اولین فرمانده نظامی هوش مصنوعی جهان ساخته شد!

در میان تشدید تنش‌های آمریکا و چین، هر دو کشور به توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی نظامی مانند سگ‌های ربات مسلح و همچنین پهپادها ادامه می‌دهند و در عین حال ادعا می‌کنند که به مقررات پایبند هستند.

در بحبوحه تنش‌های فزاینده چین با ایالات متحده بر سر استفاده از هوش مصنوعی نظامی در نبرد، دانشمندان چینی یک «فرمانده هوش مصنوعی» تولید کرده‌اند!

این «فرمانده مجازی» که در آزمایشگاهی در کالج عملیات مشترک «دانشگاه دفاع ملی» چین در شهر «شیجیاژوانگ» نگه‌داری می‌شود، می‌تواند بسیاری از جوانب یک فرمانده واقعی مانند تجربه، الگوهای فکری و شخصیت آن‌ها را شبیه‌سازی کرده و در عمل، جایگزین رهبران نظامی انسانی شود.

نکته قابل توجه این ربات این است که با سرعت تصاعدی در حال یادگیری هستند و از همه مهم‌تر برای نشان دادن نقاط ضعف برخی از مشهورترین رهبران نظامی چین مانند ژنرال پنگ دیهوای و ژنرال لین بیائو برنامه‌ریزی شده‌اند!

مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی بین دو کشور آمریکا و چین را می‌توان به مرغ و تخم مرغ تشبیه کرد، زیرا هر دو کشور علاقه خود را به تنظیم مقررات استفاده از این وسایل بدون سرنشین در میدان جنگ ابراز کرده‌اند. با این حال، پوشش رسانه‌ای فزاینده‌ای از آزمایش‌های در حال انجام یا نمونه‌های اولیه در قفس در هر دو کشور وجود دارد.

اینها شامل سگ‌های ربات تفنگدار و پهپادهای نظارتی و تهاجمی است که برخی از آن‌ها قبلا در میدان‌های جنگ در غزه و اوکراین استفاده شده‌اند‌. این وضعیت قوانین بین‌المللی را به‌طور فزاینده‌ای دشوار می‌کند، به‌ویژه زمانی که بازیگران دیگر مانند ناتو به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری در سیستم‌های دفاعی مبتنی بر فناوری هستند.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//