چگونه در اسپاتیفای آهنگ گوش کنیم؟

اگر تا به حال از اپلیکیشن اسپاتیفای (Spotify) روی تلفن همراه خود استفاده کرده باشید، احتمالا متوجه شده‌اید که کاربران رایگان (Free) مجاز به پخش یک آهنگ خاص بر اساس تقاضای خود نیستند. متاسفانه گوش دادن به آهنگ در اسپاتیفای فقط برای کاربران ویژه (Premium) فراهم شده است.

به عبارتی دیگر شما نمی‌توانید به صورت دل‌خواه به یک آهنگ خاص گوش دهید. امکان جستجوی آهنگ، ساخت پلی لیست و حتی ذخیره موسیقی در بخش موسیقی‌های من، برای کاربران رایگان فراهم شده است. با این‌حال، آن‌ها نمی‌توانند یک آهنگ را انتخاب کرده و به آن گوش دهند.

ما در آخرین جستجوی خود در اپلیکیشن Spotify یک راه حل برای این مشکل پیدا کرده‌ایم! اگر به دنبال گوش دادن به آهنگ در اسپاتیفای هستید، حتما تا پایان این مقاله با مجله تکنولوژی ایده آل تک همراه باشید.

اسپاتیفای چیست و چگونه کار می‌کند؟

ابتدا و برای آن دسته از کاربران که هنوز با این اپلیکیشن قدرتمند و محبوب آشنا نشده‌اند، به صورت خلاصه به معرفی اسپاتیفای و قابلیت‌های آن خواهیم پرداخت. پس از آن، نحوه گوش دادن به آهنگ در اسپاتیفای را هم به صورت تصویری و مرحله به مرحله، بررسی خواهیم کرد.

اسپاتیفای چیست

Spotify یک سرویس آنلاین موسیقی، پادکست و ویدئو است که امکان دسترسی به میلیون‌ها آهنگ، موزیک ویدئو، پادکست و … را برای کاربران خود فراهم می‌آورد. عملکردهای اصلی مانند پخش موسیقی کاملا رایگان هستند؛ اما برای دسترسی به قابلیت‌های بیشتر، باید اشتراک ویژه این اپلیکیشن را خریداری نمایید.

اسپاتیفای در طیف وسیعی از دستگاه‌ها از جمله تلفن‌های همراه هوشمند، رایانه‌های شخصی، تبلت، تلویزیون‌های هوشمند و … در دسترس است. کاربران با استفاده از قابلیت “Spotify Connect” به راحتی می‌توانند در میان این دستگاه‌ها، جابه‌جا شوند.

اسپاتیفای به کاربران اجازه دانلود موسیقی را نمی‌دهد. البته امکان ساخت پلی لیست در اسپاتیفای و انتخاب آهنگ‌های مورد علاقه، برای کاربران فراهم شده است.

برای استفاده از این برنامه، باید ابتدا وارد وب سایت رسمی Spotify شده و اقدام به ساخت اکانت در اسپاتیفای کنید. همچنین در این مرحله، می‌توانید نوع اکانت (رایگان یا پرمیوم) خود را انتخاب کنید. سپس برای راحتی بیشتر، می‌توانید اسپاتیفای را برای دستگاه‌های اندروید، آیفون یا ویندوز، دانلود کرده و نصب نمایید.

برای دانلود اسپاتیفای برای سیستم عامل‌های مختلف، می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

دانلود نسخه دسکتاپ

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

بعد از نصب برنامه، تنها کاری که باید انجام دهید، این است که وارد حساب کاربری خود شده و به میلیون‌ها آهنگ و فایل‌های چند رسانه‌ای دیگر، دسترسی داشته باشید.

چگونه در اسپاتیفای آهنگ گوش کنیم؟

خب اکنون به موضوع اصلی مقاله باز می‌گردیم: گوش دادن به آهنگ در اسپاتیفای به صورت دل‌خواه. برای انتخاب یک آهنگ خاص و گوش دادن به آن در برنامه Spotify مطابق مراحل زیر جلو بروید:

  • اپلیکیشن اسپاتیفای را باز کرده و در باکس جستجو، آهنگ مورد نظر خود را وارد کنید. آهنگ مورد نظر خود را جستجو کنید
  • یکی از نتایج جستجو را انتخاب کنید تا به صفحه آلبوم یا هنرمند مربوطه، هدایت شوید.
  • آهنگی که جستجو کرده بودید را در این صفحه پیدا کنید.
  • با کشیدن انگشت به سمت چپ و ضربه زدن روی گزینه “Save” آهنگ را ذخیره کنید.
  • برای پخش یک آهنگ تصادفی از لیست آهنگ‌های موجود، روی دکمه Shuffle Play ضربه بزنید.
  • از بخش Menu وارد قسمت Your Music شوید.
  • هنرمند یا آلبومی که حاوی آهنگ مورد نظر شما است، در لیست Recently Played قابل مشاهده است.
  • حالا بر روی Shuffle Play ضربه بزنید.آهنگ مورد نظر خود را پخش کنید
  • این لیست فقط شامل آهنگ مورد نظر شما است. بنابراین آهنگ دل‌خواه شما پخش می‌شود.

کلام آخر

اسپاتیفای یک سرویس پخش موسیقی بسیار محبوب است که این روزها، کاربران زیادی را جذب کرده است. این اپلیکیشن نه تنها اجازه دانلود آهنگ را به شما نمی‌دهد، بلکه با اشتراک رایگان، حتی نمی‌توانید به یک آهنگ دل‌خواه هم گوش دهید. البته نگران نباشید؛ زیرا با استفاده از ترفندی که در این مقاله به شما معرفی کردیم، این مشکل برای همیشه حل خواهد شد.

در این مقاله به بررسی روش گوش دادن به آهنگ در اسپاتیفای پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

3 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//