آموزش حدف فالوورها در توییتر بدون بلاک کردن آن‌ها

حذف فالوورها در توییتر تا همین چند وقت قبل، یک کار غیر ممکن بود. در حقیقت اگر فردی وارد لیست دنبال کنندگان شما می‌شد، دیگر قابل حذف کردن نبود. در این شرایط، تنها با بلاک کردن آن فرد، می‌توانستید او را از فالوورهای خود خارج کنید! اما به تازگی و با اضافه شدن یک قابلیت جدید به توییتر، همه چیز تغییر کرده است.

مدیران شبکه اجتماعی توییتر در تازه‌ترین به روز رسانی این برنامه، قابلیتی را به آن اضافه کرده‌اند که کاربران می‌توانند به راحتی فالوورهای خود را حذف کنند؛ بدون اینکه مجبور به بلاک کردن آن‌ها شوند.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به آموزش حذف فالوورها در توییتر بپردازیم. اگر شما هم دوست دارید به سادگی کاربران مختلف را از لیست دنبال کنندگان خود پاک کنید، حتما تا انتها با ما همراه باشید.

دو روش برای حذف فالوورها در توییتر

به طور کلی دو روش برای پاک کردن کاربران از لیست فالوورهای برنامه توییتر وجود دارد:

روش اول که همان روش قدیمی است و بر اساس آن، باید فرد مورد نظر را بلاک کنید. به این ترتیب، کاربر از لیست دنبال کنندگان شما حذف می‌شود و علاوه بر این، او دیگر نمی‌تواند شما را مجددا فالو کند. بدیهی است که در این شرایط، توییت‌های شما هم برای فرد بلاک شده، نمایش داده نمی‌شوند.

روش دوم که از دسامبر 2021 به قابلیت‌های توییتر اضافه شده است، به کاربران اجازه می‌دهد افراد را به راحتی و بدون بلاک کردن، از لیست فالوورهای خود در این برنامه حذف کنند. در این روش، وقتی که کاربری را از لیست فالوورها پاک می‌کنید، هیچ پیغام یا اعلانی برای او ارسال نمی‌شود.

در صورتی که یک کاربر را از لیست فالوورهای خود حذف کنید، او می‌تواند دوباره شما را فالو کند. اگر می‌خواهید او دیگر نتواند شما را دنبال کند، راهی جز بلاک کردن نخواهید داشت.

توجه: در حال حاضر قابلیت حذف فالوورها در توییتر فقط در نسخه وب سایت این برنامه فعال است. به عبارتی دیگر، کاربران اپلیکیشن توییتر در سیستم عامل‌های اندروید و iOS هنوز نمی‌توانند فالوورهای خود را از حذف کنند.

پاک کردن فالوورهای توییتر در کامپیوتر

برای حذف فالوورها در توییتر در کامپیوتر، باید از نسخه وب سایت توییتر استفاده کنید. ابتدا مرورگر اینترنت را باز کرده و وارد وب سایت رسمی Twitter شوید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد حساب کاربری خود در توییتر شوید.
  • در نوار کناری سمت چپ، روی گزینه پروفایل که به صورت آدمک مشخص است، کلیک کنید. روی نماد آدمک کلیک کنید
  • در زیر اطلاعات نمایه خود، روی “Followers” کلیک کنید تا لیست فالوورهای خود را مشاهده کنید.روی لیست فالوورها کلیک کنید
  • در صفحه فالوورها، دنبال کننده‌ای را که می‌خواهید حذف کنید، پیدا کنید.
  • در کنار نام آن کاربر، روی سه نقطه کلیک کنید.روی علامت سه نقطه کلیک کنید
  • در منوی باز شده، روی “Remove this Follower” کلیک کنید. روی حذف فالوور کلیک کنید
  • اکنون اعلان “Remove this Follower” را مشاهده خواهید کرد.
  • برای تایید حذف، روی “Remove” کلیک کنید. روی remove کلیک کنید

قبل از حذف نهایی یک کاربر، مطمئن شوید که واقعا قصد حذف کردن او را دارید. زیرا با کلیک روی Remove توییتر بدون هیچ اعلان یا پیامی، کاربر را برای همیشه از لیست فالوورهای شما پاک خواهد کرد.

حذف فالوورها در توییتر موبایل

همان‌طور که اشاره کردیم، اپلیکیشن توییتر در سیستم عامل‌های اندروید و iOS اجازه حذف فالوورها را به کاربران نمی‌دهد. بنابراین تنها راه حذف فالوورهای توییتر در موبایل هم مانند کامپیوتر، استفاده از نسخه وب سایت این برنامه است.

ابتدا مرورگر اینترنت تلفن همراه خود را باز کرده و وارد وب سایت توییتر شوید. سپس در حساب کاربری خود لاگین کرده و مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • در گوشه بالای سمت چپ، روی نماد پروفایل خود ضربه بزنید. روی نماد نمایه ضربه بزنید
  • منوی “Account Info” باز می‌شود. در این صفحه، روی “Followers” ضربه بزنید. روی فالوورها ضربه بزنید
  • در صفحه فالوورها، لیستی از تمام افرادی که شما را دنبال می‌کنند، مشاهده خواهید کرد.
  • برای حذف هر کاربر، روی نماد سن نقظه که در کنار اسم او قابل مشاهده است، ضربه بزنید. روی نماد سه نقطه ضربه بزنید
  • در منوی باز شده، روی “Remove this Follower” ضربه بزنید. روی حذف فالوور ضربه بزنید
  • در اعلان نمایش داده شده، روی “Remove” ضربه بزنید. روی remove کلیک کنید

تمام شد! به همین راحتی می‌توانند هر کدام از فالوورهای خود را به سادگی هرچه تمام‌تر از لیست دنبال کننده‌های خود حذف کنید.

کلام آخر

پاک کردن دنبال کنندگان توییتر تا قبل از این، تنها از طریق بلاک کردن آن‌ها امکان‌پذیر بود. اما بر اساس قابلیت جدید این شبکه اجتماعی، این روزها به راحتی می‌توانند فالوورهای مورد نظر خود را از لیست دنبال کنندگان خود پاک کنید.

در این مقاله به بررسی حذف فالوورها در توییتر پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

1 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//