تست ضربه آیفون 15 : شکست مهلک در برابر آیفون 14

یکی از ویژگی‌های اصلی آیفون 15 پرو قاب تیتانیومی آن است که باعث می‌شود این گوشی به طور قابل توجهی سبک‌تر از آیفون 14 پرو باشد که دارای کناره‌های فولادی ضد زنگ است. اما استحکام آن چگونه است؟ آیا بهبود یافته یا بدتر شده؟

ظاهرا تغییر طراحی لبه‌ها برای آیفون 15 خوب نبوده

آیفون 15 همچنین دارای لبه‌های منحنی شکل است که باعث می‌شود در دست گرفتن آن راحت‌تر شود. به‌علاوه صفحه نمایش آن هم در قسمت لبه‌ها، کمی خمیده است؛ اما نکته اینجاست که به‌نظر می‌رسد طراحی منحنی آن برای دوام و استحکام این گوشی کاملا مضر بوده و از این نظر نقطه ضعفی برای آن محسوب می‌شود.

رقابت سخت آیفون 15 و 14

حالا سام کوهل از AppleTracks به استرالیا رفته تا آیفون 15 پرو بخرد و آن را از ارتفاعات مختلف رها کند و میزان استحکام آن را در برابر آیفون 14 پرو آزمایش کند. از نظر تئوری آیفون 14 باید بیشتر از جانشین خود در معرض آسیب باشد، اما در واقعیت همه چیز متفاوت است، یعنی آیفون 14 برنده این آزمایش بود!
تست ضربه آیفون 15
کوهل یک سری آزمایش را روی آیفون 15 پرو و ​​آیفون 14 پرو انجام داد که نتایج آن بسیار شگفت انگیز بود. او هر دو گوشی را در دستش گرفته و همزمان آن‌ها را روی یک زمین سیمانی از ارتفاعات مختلف می‌اندازد.
تست ضربه آیفون 15
در چند رها کردن اول، آیفون 14 پرو آسیب جزئی دید، اما شیشه سیاه آیفون 15 پرو کمی شکسته و لنز دوربین آن نیز ضربه خورد.

ظاهرا آیفون 15 شانسی در این رقابت ندارد

با ادامه تست‌ها، کوهل روی یک نیمکت ایستاد تا بیشتر از چند آزمایش قبل ضربه‌های محکم‌تری به آن‌ها وارد کند. در این مرحله، پشت آیفون 15 پرو شروع به خرد شدن کرد و دو لنز آن به شدت آسیب دید. از طرف دیگر، آیفون 14 پرو فقط در قسمت کناره‌ها آسیب دید و تأثیرات ضربات روی لنزهای آن جزئی بود؛ اما ظاهرش کاملا سالم باقی ماند.

در ادامه وقتی گوشی‌ها از ارتفاع حدود 15 فوتی پایین افتادند، قسمت پایینی صفحه نمایش آیفون 15 پرو سفید شد و پشت آن کاملا خراب شد. در همین حال، آیفون 14 پرو حتی یک ترک هم بر‌نداشت.
تست ضربه آیفون 15

دست آیفون 14 به نشانه پیروزی بالا می‌رود

کوهل دوباره ادامه می‌دهد و گوشی‌ها را از ارتفاع 20 فوتی رها می‌کند و اینبار کافی بود تا آیفون 15 کاملا از بین برود. دوربین و همچنین ناحیه اطراف آن جدا شد و صفحه نمایش به طور کامل از کار افتاد. پشت آیفون 14 پرو نیز در این مرحله شکست و صفحه آن دچار ترک‌هایی شد؛ اما گوشی هنوز هم کاملا کارآمد بود.

علت ضعف استحکام آیفون 15 چیست؟

طراحی به روز آیفون 15 پرو بخشی از دلیل عملکرد ضعیف آن در تست‌ها است. صفحه نمایش به دلیل طراحی خمیده بیشتر در معرض آسیب بود زیرا تماس بیشتری با زمین داشت. در واقع لبه‌های صاف آیفون 14 پرو در جذب ضربه بهتر عمل می‌کنند، در حالی که کناره‌های گرد آیفون 15 پرو باعث می‌شود ضربه به بقیه دستگاه‌ انتقال داده شود.

برای نتیجه‌گیری زود است؟

در حالی که این یک آزمایش سرگرم کننده بود، اما باید به خاطر داشته باشید که تحت شرایط کنترل شده انجام نشده است، بنابراین بهتر است با این آزمایش نتیجه‌گیری قطعی نکنید. به هر حال یک نکته هم وجود دارد و آن اینکه کوهل در مجموع 15 بار گوشی‌ها را رها کرد و هر بار، آیفون 14 پرو عملکرد بهتری داشت، که خب این موضوع نمی‌تواند تصادفی باشد.
امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//