ویندوز 12 : در آستانه یک تغییر بزرگ! (قابلیت ها و تاریخ انتشار)

سیستم عامل مایکروسافت از زمان آغاز به کار خود مسیر طولانی را طی کرده است و آخرین نسخه آن ویندوز 11 است. با این حال، شایعات و گمانه زنی‌هایی در مورد انتشار احتمالی ویندوز 12 منتشر شده است. گمان می‌رود که ویندوز 12 بازیگر اصلی بعدی در بازار سیستم عامل باشد. این سیستم عامل در حال پیشرفت است تا به یکی از پرتقاضاترین نسخه‌های سیستم عامل در چند وقت اخیر تبدیل شود. ویندوز 12 با برخورداری از ویژگی‌های پیشرفته، زمان‌های بوت سریع‌تر و تجربه کاربری بهتر، به‌عنوان برداشتی منحصربه‌فرد از آنچه یک سیستم‌عامل باید به کاربرانش ارائه دهد، امیدوارکننده به نظر می‌رسد. در این مقاله قصد داریم درباره قابلیت های ویندوز 12 و سیستم مورد نیاز ویندوز 12 صحبت کنیم.

قابلیت‌های جدید ویندوز 12

شنیده شده است که ویندوز 12 با چندین ویژگی جدید و همچنین به روز رسانی‌های موجود عرضه می‌شود. تمرکز اصلی سیستم عامل بر امنیت و بهینه سازی است، به این معنی که کاربران می‌توانند سطح حفاظتی بسیار بالاتر و عملکرد سریعتری نسبت به قبل داشته باشند. از آنجایی که هیچ کلمه رسمی از سوی مایکروسافت وجود ندارد، گفتن اینکه چه ویژگی‌هایی می‌توانیم از ویندوز 12 انتظار داشته باشیم، چالش برانگیز است. اما با این حال احتمال می‌رود که قابلیت های ویندوز 12 به شرح زیر باشد:

رابط Next Valley در Ignite 2022

ویندوز 12 با ارائه یک رابط کاربری جدید، امکان نمایش تصاویر پویاتر و تجربه کاربری بهتر را فراهم می‌کند. در سال 2022، در سخنرانی اصلی مایکروسافت Ignite، برنامه‌های این شرکت برای طراحی مجدد نشان داده شد. منوی آغاز به‌روزرسانی جدیدی دریافت می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا ظاهر سیستم‌ عامل خود را به راحتی سفارشی کنند.

قابلیت های ویندوز 12

همچنین، نوار وظیفه حالت بصری‌تری به خود خواهد گرفت و دارای میانبرهای قدرتمند برای دسترسی سریع به برنامه‌ها خواهد شد برخلاف نوار وظیفه قدیمی، برخی کاربران امیدوارند که یک داک شناور مشابه macOS در ویندوز 12 وجود داشته باشد. همچنین، ویجت‌ها ممکن است به‌روزرسانی بزرگی در ویندوز 12 با قابلیت افزودن و سفارشی‌سازی آنها مطابق با نیازهای کاربر دریافت کنند. انتظار می‌رود که ویجت‌های پویا برای آب و هوا، یادداشت‌ها و تقویم‌ها را ببینیم که می‌توانند جابجا شوند و در اطراف دسکتاپ قرار گیرند.

عملکرد بهبود یافته

یکی از ویژگی‌هایی که کاربران به دنبال آن هستند بهبود عملکرد است. ویندوز 11 در مقایسه با نسخه های قبلی خود عملکرد بهتری داشته است، اما همیشه جایی برای بهبود وجود دارد. مایکروسافت ممکن است بر روی افزایش عملکرد با ویندوز 12 تمرکز کند تا سیستم عامل سریعتر و کارآمدتری را برای کاربران فراهم کند. با پتانسیل افزایش نیازمندی‌های سیستم، ویندوز 12 می‌تواند از پردازنده‌ها و GPU‌های عصر جدید استفاده کند تا تجربه روان‌تری را به کاربران ارائه دهد. کاربران می‌توانند انتظار زمان راه اندازی سریع تر، استفاده بهینه از حافظه و بهبود عملکرد کلی را داشته باشند. به طور کلی، کارشناسان امیدوارند که سیستم عامل بهینه‌تری را از نسخه اصلی بعدی ویندوز ببینند.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی

هوش مصنوعی (AI) هر روز بیشتر و بیشتر در زندگی ما ادغام می‌شود، بنابراین جای تعجب نیست که مایکروسافت به دنبال تبدیل هوش مصنوعی به بخش مرکزی ویندوز 12 نیز باشد. ما انتظار داریم که شاهد ارتقاءهای عمده کورتانا، دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت با قابلیت صوتی و همچنین ادغام ویژگی‌های یادگیری ماشینی برای کمک به بهبود عملکرد و امنیت باشیم.

قابلیت های ویندوز 12

می‌توان انتظار داشت که سیستم‌عامل ویندوز 12 دارای قابلیت‌های یادگیری ماشینی داخلی باشد که به کاربران کمک می‌کند تا وظایف خود را سریع‌تر هدایت و مدیریت کنند. مایکروسافت همچنین می‌تواند به طور بالقوه از هوش مصنوعی برای ایمن‌تر کردن سیستم‌عامل استفاده کند که به آن امکان می‌دهد تهدیدها را در زمان واقعی شناسایی و به آنها پاسخ دهد. این سطح پیشرفته از امنیت به ویژه برای مشاغلی که داده‌های حساس را مدیریت می‌کنند مفید خواهد بود.

امنیت پیشرفته

امنیت همیشه یک نگرانی برای کاربران است و مایکروسافت ممکن است به دنبال بهبود امنیت با ویندوز 12 باشد. با شیوع بیشتر حملات سایبری، مایکروسافت ممکن است بر افزایش امنیت تمرکز کند تا سیستم عامل ایمن‌تری را به کاربران ارائه دهد. کارشناسان پیش بینی می‌کنند که ویندوز 12 پیشرفت‌های عمده‌ای در Windows Defender داخلی و همچنین محافظت از فایروال برای کمک به محافظت از کاربران در برابر تهدیدات مخرب داشته باشد.

آنچه از ویندوز 12 انتظار داریم

قابلیت های ویندوز 12

کاربران ترجیحات متفاوتی دارند، اما برخی از ویژگی‌های رایجی که کاربران می‌خواهند در ویندوز 12 ببینند عبارتند از:

گزینه‌های سفارشی سازی

کاربران می‌خواهند بتوانند سیستم عامل خود را مطابق با ترجیحاتشان سفارشی کنند. این می‌تواند شامل توانایی تغییر تم‌ها، رنگ‌ها و فونت‌ها برای شخصی سازی تجربه کاربر باشد. بسیاری از کاربران همچنین خواهان پشتیبانی بومی مانند پس زمینه دسکتاپ متحرک و همچنین امکان افزودن ویجت‌ها و سایر عناصر تعاملی هستند.

بهبود عملکرد بازی

بازی بخش مهمی از صنعت رایانه‌های شخصی است و کاربران مایل به دیدن آن هستند. بهبود عملکرد بازی در ویندوز 12 می‌تواند شامل پشتیبانی بهتر از گرافیک، زمان بارگذاری سریع تر و گیم پلی روان‌تر باشد.

پشتیبانی از واقعیت مجازی

واقعیت مجازی (VR) به طور فزاینده‌ای در ویندوز ۱۲ محبوب می‌شود و مایکروسافت ممکن است به دنبال استفاده از پشتیبانی از VR در ویندوز 12 باشد. با رایج‌تر شدن VR، منطقی است که مایکروسافت از پشتیبانی VR استفاده کند تا تجربه‌ای فراگیرتر را به کاربران ارائه دهد.

MSN Messenger

قابلیت های ویندوز 12

TechRadar پیشنهاد می‌کند که مایکروسافت باید به دنبال بازگرداندن MSN Messenger ، سرویس پیام رسانی محبوب باشد. این یک ویژگی خوشایند برای بسیاری از کاربران خواهد بود، زیرا در اوایل دهه 2000 یک راه محبوب برای برقراری ارتباط بود.

بدون کنترل پنل

کنترل پنل از ابتدا در ویندوز بوده است، اما ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که مایکروسافت از این ابزار قدیمی دور شود. بسیاری از کاربران معتقدند که کنترل پنل قدیمی است و استفاده از آن دشوار خواهد بود. بنابراین جایگزینی آن با یک رابط مدرن‌تر یک تغییر خوشایند است.

برنامه‌های اندروید بیشتر

کاربران در حال حاضر می‌توانند اجرای برنامه‌های اندروید در ویندوز 11 را از طریق اپ استور آمازون دنبال کنند، اما مایکروسافت می‌تواند به دنبال گسترش این ویژگی با ویندوز 12 باشد. این به کاربران امکان می‌دهد به برنامه‌های مورد علاقه خود در پلتفرم ویندوز دسترسی بیشتری داشته باشند و آن را برای کسانی که به استفاده از دستگاه‌های اندرویدی عادت دارند انتخاب جذاب‌تری تبدیل کند.

آیا ویندوز 12 در آستانه یک تغییر بزرگ است؟

مایکروسافت به دنبال منتقل کردن ویندوز به فضای ابری است و با ویندوز 365 این روند را به صورت فزاینده‌ای انجام می‌دهد. غول نرم افزاری نیز قصد دارد همین کار را برای مصرف کنندگان انجام دهد. در وضعیت کسب و کار داخلی، مایکروسافت درباره ایجاد ویندوز 365 صحبت می‌کند که به کاربران اجازه می دهد تا یک سیستم عامل کامل ویندوز را از فضای ابری بر روی هر دستگاهی فعال کنند. این ارائه جزء استراتژی کلی بازی مایکروسافت است و نحوه ارتباط آن با سایر بخش‌های کسب و کار این شرکت را شرح می‌دهد. منتقل کردن ویندوز به فضای ابری، از قدرت فضای ابر و مشتری برای فعال کردن خدمات بهبودیافته مبتنی بر هوش مصنوعی و تجربه دیجیتالی مردم استفاده می‌کند.

قابلیت های ویندوز 12

ویندوز 365، یک سرویس پخش نسخه کامل ویندوز به دستگاه‌ها است که تا کنون فقط برای مشتریان تجاری در دسترس بوده است. اما مایکروسافت در حال حاضر آن را در ویندوز 11 ادغام کرده است. به‌روزرسانی‌های آینده شامل Windows 365 Boot می‌شود که به دستگاه‌های ویندوز 11 امکان می‌دهد به‌ جای نصب نسخه محلی ویندوز، مستقیما به یک نمونه رایانه Cloud وارد شوند. علاوه بر این، Windows 365 Switch نیز در ویندوز 11 تعبیه شده است تا رایانه‌های شخصی ابری را در ویژگی Task View (دسکتاپ مجازی) ادغام کند. مایکروسافت در کنار نیاز به سرمایه گذاری در مشارکت‌های سفارشی، ایده انتقال کامل ویندوز به ابر را برای مصرف کنندگان نیز ارائه داده است. این شرکت در برخی از این کارها برای دستگاه‌های Surface Pro X مجهز به ARM خود اقدام کرده است و به دنبال طراحی پردازنده‌های مبتنی بر ARM خود برای سرورها و شاید حتی دستگاه‌های سرفیس است. همچنین، شنیده شده است که مایکروسافت می‌تواند روی تراشه‌های هوش مصنوعی خود نیز کار کند.

همچنین اخیرا، شرکت مایکروسافت دستیاری جدید با نام Windows Copilot را برای ویندوز 11 معرفی کرده است. این دستیار با استفاده از هوش مصنوعی، قادر است محتوای برنامه‌هایی که در ویندوز 11 مشاهده می‌شوند را خلاصه کرده، بازنویسی کند و یا توضیح دهد. در حال حاضر، این دستیار در دوره آزمایش داخلی قرار دارد و در ماه ژوئن برای آزمایش ‌کنندگان منتشر خواهد شد. Windows Copilot بخشی از تلاش گسترده‌تر هوش مصنوعی برای ویندوز است و مایکروسافت با شرکت‌های AMD و Intel همکاری می‌کند تا ویژگی‌های بیشتر ویندوز را در پردازنده‌های نسل بعدی فعال کند. همچنین، شرکت‌ها به ویندوز 12 اشاره کرده‌اند و به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی بخشی از این جاه طلبی گسترده ویندوز مایکروسافت است.

سیستم مورد نیاز ویندوز 12

کاربران مشتاقانه منتظر سیستم مورد نیاز ویندوز 12 هستند. قبل از نصب ویندوز 12، مهم است که مطمئن شوید رایانه شما حداقل سیستم مورد نیاز را برآورده می‌کند. بر اساس درک ما، این الزامات احتمالا مشابه یا مشابه حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز 11 خواهد بود:

  • حداقل 8 گیگابایت رم
  • 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی
  • پردازنده 64 بیتی، سرعت کلاک CPU 1 گیگاهرتز

سیستم مورد نیاز ویندوز 12

علاوه بر این، برای راه اندازی اولیه به یک اتصال اینترنت و یک حساب مایکروسافت نیاز دارید. سیستم مورد نیاز ویندوز 11 طوفانی به اینترنت وارد کرد. صدها هزار کاربر نتوانستند سیستم عامل خود را ارتقا دهند زیرا دستگاه‌های آنها حداقل شرایط را برآورده نمی‌کرد. با ویندوز 12، مایکروسافت می‌تواند به دنبال کاهش نیازهای سیستم باشد تا کاربران بیشتری بتوانند از ویژگی‌های آن لذت ببرند.

از سوی دیگر، الزاماتی مانندTPM 2.0 و UEFI Secure Boot ممکن است به یک ضرورت برای ویندوز 12 تبدیل شود زیرا مایکروسافت همچنان بر امنیت تمرکز دارد. حداقل رم مورد نیاز نیز ممکن است از 4 گیگابایت به 8 گیگابایت افزایش یابد و کاربران باید قبل از ارتقاء مطمئن شوند که رایانه‌های آنها نیازهای جدید را برآورده می‌کند.

تاریخ انتشار ویندوز 12

یکی از مهمترین نکاتی که برای تاریخ انتشار ویندوز 12 ذکر شده این است که هیچ تایید رسمی از سوی مایکروسافت در مورد انتشار این ویندوز وجود ندارد و به همین دلیل نمی توانیم در مورد زمان دقیقی که این ویندوز روانه بازار می‌شود، اظهار نظر کنیم. در حال حاضر ویندوز 11 عرضه شده و به زودی به روز رسانی‌های ویندوز 11 ارائه خواهد شد. مایکروسافت اعلام کرده است که ویندوز 11، آخرین نسخه ویندوز خواهد بود ولی برخی شایعات نشان می‌دهد ممکن است مایکروسافت بر خلاف این اظهار نظر، ویندوز 12 را هم منتشر نماید.

تاریخ انتشار ویندوز 12

معلوم نیست که چه زمانی مایکروسافت برای عرضه ویندوز 12 را انتخاب خواهد کرد، ولی ما باید به شرکت‌هایی که به دنبال پیشرفت هستند صبر و عصای صبر را با خود داشته باشیم. در هر صورت، کاربران می توانند انتظار داشته باشند که با عرضه نسخه جدید ویندوز، ویژگی‌ها، پیشرفت‌ها و بهبودهای متعددی به سیستم عامل ویندوز اضافه شود.

همچنین گزارشی در ویندوز سنتر منتشر شده است که حاکی از آزمایش ویندوز 12 با نام «Next Valley» توسط مایکروسافت است. این گزارش ذکر می کند که تا سال 2024، این سیستم عامل آماده خواهد بود، اما ممکن است زمان بیشتری طول بکشد. با این حال، نحوه انتشار ویندوز 12 ممکن است مشابه ویندوز 11 باشد، به این معنی که در ابتدا برای کاربران Windows Insiders در دسترس قرار خواهد گرفت و سپس در مدت کوتاهی پس از آن به صورت عمومی منتشر خواهد شد.

آیا مجبور به ارتقا خواهیم بود؟

خیر، شما مجبور به ارتقا به ویندوز ۱۲ نیستید. زیرا ویندوز ۱۰ و ۱۱ همچنان یکی از جدیدترین سیستم‌عامل‌های مایکروسافت به شمار می‌روند و به شما امکانات بسیاری را در اختیار قرار می‌دهند. همچنین، مایکروسافت تضمین کرده است که ویندوز ۱۰  و ۱۱ به مدت ۱۰ سال پشتیبانی خواهند شد، پس شما هنوز می‌توانید از این سیستم‌عامل‌ها استفاده کنید. اما در صورتی که بخواهید از امکانات و قابلیت‌های جدیدتری که در ویندوز ۱۲ ارائه شده است، بهره ببرید، می‌توانید به ویندوز ۱۲ ارتقا دهید.

این در واقع به نیاز‌ها و استفاده‌ شما بستگی دارد. در هر صورت، اگر تصمیم به ارتقا دادن به ویندوز ۱۲ دارید، قبل از آن حتما باید اطمینان حاصل کنید که سیستم شما با مشخصات حداقلی و ایده‌آل برای این سیستم ‌عامل مطابقت دارد. به همین دلیل، بهتر است پیش از هر اقدامی مشخصات سیستم خود را بررسی کنید تا بدون مشکل به ویندوز ۱۲ ارتقا دهید.

کلام آخر

در این مقاله درباره قابلیت های ویندوز 12 و تاریخ انتشار ویندوز 12 صحبت کردیم. پتانسیل ویندوز 12 سر و صدا و هیجان زیادی را در بین علاقه مندان به فناوری ایجاد کرده است. انتظار می‌رود که ویندوز 12 طیف وسیعی از ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدید را نسبت به نسخه قبلی خود، ویندوز 11 ارائه دهد. چه یک کاربر معمولی یا یک کاربر قدرتمند باشید، ویندوز 12 امیدوار کننده به نظر می‌رسد. بنابراین منتظر یک تجربه محاسباتی کارآمدتر و کارآمدتر باشید.

در عین حال، ایده خوبی است که رایانه خود را برای برآورده کردن حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز 12 آماده کنید. این به اطمینان از ارتقای روان و بدون دردسر در زمان مناسب کمک می‌کند. ویندوز 12 با ویژگی‌های جدید و بهبودهای عملکردی که شایعه شده‌اند، می‌تواند بزرگترین اتفاق بعدی در دنیای سیستم‌ عامل‌ها باشد.

1 | (1)
منبع xda-developers.com www.techadvisor.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//