مدیریت نوتیفیکیشن در اینستاگرام

در تمامی شبکه های اجتماعی هر فعالیتی که یکی از دوستان شما در صفحه خودش و یا صفحه شما انجام دهد، می تواند خبرش از طریق نوتیفیکیشن برای شما ارسال شود. اینستاگرام نیز مستثنی نیست. تعدد این نوتیفیکیشن‌های گاه و بی گاه اینستاگرام یکی از مسائلی که کاربران را کلافه می کند. اینستاگرام این قابلیت را در اختیار کاربران قرار داده است تا بتوانند تنظیمات نوتیفیکشن را شخصی‌سازی کنند. مدیریت نوتیفیکیشن در اینستاگرام شما را از دریافت اعلان های مزاحم و پی در پی و گاها نامرتبط با شما دور می‌کند.

گاهی اوقات هم به دلایل مختلف نمتوانیم پیج شخص خاصی را آنفالو کنیم ولی تمایلی به دیدن پست های او نداریم و یا استوری های زیادی منتشر می‌کند که به شدت برایمان خسته کننده شده است. از طرف دیگر شاید مایل باشید که برخی از این اعلان های اینستاگرام حتما برایتان فعال باشد و یا بخواهید نوتیفیکیشن یک پیج خاص را فعال کنید، تا در صورت انتشار پست از طرف آن پیج، برای شما اعلانی ارسال شود. حالا چکاری باید کرد که بدون آنفالو کردن خودشان پست‌ها و استوری‌هایشان را هم نبینیم؟ درادامه می‌خواهیم نحوه مدیریت نوتیفیکیشن در اینستاگرام و شخصی سازی تنظیمات نوتیفیکیشن را به صورت کامل برای شما شرح دهیم. با ایده آل تک در مقاله امروز همراه باشید.

تنظیمات نوتیفیکیشن اینستاگرام

به منظور مدیریت نوتیفیکیشن در اینستاگرام باید بتوانید به تنظمات کلی اعلان در اینستاگرام وارد شوید. می توانید از طریق تنظیمات تلفن اعلان های عمومی را برای اینستاگرام روشن کنید، اما برای شخصی کردن تنظیمات و مدیریت انواع نوتیفیکیشن هایی که می خواهید مشاهده کنید، بهتر است به تنظیمات خود برنامه مراجعه نمایید.

از قسمت تنظیمات اینستاگرام وارد بخش notifications شوید. از این قسمت می‌توانید به مدیریت نونیفیکیشن های دریافتی اکانت اینستاگرامی خود بپردازید.

مدیریت نوتیفیکیشن های اینستاگرام

تنظیم نوتیفیکیشن های اینستاگرامصفحه تنظیمات نوتیفیکیشن را به شکل زیر مشاهده خواهید کرد:

منوی تنظیمات اینستاگرام

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید اینستاگرام گزینه های مختلفی را برای مدیریت نوتیفیکیشن های دریافتی در نظر گرفته است. در این قسمت شما میتوانید اعلان ها را برای پست ها و استوری ها و کامنت های افراد، فالورهای جدید، پیام های دایرکت، لایو و… فعال یا غیر فعال کنید.

گزینه های موجود در قسمت Notifications

گزینه “pause all” این امکان را به شما می دهد که دریافت نوتیفیکیشن را برای مدت زمان 15 دقیقه، 1، 2، 4 یا 8 ساعت غیرفعال کنید. در این حالت با باز کردن اینستاگرام نوتیفیکیشن ها را خواهید دید.

مدیریت نوتیفیکیشن ها در اینستاگرام

قسمت “posts, stories and comments” مربوط به اعلانات اولین پست، لایک، استوری و کامنت است. برای هر مورد 3 انتخاب دارید: به اینصورت که برای آن مورد میتوانید نوتیفیکیشن را خاموش کنید یا فقظ نوتیفیکیشن فالوینگ هایتان را دریافت کنید و یا برای همه فعال کنید. همه موارد به صورت دیفالت روی گزینه “From Everyone” قرار دارد.

مدیریت نوتیفیکیشن ها در اینستاگرام

گزینه بعدی “Following and Followers” است. در این قسمت شما میتوانید نوتیفیکشن فالورهای جدید، پذیرش درخواست فالو خودتان یا اعلان پیوستن دوستان فیس‌بوکتان به اینستاگرام و مواردی از این قبیل را فعال یا غیرفعال کنید.

تنظیمات اینستاگرام

در قسمت “Direct Messages” درخواست های ارسال پیام به دایرکت، درخواست پیوستن به گروه و… را مدیریت کنید.

تنظیمات شخصی اینستاگرام

قسمت “Live and IGTV” مربوط به لایوها و آپلود ویدیوهای IGTV می باشد.

و مورد آخر “From Instagram” مربوط به هرگونه اعلانی است که خود اینستاگرام برای شما میفرستد. مهم ترین اعلان اینستاگرام برای زمانی است که یک لاگین دیگر به اکانت شما اتفاق بیفتد. بنابراین بهتر است برای امنیت بیشتر حسابتان حداقل این مورد را فعال نگه دارید.

فعال کردن اعلان پست

گاهی ممکن است تمام نوتیفیکیشن ها را غیرفعال کرده باشید اما بخواهید حتما از پست های جدید یک پیج خاصی باخبر شوید. در این حالت باید نوتیفیکشن مربوط به پست های آن پیج را فعال کنید. توجه داشته باشید که برای فعال کردن نوتیفیکیشن های یک پیج حتما باید آن را فالو کرده باشید.

برای این منظور وارد صفحه مدنظر بشوید و مراحل زیر را انجام دهید:

1. یکی از پست ها را انتخاب کنید.

2. بر روی سه نقطه بالا سمت راست ضربه بزنید.

3. از بین گزینه های موجود، گزینه “Turn on post notifications” را انتخاب کنید.

مدیرییت نوتیفیکیشن پست هااز این پس با انتشار پست های جدید توسط آن پیج، شما فورا اطلاع خواهید یافت. برای غیر فعال کردن نیز همین مراحل را می توانید طی کنید و گزینه “Turn off notifications” را انتخاب نمایید.

 

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//