجی با هوش مصنوعی را برای کاربران خود امکان‌پذیر کرده است.

یادگیری زبان با هوش مصنوعی

البته در حال حاضر هوش مصنوعی در تمامی بخش‌های این اپلیکیشن وارد نشده است. به بیان بهتر کاربران اپلیکیشن memrise می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی مشکلات گرامری خود را برطرف کرده و همچنین می‌توانند با چت بات این اپلیکیشن ارتباط برقرار کرده و مهارت‌های زبان خود را تقویت کنند.

Memrise

3. اپلیکیشن اندی (Andy)

یکی دیگر از بهترین ابزارهای یادگیری زبان‌های خارجی با هوش مصنوعی، اپلیکیشن اندی است. اندی در واقع یکی دیگر از ربات‌های چت محور هوش مصنوعی است که صرفا برای یادگیری زبان و تقویت مهارت‌های زبان طراحی شده است. با نصب اپلیکیشن اندی، می‌توانید یادگیری زبان را بخشی از برنامه روزانه خود کنید.

یادگیری زبان با هوش مصنوعی

می‌توانید برای تقویت مهارت‌های برقراری ارتباط، صحبت کردن و نوشتن، با این هوش مصنوعی چت کنید. همچنین در طول روز، اندی که تبدیل به یک دوست کاملا مجازی برای شما شده است، نکات گرامری، کلمات روز و اصطلاحات کاربردی به شما پیشنهاد می‌دهد. در کل می‌توان گفت که با نصب اندی بر روی تلفن همراه خود، می‌توانید با سرعت بیشتری زبان‌های خارجی را یاد بگیرید.

Andy

4. دستیار همراه Zeno

همان طور که در بخش‌های پیش به این موضوع اشاره شد، برای یادگیری زبان‌های خارجی به تقویت ۴ مهارت اصلی نیاز است. دستیار همراه Zeno می‌تواند دو مورد از این ۴ مورد را تقویت کند. هوش مصنوعی زنو به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند مهارت‌های خواندن و نوشتن شما را در بیش از ۲۵ زبان زنده دنیا تقویت کند. برای استفاده از زنو برای یادگیری زبان‌های خارجی با هوش مصنوعی، دو روش وجود دارد.

یادگیری زبان با هوش مصنوعی

می‌توانید به سادگی با این اپلیکیشن یا دستیار صحبت کرده و مهارت‌های برقراری ارتباط خود را تقویت کنید، یا این که برای تصحیح نوشتار خود از آن استفاده کنید. کافی است تا متنی که نوشته‌اید را به دستیار Zeno بدهید و از امکان تصحیح متن استفاده کنید. سپس زنو تمامی نکات گرامری و نوشتار شما را بررسی و تصحیح می‌کند.

Zeno

5. هوش مصنوعی Gliglish

یکی از بهترین روش‌های تقویت مهارت‌های زبان این است که بتوانید با کسی صحبت کنید. منظور از صحبت کردن، فقط چت کردن و نوشتن نیست. افراد برای تقویت مهارت‌های زبان خود باید حتما از صدای خود هم استفاده کنند. یکی از بهترین ابزارهایی که این امکان را به افراد می‌دهد، هوش مصنوعی Gliglish است. پس از ورود به سایت این هوش مصنوعی، می‌توانید زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید تا وارد بخش برقراری ارتباط شوید.

یادگیری زبان با هوش مصنوعی

سپس دو گزینه وجود دارد. یا می‌توانید با خود معلم به صورت مستقیم صحبت کنید، یا این که مکالمات در موقعیت‌های مختلف را انتخاب کنید. سپس چند موقعیت از پیش تعیین شده برای شما نمایش داده می‌شود. می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و شروع به تقویت مهارت‌های زبان خود کنید. ابزارهای یادگیری زبان‌های خارجی با هوش مصنوعی که به شما اجازه بدهد خودتان با صدای بلند صحبت کنید نسبتا کم هستند. هوش مصنوعی و سایت gliglih یکی از بهترین سایت‌های یادگیری زبان است که این امکان را به شما می‌دهد.

Gliglish

6. دستیار هوشمند Converso

یکی دیگر از ابزارهای یادگیری زبان‌های خارجی با هوش مصنوعی، ابزار converso است. افراد با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانند در موقعیت‌های مختلف، دیالوگ‌های متفاوت را یاد بگیرند. به طور مثال می‌توان موقعیت خرید کردن یا سفارش دادن در رستوران را انتخاب کرده و سپس شروع به برقراری ارتباط در این اپلیکیشن کرد. کانورسو می‌تواند تمامی کلمات مورد نیاز افراد در موقعیت‌های مختلف را به آن‌ها بگوید. به عنوان مثال می‌توانید با انواع جمله ها، کلمات و اصطلاحات کاربردی هنگام سفارش در کافه و رستوران با این اپلیکیشن آشنا شوید.

یادگیری زبان با هوش مصنوعی

سپس می‌توانید تمامی نکاتی که یاد می‌گیرید را در قالب یک چت استفاده کنید. این ابزار می‌تواند نوشته‌های شما را بررسی کرده و سپس در پلتفرم دیسکورد به شما بازخورد بدهد. برای افرادی که می‌خواهند مهارت‌های برقراری ارتباط خود را در موقعیت‌های مختلف تقویت کرده و دایره لغات ابتدایی و پایه خود را تقویت کنند، دستیار هوشمند converso بهترین گزینه است.

Converso

7. هوش مصنوعی Linguix

شاید مهارت نوشتن، به ویژه نوشتار رسمی، برای شما هم سخت‌ترین مهارت هنگام یادگیری مهارت‌های زبان باشد. در این صورت باید از یک ابزاری استفاده کنید که مهارت نوشتار شما را تقویت کرده و به شما کمک می‌کند تا روان‌تر نوشته و از کلمات بهتری استفاده کنید. یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تقویت مهارت نوشتاری، هوش مصنوعی Linguix است. افراد می‌توانند متن مورد نظر خود را نوشته، در این سایت وارد کرده و سپس روی دکمه بررسی متن کلیک کنند.

یادگیری زبان با هوش مصنوعی

ابزار Linguix با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی خود، متن وارد شده را به صورت کامل بررسی کرده و نکات گرامری و اشتباهات موجود را به شما گوشزد می‌کند. همچنین می‌توانید با استفاده از این ابزار دایره لغات خود را گسترش داده و با نحوه نوشتن نامه‌های رسمی بیشتر آشنا شوید. استفاده از این هوش مصنوعی یادگیری زبان رایگان بوده و می‌توانید به صورت ۲۴ساعته از آن استفاده کنید.

Linguix

8. ابزار TalkPal

یکی دیگر از بهترین ابزارهای یادگیری زبان‌های خارجی با هوش مصنوعی ابزار Talkpal است. این ابزار هم امکان این را برای افراد به وجود می‌آورد که درباره تاپیک‌ها یا موضوعات مختلف صحبت کنند. با استفاده از این ابزار می‌توانید دایره لغات خود را گسترش بدهید و با انواع جمله‌های مختلف در موقعیت‌های گوناگون آشنا شوید. موقعیت‌هایی که در این ابزار وجود دارند شامل موقعیت‌های معرفی به یک دوست، مصاحبه کاری، خرید، سفارش در رستوران و بسیاری موقعیت‌های دیگر می‌شوند.

یادگیری زبان با هوش مصنوعی

در صورتی که در متن ورودی شما هم مشکلی وجود داشته باشد، نرم‌افزار Talkpal اشتباهات شما را گوشزد خواهد کرد. به این ترتیب می‌توانید مهارت نوشتن و برقراری ارتباط خود با سایرین را تنها با استفاده از ابزار Talkpal تقویت کنید. استفاده از این ابزار رایگان بوده و در تمامی ساعات روز در دسترس زبان آموزان خواهد بود.

TalkPal

9. ابزار Gramara

همه ما می‌دانیم که یکی از مهم‌ترین اشتباهاتی که بیشتر افراد هنگام نوشتن انجام می‌دهند، اشتباهات گرامری است. به بیان بهتر، بیشتر افراد دایره لغات گسترده‌ای داشته و نحوه نوشتن و املای آن‌ها را هم بلد هستند. اما به دلیل آشنایی کم با گرامر زبان‌های خارجی، هنگام نوشتن با مشکل مواجه می‌شوند. یکی از بهترین ابزارهای یادگیری زبان با هوش مصنوعی که می‌تواند این مشکل را برطرف کند، ابزار Gramara است.

یادگیری زبان با هوش مصنوعی

افراد می‌توانند متن‌های خود را در این ابزار وارد کرده و سپس اجازه بدهند تا هوش مصنوعی به کار رفته در آن، متن را بررسی کند. پس از بررسی متون، تمامی اشتباهات گرامری موجود در متن مشخص شده و شیوه نوشتن صحیح هم به افراد نشان داده می‌شود. به همین ترتیب هم افراد می‌توانند تنها با استفاده از این اپلیکیشن، گرامر خود را تقویت کنند.

Gramara

10. هوش مصنوعی TalkBerry

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با وجود زبان خوبی که دارید، نتوانید از پس مصاحبه‌های کاری به زبان خارجی بر بیایید. علت این موضو این است که مصاحبه‌های کاری ادبیات مخصوص به خود را داشته و باید حتما با نحوه بیان موضوعات مختلف برای گرفتن کار مورد علاقه خود آشنا باشید. یکی از بهترین ابزارهای یادگیری زبان با هوش مصنوعی که می‌تواند شما را برای مصاحبه‌های کاری به زبان‌های خارجی آماده کند، هوش مصنوعی TalkBerry است.

یادگیری زبان با هوش مصنوعی

این ابزار بر پایه چت جی پی تی بوده و می‌تواند به راحتی به شما کمک کند که خود را برای مصاحبه کاری خود به زبان‌های خارجی آماده کنید. از جمله دیگر ویژگی‌های مهم این ابزار این است که می‌تواند به شما در آمادگی برای سوالات احتمالی مانند نقاط ضعف و قوت کمک کند. استفاده از این ابزار رایگان بوده و می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما کند.

TalkBerry

کلام آخر

در این مطلب با ۱۰ مورد از بهترین ابزارهای یادگیری زبان با هوش مصنوعی آشنا شدیم. می‌دانیم که امکان برقراری ارتباط با یک فرد نیتیو یا کاملا مسلط به یک زبان خارجی برای تمامی افراد وجود ندارد. به همین دلیل هم بهترین کار برای تقویت مهارت زبان برای این افراد، استفاده از هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی یادگیری زبان‌های خارجی را بسیار لذت بخش کرده و می‌تواند تا حدود زیادی به تقویت مهارت‌های مختلف زبان شما کمک کند.

ناگفته نماند که استفاده از این ابزارها هزینه کمتری هم نسبت به گرفتن معلم خصوصی دارد. بسیار خوشحال می‌شویم اگر نظر یا تجربه خود را درباره یادگیری زبان‌های خارجی با هوش مصنوعی با ما به اشتراک بگذارید.

2 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//