از کجا آموزش کدنویسی به کودک را شروع کنیم

برنامه نویسی یک زبان عالی برای آمادگی بچه ها برای آینده است. ما هر روز با تکنولوژی در ارتباط هستیم و کدنویسی پایه و اساس تقریباً همه چیز در دنیای دیجیتال است.

چرا بچه ها باید کد نویسی یاد بگیرند

  • برنامه نویس ها تقاضای شغلی زیادی دارند.
  • مهارت برنامه نویسی برای ورود به مکان های مختلفی چون دانشگاه ها،  و مشاغل و … مزیت محسوب می شود
  • با دانش برنامه نویسی ، دانش آموزان دنیای اطراف خود را بهتر می شناسند.
  • برنامه نویسی سرگرم کننده و رضایت بخش است.
  • برنامه نویسی باعث افزایش خلاقیت می شود.
  • برنامه نویسی توانایی حل مسئله را بهبود می بخشد.

کودکان از چه سنی باید برنامه نویسی را شروع کنند

کودکانی که پایه ریاضیات پایه را میدانند و توانایی تفکر انتقادی خوبی دارند ، می توانند برنامه نویسی را شروع کنند. در حالت ایده آل ، کودکان حدود 10 تا 12 سالگی این مهارت ها را می توانند پرورش دهند. آنها در این سن به محاسبات پایه ریاضی عادت می کنند و مهارت های تصمیم گیری و حل مسئله را توسعه می دهند.

در این مقاله ، 5 نرم افزار برنامه نویسی را برای بچه ها پیشنهاد می کنیم که فکر می کنیم بلوک های ساختاری عالی برای یادگیری زبان رایانه ها هستند

برنامه نویسی SpriteBox

برنامه نویسی SpriteBox بچه های شما را به یک ماجراجویی سوق می دهد زیرا آنها یاد می گیرند از مفاهیم ساده برنامه نویسی استفاده کنند و درنهایت برای نوشتن کد  تقویت می شوند.

بچه ها مفاهیم را به ترتیب ، از پارامترها و حلقه ها یاد می گیرند ، همچنین Basic Swift برای کسانی که در iOS و Java Syntax و Android هستند وجود دارد.

این یک بازی سرگرم کننده و جذاب برای بچه هایی است که علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد کد هستند.

SpriteBox

Lego Mindstorm ‘s Fix the Factory

همه عاشق یک داستان خوب هستند ، خصوصاً وقتی مفاهیم پیچیده ای را در مقابل کودکان خردسال قرار می دهیم!  Lego Mindstorm ، برنامه نویسی یک ربات است که می تواند راه برود ، بچرخد ، و حتی شلیک کند . این ربات وظیفه دارد باتری های جایگزین شده را به جای مناسب خود برگرداند. با حرکت ربات در داخل کارخانه ، کودکان با کارهای خاصی روبرو می شوند  و کودک شما می تواند دستورات ساده را به ربات بدهد تا آن ها را عملی کند. اگر آنها دستورات را اشتباه گرفتند ، باید کودک به تخته نقاشی برگرد آزمایش را تکرار کند تا زمانی که دستورات درست انجام شود.

Lego Mindstorm ، یک برنامه دوست داشتنی و با تعامل عالی ایجاد کرده اند تا بچه ها بتوانند تفکر منطقی ، هوش فضایی و مهارت حل معما را به چالش بکشند. با این حال ، به سرعت می تواند پیچیده تر شود ، بنابراین ممکن است برای بچه های  خیلی کوچک مناسب  نباشد.

Swift Playgrounds

زمین های بازی swif یک برنامه iPad است که توسط Apple ساخته شده است تا به کودکان ‘Swift’ آموزش دهد. این زبان برنامه نویسی است که اپل برای ایجاد برنامه ها از آن استفاده می کند. زیبا طراحی شده است و در کل تعامل بسیار خوبی دارد ، اما انتظار چیزی کمتر از اپل (افراد بزرگ) ندارید.

آموزش ها و پازل ها در دنیای سه بعدی با یک موجود بیگانه ایجاد شده است. با یادگیری و ایجاد کد ، بچه ها می توانند فوراً نتایج بازی را ببینند ، با دستورالعمل های خود بیگانگان را در دنیا راهنمایی می کنند.

کودکان می توانند از طریق “اصول اولیه سوئیفت” برای یادگیری اصول اولیه و پیشرفت در مفاهیم پیشرفته تر آماده شوند. زمین های بازی Swift شامل همه مفهوم و مهارت لازم برای نوشتن یک برنامه واقعی (طبق اپل) است.

Swift Playgrounds جذاب ، زیبا و راهی آسان برای کودکان بزرگتر برای یادگیری زبان برنامه نویسی Swift است. با این حال ، یک محدودیت بزرگ این است که می توان آن را فقط در iPad که دارای سیستم عامل 10.0+ است ، بارگیری کنید

Grasshopper

Grasshopper یک برنامه نویسی سرگرم کننده است که توسط تیمی به نام منطقه 120 از Google ساخته شده است و روی محصولات تچربی کار می کند. اگرچه این برنامه به طور خاص برای بچه ها ساخته نشده است ، اما در صورتی که درک خوبی از ریاضیات اساسی داشته باشند ، راه اندازی آن برای آنها عالی است.

برنامه Grasshopper بچه ها را از طریق دروس و آموزش هایی که در بازی آخر متمرکز شده اند راهنمایی می کند تا در نهایت قادر به نوشتن JavaScript واقعی برای ساخت انیمیشن ها باشند. این برنامه با اصول رمزگذاری شروع می کند و به سمت دستورات و منطق پیچیده تر حرکت می کند. با پیشرفت فرزندتان ، آنها با امتحان هایی که در آن می توانند جوایز و غنائم کسب کنند ، مورد امتحان قرار می گیرند.

نکته جالب اینجاست که ” Code Playground ” به آن ها مسیری را میدهد تا مهارت های جدید برنامه نویسی خود را امتحان کنند و با کد هایی که اخیراً آموخته اند ، چیزهایی را ایجاد کنند. این بسیار عالی است که به آنها اجازه آزمایش ، بازی و تمرین دهید.

همچنین محیط برنامه سرگرم کننده ، رنگارنگ و با انیمیشن های عالی است . با این وجود تنها محدودیت استفاده از Grasshopper این است که شما فقط می توانید با ورود به Google وارد بازی شوید. بنابراین اگر جزئی از Google نیستید ، باید حساب کاربری ایجاد کنید.

Mimo

آخرین برنامه برنامه نویسی ما برای بچه ها Mimo است ، این  برنامه اصول برنامه نویسی را ، با دروس و آزمونهای کوتاه از ساخت یک برنامه آموزش می دهد. Mimo با داشتن زبانهای برنامه نویسی گسترده ای ، گزینه هایی را برای بچه های شما فراهم می کند تا همه آنها را یاد بگیرند یا روی چیزهایی که مورد علاقه آنهاست تمرکز کنند.

بچه ها می توانند همانطور که یاد می گیرند بازی کنند ، با پیشرفت در دانش و درک خود ، با مشکل روبرو می شوند. آنها همچنین در طی راهی که می توانند از صفحه موفقیتهای خود مشاهده کنند ، جوایز سرگرم کننده ای کسب می کنند.

نکته جالب در مورد Mimo این است که کد از طریق مثالهای زندگی واقعی باعث می شود مفاهیم را بیاموزند (مانند ساخت یک ساندویچ).

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//