۴ روش برای افزودن پورت های USB بیشتر به رایانه

اگر تا امروز از جستجو برای استفاده از پورت‌های آزاد و یا تعویض کردن کابل‌های usb خود خسته شده‌اید؛ اکنون فقط یک راه پیش روی خود دارید و آن افزایش تعداد پورت usb کامپیوتر یا لپ ‌تاپ است. هنگامی که صحبت از این موضوع پیش می‌آید اکثر کاربران به فکر استفاده از هاب‌های معمولی usb می‌افتند؛ اما در واقع برای افزایش تعداد پورت‌ها راه‌های موثر دیگری نیز وجود دارد.

تا پایان این مقاله با ما همراه باشید به این خاطر که می‌خواهیم به معرفی ۴ روش برای افزودن پورت‌های usb بیشتر به رایانه بپردازیم.

چرا افزایش تعداد پورت USB اهمیت دارد؟

برخی از افراد از وجود کامپیوتر در یک محیط ثابت برای انجام کارهایشان صرف نظر کرده و از یک لپ ‌تاپ باریک و سبک در محیط‌های مختلف استفاده می‌کنند. این افراد به طور عملی نیاز زیادی به انواع مختلف پورت‌ها ندارند؛ اما برخی دیگر، هنگام استفاده در شرایط مختلف، با مشکل کمبود پورت USB روبرو می‌شوند.

به عنوان مثال اگر از کیبورد، ماوس، هارد اکسترنال، میکروفون USB و تجهیزات مشابه استفاده می‌کنید، هر کدام از این دستگاه‌ها یک پورت USB را اشغال می‌کنند. در این شرایط، احتمالا با مشکل کمبود پورت مواجه خواهید شد، به خصوص اگر از یک کامپیوتر دسکتاپ استفاده می‌کنید؛ زیرا لپ‌‌تاپ‌ها تعداد کمتری پورت دارند. از طرف دیگر، امروزه بسیاری از لپ‌ تاپ‌های جدید از تعداد پورت‌های بسیار کمتری نسبت به گذشته استفاده می‌کنند.

چگونه می‌توان تعداد پورت USB کامپیوتر را افزایش داد؟

برای افزایش تعداد پورت usb کامپیوتر ۴ روش بسیار موثر وجود دارد که در ادامه آن‌ها را توضیح خواهیم داد:

1. هاب USB

هاب یو اس بی

فرقی ندارد که از کامپیوتر یا لپ ‌تاپ استفاده می‌کنید، بلکه ساده‌ترین روش برای افزایش تعداد پورت‌های USB، استفاده از هاب USB خواهد بود. اگر مشکل شما صرفا کمبود چند پورت USB است و می‌خواهید چند ابزار که فشار زیادی به پورت وارد نمی‌کنند را به سیستم وصل کنید، یک هاب معمولی می‌تواند به ‌خوبی نیازهای شما را برطرف کند. اما منظور ما برای کم بودن فشار وارد شده به پورت کامپیوتر چیست؟

در این مورد باید بگوییم که محصولاتی مانند ماوس و کیبورد، انرژی زیادی از پورت‌های USB دریافت نمی‌کنند؛ بنابراین فشار زیادی به آن وارد نخواهد کرد.

به همین خاطر اگر یک هاب ساده را به پورت‌های کامپیوتر وصل کنید، ۳ یا ۴ پورت جدید به دست می‌آید؛ اما در چنین شرایطی، برق دریافتی از پورت USB کامپیوتر باید بین پورت‌های موجود در هاب تقسیم شود. اگرچه این موضوع مثلا برای ماوس و کیبورد مشکلی به وجود نمی‌آورد، ولی برای استفاده‌ هارد اکسترنال مناسب نیستند.

برای برطرف کردن این مشکل، باید از یک هاب دارای منبع برق جداگانه استفاده کنید. در واقع شما باید با توجه به نیازی که دارید، هاب USB مورد نظر خود را انتخاب کنید.

2. داک استیشن لپ ‌تاپ

داک لپ تاپ

به صورت کلی می‌توان گفت که وجود یک کیس کامپیوتر معمولاً موجب کمبود پورت‌های USB می‌شود. در حالی که پورت‌های دیگر مثل Ethernet یا HDMI مشکلی ایجاد نمی‌کنند. با استفاده از لپ ‌تاپ‌ها نیز، ممکن است محدودیت‌هایی در زمینه پورت‌های مختلف وجود داشته باشد و به‌ همین دلیل استفاده از یک داک استیشن می‌تواند راهکار مناسبی باشد.

در گذشته، داک استیشن‌ها ابزارهای بزرگ و سنگینی بودند و کاربران برای هر لپ‌ تاپ باید مدل مناسبی را پیدا می‌کردند؛ اما با پیشرفت فناوری USB و کوچک‌تر شدن این دستگاه‌ها، مشکلات گذشته برطرف شده‌اند. حالا داک استیشن‌ها خود نیز جذاب‌تر و کارامدتر هستند.

با اتصال یک داک استیشن به لپ ‌تاپ، به جز پورت‌های USB، به پورت‌های دیگر نیز دسترسی خواهید داشت؛ به ‌عنوان مثال، اگر لپ ‌تاپ شما قابلیت اتصال به چندین مانیتور را دارد، این داک استیشن می‌تواند به شما کمک کند تا به راحتی به پورت‌های مورد نیاز برای این کار دسترسی پیدا کنید.

البته داک استیشن‌ها قیمت بالاتری نسبت به هاب‌های معمولی دارند؛ اما با توجه به اینکه این دستگاه‌ها به شما امکان اتصال به پورت‌های Ethernet، درگاه SD و حتی پورت HDMI را هم می‌دهند، برای برخی کاربران ارزش خرید بالایی دارند. پس، اگر به پورت‌های متنوع موجود در داک استیشن نیاز دارید، قطعا این دستگاه برای شما ارزش خرید بالایی دارد.

3. کارت USB

کارت یو اس بی

برای افزایش تعداد پورت‌های سیستم دسکتاپ، یکی از راهکارهای موجود استفاده از کارت USB است. این راهکار برای کامپیوترهای دسکتاپ مناسب است و به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی تعداد پورت‌ها را افزایش دهید، حتی اگر از یک کیس قدیمی استفاده می‌کنید.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید کارت USB، اطمینان حاصل کنید که مادربرد سیستم شما دارای اسلات خالی مورد نیاز است. از این اسلات خالی، برای نصب کارت وای ‌فای نیز استفاده می‌شود.

خوشبختانه اتصال کارت USB به مادربرد بسیار ساده است و حتی اگر شما در زمینه‌ سخت ‌افزار تخصصی ندارید، باز هم می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

4. هاب برای پنل جلویی کیس

هاب برای پنل جلویی کیس

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید دسترسی آسان‌تری به پورت‌های USB داشته باشید؟ یکی از راهکارهای ممکن، این است که کیس خود را به یک هاب مناسب مجهز کنید. این کار به شما امکان می‌دهد تا بتوانید به راحتی از پورت‌های USB بر روی پنل جلویی کیس استفاده کنید، بدون اینکه نیاز به دسترسی به پشت کیس داشته باشید.

همچنین می‌توانید پنل جلویی کیس خود را با یک پنل دارای پورت‌های USB بیشتر تعویض کنید. در هر صورت، این امر به شما امکان می‌دهد تا به آسانی از امکانات USB خود بدون در نظر گرفتن اینکه کیس شما چه تنظیماتی دارد، استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی چهار روش برای افزودن پورت‌های usb بیشتر به رایانه پرداختیم. افزایش تعداد usb برای بسیاری از کاربران کامپیوتر می‌تواند سودمند باشد. امیدواریم با این روش‌ها بتوانید به طور کاملا موثر تعداد پورت‌های usb کامپیوتر خود را افزایش دهید.

همچنین اگر سوالی درباره این موضوع دارید، حتما از ما بپرسید تا در سریع‌ترین زمان به آن‌ها پاسخ دهیم.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//