راهنمای خرید قلم نوری + معرفی بهترین قلم های 2020

راهنمای خرید قلم نوری موضوعی است که در این مقالهبه آن خواهیم پرداخت. قلم‌ نوری، قلم هوشمند و استایلوس همگی به یک معنا هستند که لذت نوشتن روی کاغذ و تکنولوژی را با هم ترکیب می‌کنند. همانطور که زندگی روزمره به سمت تکنولوژی پیش می‌رود و همگی تحت سلطه تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها هستیم، بهتر است تا درمورد قلم‌های سنتی خود هم تجدید نظر کنیم.

قلم‌ نوری برای کسانی ایده آل است که دو مورد را به طور همزمان می‌خواهند: آنها هم یادداشت‌برداری را به صورت دستی و سنتی دوست دارند و هم می‌خواهند نوشته‌های خود را در دستگاه هوشمند خود ذخیره کنند.

شما چه جزو کسانی باشید که دیگر قلم، کاغذ و صفحه کلید را فراموش کرده‌اید و به دنبال بهترین قلم‌ هوشمند هستند و یا از کسانی باشید که هنوز برای یادداشت‌برداری از قلم و کاغذ استفاده می‌کنید؛ در هر صورت بهتر است این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک را در رابطه با راهنمای خرید قلم نوری مطالعه کنید.

قلم نوری چیست؟

هر آنچه که روی برگه می‌نویسید، قلم هوشمند ضبط می‌کند و سپس آن را به یک متن دیجیتالی یا تصویری تبدیل می‌کند. آنها غالبا از دوربین‌های داخلی مادون قرمز و پردازنده‌ها استفاده می‌کنند تا نوشته‌ها و طرح‌های شما را ثبت کنند.

قلم نوری چیست ؟

برخی از مدل‌های قلم هوشمند برای انتقال داده‌ها به تلفن یا رایانه شما، دارای اتصال بلوتوث یا WiFi هستند. پس می‌توانید آن را از طریق تلفن هوشمند یا رایانه خود ویرایش کنید. از طرفی نحوه کارایی قلم نوری با استایلوس متفاوت است و تنها برای صفحات لمسی کارایی دارد که در ادامه راهنمای خرید قلم نوری، به آن خواهیم پرداخت.

بسته به مدل، قلم هوشمند اغلب با یک دفترچه یادداشت یا کاغذ مخصوص خود ارائه می‌شود (یا باید جداگانه خریداری شود). برای ویرایش یا مدیریت هر آنچه که قلم شما ضبط می‌کند، می‌توانید از برنامه یا نرم افزاری استفاده کنید که در تلفن هوشمند، رایانه یا هر دستگاه سازگار دیگری نصب می‌کنید.

مزایای استفاده از قلم نوری

  • بدون شک یادداشت برداری با یک قلم هوشمند بهتر است؛ زیرا می‌توانید در هر کجا که دوست دارید بنویسید!
  • ممکن است هنگام استفاده از قلم‌های مرسوم سنتی متوجه شوید که جوهر خودکارتان تمام شده و سرعت کارتان کم شود.
  • با داشتن یک قلم هوشمند متوجه خواهید شد که می‌توان تجهیزات نوشتاری بهتری داشت که دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند و در قلم معمولی پیدا نمی‌شوند.
  • با قلم هوشمند نه تنها می‌توانید روی دستگاه‌های دیجیتال خود یادداشت بنویسید؛ بلکه می‌توانید نقاشی هم بکشید و کارهای بی شماری دیگری انجام دهید.
  • با استفاده از قلم هوشمند، می‌توانید کارتان را با برنامه روزانه خود ادغام کنید و کارایی بالاتری داشته باشید.
  • هر چیزی را که با قلم نوری ثبت کنید، به راحتی می‌توانید در برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.
  • گاهی اوقات نوشتن با قلم، بسیار آسان‌‌تر و لذت بخش‌تر از تایپ کردن روی صفحات لمسی است.

راهنمای خرید قلم نوری

ما در ادامه، اطلاعات بهترین قلم‌های هوشمند موجود در بازار را جمع آوری کرده‌ایم. محصولات معرفی شده در این راهنمای خرید قلم نوری، با اکثر برنامه‌های یادداشت‌برداری سازگار هستند و به شما کمک می‌کنند ایده‌های خود را روی کاغذ (دیجیتال) پیاده کنید.

بهترین قلم نوری: Livescribe Aegir

شرکت Livescribe قلم‌های هوشمند متنوعی را ارائه می‌دهد؛ اما مدل Aegir بهترین گزینه برای انتخاب است. بارزترین ویژگی Aegir سادگی آن است؛ زیرا بدون هیچ زحمتی یادداشت‌های دست نویس را به دیجیتال تبدیل می‌کند. البته به شرطی که از کاغذهای مخصوص Livescribe برای نوشتن یادداشت‌های خود استفاده کنید.

قلم نوری Livescribe Aegir
قلم نوری Livescribe Aegir

قبل از همگام سازی با تلفن هوشمند یا کامپیوتر خود، می‌توانید حداکثر هزار و دویست صفحه نوشته را ذخیره کنید. با ده ساعت دوام باتری، بدون هیچ مشکلی در طول روز شارژ خواهید داشت.

همچنین با استفاده از برنامه Livescribe امکان ضبط صدا هم وجود دارد؛ بنابراین می‌توانید صدای خود یا صداهای دیگر را به یادداشت‌هایتان اضافه کنید تا بعدا پخش شود. پس از پایان کار، می‌توانید نوشته را به راحتی در قالب‌های مختلف از جمله TXT ،PDF، تصاویر PNG و مایکروسافت وورد ذخیره کنید.

این قلم هوشمند از سرویس‌های مختلفی مانند دراپ باکس، گوگل درایو، مایکروسافت وان نوت و اورنوت پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین گزینه‌های نحوه ذخیره فایل کم نیستند.

بهترین قلم نوری (دومین گزینه): Echo Livescribe

قلم‌های هوشمند Echo Livescribe به خصوص برای یادداشت برداری در جلسات مهم یا سخنرانی بسیار مناسب است؛ اما همچنان به سرعت نوشتن شما بستگی دارد. البته با توجه به اینکه می‌توانید هر آنچه را می‌شنوید ضبط کنید؛ به شما امکان می‌دهد همه چیز را به سادگی و تنها با ضربه زدن روی خلاصه‌های خود را پخش کنید.

قلم نوری Echo Livescribe
قلم نوری Echo Livescribe

قلم نوری Echo دارای دویست ساعت محتوای صوتی (ظرفیت دو گیگابایت) است؛ بنابراین حتی لازم نیست تا نوشته‌های قبلی خود را پاک کنید. پیش از این که نیاز به شارژ مجدد داشته باشید، می‌توانید حدود شش ساعت از آن استفاده کنید.

درست است که Echo از بسیاری از قلم‌های هوشمند دیگر قدیمی‌تر است؛ اما هنوز هم در زمینه ترکیب «نوشتن و ضبط صدا» در یک بسته، هیچ رقیبی نمی‌تواند آن را شکست دهد.

این قلم همراه با یک کابل میکرو USB، دو خشاب جوهر و نرم افزار دسکتاپ Echo (برای مک و ویندوز) ارائه می‌شود.

راحت‌ترین قلم نوری: Neo N2

Neo یک نام محبوب دیگر در دنیای قلم‌های هوشمند است که به طور خاص برای نت برداری در سریع‌ترین حالت ممکن طراحی شده است. همچنین برخلاف بعضی از قلم‌‌های دیگر، همان احساس نوشتن با یک خودکار معمولی را خواهید داشت.

قلم نوری Neo N2
قلم نوری Neo N2

قلم‌های Neo یک دوربین دارد که آنچه را در دفترچه یادداشت مخصوص می‌نویسید، ضبط می‌کند. سپس یادداشت‌های شما را به متن دیجیتالی تبدیل می‌کند که با تلفن هوشمند شما یا هر دستگاهی (اندروید، iOS، ویندوز) که برنامه Neo Notes روی آن نصب شده باشد، همگام سازی می‌شود.

قلم Neo N2 دارای پردازنده دو هسته‌ای ARM9 است که می‌تواند یادداشت‌ها شما را با سرعت بیش از 120 فریم در ثانیه و با 256 فشار ثبت کند. این یعنی وقتی با سرعت روی کاغذ مخصوص می‌نویسید، Neo N2 هرگز عقب نخواهد ماند. مطمئنا امکان سریع نوشتن با این قلم هوشمند امکان پذیر است؛ زیرا استفاده از آن بسیار راحت است.

قبل از اینکه فایل را در چندین سرویس مختلف مانند دراپ باکس و اورنوت ذخیره کنید، پس از ضبط کردن یادداشت‌های خود می‌توانید رنگ قلم را تغییر دهید تا نوشته‌ها بهتر دیده شوند. در برنامه Neo Notes، می‌توانید همه یادداشت‌ها را ویرایش کنید، به اشتراک بگذارید و مدیریت نمایید.

قلم هوشمند Neo N2 یک باتری دارد که می‌توانید آن را دوباره شارژ کنید. از طرفی زمان آماده به کار بودن آن هم 125 روز است که میزان قابل توجهی است؛ به خصوص که برای کسانی که خیلی کم از آن استفاده می‌کنند. شما می‌توانید تقریبا شش ساعت به طور مداوم از آن استفاده کنید؛ در حالی که هنگام استفاده عادی، شارژ آن حدودا سه روز دوام می‌آورد.

با اینکه این قلم هوشمند نمی‌تواند صدا را ضبط کند؛ اما شما می‌توانید به برنامه Neo Notes دستور دهید تا هنگام نوشتن صدا را از تلفن همراه شما بگیرد. از آنجا که قلم N2 Neo همانند یک نوشت ابزار عادی عمل می‌کند، باید با جوهر D1 که سازگار با انواع قلم‌های استاندارد است، پر شود.

بهترین قلم نوری برای هنرمندان: Wacom Bamboo Folio

در کل قلم‌ نوری برای گرافیست‌ها، معماران یا هنرمندان اسکچ (sketch) بسیار مفید است. مطمئنا طرح‌های ایجاد شده توسط هیچ ماوسی، نمی‌تواند با کیفیت طراحی به وسیله قلم هوشمند مقایسه شود.

شرکت Wacom در طی سالیان گذشته تبلت‌های گرافیکی بسیار خوبی را طراحی کرده و این کیفیت را به قلم‌های Bamboo Folio هم انتقال داده است.

قلم نوری Wacom Bamboo Folio
قلم نوری Wacom Bamboo Folio

به کمک قلم folio ابتدا می‌توانید آنچه را که می‌خواهید، بنویسید یا طراحی کنید؛ سپس نوشته‌ها و طراحی‌های خود را به فایل‌های دیجیتالی تبدیل کنید و در آخر با استفاده از بلوتوث، نقاشی‌ها و یادداشت‌ها را از کاغذ به کامپیوتر یا تلفن هوشمند انتقال داده و ضبط کنید.

بنابراین قبل از تبدیل تصاویر به فایل‌های JPG ،PNG ،PDF ،SVG یا WILL، قلم folio وسیله خوبی برای زنده کردن تخیل هنرمندانه شما است (با حداکثر هشت ساعت عمر باتری مداوم).

از همه بهتر اینکه مجبور نیستید از کاغذ مخصوص استفاده کنید (این مورد قیمت قلم نوری را افزایش داده است). این یک مزیت بزرگ در مقایسه با سایر قلم‌های هوشمند موجود است.

برای دسترسی به قابلیت‌های بیشتر، می‌توانید برنامه Wacom را نصب کنید که با دستگاه‌های سامسونگ، نوکیا، گوگل نکسوس، فوجیتسو، iOS و اندروید سازگار است. (قیمت حدودی: چهارصد و پنجاه دلار)

بهترین قلم نوری چند زبانه: Neo M1

Neo M1 یک قلم هوشمند سبک وزن است که باتری آن می‌تواند مدت زمان زیادی دوام آورد (شش ساعت زمان نوشتن و 125 روز آماده به کار). از طرفی نه تنها از چندین زبان مختلف پشتیبانی می‌کند، بلکه چندین طرح رنگارنگ را هم ارائه می‌دهد.

قلم نوری Neo M1
قلم نوری Neo M1

شما می‌توانید به بیش از چهارده زبان مختلف بنویسید (مثل کره‌ای، هلندی، پرتغالی، روسی، سوئدی و ترکی). همچنین برنامه Neo Notes ابتدا نوشته شما را بازبینی و اصلاح می‌کند؛ سپس می‌توانید نوشته خود را براساس تاریخ، تگ یا کلمه کلیدی جستجو کنید.

در دست گرفتن و کار با قلم هوشمند Neo M1 در جلسات طولانی بسیار راحت است و همانند یک قلم معمولی کار می‌کند. کافیست آن را بردارید و شروع به نوشتن شاهکار‌ خود کنید. شما حتی می‌توانید از دوربین آن استفاده کرده و مطالب مورد نیاز خود را برای استفاده‌های بعدی ضبط کنید.

با استفاده از Neo M1، به اشتراک گذاری تصاویر و یادداشت‌ها از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی و همچنین در قالب‌هایی مانند نوت، JPG ،PDF یا SVG بسیار آسان است.

قلم نوری Thinkpen

Thinkpen یک همراه عالی دیگر برای مدرسه، کار یا هرجای دیگری است که به یادداشت برداری نیاز دارید. دوربین این قلم هوشمند می‌تواند یادداشت‌های دست نویس شما را با سرعت 120 فریم در ثانیه ضبط کند. سپس هر آنچه که ضبط شد، از طریق بلوتوث به تلفن هوشمند یا رایانه شما ارسال می‌شود.

قلم نوری Thinkpen
قلم نوری Thinkpen

با استفاده از برنامه مربوطه می‌توانید یادداشت‌های خود را ویرایش کنید، آنها را به بیش از پنجاه زبان مختلف ترجمه کنید یا در  پینترست، فیسبوک یا توییتر به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید نوشته‌های خود را در Cloud نیز ذخیره کنید.

آنچه باعث شده که Thinkpen به یک قلم هوشمند عالی تبدیل شود، داشتن 32 مگابایت حافظه داخلی است. این بدان معناست که شما می‌توانید صدها صفحه یادداشت بردارید، بدون آنکه نیازی به انتقال سریع آنها به تلفن هوشمند یا رایانه خود داشته باشید.

قلم Thinkpen همچنین می‌تواند نقاشی هم ثبت کند؛ با این قابلیت می‌توانید نقاشی‌ها را به صورت عکس یا فیلم در دستگاه هماهنگ شده ذخیره کنید.

قلم نوری NEWYES

NEWYES با پشتیبانی برنامه خودش از اندروید و iOS، یکی از بهترین گزینه‌ها برای نوشتن  است. این قلم هوشمند با یک دوربین همراه است که آنچه را در دفتر مخصوص آن می‌نویسید، ضبط می‌کند؛ سپس یادداشت‌ها را به تلفن همراه یا رایانه محل نصب برنامه NEWYES منتقل می‌کند.

قلم نوری NEWYES
قلم نوری NEWYES

برنامه موبایل NEWYES مجهز به تشخیص دست خط است. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا یادداشت‌های خود را از طریق سیستم عامل‌های مختلف و در شبکه‌های اجتماعی با دوستان یا همکاران خود به اشتراک بگذارید.

قلم NEWYES همچنین دارای قابلیت ضبط صدا است؛ بنابراین هرگز چیزی را از دست نخواهید داد.

 قلم نوری 3 Livescribe

Livescribe 3 کمی گران است؛ اما کاملا ارزش سرمایه گذاری را دارد. این قلم هوشمند دارای یک دوربین مادون قرمز است که هر آنچه روی کاغذ مخصوص Livescribe می‌نویسید یا طراحی می‌کنید را ضبط می‌کند. سپس این یادداشت‌ها از طریق بلوتوث کم مصرف، با دستگاه موردنظر شما هماهنگ می‌شوند.

قلم نوری 3 Livescribe
قلم نوری 3 Livescribe

با اینکه قلم Livescribe 3 از ویژگی ضبط صدا برخوردار نیست؛ اما با استفاده از برنامه می‌توانید یادداشت‌های صوتی را هم ضبط کنید. این برنامه با دستگاه‌های iOS و اندروید سازگار است.

با استفاده از برنامه، می‌توانید یادداشت‌ها را سازماندهی، برچسب گذاری و به اشتراک بگذارید. از طرفی می‌توانید حداکثر تا چهارده ساعت از این قلم هوشمند استفاده کنید. برای شارژ کامل آن فقط دو ساعت زمان لازم است.

قلم Livescribe 3 همراه با پنجاه صفحه دفترچه یادداشت رایگان ارائه می‌شود. وقتی تمام شد، می‌توانید آنها را جداگانه خریداری کنید.

قلم نوری Moleskine

Moleskine هم یکی از محبوب‌ترین مارک‌های قلم‌ هوشمند است. با استفاده از قلم Moleskine می‌توانید نوشته‌های خود را ضبط کنید و سپس آن‌ها را با دستگاه اندروید یا اپل خود مدیریت کنید. حتی می‌توانید صدا را هم ضبط کنید تا از یادداشت‌ برداری عقب نمانید.

قلم نوری Moleskine
قلم نوری Moleskine

قلم هوشمند Moleskine پانزده زبان مختلف را تشخیص می‌دهد. در برنامه مخصوص، می‌توانید یادداشت‌های خود را به اشتراک بگذارید یا آن‌ها را در گوگل درایو یا اورنوت بارگذاری کنید.

برای مدیریت بهتر نوشته‌ها، می‌توانید رنگ‌ها را تغییر داده و یا موارد دیگری را اضافه کنید.

دفتر یادداشت Rocketbook

Rocketbook یک دفتر یادداشت جادویی، مقرون به صرفه و سی و دو صفحه‌ای است که می‌تواند بارها و بارها مورد استفاده قرار گیرد. هر یادداشت و طرحی را که ثبت می‌کنید، می‌توانید به برنامه Rocketbook انتقال دهید.

سپس می‌توانید تمام یادداشت‌های خود را به انواع سرویس‌های مبتنی بر Cloud از جمله گوگل اورنوت، دراپ باکس، درایو و iCloud بفرستید.

دفتر یادداشت Rocketbook
دفتر یادداشت Rocketbook

پس از پایان طراحی، نقاشی یا یادداشت برداری، تنها کاری که باید انجام دهید این است که صفحه را از طریق برنامه Rocketbook اسکن کنید. سپس یادداشت‌های خود را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا صفحه دوباره قابل استفاده شود.

هر صفحه دارای نمادهای خاصی است که می‌توانید برای تعیین مکان آپلود شدن صفحات، از آن‌ها کمک بگیرید. درست است که مرحله اسکن کمی دست و پا گیر است؛ اما مزیت این فرآیند این است که می‌توانید به جای تکیه بر شارژ قلم هوشمند، با قلم‌های Pilot Frixion از این دفتر جالب استفاده کنید.

بسته بندی دفتر یادداشت Rocketbook شامل: یک دفتر 21 در 28 سانتیمتری، یک قلم Pilot Frixion و یک دستمال تمیز کننده میکروفیبر است که این در هشت رنگ مختلف وجود دارد.

راهنمای خرید قلم نوری برای تدریس ریاضی

آموزش آنلاین به سرعت به یک هنجار جدید تبدیل شده است. شما باید در خانه با دانشجویان یا اساتید خود ارتباط برقرار کنید؛ اما این روش چالش‌‌های خاص خود را هم به همراه دارد. آموزش و توضیح مسائل پیچیده ریاضیات، نظریه‌های علمی و نمودارهای بیولوژیکی از طریق وب کم، برای دانش آموزان و دانشجویان دشوار است.

قلم نوری برای تدریس ریاضی
قلم نوری برای تدریس ریاضی

طبیعتا «ماوس» به سادگی نمی‌تواند منظور شما را همانند خودکار و تخته انتقال دهد. البته یکی از راه حل‌های این مشکل، فیلمبرداری از تخته در جلسات آموزش آنلاین است؛ اما ممکن است به دلیل نور کم یا زاویه نامناسب دوربین (که خیلی اوقات اتفاق می‌افتد) تخته خوانا نباشد.

بنابراین نمی‌توان به این راه حل‌ها خیلی اعتماد کرد. تهیه یک قلم هوشمند همراه با پد یا یک قلم هوشمند که به لپ تاپ و کامپیوتر شما متصل شود، بهترین راه حل است.

این کار مانند یک تخته دیجیتالی است که به شما امکان می‌دهد فرمول بنویسید، نمودار بکشید و مسائل ریاضی را به روشی کاملا طبیعی توضیح دهید. دو مورد بعدی در راهنمای خرید قلم نوری، برای کسانی است که به دنبال قلم هوشمند برای تدریس (ارزان قیمت) هستند.

قلم نوری و پد برای تدریس: One by Wacom

اگر فقط یک قلم و پد ساده و مفید از یک مارک معتبر می‌خواهید، One by Wacom بهترین گزینه است. در واقع One by Wacom را می‌توان یک نسخه ساده‌ از برند محبوب Wacom دانست.

قلم نوری و پد One by Wacom
قلم نوری و پد One by Wacom

این قلم و پد در دو اندازه کوچک و متوسط ​​ارائه می‌شود. به غیر از این، هیچ دکمه‌ای روی پد وجود ندارد. این باعث می‌شود که پد فوق العاده مینیمالیست به نظر برسد.

One by Wacom در دو رنگ سیاه و قرمز در بازار موجود است، از اتصال بی سیم برخوردار نیست و با رایانه‌های ویندوزی، مک و اندروید کار می‌کند. از طرفی سطح پد آن قابلیت ضد خش دارد.

خوبی این قلم و پد این است که علی رغم مقرون به صرفه بودن، با همان سطح ممتاز برند Wacom همراه است. به طور کلی اگر به دنبال یک قلم هوشمند و پد آموزشی می‌گردید که هم جمع و جور باشد و هم از یک برند خوب، قطعا باید One by Wacom را در نظر بگیرید.

 قلم نوری و پد برای تدریس (ارزان ترین): Xp Pen Star G430S

xp pen یکی از ارزان‌ قیمت‌ترین قلم‌های هوشمند همراه با پد در بازار است که می‌توانید تهیه کنید. چیزی که واقعا مدل Xp Pen Star G430S را ارزشمند می‌کند این است که علی رغم ارزان بودن، کیفیت نوشتاری این قلم و پد بسیار خوب است.

قلم نوری Xp Pen Star G430S
قلم نوری Xp Pen Star G430S

البته ممکن است که محل نوشتن روی این پد کمی کوچک باشد. از طرفی هیچ دکمه‌ای روی این پد وجود ندارد؛ اما قلم آن دارای دو دکمه است که می‌تواند برای جابه‌جایی سریع بین قلم هوشمند و پاک کن استفاده شود.

کابل متصل به رایانه غیرقابل جابجایی است و به طور دائم به رایانه متصل است؛ همین مورد یک ضعف است و ممکن است که سیم دچار آسیب دیدگی شود، زیرا جایگزین نمی‌شود.

در کل شاید این قلم و پد از ویژگی‌های خوبی که سایر موارد به آن‌ها افتخار می‌کنند، برخوردار نباشد؛ اما در مورد کیفیت، پاسخگویی و دقت قلم هوشمند، گزینه بسیار خوبی است.

استایلوس ؛ مخصوص صفحه لمسی تبلت‌ و گوشی هوشمند

مواردی که در این راهنمای خرید قلم نوری بررسی کردیم، یادداشت‌ها و نقاشی‌های دست نویس شما را دیجیتال می کنند و به صورت بی‌سیم برای برنامه‌های تلفن همراه در تلفن یا رایانه می فرستند.

اگر ترجیح می‌دهید طراحی و یادداشت برداری را در تلفن همراه و تبلت خود (به جای دفترچه یادداشت معمولی یا دیجیتال) با لمس صفحه نمایش توسط قلم انجام دهید؛ استایلوس بهترین گزینه است. در ادامه راهنمای خرید قلم نوری، دو مورد از استایلوس‌های محبوب برای تلفن‌های همراه آورده شده است.

استایلوس Apple Pencil (نسل دو)

اگر به دنبال یک استایلوس ممتاز هستید تا با آیپد پرو خود کار کنید، نسل دوم Apple Pencil بهترین گزینه است. به دلیل نحوه کار سیستم عامل iOS، این استایلوس بر روی سایر دستگاه‌ها کار نخواهد کرد.

در واقع Apple Pencil حتی با سایر ابزارهای اپل مانند مک بوک، آیپد پرو 12.9 اینچی (نسل 3 و 4) و آیپد پرو 11 اینچی (نسل 1 و 2) نیز کار نخواهد کرد.

استایلوس Apple Pencil (نسل دو)
استایلوس Apple Pencil (نسل دو)

Apple Pencil از طریق بلوتوث، داده‌ها را همگام سازی و به آیپد شما منتقل می‌کند. البته با توجه به اینکه این استایلوس فقط در دستگاه‌های اپل کار می‌کند، به نظر می‌رسد که این روش کمی پیچیده و غیرضروری است؛ اما در واقع این سیستم امکان جمع آوری اطلاعات بسیار مهم‌تری را فراهم می‌کند.

هنگام استفاده از Apple Pencil، می‌توانید میزان فشار را کاملا احساس کنید؛ همین باعث می‌شود که تصاویر دیجیتالی را دقیقا مانند یک نقاشی واقعی رنگ‌آمیزی کنید. وقتی با کنار نوک استایلوس روی صفحه لمسی می‌کشید، حتی امکان سایه زدن هم فراهم می‌شود.

این استایلوس برای یادداشت‌های دست نویس هم یک ویژگی خوب دارد؛ آن هم اینکه بسیار دقیق است. بله، گران است؛ اما شما بابت هزینه‌ای که می‌کنید، کیفیت و کارایی هم دریافت می‌کنید.

استایلوس Switch Adonit

این استایلوس مناسب برای سطوح دیجیتال و آنالوگ است. در یک سمت قلم Switch Adonit، یک استایلوس نازک وجود دارد که توسط یک دیسک پلاستیکی شفاف احاطه شده است. این استایلوس بر روی همه تلفن‌های هوشمند، آیپدهای iOS و اکثر تبلت‌های اندروید کار می‌کند.

استایلوس Switch Adonit
استایلوس Switch Adonit

در سمت دیگر، یک قلم توپی 0.8 میلیمتری برای نوشتن روی کاغذ معمولی وجود دارد. استایلوس از طریق بلوتوث همگام سازی می‌شود و با برنامه‌های معروف یادداشت برداری مانند Notability GoodNotes سازگار است.

درست است که این استالوس هیبریدی از قابلیت‌ها و نقاشی خلاقانه Apple Pencil برخوردار نیست؛ اما اگر روی تبلت‌ و کاغذ یادداشت می‌کنید، گزینه بسیار خوبی است.

کلام پایانی

برای تهیه یک قلم هوشمند مناسب، لازم نیست یک عالمه پول خرج کنید! قیمت بسیاری از محصولات معرفی شده در این راهنمای خرید قلم نوری ، ثابت می‌کند که قلم هوشمند یک وسیله لوکس محسوب نمی‌شود.

یک هنرمند، دانشجو، دانش آموز، کارمند، معلم و حتی یک فرد عادی هم به قلم هوشمند نیاز دارد. شما ترجیح می‌دهید کدام قلم نوری را برای خود تهیه کنید؟

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//