پیش از خرید مانیتور باید بدانید!

امروزه استفاده از مانیتور برای انجام کار‌های روزانه در اداره و خانه بسیار گسترش پیدا کرده است و به عنوان یکی از عناصر سخت‌افزاری مهم در رایانه محسوب می‌شود که هر فرد یا سازمانی با توجه به نیاز و بودجه خود به نمونه خاصی از آنها نیاز دارد. با توجه به این که روز به روز مدل و برند‌های مختلف از این محصول به بازار وارد می‌شود، از این رو اغلب بسیاری از افراد این پرسش را دارند که مانیتور مناسب خود را از کجا خریداری کنند.

بسیاری از کاربران هنگام خرید کامپیوتر اهمیت کمی برای مانیتور قائل می‌شوند و معیارهای انتخاب آنها تنها ظاهر و یا سایز نمایشگر است. در نظر داشته باشید که در روز ممکن است زمان زیادی را صرف مطالعه، خواندن ایمیل، مرور صفحات وب یا بازی‌های کنید که همگی در مانیتور به نمایش درمی‌آیند. بنابراین لازم است معیارهای خود را گسترش و برای انتخاب مانیتور دقت بیشتری به خرج دهید. در اینجا شما را با معیارهای مهم و تاثیرگذار در نمایشگر آشنا خواهیم کرد.

اولین نکته‌ در انتخاب و خرید مانیتور باید توجه داشته باشید سایز نمایشگر است که طبق بررسی آماری، بیشتر افراد سایز‌های 24، 27 و 32 اینچی را انتخاب می‌کنند که به راحتی روی میز قرار گیرد. پس اگر کاربر معمولی هستید این سایز از نمایشگر‌‌ها را پیشنهاد می‌کنیم. اگر گیمر یا طراح هستی به سراغ سایز‌های بالای 27 اینچ بروید.

یکی دیگر از موضوعات مهم رزولوشن مناسب است که در اکثر مدل‌های اداری و خانگی کیفیت FULL HD یا همان رزولوشن 1920×1080 ارائه می‌شود که برای کار‌های روزمره و حتی ادیت‌های ساده هم کارایی دارد. اما اگر برای کار‌های حرفه‌ای نیاز به وضوح بالاتری دارید پیشنهاد ما 4K و UHD است.

نوع پنل استفاده شده نیز تاثیر زیادی بر روی کیفیت تصاویر دارد که بهترین آن‌ها IPS است. این نوع پنل کیفیت و دقت قابل ‌قبولی در نمایش تصاویر دارد و گران ترین نوع پنل است. پنل TN با دارا بودن رفرش ریت بالا برای گیمینگ فوق‌العاده است و کمترین میزان تاری حرکتی را دارد و در کنار آن پنل VA نیز برای کاربری‌های عادی و روزمره مناسب است.

فروشگاه اینترنتی کیومیتا یکی از فروشگاه‌های آنلاین و مرکز خرید مانیتور در تهران است و شما می‌توانید با مراجعه به این وب سایت علاوه بر مطالعه نقد و بررسی محصولات، قیمت‌ها را نیز مقایسه کنید و در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//