آموزش کامنت گذاشتن در کانال‌های تلگرام

اپلیکیشن محبوب تلگرام در آخرین به روز رسانی خود امکان نظر دادن در کانال تلگرام را برای مخاطبین خود، فراهم کرده است. بر اساس این قابلیت، مشترکین تلگرام می‌توانند در کانال‌ها نیز به بحث و گفتگو پرداخته و نظر خود را به صورت کامنت ارسال نمایند.

البته ناگفته نماند که این قابلیت، در حال حاضر به صورت آزمایشی فعال شده است و در آینده‌ای نزدیک، به صورت رسمی و برای گوشی‌های اندروید، آّیفون و همچنین نسخه دسکتاپ تلگرام رونمایی خواهد شد.

در این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل تکنولوژی با امکان نظر دادن در کانال تلگرام آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید تا از این به بعد، به راحتی بتوانید در کانال‌های مورد علاقه خود، کامنت بگذارید و در مباحث، شرکت کنید.

چگونه در کانال تلگرام کامنت بگذاریم ؟ 

مدیرانی که می‌خواهند این قابلیت را برای کاربران خود فعال کنند، باید ویژگی جدیدی تحت عنوان discussion را به کانال خود اضافه کنند. بر اساس این قابلیت، یک گروه نیز برای کانال ایجاد می‌شود و کاربران می‌توانند کامنت‌ها را در این گروه، مشاهده کنند. در واقع تعداد کامنت‌های یک پست، به صورت یک عدد ( تعداد کامنت‌ها ) و به رنگ آبی در زیر پست مشخص می‎‌شود.

نمایش کامنت ها در کانال تلگرام

زمانی که کاربر، بر روی عدد آبی رنگ کامنت‌ها کلیک کند، بلافاصله وارد گروه discussion می‌شوند. افراد در این گروه، می‌توانند علاوه بر مشاهده نظرات سایر مخاطبین، نظر خود را نیز به صورت کامنت ارسال کنند.

مدیران کانال نیز، از طریق این گروه و به راحتی می‌توانند کامنت‌ها را مدیریت کنند. در صورتی که شما عضوی از گروه discussion نباشید، زمانی که یکی دیگر از مخاطبین، به کامنت شما پاسخ دهد، این موضوع از طریق یک نوتیفیکیشن با عنوان Replies به شما اطلاع داده می‌شود.

کامنت ها در یک گروه به نمایش درخواهند آمد

نکته : برای فعالسازی قابلیت discussion باید به مسیر Channel Settings > Discussion بروید.

ممکن است برای شما نیز سوال باشد که از کجا می‌‌توان به تفاوت کامنت و پست در یک کانال پی برد ؟ به عبارتی دیگر، کاربر چگونه تشخیص دهد که یک محتوا به صورت پست و توسط ادمین منتشر شده و محتوایی دیگر، صرفا یک کامنت از سوی مخاطبین است؟ این مورد به خوبی در قابلیت نظر دادن در کانال تلگرام لحاظ شده است: بدین صورت که تمامی کامنت‌های یک پست، دارای یک فرورفتگی قابل تشخیص به سمت داخل می‌باشند. به عبارتی دیگر، تنها با یک نگاه می‌توانید تشخیص دهید که پست مادر کدام است.

نکته : همانطور که گفته شد، این قابلیت در حال حاضر به صورت آزمایشی فعال شده است. برای تست قابلیت نظر دادن در کانال تلگرام می‌توانید به این کانال مراجعه کرده و نحوه ارسال کامنت را مشاهده نمایید.

نکاتی در ارتباط با نظر دادن در کانال تلگرام

مدیر کانال می‌تواند بنا به صلاحدید خود، فردی را از کامنت گذاشتن در کانال محروم کند. این فرد نه تنها دیگر نمی‌تواند کامنت بگذارد، بلکه حتی از کانال نیز بیرون انداخته می‌شود. بنابراین زمانی که قصد نظر دادن در یک کانال تلگرام را دارید، باید حواستان به محتوای ارسالی باشد. زیرا ممکن است برای همیشه از آن کانال بیرون بروید.

مدیر یک کانال می‌تواند در هر زمانی، امکان ارسال کامنت را مسدود کند. این اتفاق نیز کاملا لازم و ضروری است؛ زیرا در کانال‌هایی که تعداد اعضایشان زیاد است، ممکن است کنترل کامنت‌ها از دست مدیر یا ادمین خارج شده و کانال دچار هرج و مرج و بی نظمی شود.

نکته :  پاسخ دادن به یک کامنت نیز در این قابلیت در نظر  گرفته شده است. بدین صورت که شما می‌توانید کامنت افراد مختلف را پاسخ دهید. البته شایان ذکر است که در حال حاضر، تنها کاربران آیفون می‌توانند کامنت‌ها را پاسخ دهند و این قابلیت، هنوز برای گوشی‌های اندروید فعال نشده است.

نکته : در نظر داشته باشید که نسخه تحت دسکتاپ تلگرام، در حال حاضر به صورت صد در صد از قابلیت نظر دادن در کانال تلگرام پشتیبانی نمی‌کند. کاربران این نسخه، در کامنت‌های تلگرام را دقیقا همانند پست‌های کانال مشاهده می‌کنند. به عبارتی دیگر، این کاربران، کامنت‌های کاربران دیگر را مشاهده می‌کنند؛ اما نمی‌توانند هیچ کامنت یا نظری در داخل کانال ارسال کنند.

4.5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//