آموزش کامل و مرحله به مرحله دیلیت اکانت توییتر

کارتان با توییتر تمام شده است و می‌خواهید در اسرع وقت از دست حساب خود خلاص شوید؟ ما نشان می‌دهیم که چگونه به سرعت، دیلیت اکانت توییتر خود را انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که داده‌های شما برای همیشه از توییتر پاک می‌شوند.

هر فردی برای پاک کردن حساب توییتر خود دلیلی دارد که می‌خواهد آن را به سرعت حذف کند. خوشبختانه توییتر فرد را قادر می‌سازد تا حساب کاربری خود را در چند مرحله ساده حذف کنید.

همچنین توییتر یک ویژگی خاصی که دارد این است که می‌توانید بدون اینکه حساب خود را حذف کنید، آن را به مدت 30 روز غیرفعال کنید و بعد از 30 روز دوباره از حساب کاربری خود استفاده کنید.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک نحوه حذف اکانت توییتر را به طور کامل نشان می‌دهیم. همچنین برخی از اقدامات احتیاطی که ممکن است بخواهید برای اطمینان از حذف دائمی همه اطلاعات انجام دهید را توضیح می‌دهیم.

چگونه حساب کاربری خود را در توییتر دیلیت اکانت کنیم؟

قبل از اینکه حساب خود را حذف کنید، مطمئن شوید که این کار را به دلایل درست انجام می‌دهید؛ زیرا برخی از دلایل به راحتی برطرف می‌شود و احتیاج به حذف کامل اکانت نیست. قبل از حذف حساب کاربری خود به این سوالها پاسخ دهید، سپس اقدام به حذف اکانت توییتر خود کنید:

  • آیا به دنبال تغییر نام کاربری خود هستید؟ اگر چنین است، نیازی نیست حساب خود را حذف کرده و یک حساب جدید راه‌اندازی کنید. توییتر به شما امکان می‌دهد نام کاربری خود را به نام کاربری دیگری تغییر دهید که قبلا استفاده نشده است. به این ترتیب، هیچ یک از فالوورهای خود را از دست نمی‌دهید و می‌توانید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید یک یا همه توییت‌های خود را حفظ کنید.
  • آیا قصد دارید یک حساب کاربری جدید در توییتر با همان نام کاربری یا آدرس ایمیل مرتبط با حساب فعلی خود راه‌اندازی کنید؟ اگر چنین است، باید قبل از غیرفعال کردن حساب خود، این کار را انجام دهید.
  • آیا می‌خواهید برخی از اطلاعات را در حساب توییتر خود ذخیره کنید؟ در این صورت، قبل از ادامه روند غیرفعال کردن، باید از داده‌های آرشیو شده خود پشتیبانی بگیرید.
  • آیا به سادگی می‌خواهید از دست بسیاری از توییت‌ها خلاص شوید، اما نمی‌توانید با مشکل حذف یک به یک آنها روبرو شوید؟ به جای حذف حساب خود و شروع مجدد، می‌توانید از برنامه‌ای مانند TweetDelete برای حذف انبوه توییت‌های خود استفاده کنید.

فرق دی اکتیو و دیلیت اکانت توییترچیست؟

اگر قبلا در مورد حذف حساب خود فکر کرده‌اید و اقدامات لازم را انجام داده‌اید، ممکن است دیده باشید که گزینه غیرفعال کردن حساب نیز وجود دارد. این گزینه به هیچ وجه یک گزینه جایگزین برای حذف حساب نیست، بلکه مرحله اولیه‌ای است که باید انجام دهید تا نمایه شما به درستی حذف شود.

فرق دی اکتیو و حذف اکانت توییتر

در طی فرآیند غیرفعال کردن، نام نمایشی، نام کاربری @ و نمایه عمومی شما دیگر برای دیگران قابل مشاهده نخواهد بود. پس از 30 روز، همه چیز (از جمله تمام داده‌های دیگر مانند توییت‌ها، عکس‌ها و غیره) برای همیشه حذف می‌شود.

غیرفعال کردن اقدامی است که باید توسط دارنده حساب یا با درخواست صاحب حساب تایید شده انجام شود. متأسفانه تا زمانی که نتوانید از طریق آدرس ایمیل تأیید شده با توییتر تماس بگیرید (به شماره موبایل تأیید شده در حساب دسترسی داشته باشید)، نمی‌تواند حساب را از طرف شما غیرفعال کنند

برای حذف دائمی حساب کاربری، توییتر باید ابتدا آن را غیرفعال کنید. اطلاعات شما به مدت 30 روز ذخیره می‌شود و در این مدت می‌توانید حساب خود را در هر زمانی دوباره فعال کنید.

پس از 30 روز، توییتر اطلاعات شما را پاک می‌کند و نمی‌توانید حساب خود را دوباره فعال کنید. پس از غیرفعال شدن، نام کاربری، نام نمایشی و نمایه شما دیگر در twitter.com یا در برنامه قابل مشاهده نخواهد بود.

اگر فکر می‌کنید ممکن است در آینده بخواهید به برنامه بازگردید؛ توییتر به شما توصیه می‌کند که نام کاربری و آدرس ایمیل خود را برای استفاده مجدد، قبل از غیرفعال کردن حساب در جایی ذخیره کنید.

برای این کار کافی است نام کاربری و آدرس ایمیل خود را در قسمت تنظیمات پروفایل تغییر دهید. قبل از ادامه غیرفعال کردن، حتماً با کلیک روی پیوند موجود در ایمیل تأییدی که توییتر ارسال می‌کند، تغییر را تأیید کنید.

بین غیرفعال کردن موقت حسابتان و حذف دائم آن تفاوت وجود دارد. لحظه‌ای که حساب توییتر خود را غیرفعال می‌کنید، توییتر اطلاعات شما را از سایت خود حذف می‌کند. اطلاعات شما به مدت 30 روز ذخیره می‌شود تا اینکه توییتر حساب شما و تمام اطلاعات مرتبط با آن را برای همیشه از سرورهای خود حذف کند.

به یاد داشته باشید؛ پس از 30 روز، نمی‌توانید حساب توییتر خود را دوباره فعال کنید. پس از غیرفعال کردن نام کاربری، رمز عبور، نمایه‌های شما دیگر قابل مشاهده نخواهند بود. با این حال، اگر می‌خواهید قبل از پایان دوره 30 روزه، دوباره به توییتر بپیوندید، می‌توانید حساب خود را فعال کنید.

غیرفعال کردن راهی برای عیب یابی مشکلات حساب توییتر نیست. فقط در صورتی باید این کار را انجام دهید که واقعا دیگر حساب کاربری خود را نمی‌خواهید.

نکات مهمی که قبل از غیرفعال کردن حساب خود باید بدانید

اگر تصمیم دارید حساب توییتر خود را غیرفعال یا حذف کنید، چند نکته را باید در نظر داشته باشید:

  • حذف حساب توییتر اطلاعات شما را از موتورهای جستجو مانند گوگل یا Bing حذف نمی‌کند؛ زیرا توییتر آن سایت‌ها را کنترل نمی‌کند. اگر با موتور جستجو تماس بگیرید مراحلی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید.
  • وقتی حساب توییتر خود را غیرفعال می‌کنید، نام کاربری حساب شما در توییت‌های دیگران همچنان وجود خواهد داشت؛ اما دیگر به نمایه شما پیوند داده نمی‌شود؛ زیرا نمایه شما دیگر در دسترس نخواهد بود.
  • برای تغییر نام کاربری یا ایمیل مرتبط با حساب توییتر خود نیازی به حذف اکانت خود ندارید. برای به روز رسانی آن در هر زمان به اطلاعات حساب بروید.
  • ورود به حساب در پنجره غیرفعال سازی 30 روزه، به راحتی حساب شما را بازیابی می‌کند.
  • اگر می‌خواهید داده‌های توییتر خود را دانلود کنید، باید قبل از غیرفعال کردن حساب خود آن را درخواست کنید. غیرفعال کردن حساب؛ داده‌ها را از سیستم‌های توییتر حذف نمی‌کند.
  • توییتر ممکن است برخی از اطلاعات را در حساب غیرفعال شده شما حفظ کند تا از ایمنی و امنیت پلتفرم خود و افرادی که از توییتر استفاده می‌کنند اطمینان حاصل کند.
آموزش نصب توییتر در آیفون به همراه بررسی تنظیمات و رفع مشکلات آن
بخوانید

دیلیت اکانت توییتر در اندروید و آیفون

اگر قبلا داده‌های خود را به صورت محلی ذخیره کرده‌اید یا اصلا علاقه‌ای به بایگانی آنها ندارید، می‌توانید هر زمان که آماده بودید، نمایه توییتر خود را حذف کنید. برای حذف اکانت خود در آیفون و اندروید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

حذف اکانت توییتر در آیفون

  • روی عکس نمایه خود در گوشه سمت چپ بالا ضربه بزنید. سپس «setting & privacy» را انتخاب کنید.

حذف توییتر در آیفون

  • روی «account» کلیک کنید.

کلیک روی حساب توییتر

  • به پایین صفحه بروید و روی «deactive your account» ضربه بزنید.

غیر فعال کردن حساب

  • رمز عبور خود را تایپ کنید و برای تایید درخواست، روی دکمه “deactive” ضربه بزنید.

دی اکتیو اکانت توییتر

  • رمز عبور خود را تایپ کنید و برای تایید درخواست، روی دکمه “deactive” ضربه بزنید.

دی اکتیو اکانت کاربری توییتر

نحوه حذف توییتر در اندروید

  • روی عکس نمایه خود در گوشه سمت چپ بالا ضربه بزنید. سپس «setting & privacy» را انتخاب کنید.

حذف اکانت توییتر اندروید

  • روی «account» کلیک کنید.

تنظیمات حذف اکانت توییتر اندروید

  • به پایین صفحه بروید و روی «deactive your account» ضربه بزنید.

دی اکتیو اکانت توییتزر

  • به پایین صفحه بروید و روی «deactive » ضربه بزنید.

دی اکتیو توییتر اندروید

  • رمز عبور خود را تایپ کنید و برای تایید درخواست، روی دکمه “deactive” ضربه بزنید.

تعویض پسورد توییتر در اندروید

دیلیت اکانت توییتر در کامپیوتر

برای اولین قدم، با استفاده از مرورگر وب به وب‌سایت توییتر وارد شوید. روی دکمه “ورود به سیستم” کلیک کنید و اطلاعات ورود به حساب توییتر را که می‌خواهید حذف کنید وارد کنید.

اگر رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید، می‌توانید روی “رمز عبور را فراموش کرده‌اید؟” کلیک کنید. سپس باید آدرس ایمیل، شماره تلفن یا نام کاربری متصل به این حساب را وارد کنید. بعد از آن توییتر تمام اطلاعاتی را که برای بازنشانی رمز عبور خود نیاز دارید را ایمیل می‌کند.

  • روی نماد نمایه خود در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید، سپس “setting & privacy” را انتخاب کنید.

حذف اکانت توییتر در کامپیوتر

  • در تب «حساب»، به پایین صفحه بروید و روی «deactive your account» کلیک کنید.

دیلیت اکانت توییتر در کامپیوتر

  • به پایین صفحه بروید و روی «deactive» کلیک کنید.

دی اکتیو توییتر در کامپیوتر

  • رمز عبور خود را وارد کرده و بر روی دکمه “deactive” کلیک کنید تا درخواست غیرفعال سازی خود را تایید کنید.

تغییر رمز عبور توییتر در کامپیوتر

به جای حذف کل حساب توییتر خود، می‌توانید به سادگی تمام توییت ها و فالوورها و همچنین تمام اطلاعات شخصی (از جمله عکس پروفایل) را حذف کنید و گزینه محافظت از توییت ها را فعال کنید. پس از گذشت تنها چند روز، کاربران نمی‌توانند اطلاعات مربوط به شما را پیدا کنند. به این ترتیب می‌توانید بدون در نظر گرفتن مدت غیبت، گزینه فعال‌سازی مجدد حساب خود را در صورت لزوم فعال کنید.

کلام آخر

پاک کردن حساب کاربری یکی از امکاناتی است که همه شبکه‌های اجتماعی، در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. توییتر هم از این قاعده مستثنی نیست و شما می‌توانید در صورت تمایل، کاربری خود را در این برنامه برای همیشه حذف کنید.

در این مقاله به آموزش پاک کردن حساب کاربری در توییتر پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول

من حساب خود را غیرفعال کردم، اما چرا دوباره فعال می‌شود؟

اگر به برنامه‌ها اجازه دسترسی به حساب توییتر را داده‌اید، ممکن است به طور غیرمستقیم از برنامه دیگری وارد سیستم شوید. از آنجا که ورود به توییتر به طور خودکار حساب را دوباره فعال می‌کند؛ بنابراین مطمئن شوید که دسترسی برنامه‌ها را به حساب توییتر خود را لغو کرده‌اید.

آیا غیرفعال کردن توییتر پیام‌های من را نیز حذف می‌کند؟

در طول دوره 30 روزه غیرفعال‌سازی، پیام‌های شما حذف نمی‌شوند. هنگامی که دوره غیرفعال سازی به پایان می‌رسد و حساب شما حذف می‌شود، پیام‌هایی که ارسال کرده‌اید نیز حذف خواهند شد.

اگر در هنگام غیرفعال کردن رمز عبور خود را نداشته باشم، چه کار باید انجام دهم؟

اگر رمز عبور را در دسترس ندارید یا پیامی مبنی بر اشتباه بودن آن دریافت می‌کنید، ممکن است لازم باشد رمز عبور خود را بازنشانی کنید. از درخواست ایمیل بازنشانی رمز عبور استفاده کنید.

من یک ایمیل بازنشانی رمز عبور درخواست کردم، اما اگر دسترسی به آدرس ایمیلی را که برای تنظیم حساب خود استفاده کرده‌ام از دست بدهم، چه کار باید کرد؟

اگر دسترسی به آدرس ایمیل را که به حساب توییتر شما متصل است از دست بدهید، باید با ارائه دهنده خدمات ایمیل خود تماس بگیرید. با این کار برای دسترسی به آدرس ایمیل خود راهنمایی دریافت می‌کنید. غیرفعال کردن اقدامی است که باید توسط دارنده حساب یا با درخواست صاحب حساب انجام می‌شود. تا زمانی که نتوانید از طریق آدرس ایمیل تایید شده با توییتر تماس بگیرید (به شماره موبایل تایید شده در حساب دسترسی داشته باشید)، نمی‌توانند حساب را از طرف شما غیرفعال کنند. اگر به شماره موبایل تأیید شده در حساب خود دسترسی دارید، می‌توانید درخواست بازنشانی رمز عبور دهید.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//